Inzerce

Potřebujete svou doménu?

Ač panují mezi různými firmami, institucemi, úřady, obchody, školami, politickými stranami, kluby, spolky a kdo ví, kým vším ještě, třeba i ty sebe propastnější rozdíly, jedno je všechny spojuje. A sice častá potřeba prezentovat se náležitě na internetu. A každému, kdo se k podobnému kroku, jakým je vytvoření internetové prezentace, odhodlá, se může jeho přání vyplnit, nikdo si takovou formu propagace nemusí odříkat.

Inzerce

Než se však zrodí web, musí si jeho budoucí vlastníci a uživatelé pořídit v ideálním případě svoji vlastní doménu, na niž takové své prezentační dílo umístí.

Pokud je řeč o doméně, měli bychom si v první řadě říci to, že jde o název dotyčné internetové prezentace, pod nímž tato bude dostupná uživatelům, toužícím se na tuto dostat.

Každý počítač má sice svoji IP adresu, pod níž je připojen k internetu, ovšem v tomto případě jde jenom a pouze o číselnou řadu, která nikomu z uživatelů nic neříká, je prakticky nezapamatovatelná, a tudíž pro prezentování se na síti zcela nevhodná. A doména je tak vlastně názvem té které internetové stránky, díky němuž se uživatelé daleko snáze dostávají přesně tam, kam se dostat chtějí. Tento unikátní název nahrazuje před okamžikem zmíněnou řadu čísel.

A jak má ten, kdo chce svoji doménu získat, postupovat?

Není na tom vůbec nic složitého. Stačí si takový vhodný název zvolit a vzápětí si ho pomocí služby WHOIS ověřit, zda je dostupný, zda už není používán někým jiným. A poté, co je ověřena dostupnost takového jména budoucího webu, už se stačí jenom obrátit na některého z autorizovaných registrátorů, kteří takovou pravou českou doménu zajistí u zájmového sdružení právnických osob CZ.NIC, jež právě o české domény pečuje, jež zabezpečuje provoz domény nejvyšší úrovně .cz.

Takto vedený registrátor, například společnost TELE3, pak doménu zaregistruje. A zájmové sdružení právnických osob CZ.NIC, založené předními poskytovateli internetových služeb již před dvaadvaceti lety a mající v současnosti 117 členů a zabývající se provozováním registru jmen domén registrovaných pod doménou .cz a šířící osvětu v oboru názvů domén, se postará o vše zásadní, ať už jde o šíření technologie DNSSEC či služby mojeID, provozování interního bezpečnostního týmu CZ.NIC-CSIRT a Národního CSIRT týmu České republiky.

CZ.NIC je pak i členem EURid, které spravuje evropskou doménu .eu, a podobných mezinárodních společností a ochraňuje důvěrnost aktiv před neautorizovaným vyzrazením, konzistentně, plánovitě a ekonomicky efektivně implementuje bezpečnostní politiku informací a od roku 2013 má mezinárodně uznávanou certifikaci systému managementu bezpečnosti informací ISMS.

A jen těžko si lze představit partnery s lepším renomé.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

michal-koubek-jaroslav-baier-web

Finanční potíže firmy: Jak je řešit? | Michal Koubek a Jaroslav Baier

petr-macek-web

Automatizace procesů pro firmy i živnostníky + ukázky | Petr Macek (Caflou.cz)

marek-odehnal-web

Investování v roce 2021 | Marek Odehnal

Právě vyšlo

michal-hudecek-web

Marketing a prodej aplikace, výhry v soutěžích | Michal Hudeček (Včelka.cz)

frantisek-suchan-web

Bez frází: Rozjezd úspěšného projektu, tvorba a monetizace obsahu | František Suchan

ondrej-bereckei-web

Vylepšování webu e-shopu a zvyšování konverzního poměru | Ondřej Bereckei (Cycology.cz)

Nejoblíbenější

jaromir-ranek-web

B2B v e-commerce podle Alza.cz | Jaromír Řánek

vit-endler-2-web

E-commerce trendy v roce 2021 | Vít Endler (finGOOD.cz)

michal-koubek-web

Aktuální stav české ekonomiky a výhled do budoucna | Michal Koubek

Komentáře

TOP obsah

michal-koubek-jaroslav-baier-web

Finanční potíže firmy: Jak je řešit? | Michal Koubek a Jaroslav Baier

michael-rostock-poplar-web

Michael Rostock – Poplar: Vítězové a poražení v byznysu, předpoklady úspěchu, trendy pro startupy

carly-kirstenova-web

Carly Kirstenová aka Carrie Kirsten: Život úspěšné influencerky, cena za úspěch, přístup firem a fanoušků

jan-moudrik-web

Jan Moudřík: Jak Alza.cz expanduje do zahraničí?