Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Přednáška Michaela Poplara Rostocka byla velice zajímavá a přinesla opět řadu důležitých ponaučení

Každý z nás při podnikání prochází určitým vývojem. Někomu tento vývoj jde rychleji, jinému to trvá. Je to především o vůli a o píli, kterou samotnému procesu věnujete. Při práci získáváte zkušenosti, ale člověk potřebuje také čerpat zkušenosti od jiných lidí, nebo hledat další možnosti inspirace a ukázky, jak být lepší a jak dělat věci lépe a kvalitněji.

Inzerce

Perfektní příležitost, jak načerpat inspiraci a zkušenosti, jsou přednášky na témata okolo podnikání. Minulý týden jsem měl tu čest jít na přednášku pana Michaela Poplara Rostocka, která byla na téma Venture capital. Právě taková přednáška je zdrojem inspirace a hlavně zkušeností.

Michael Poplar Rostock

Většina lidí jej zná z pořadu Den D, kde se snaží najít vhodné projekty pro investici. Je spolumajitelem několika firem, jejichž roční obrat se pohybuje v miliardách korun. Tyto informace jsme slyšeli v pořadu Den D několikrát. Málokdo ale ví, že pan Rostock vystudoval práva na Univerzitě Karlově v Praze. S tímto studiem se nespokojil a pokračoval dále na postgraduální studium St. Antony’s College na Oxford University a dále získal magisterský titul LLM na Hughe’s Hall, University v Cambridge.

Jeho kariéra a pracovní postupy jsou inspirací pro mnohé z nás. Proto jsou jeho přednášky hodně navštěvované a lidé si z nich odnášejí spoustu informací k zamyšlení.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Přednáška

Samotná přednáška byla velice zajímavá a poutavá. Můžete ji zhlédnout také u nás. Tuto přednášku jsem již viděl dříve, ale i přesto jsem se na ni šel podívat osobně. Obsah přednášky byl stejný, jen zkušenosti z praxe byly z mnohem aktuálnějších projektů a prací, což byla právě ona přidaná hodnota, ve kterou jsem doufal.

Mezi moje nejdůležitější poznámky z přednášky patří:

  • Nedělejte slevy
  • Nebuďte nejlevnější, ale nejkvalitnější
  • Musíte se naučit zvládat stres
  • Musíte mít vizi, kde budete za 5 let
  • Vyberte si kvalitní lidi na spolupráci a při výběru buďte obezřetní
  • Musíte mít stálou motivaci
  • Nenajímejte na práci pražáky
  • Testujte loajalitu zaměstnanců
  • Nebojte se prosadit si svůj názor
  • Snažte se být v jakémkoliv podnikání nahraditelní
  • Vyhýbejte se korupci

Většina posluchačů se ale nejvíce těšila na otázky. Padala řada otázek ohledně pořadu Den D, spousta otázek na osobní život a pracovní růst. A právě některé z těchto otázek a odpovědí jsou velice inspirativní, proto jsem si je zapisoval na papír, abych se s vámi o ně mohl podělit. Nejsou doslovné, ale podstata je stejná.

Rostock například mluvil o svém denním programu a srovnával jej v dobách svých podnikatelských začátku a tím, který má dnes. „Začátky jsou obtížné pro každého podnikatele. Musíte být v práci od osmi do osmi a vydržet to. Já měl u postele blok, do kterého jsem si v průběhu noci zapisoval poznámky a nápady, co jsem při přemýšlení dostal,“ okomentoval Rostock svoje začátky a poznamenal, že dnes spí kolem osmi až devíti hodin denně, což si dříve nemohl dovolit.

