Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Inspirujte se a vytvořte úspěšnou strategii pro Váš byznys
Získejte ihned použitelné praktické tipy, jak zefektivnit Vaše podnikání
Učte se od Vašich nových mentorů- TOP byznysmenů
Zjistit více

Inzerce

Překladatelská agentura nebo freelancer. Komu dát přednost?

Časté dilema – najmout si na překlad překladatelskou agenturu nebo freelancera. Zatímco agentura poskytuje komplexní spolehlivé služby, překladatel na volné noze naopak věnuje osobitou pozornost klientovi. Jaké jsou mezi nimi hlavní rozdíly?

Je běžné, že se mnoho obchodních společností snaží rozšířit své podnikání na mezinárodní trhy. Z toho plyne potřeba přiblížit se novým potenciálním klientům prostřednictvím jejich jazyka. Hranice se posouvají a efektivnost komunikace mezi jednotlivci či společnostmi z různých koutů světa spočívá v jejich vzájemném porozumění. Chystáte se například expandovat na německý trh? Pak pravděpodobně budete potřebovat využít překladů němčiny. A právě v tu chvíli přichází překladatelé – jak agentury, tak freelanceři. Koho z nich si vybrat?

Na co primárně myslet

Před samotným oslovením překladatele je důležité si shrnout hlavní faktory, podle kterých vybírat a na které myslet. Patří mezi ně:

  • Rozsah a jazyk překládaného textu
  • Cena za překlad
  • Kvalita a odbornost

Jakou prioritu dáte každému faktoru už záleží jen na vašich potřebách. Pokud se zaměříte na jednotlivé faktory, zjistíte, že tu není jednoznačný prospěch pro jednu nebo druhou stranu a je přímo závislá na konkrétní situaci a podmínkách.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Rozsah a jazyk překládaného textu

Největší výhodou překladatelských agentur je kapacita. Zvládnou zabezpečit mnohem větší množství překladů a delších textů než freelancer. Zároveň je výhoda na straně agentury, pokud potřebujete text přeložit do vícero cizích jazyků. Freelancer se většinou specializuje na jeden až dva jazyky, zatímco agentura se snaží pokrýt všechny možné jazyky. Proto je někdy lepší pro běžný cizí jazyk využít freelancera. Jakmile ale potřebujete přeložit méně obvyklý cizí jazyk, je agentura určitě lepší volbou.

Cena za překlad

Překladatel na volné noze většinou dokáže poskytnout výhodnější cenu. Pokud je pro vás tedy hlavním kritériem cena, volba je vcelku jasná. Pokud ale hledáte spolehlivost a jistotu, obraťte se na agenturu. V případě však, že plánujete objednat velké množství překladů, může vám agentura díky slevě nabídnout výhodnější cenu.

Kvalita a odbornost

Naprostá kvalita překladu má být základní vizitkou každého překladatele, a to ať už jde o menší či větší agenturu nebo o freelancera. Překlad s chybami působí neprofesionálně a je jedno, jestli je zákazník potřebuje překlad pro osobní účely nebo jestli se jedná o obchodního partnera. Garancí kvality jsou reference a dlouholeté zkušenosti, díky kterým by měl překladatel mít určité kvalitativní standardy.

Koho si tedy vybrat? Nejlepším řešením je oslovit široké spektrum překladatelů – jak v rámci agentury, tak na volné noze. Následně zvažte všechny faktory a rozhodněte se podle konkrétní nabídky.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

lukas-chadraba-web

Budoucnost internetu: Co Immersive tech, Metaverse a web3 znamenají pro firmy? | Lukáš Chadraba (DesignDev)

vit-endler-web

Investice přes crowdfunding pohledem investora. Jak nad nimi přemýšlet? | Vít Endler (finGOOD)

juraj-harkabuzik-web

Zákaznická podpora: Jak na ni najít nejlepší lidi? | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

Právě vyšlo

Premium
vilem-minarik-web

Školil tisíce lidí na 5 kontinentech. Co se naučil? | Vilém Minařík

Premium
pavel-voparil-web

Zvládání krize v e-commerce. Co pomohlo Bonami? | Pavel Vopařil

Premium
jiri-hlavenka-web

Krize ve firmě nikoho nebaví. Jak z ní vzejít silnější? | Jiří Hlavenka

Nejoblíbenější

Premium
miroslav-udan-web

Vybudoval Shoptet. Díky čemu firma utekla konkurenci? | Miroslav Uďan

Premium
vydrzel-budnik-web

Microsoft, PPF, O2. Duel dvou TOP manažerů o řízení firmy | Michal Vydržel a Tomáš Budník

Premium
ruslan-skopal-web

Marketplaces. Jak na nich prodává Trenýrkárna? | Ruslan Skopal

Komentáře

TOP obsah

Premium
karol-gulas-web

Marketing Astratexu | Karol Guláš

Premium
daniel-kral-web

Amazon. Takhle na něm prodává Dermacol | Daniel Král

jaroslav-baier-web

Růst e-shopu očima právníka | Jaroslav Baier

Premium
vladimir-slavik-web

Strategie pro e-shop, který chce růst | Vladimír Slavík

Inzerce