Každý z nás při podnikání prochází určitým vývojem. Někomu tento vývoj jde rychleji, jinému to trvá. Je to především o vůli a o píli, kterou samotnému procesu věnujete. Při práci získáváte zkušenosti, ale člověk potřebuje také čerpat zkušenosti od jiných lidí, nebo hledat další možnosti inspirace a ukázky, jak být lepší a jak dělat věci lépe a kvalitněji.
Inzerce
Perfektní příležitost, jak načerpat inspiraci a zkušenosti, jsou přednášky na témata okolo podnikání. Minulý týden jsem měl tu čest jít na přednášku pana Michaela Poplara Rostocka, která byla na téma Venture capital. Právě taková přednáška je zdrojem inspirace a hlavně zkušeností.
Michael Poplar Rostock
Většina lidí jej zná z pořadu Den D, kde se snaží najít vhodné projekty pro investici. Je spolumajitelem několika firem, jejichž roční obrat se pohybuje v miliardách korun. Tyto informace jsme slyšeli v pořadu Den D několikrát. Málokdo ale ví, že pan Rostock vystudoval práva na Univerzitě Karlově v Praze. S tímto studiem se nespokojil a pokračoval dále na postgraduální studium St. Antony’s College na Oxford University a dále získal magisterský titul LLM na Hughe’s Hall, University v Cambridge.
Jeho kariéra a pracovní postupy jsou inspirací pro mnohé z nás. Proto jsou jeho přednášky hodně navštěvované a lidé si z nich odnášejí spoustu informací k zamyšlení.
Doporučujeme
Premium rozhovoryexkluzivně pro předplatitele
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Samotná přednáška byla velice zajímavá a poutavá. Můžete ji zhlédnout také u nás. Tuto přednášku jsem již viděl dříve, ale i přesto jsem se na ni šel podívat osobně. Obsah přednášky byl stejný, jen zkušenosti z praxe byly z mnohem aktuálnějších projektů a prací, což byla právě ona přidaná hodnota, ve kterou jsem doufal.
Mezi moje nejdůležitější poznámky z přednášky patří:
Nedělejte slevy
Nebuďte nejlevnější, ale nejkvalitnější
Musíte se naučit zvládat stres
Musíte mít vizi, kde budete za 5 let
Vyberte si kvalitní lidi na spolupráci a při výběru buďte obezřetní
Musíte mít stálou motivaci
Nenajímejte na práci pražáky
Testujte loajalitu zaměstnanců
Nebojte se prosadit si svůj názor
Snažte se být v jakémkoliv podnikání nahraditelní
Vyhýbejte se korupci
Většina posluchačů se ale nejvíce těšila na otázky. Padala řada otázek ohledně pořadu Den D, spousta otázek na osobní život a pracovní růst. A právě některé z těchto otázek a odpovědí jsou velice inspirativní, proto jsem si je zapisoval na papír, abych se s vámi o ně mohl podělit. Nejsou doslovné, ale podstata je stejná.
Rostock například mluvil o svém denním programu a srovnával jej v dobách svých podnikatelských začátku a tím, který má dnes. „Začátky jsou obtížné pro každého podnikatele. Musíte být v práci od osmi do osmi a vydržet to. Já měl u postele blok, do kterého jsem si v průběhu noci zapisoval poznámky a nápady, co jsem při přemýšlení dostal,“ okomentoval Rostock svoje začátky a poznamenal, že dnes spí kolem osmi až devíti hodin denně, což si dříve nemohl dovolit.
Padaly i otázky na to, jak hodnotí projekty, do kterých investuje. Rostock možná překvapil svojí odpovědí, že neinvestuje do projektů, ale do lidí: „Pokud je správný člověk se správným nápadem, je z části vyhráno. Často se mi ale stává, že perfektní nápad dostane nesprávný člověk a spolupráce je pak velice těžká.“
Jelikož přednášku navštívili ve většině mladí lidé, kteří ještě studují, dostal Rostock i otázku ohledně studia. Některé podnikatelské rady říkají, že studium není důležité pro dosažení úspěchu v byznysu. Existují na to různé názory, svůj má i náš přednášející: „Na podnikání by měl každý tak trochu dozrát. Osobně doporučuji školu dodělat, pak teprve začít se studiem. Nicméně jsem už potkal řadu lidí, co neměli vysokou školu, přesto jsou úspěšní,“ odpověděl na další složitou otázku a nezapomněl poznamenat, že velký podíl na cestě za úspěchem má i to, jaký kdo je a jak se dokáže s nástrahami podnikání poprat.