Padaly i otázky na to, jak hodnotí projekty, do kterých investuje. Rostock možná překvapil svojí odpovědí, že neinvestuje do projektů, ale do lidí: „Pokud je správný člověk se správným nápadem, je z části vyhráno. Často se mi ale stává, že perfektní nápad dostane nesprávný člověk a spolupráce je pak velice těžká.“ 

Jelikož přednášku navštívili ve většině mladí lidé, kteří ještě studují, dostal Rostock i otázku ohledně studia. Některé podnikatelské rady říkají, že studium není důležité pro dosažení úspěchu v byznysu. Existují na to různé názory, svůj má i náš přednášející: „Na podnikání by měl každý tak trochu dozrát. Osobně doporučuji školu dodělat, pak teprve začít se studiem. Nicméně jsem už potkal řadu lidí, co neměli vysokou školu, přesto jsou úspěšní,“ odpověděl na další složitou otázku a nezapomněl poznamenat, že velký podíl na cestě za úspěchem má i to, jaký kdo je a jak se dokáže s nástrahami podnikání poprat.

Na závěr se posluchači ptali, jak by jej mohli kontaktovat, když dostanou nápad nebo vytvoří nějaký projekt. Rostock se svěřil, že každou chvíli dostává nové business plány na prostudování, a pokud jej chce někdo kontaktovat, může skrze Facebook. Pokud se mu to bude líbit, zašle odpověď.

Zhodnocení přednášky

Rostock byl velice ochotný, na vše odpovídal vstřícně a nebál se odpovídat i na otázky ohledně prvního dílu čtvrté řady Dne D, který byl shodou okolnost odvysílán večer před touto přednáškou. Společně s kolegy a kamarády jsme pak o této přednášce a názorech přednášejícího diskutovali dlouhé hodiny.

Doporučuji všem navštěvovat podobné zajímavé přednášky a vyhledávat je. Je to obrovský náboj inspirace, zkušeností a hlavně poznání něčeho nového.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Ing. Jan Kvasnička

Svou pracovní činnost soustředí na UX, použitelnost, zvyšování konverzních poměrů, návrh, tvorbu a testování webových aplikací. Spolupracuje s předními společnostmi především v oblasti ecommerce. Je zastánce a propagátor myšlenky „Nenuťte uživatele přemýšlet“. Aktivní blogger, blázen do sportu a stálého vzdělávání.

Nenechte si ujít

eliska-vyhnankova-web

5. Freelance Klub: Eliška Vyhnánková o podnikání, lektorství i vlastním marketingu

junior-eshop-klub-ketomix-web

2. Junior E-shop Klub: Jak rozjet nový e-shop, kdy hledat investora a jak na marketing

martin-rozhon-web

8. E-shop Klub: Martin Rozhoň o transakční ekonomice e-shopu, budování managementu firmy, vytváření vlastních značek

Právě vyšlo

Premium
adam-kolesa-web

Jak hledat prostor pro další růst? Takhle to dělá Dáme jídlo | Adam Kolesa

tomas-mitana-web

Největší technologické překážky v růstu e-shopů | Tomáš Mitana (Shoptet)

jiri-kawulok-web

E-commerce v Česku: Co ji čeká a jak se připravit? | Jiří Kawulok (Lemonero)

Nejoblíbenější

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Komentáře

biric

Před 11 roky

Můžete rozvést, proč nenajímat Pražáky? To mě překvapilo a zajímá mě proč…

Odpovědět »

Ing. Jan Kvasnička

Před 11 roky

Zmiňoval pracovní morálku a výsledky práce, že má špatnou zkušenost právě s pražáky. Proto doporučuje nenajímat. Rozváděl to teď na této přednášce a možná to bude i na Videopřednášce, na kterou je odkaz v článku. Doporučuji si přednášku přehrát.

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP header

Premium
ondrej-fryc-web

Ondřej Fryc: Budování managementu firmy (Mall, Reflex Capital)

Premium
lukas-antos-web

Lukáš Antoš (Rohlík.cz): Zaměřte firmu na zákazníka

Premium
john-vanhara-web

John Vanhara: Růst firmy, zaměření na zisk, výběr a řízení lidí

Premium
jiri-hlavenka-web

Jiří Hlavenka: Jak vybudovat skutečně hodnotný e-shop?

Inzerce