Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Naučte se strategicky přemýšlet nad vaším byznysem.
Získejte praktické tipy, jak řídit vaši firmu chytřeji a efektivněji.
Poslechněte si zkušenosti TOP byznysmenů.
Zjistit více

Inzerce

Potřebujete svou doménu?

Ač panují mezi různými firmami, institucemi, úřady, obchody, školami, politickými stranami, kluby, spolky a kdo ví, kým vším ještě, třeba i ty sebe propastnější rozdíly, jedno je všechny spojuje. A sice častá potřeba prezentovat se náležitě na internetu. A každému, kdo se k podobnému kroku, jakým je vytvoření internetové prezentace, odhodlá, se může jeho přání vyplnit, nikdo si takovou formu propagace nemusí odříkat.

Než se však zrodí web, musí si jeho budoucí vlastníci a uživatelé pořídit v ideálním případě svoji vlastní doménu, na niž takové své prezentační dílo umístí.

Pokud je řeč o doméně, měli bychom si v první řadě říci to, že jde o název dotyčné internetové prezentace, pod nímž tato bude dostupná uživatelům, toužícím se na tuto dostat.

Každý počítač má sice svoji IP adresu, pod níž je připojen k internetu, ovšem v tomto případě jde jenom a pouze o číselnou řadu, která nikomu z uživatelů nic neříká, je prakticky nezapamatovatelná, a tudíž pro prezentování se na síti zcela nevhodná. A doména je tak vlastně názvem té které internetové stránky, díky němuž se uživatelé daleko snáze dostávají přesně tam, kam se dostat chtějí. Tento unikátní název nahrazuje před okamžikem zmíněnou řadu čísel.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

A jak má ten, kdo chce svoji doménu získat, postupovat?

Není na tom vůbec nic složitého. Stačí si takový vhodný název zvolit a vzápětí si ho pomocí služby WHOIS ověřit, zda je dostupný, zda už není používán někým jiným. A poté, co je ověřena dostupnost takového jména budoucího webu, už se stačí jenom obrátit na některého z autorizovaných registrátorů, kteří takovou pravou českou doménu zajistí u zájmového sdružení právnických osob CZ.NIC, jež právě o české domény pečuje, jež zabezpečuje provoz domény nejvyšší úrovně .cz.

Takto vedený registrátor, například společnost TELE3, pak doménu zaregistruje. A zájmové sdružení právnických osob CZ.NIC, založené předními poskytovateli internetových služeb již před dvaadvaceti lety a mající v současnosti 117 členů a zabývající se provozováním registru jmen domén registrovaných pod doménou .cz a šířící osvětu v oboru názvů domén, se postará o vše zásadní, ať už jde o šíření technologie DNSSEC či služby mojeID, provozování interního bezpečnostního týmu CZ.NIC-CSIRT a Národního CSIRT týmu České republiky.

CZ.NIC je pak i členem EURid, které spravuje evropskou doménu .eu, a podobných mezinárodních společností a ochraňuje důvěrnost aktiv před neautorizovaným vyzrazením, konzistentně, plánovitě a ekonomicky efektivně implementuje bezpečnostní politiku informací a od roku 2013 má mezinárodně uznávanou certifikaci systému managementu bezpečnosti informací ISMS.

A jen těžko si lze představit partnery s lepším renomé.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

jiri-peslar-web

Pojištění e-shopu. Na co se zapomíná? | Jiří Peslar (Allrisk)

konstantin-margaretis-web

Technologie pro vaši logistiku | Konstantin Margaretis (Skladon)

juraj-harkabuzik-web

Zákaznická podpora: Nejčastější chyby a nevyužité příležitosti | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

Právě vyšlo

kovary-kovar-web

Logistika e-shopů. Alza a Skladon sdílí své zkušenosti | Miroslav Kövary a Maxim Kovář

Premium
ladislav-dyntar-web

eSport: Co o něm musíte vědět pro váš byznys? | Ladislav Dyntar

Premium
martin-mikulenka-web

Vybudujte úspěšnou kamennou prodejnu | Martin Mikulenka

Nejoblíbenější

Premium
jiri-navratil-web

Ziskovost v e-commerce. Naučte vaši firmu počítat | Jiří Navrátil (Dr. Max)

Premium
vladimir-slavik-web

Strategie pro e-shop, který chce růst | Vladimír Slavík

Premium
ondrej-kratky-web

Strategie modrého oceánu v praxi. Takhle se řídí Liftago | Ondřej Krátký

Komentáře

TOP obsah

Premium
juraj-striezenec-web

Kiwi.com: Pád na nulu. Jak dostat firmu z existenční krize? | Juraj Strieženec

Premium
ladislav-vesely-web

Strategie Slevomatu: Jak firma připravuje nový produkt? | Ladislav Veselý

tomas-malovec-web

Rozjezd nové firmy a vydělávání peněz od začátku | Tomáš Malovec (Born Digital)

Premium
michal-illich-web

Michal Illich: E-shopy prodejte. Nečeká je velký růst. Mnoho oborů ztratí svou hodnotu

Inzerce