O Petrovi napsalo již několik českých médií. Už ve dvaceti letech si totiž pořídil svůj první autobus a dnes má po deseti letech podnikání fungující a rostoucí přepravní firmu StiBus, která kromě autobusové dopravy nabízí i nákladní a odtahové služby.
Inzerce
Petr Stibor je zajímavým příkladem mladého podnikatele, který se za svým snem vydal ještě na škole a kterému se povedlo navázat na úctyhodnou rodinnou tradici, jež začíná už v roce 1927. Jak to dokázal?
Petře, jste mladý podnikatel, proč jste se rozhodl začít podnikat zrovna v oboru dopravních služeb? Je to reflexe zájmů již z útlého dětství. Už od mala mě to táhlo k dopravě. Nejdříve to byly snad vlaky, pak už autobusy. V první třídě při obligátní otázce „Čím budeš, až budeš velký“, jsem vždy říkal, že řidič autobusu. Takže od těchto raných let si jdu za svým cílem.
Jakým způsobem vás k vašemu podnikání motivovala rodina? Motivace v naší rodině vychází zejména z historie, resp. tradice, na kterou navazuji, a to na mého pradědu Václava Maška, který začal se svým autobusem podnikat v roce 1927 a ve Mšeně u Mělníka si vybudoval poctivou firmu, kterou vedl až do znárodnění v roce 1949. Potomci pradědy, tedy moje babička a její bratr, se po revoluci k této obživě už nevrátili a zůstali ve svých zaměstnáních.
Doporučujeme
Premium rozhovoryexkluzivně pro předplatitele
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Chevrolet QD foto: 1937 Zdroj fotky: Archiv Petra Stibora
Jak moc vám pomohly zkušenosti vaší rodiny? Myslíte si, že byste bez nich dokázal firmu založit? Moji rodiče pracují v jiném odvětví, které se s dopravou neztotožňuje, nicméně mě vychovávali v ideji, která mi ukázala, že nic není zadarmo a ne vše můžu mít hned. Takže bez podpory rodičů a blízkých by to pochopitelně nešlo.
V kolika letech jste si pořídil první autobus a jak jste si na něj vydělal? Autobus musí být drahý… Autobus jsem pořizoval jako čerstvě 20letý. Z prvotních plánů, s kterými jsem obcházel banky, sešlo. Zde jsem se setkal se dvěma úhly pohledu – byly banky, kde se mi doslova vysmáli se slovy: „Ve 20 letech dopravu? To je nějaký vtip, ne?“ Dokonce i v mé bance, v Týně, kde jsem si v 15 letech založil studentský účet, mi nevěřili.
S pochopením jsem se setkal až v pobočce stejného ústavu v Českých Budějovicích, kde mi bankéřka věřila a stála za mým záměrem. Svůj nápad jsem zpracoval do podnikatelského záměru, což je velice dobrý materiál, který vám ukáže klady i zápory vaší myšlenky.
Po vyhodnocení analytiky byl záměr shledán jako zajímavý a kvalitně zpracovaný, ale myšlenka projektu jako velice riziková. Na základě tohoto sdělení byl tedy klasický podnikatelský úvěr nemyslitelný. Vzhledem k tomu, že jsem byl stále aktivní student, mi bylo nabídnuto využít bezúčelového studentského úvěru ve výši 500 tisíc Kč. A tím jsem tedy získal prostředky na první autobus – Karosu GT 11.
Nebyl jste z nezájmu bank trochu demotivovaný? Přeci jen, když vám tolik lidí nevěří, musí to na vás nějak působit. Co kdyby vám peníze banky nedaly? Upřímně ano, v období kdy jsem hledal jiné možnosti, než mi byla nabídnuta možnost studentského úvěru, jsem si říkal, zda to má vůbec cenu. Otázka kdyby je nyní naštěstí zbytečná, nicméně předpokládám, že bych zvolil jiné počáteční vozidlo s minimální hodnotou, ale s o to větší investicí do oprav a přípravy na provoz.
To byl první kousek vaší flotily? Kolik vozů máte dnes? Ano, první byla Karosa GT 11, přesně ten autobus, který jsem ve 14 letech obcházel na autobusovém nádraží v Českých Budějovicích. Kontaktoval jsem kvůli tomu Karosu, co je to za typ, kolik jich vyrobili, nějaké technické specifikace atd. Tehdy byl modro-bílý. Když se v době vyjednávání úvěru objevil inzerát s modrým GT 11, volba byla jasná, byť to znamenalo mnoho investic do údržby.