Na závěr se posluchači ptali, jak by jej mohli kontaktovat, když dostanou nápad nebo vytvoří nějaký projekt. Rostock se svěřil, že každou chvíli dostává nové business plány na prostudování, a pokud jej chce někdo kontaktovat, může skrze Facebook. Pokud se mu to bude líbit, zašle odpověď.
Zhodnocení přednášky
Rostock byl velice ochotný, na vše odpovídal vstřícně a nebál se odpovídat i na otázky ohledně prvního dílu čtvrté řady Dne D, který byl shodou okolnost odvysílán večer před touto přednáškou. Společně s kolegy a kamarády jsme pak o této přednášce a názorech přednášejícího diskutovali dlouhé hodiny.
Doporučuji všem navštěvovat podobné zajímavé přednášky a vyhledávat je. Je to obrovský náboj inspirace, zkušeností a hlavně poznání něčeho nového.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Svou pracovní činnost soustředí na UX, použitelnost, zvyšování konverzních poměrů, návrh, tvorbu a testování webových aplikací. Spolupracuje s předními společnostmi především v oblasti ecommerce. Je zastánce a propagátor myšlenky „Nenuťte uživatele přemýšlet“. Aktivní blogger, blázen do sportu a stálého vzdělávání.
Zmiňoval pracovní morálku a výsledky práce, že má špatnou zkušenost právě s pražáky. Proto doporučuje nenajímat. Rozváděl to teď na této přednášce a možná to bude i na Videopřednášce, na kterou je odkaz v článku. Doporučuji si přednášku přehrát.
Nebuďte na podnikání sami. Čerpejte know-how zkušených podnikatelů. Praktické informace pro vaši firmu. Přidejte se mezi podnikatele, co rostou s námi.
Na našich stránkách používáme cookies. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s použitím všech cookies. Kliknutím na „Nastavení“ nám můžete poskytnout souhlas jen s konkrétními cookies. Zjistit více Přijmout všeOdmítnout všeNastavení
Nastavení cookies
Nastavení cookies
Tento web používá cookies, aby zlepšil váš zážitek při procházení našeho webu. Z nich jsou cookies, které jsou ohodnoceny jako nezbytné, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou třeba pro základní fungování webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak náš web užíváte. Tyto soubory cookies budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s Vaším souhlasem. Současně máte možnost se z těchto cookies odhlásit. Odhlášení z těchto souborů cookies však může ovlivnit váš zážitek z užívání webových stránek.
Nezbytné soubory cookies jsou zásadní pro správnou funkci webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkce webu zcela anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”.
PHPSESSID
relační
Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách.
viewed_cookie_policy
11 měsíců
Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční soubory cookies pomáhají provádět funkce, jako je například sdílení obsahu webových stránek na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
language
relační
Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele.
sb
2 roky
Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek.
sp_landing
1 den
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
sp_t
1 rok
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
wordpress_logged_in_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_sec_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_test_cookie
wpj_is_logged_in
14,5 dne
Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený
Analytické soubory cookies slouží k pochopení interakce mezi návštěvníky a webem. Tyto soubory cookies poskytují informace o statistikách, počtech návštěvníků, míře okamžitých odchodů, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
_ga
2 roky
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_gat
1 den
Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností.
_gid
1 den
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minut
Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát.
_hjFirstSeen
30 minut
Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka.
_hjid
365 dní
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjRecordingEnable
relační
Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran.
_hjRecordingLastActivity
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjRecordingLastActivity
Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace.
_hjTLDTest
relační
Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky.
CONSENT
2 roky
Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù.
hjViewportId
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
Vuid
2 roky
Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny.
Reklamní soubory cookies se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookies sledují návštěvníky na různých webových stránkách a shromažďují informace za účelem poskytování reklam přizpůsobených na míru.
Cookie
Délka
Popis
_fbp
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv.
fr
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti
NID
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače.
YSC
relační
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce.
yt-remote-connected-devices
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt-remote-device-id
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt.innertube::nextId
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
yt.innertube::requests
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
biric
Před 11 roky
Můžete rozvést, proč nenajímat Pražáky? To mě překvapilo a zajímá mě proč…
Odpovědět »
Ing. Jan Kvasnička
Před 11 roky
Zmiňoval pracovní morálku a výsledky práce, že má špatnou zkušenost právě s pražáky. Proto doporučuje nenajímat. Rozváděl to teď na této přednášce a možná to bude i na Videopřednášce, na kterou je odkaz v článku. Doporučuji si přednášku přehrát.
Odpovědět »