Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Potřebujete svou doménu?

Inzerce

Inzerce

Ač panují mezi různými firmami, institucemi, úřady, obchody, školami, politickými stranami, kluby, spolky a kdo ví, kým vším ještě, třeba i ty sebe propastnější rozdíly, jedno je všechny spojuje. A sice častá potřeba prezentovat se náležitě na internetu. A každému, kdo se k podobnému kroku, jakým je vytvoření internetové prezentace, odhodlá, se může jeho přání vyplnit, nikdo si takovou formu propagace nemusí odříkat.

Než se však zrodí web, musí si jeho budoucí vlastníci a uživatelé pořídit v ideálním případě svoji vlastní doménu, na niž takové své prezentační dílo umístí.

Pokud je řeč o doméně, měli bychom si v první řadě říci to, že jde o název dotyčné internetové prezentace, pod nímž tato bude dostupná uživatelům, toužícím se na tuto dostat.

Každý počítač má sice svoji IP adresu, pod níž je připojen k internetu, ovšem v tomto případě jde jenom a pouze o číselnou řadu, která nikomu z uživatelů nic neříká, je prakticky nezapamatovatelná, a tudíž pro prezentování se na síti zcela nevhodná. A doména je tak vlastně názvem té které internetové stránky, díky němuž se uživatelé daleko snáze dostávají přesně tam, kam se dostat chtějí. Tento unikátní název nahrazuje před okamžikem zmíněnou řadu čísel.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

A jak má ten, kdo chce svoji doménu získat, postupovat?

Není na tom vůbec nic složitého. Stačí si takový vhodný název zvolit a vzápětí si ho pomocí služby WHOIS ověřit, zda je dostupný, zda už není používán někým jiným. A poté, co je ověřena dostupnost takového jména budoucího webu, už se stačí jenom obrátit na některého z autorizovaných registrátorů, kteří takovou pravou českou doménu zajistí u zájmového sdružení právnických osob CZ.NIC, jež právě o české domény pečuje, jež zabezpečuje provoz domény nejvyšší úrovně .cz.

Takto vedený registrátor, například společnost TELE3, pak doménu zaregistruje. A zájmové sdružení právnických osob CZ.NIC, založené předními poskytovateli internetových služeb již před dvaadvaceti lety a mající v současnosti 117 členů a zabývající se provozováním registru jmen domén registrovaných pod doménou .cz a šířící osvětu v oboru názvů domén, se postará o vše zásadní, ať už jde o šíření technologie DNSSEC či služby mojeID, provozování interního bezpečnostního týmu CZ.NIC-CSIRT a Národního CSIRT týmu České republiky.

CZ.NIC je pak i členem EURid, které spravuje evropskou doménu .eu, a podobných mezinárodních společností a ochraňuje důvěrnost aktiv před neautorizovaným vyzrazením, konzistentně, plánovitě a ekonomicky efektivně implementuje bezpečnostní politiku informací a od roku 2013 má mezinárodně uznávanou certifikaci systému managementu bezpečnosti informací ISMS.

A jen těžko si lze představit partnery s lepším renomé.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

Premium
jan-herka-web

Wuders: Jak se buduje a řídí firma na nábytek? | Jan Herka

marek-odehnal-web

Co znamená přijetí Eura pro investory? | Marek Odehnal

pravdik-hlisnikovska-web

Jak se zachránila firma se ztrátou 37 milionů korun? | Elena Hlisnikovská a Michal Pravdík

Premium
dalibor-musil-web

Změna oboru na volné noze. Jak rozjet něco nového? | Dalibor Musil

Premium
michal-vodak-web

Heureka: E-commerce čekají obrovské změny. Co mají e-shopy dělat? | Michal Vodák

petr-macek-web

Průzkum: Jak vidí české firmy svou budoucnost? | Petr Macek (Caflou)

Premium
jan-moravcik-web

Jak zvýšit ziskovost e-shopu? Příklad GentlemanStore.cz | Jan Moravčík

jiri-rostecky-jiri-jemelka-web

Jirka Rostecký o řízení firem: Vytvořte si dobré majitelské zadání | Jiří Jemelka (JPF)

Komentáře

Vybraná témata

TOP header

Premium
jiri-hlavenka-web

Jiří Hlavenka: Jak vybudovat skutečně hodnotný e-shop?

Premium
lukas-antos-web

Lukáš Antoš (Rohlík.cz): Zaměřte firmu na zákazníka

Premium
pavel-voparil-web

Zvládání krize v e-commerce. Co pomohlo Bonami? | Pavel Vopařil

Premium
martin-hausenblas-web

Martin Hausenblas: Jak předat firmu nástupci a posunout se do role majitele?

Inzerce