Dnes s logem StiBus jezdí 10 autobusů, 4 minibusy, 7 nákladních vozidel, 3 dodávky + vozidla údržby. Vozidla provozujeme v oblastech našeho působení: Týn nad Vltavou, Trhové Sviny, České Budějovice, České Velenice a ve Vodňanech funguje franšíza. Všechna vozidla patří vaší firmě? Většina vozidel je majetkem firmy. Vybraná vozidla sloužící jako zálohy máme v dlouhodobém pronájmu.
Zdroj fotky: Archiv Petra Stibora
Jak do svého vozového parku získáváte nové vozy? Podle čeho je vybíráte? Doprava je pro mě více než koníček, je to rodina – takže naslouchám, sleduji, co je kde nového, co se kde vymýšlí… A z toho vyplývají případné možnosti prodeje vozidel. Vozidla kupujeme ojetá a vybíráme dle stavu, údržby a původu.
Vy nenabízíte jen autobusovou dopravu, ale také nákladní dopravu či odtahovou službu. Co z toho vaši klienti využívají nejvíce? Odtahová služba je spíše okrajová činnost, vozidla jsou té základní výbavy, takže to je na akce typu odtah na tyči či lehké nehody s malým vozidlem. Nejvíce se využívá autobusová doprava a hned v závěsu následuje ta nákladní.
Nákladní má tu výhodu, že nám celý rok poskytuje stálou práci. Je tedy logické, že přichází období, kdy autobusová doprava převyšuje výkony nákladní (hlavně v létě) a pak zas naopak (na podzim).
Která z těchto služeb je vůbec nejnáročnější na provoz a realizaci? Proč jste nezůstal jen u autobusů? Rezolutně autobusová doprava, a to zejména z pohledu bezpečnosti. To, že přistavíte starou Karosu, neznamená, že nemusí brzdit atd. Naopak, čím starší vůz, tím potřebuje více údržby, kterou těm vozidlům také pochopitelně dáváme. Zákazníkům tak poskytujeme záruku, že je vozidlo bezpečné. Nákladní dopravu jsme převzali spolu s firmou v Trhových Svinech, kam se posléze přesunulo naše zázemí. Prvotní investice do těchto vozidel převyšovaly naše první odhady.
Kdo je vaším nejčastějším klientem? Všiml jsem si, že ve vašich referencích figurují třeba Armáda ČR, České dráhy, ČEZ, Gambrinus a řada dalších známých značek… V nákladní dopravě je to jedna spediční firma, v autobusové dopravě se snažíme soustředit na tzv. střední trh, tedy na školství atd. Pro Armádu ČR jsme v roce 2012 zajišťovali dopravu pro velitelství v JČ, pro České Dráhy zajišťujeme náhradní dopravu za zrušené spoje, tzv. výluky, pro ČEZ zajišťujeme dopravu škol do infocentra a několikrát do roka dopravu hostů na JETE a takto bych mohl pokračovat dále. Hlavní myšlenkou je zajistit si stálého zákazníka.
Mají podle vás podobnou filozofii – tedy stálého zákazníka – i ČSAD a jiní konkurenční dopravci? V čem se lišíte? Určitě je to trend každého podnikání, udržet si svého zákazníka, a pokud se stále vrací, tak tím pádem vzniká skvělá reference, která je neocenitelná. Lišíme se v péči o zákazníky, každého si vážíme a i zakázka v řádech pár kilometrů je pro nás zajímavá a přistupujeme k ní se stejnou péčí jako k těm delším.
Zdroj fotky: Archiv Petra Stibora
Vím, že je to otázka, na kterou není příliš slušné se ptát, ale nepřiblížil byste nám obrat svojí firmy? Obrat se pohybuje v částce cca 12 milionů korun za rok.
To je úctyhodné číslo. Rostete? Jaký obrat jste měli třeba po prvním roce? Za celý první rok podnikání činil obrat necelé 3 miliony korun.
Vstoupil do vaší firmy nějaký investor, nebo jste si někdy vzal půjčku? Ne, investice hradíme z vlastní ekonomické aktivity, popřípadě z půjček.
Vzpomínáte, jak dlouho vám trvalo, než se firma stala ziskovou? To je těžké říct, každý zisk, který firma přinese, se vrací zpět do firmy, ale více méně k nějaké jistotě mě to přivedlo až tak po roce.
Vaše firma vás živí? Ano, dá se říct, že ano. Žádný plat si sice nedávám, k čemu by mi byl měsíční plat, když jej mohu dát do nafty, brzd a dalších dílů. Nyní už nestuduji, nebylo možné to časově skloubit dohromady, zejména za poslední 2 roky.
Kolik dnes firma zaměstnává lidí? Musíte mít hodně řidičů, techniků a dalších. Je to kolem 20 lidí. Kolem říkám schválně, protože 12 lidí je v tuto dobu na HPP, zbytek jsou většinou DPP či externí poradci.
Jaká je náplň vaší práce ve firmě? Zastával jste třeba někdy i funkci řidiče? Často se říká, že správný šéf firmy musí vyzkoušet všechno… Já jsem taková „holka pro všechno“. Jezdím rád a ať je to náklaďák či bus, nemám s tím problém. S tím je pochopitelně spojené mít autobus čistý, jeho údržba atd. Např. když jsem píchl kolo, tak jsem si ho musel také vyměnit, po každé jízdě uklidit bus, vypsat papíry. Nyní bych se chtěl naučit alespoň amatérsky lakovat. Máme mnoho vozidel a já bych jim chtěl pomalu začít dávat jednotný dress-code. A proč za to někde platit, když se to můžu naučit a udělat to sám?
Neměli cestující třeba nějaké pochyby, když řídil tak mladý řidič? Nedonesly se ke mně žádné, ale je možné, že v prvním okamžiku je to mohlo překvapit, nicméně vždy jsem každého dovezl bezpečně a včas.
Jak vaši zaměstnanci vnímají, že je jejich zaměstnavatel tak mladý? To je spíš otázka pro ně. Ale myslím si, že pokud mají stálou práci, stálý plat, nějaké zázemí, tak jim asi na věku zaměstnavatele nezáleží.
Do povinností, které ve své funkci máte, určitě spadá i povinnost řešit nepříjemné personální otázky. Ani v takových situacích jste se nesetkal s narážkami na svůj věk, když jste řešil něco s člověkem, který by vám mohl dělat otce? Co otce, ale i dědu. (smích) Je to kolikrát problém vyčítat něco staršímu, zejména třeba z té řidičské stránky či údržby vozidla. Ale proto i za tím volantem sedím, abych věděl, že to jde, či naopak. Pokud mi pak chlapi tvrdí, že to a to nejde, tak jim můžu pádně argumentovat.
Jak se dá vůbec taková firma rozjet? Musí to být hodně náročné – jak finančně, tak i časově a psychicky. Pokud máte podporu, a tím teď nemyslím tu finanční, tak jdou věci lépe. Přesto to s sebou nese mnoho odříkání a ať se chce, či nechce, musí se z toho stát priorita číslo jedna.
Zdroj fotky: Archiv Petra Stibora
Co je pro spuštění vlastní autobusové dopravy zapotřebí? Jsou tam nutná nějaká povolení, splnění zákonných podmínek a podobně? Jedná se o koncesovanou živnost. Je třeba splnit veškeré náležitosti pro získání koncese k provozování dopravy. K tomu je tedy potřeba mít odbornou způsobilost, kterou jsem získával v průběhu celého roku 2010, vždy završenou příslušnou zkouškou.
Když jste do toho tehdy šel, jaký byl váš cíl? Dosáhl jste ho a nebál jste se neúspěchu? Cíl byl a je vytvořit silnou a stabilní společnost, která bude nabízet autobusovou a nákladní dopravu. V tomto segmentu se nedá říct, že by existovala meta, které dosáhnete a můžete si vydechnout, že jste dosáhl cíle. Funguje tu mnoho faktorů, které ovlivňují růst či stagnaci firmy. Obavy jistě byly, ale znamenalo to mnoho odříkání, aby prioritou byla doprava.
Jak se na vaše poměrně úspěšné podnikání dívají vaši vrstevníci, kamarádi, spolužáci a další? Vzhledem k tomu, že se jich spousta rozprchla „po světě“, tak moc v kontaktu nejsme, ale více méně nemám negativní vazby. Asi tu jsou dvě roviny pohledu – ten pěkný, kdy vidíte prezentaci firmy, potkáváte autobusy, náklaďáky… A pak je tu ta druhá stránka, a tu už nepovažuji za tak záviděníhodnou – odpovědnost, výplaty, povinnosti.
Předpokládám, že když jste byl ve škole, měli jste při školních výletech dopravu zadarmo, nebo ne? V době studia na VŠ nebyly požadavky na dopravu a v době studia gymnázia jsem byl ještě opravdový student středoškolák.
Snažil jste se už na škole být v tomto směru aktivní? Ano, zajišťoval jsem dopravu, pokud to bylo v kompetenci studentů. Takže poptávání a zjišťování cen jsem většinou dělal já.
Podporovala vás škola ve vašem podnikání? Na vysoké škole nebyl prostor k podpoře. Gymnázium v Týně, kde jsem studoval 8 let, nyní vozíme jen sporadicky. Nějaký čas jsme byli výhradním dopravcem, ale nyní už ne. Nálada na škole tomu opravdu nepřeje. Dnes mě oprávněně mrzí, že jsem se aktivně podílel na prezentaci této školy a mnoha aktivitách, které jsem dělal ve svém volném čase.
Proč? Protože jsem začínající spolupráci se školou, kde jsem 8 let studoval, vnímal jako takovou zpátečku, kdy jsem mohl službami, které nabízíme, zjednodušit otázky, které se tam ohledně dopravy řešily, a tak tedy vrátit škole to, co mi za těch 8 let dala. Měli jednoho dopravce, variabilitu vozidel, jeden kontakt na škole, jeden kontakt u nás, dle mého ideální vztah.
Bohužel tato spolupráce byla ze strany některých osob vnímána jako nevhodná a nevýhodná. Číst si pak stížnosti od svých bývalých třídních učitelek, které se oháněly paragrafy, bylo smutné.
Zdroj fotky: Archiv Petra Stibora
A co město, neuvažoval jste o vzájemné spolupráci? S městem jsem chtěl navázat spolupráci v prvním roce podnikání skrze projekt městské dopravy, která ve městě chyběla. Připravil jsem projekt, který jsem nabídl městu. Projekt byl zhodnocen jako nereálný a byl zamítnut.
O půl roku později s podobnou myšlenkou přišel majoritní dopravce v jihočeském kraji a projekt se stal skutečností. Dnes tedy funguje po Týně MHD v rámci přejezdů autobusů zajišťujících účelovou dopravu na elektrárnu Temelín.
Dnes podle firemních stránek své služby nabízíte v regionech České Budějovice, Týn nad Vltavou, Trhové Sviny, České Velenice a Vodňany. Přemýšlíte do budoucna o rozšíření? Pokud ne, co vám v tom brání? Rozšíření se pochopitelně nebráníme a přemýšlíme o dalších aktivitách. Nicméně musíme myslet i na náš rozpočet, který se skládá z klasických komerčních příjmů – nežijeme z dotací.
Myslíte si, že je dnes vedle ČSAD a dalších autodopravců ještě prostor pro novou celorepublikovou konkurenci? Spíše zde vidím prostor pro vyplnění mezery v případě dopravců – živnostníků, kteří se svým podnikáním končí, ať již z ekonomických důvodů či kvůli odchodu do důchodu.
Když ale tolik živnostníků končí, proč si myslíte, že tam uspějete vy? V jihočeském kraji je tento prostor minimální, ale znám lokality, kde z titulu spádovosti či tradice je podobných živnostníků více.
Jak vy sám hodnotíte úroveň českých dopravních služeb, ať se bavíme o autobusové dopravě či o čemkoliv jiném? Díky masivnímu boomu, který v ČR vyvolaly žluté autobusy, se kvalita služeb zvedá. Nicméně, nemyslím si, že vždy, když přijede nový autobus, to automaticky znamená kvalitní službu.
Populárním českým podnikatelem z podobného oboru je Radim Jančura. Ten svou firmu postupně rozšiřuje a kromě autobusové a vlakové dopravy začal nabízet třeba i taxi službu v Praze. Nepřemýšlíte i vy o takovém postupu? Tak je třeba říct, že možnosti pana Jančury a ty moje, se z finanční stránky liší o několik řádů. Nový projekt je vždy odpovědí na nějaký nedostatek či kvalitu dosavadní služby, takže uvidíme, zda i my přijdeme s něčím novým.
Jak vás vůbec osoba pana Jančury motivuje? Považujete jej nebo někoho jiného za svůj vzor? Pan Jančura je osoba, které si vážím, a po dvou setkáních, které mi, byť pouze prostřednictvím přednášky, umožnilo studium na ČVUT, ho vnímám jako velice chytrého, cílevědomého, a přesto klidného businessmana. Jako vzor p. Jančuru ale nevnímám, každý máme jiné podmínky.
Na našem magazínu vydáváme rozhovory nejčastěji s internetovými podnikateli. Vy podnikáte zcela offline. Dokázal byste obě tyto formy podnikání nějak porovnat, i když si uvědomuji, že s tím na internetu asi nemáte tolik zkušeností? Přesně tak, zkušenosti mám zatím jen z tohoto svého oboru. Nicméně se dá říci, že kolegové z on-line businessu mají výhodu v tom, že nemusí investovat do zázemí, stačí jim minimální vstup s maximálním ziskem. Proto, pokud existuje nějaká možnost, která by nabízela nějaký podobný plán, tak ji mohu jen doporučit, nemáte de facto co zkazit.
Myslíte si, že základem úspěchu je maximální znalost svého oboru? Vaše rodina má dlouhou historii… Ano, vždy a všude platí to, že vyhrává ten, kdo má nejvíce kvalitních informací. Ve svém oboru informace využívám zejména při komunikaci a vyhledávání spolupracovníků v oboru pro vykrytí některých zakázek s plněním v jiných oblastech než působíme.
Je něco dalšího, co považujete za nutnou podmínku pro dosažení úspěchu? Být ve správný čas na správném místě. Finance, které by se zdály na první pohled důležité, dnes při dodržení základních pravidel můžete dostat na nějaký základní úvěr v peněžním ústavu. Ale dobře je investovat a zhodnotit, je už na souhře mnoha faktorů, ke kterým vám peníze mnohdy nepomůžou.
Co chystáte do budoucna? Bude StiBus jednou největším dopravcem ve střední Evropě? Do budoucna se chceme soustředit na vytváření dalších tzv. nosných pilířů firmy, mezi které stavím linkovou či jinou pravidelnou dopravu. Spíše než do kvantity bych se chtěl rozšiřovat do kvality. Letos na jaře uvedeme do provozu další autobusy, které již nabízí pohodlí a komfort na jiné úrovni. Tři autobusy máme nově nakoupené, nyní je připravujeme do provozu.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Nenechte si ujít
Shoptet a financování e-shopů. Proč to dává smysl? | Ondřej Buben
Nebuďte na podnikání sami. Čerpejte know-how zkušených podnikatelů. Praktické informace pro vaši firmu. Přidejte se mezi podnikatele, co rostou s námi.
Na našich stránkách používáme cookies. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s použitím všech cookies. Kliknutím na „Nastavení“ nám můžete poskytnout souhlas jen s konkrétními cookies. Zjistit více Přijmout všeOdmítnout všeNastavení
Nastavení cookies
Nastavení cookies
Tento web používá cookies, aby zlepšil váš zážitek při procházení našeho webu. Z nich jsou cookies, které jsou ohodnoceny jako nezbytné, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou třeba pro základní fungování webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak náš web užíváte. Tyto soubory cookies budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s Vaším souhlasem. Současně máte možnost se z těchto cookies odhlásit. Odhlášení z těchto souborů cookies však může ovlivnit váš zážitek z užívání webových stránek.
Nezbytné soubory cookies jsou zásadní pro správnou funkci webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkce webu zcela anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”.
PHPSESSID
relační
Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách.
viewed_cookie_policy
11 měsíců
Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční soubory cookies pomáhají provádět funkce, jako je například sdílení obsahu webových stránek na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
language
relační
Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele.
sb
2 roky
Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek.
sp_landing
1 den
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
sp_t
1 rok
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
wordpress_logged_in_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_sec_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_test_cookie
wpj_is_logged_in
14,5 dne
Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený
Analytické soubory cookies slouží k pochopení interakce mezi návštěvníky a webem. Tyto soubory cookies poskytují informace o statistikách, počtech návštěvníků, míře okamžitých odchodů, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
_ga
2 roky
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_gat
1 den
Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností.
_gid
1 den
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minut
Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát.
_hjFirstSeen
30 minut
Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka.
_hjid
365 dní
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjRecordingEnable
relační
Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran.
_hjRecordingLastActivity
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjRecordingLastActivity
Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace.
_hjTLDTest
relační
Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky.
CONSENT
2 roky
Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù.
hjViewportId
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
Vuid
2 roky
Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny.
Reklamní soubory cookies se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookies sledují návštěvníky na různých webových stránkách a shromažďují informace za účelem poskytování reklam přizpůsobených na míru.
Cookie
Délka
Popis
_fbp
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv.
fr
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti
NID
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače.
YSC
relační
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce.
yt-remote-connected-devices
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt-remote-device-id
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt.innertube::nextId
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
yt.innertube::requests
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.