Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Naučte se strategicky přemýšlet nad vaším byznysem.
Získejte praktické tipy, jak řídit vaši firmu chytřeji a efektivněji.
Poslechněte si zkušenosti TOP byznysmenů.
Zjistit více

Inzerce

Osoba fyzická a osoba právnická

Rozdělujeme základní dva typy osob:

  • právnická
  • fyzická

S pojmem „osoba“ se můžeme setkat například v definici podnikání. Podnikat mohou osoby na základě určitého oprávnění a po splnění dalších podmínek (viz. podnikání). Po aplikaci tohoto vysvětlení tedy můžeme říci, že podnikat smí jak osoba fyzická, tak i právnická. Obě osoby navíc mohou být zaměstnavateli a dalším. Zaměstnance však může být pouze osoba fyzická.

Osoba fyzická

Touto osobou myslíme člověka, jsou to tedy lidé. Ti nabývají způsobilosti k právním úkonům v plném rozsahu po dosažení 18 let. Tato způsobilost může být odebrána výhradně soudem, na základě zjištění například duševní nemoci.

Osoba právnická:

Právnické osoby nelze snad ani vysvětlit jedním slovem. Jsou to uměle vytvořené subjekty podle zákonem stanovených postupů. Rozumíme jimi sdružení osob fyzických a právnických, například tedy obchodní společnosti, nadace, jednotky územní samosprávy (obce, kraje) a další.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Laicky můžeme říci, že osobu právnickou může vytvořit osoba fyzická. Naopak to logicky nelze.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

redakce

Skládá se z podnikatelů, právníků a odborníků v různých oblastech, kteří denně připravují nové články, rozhovory a zajímavosti ze světa podnikání!

Nenechte si ujít

jan-lastuvka-web

Expanze Lemonera do zahraničí | Jan Laštůvka

Premium
vitezslav-valka-web

UX e-shopu: Jak zvýšit prodeje na vašem webu? | Vítězslav Válka

jiri-peslar-web

Podnikatel na cestách. Proč myslet na pojištění? | Jiří Peslar

Právě vyšlo

konstantin-margaretis-web

Technologie pro vaši logistiku | Konstantin Margaretis (Skladon)

juraj-harkabuzik-web

Zákaznická podpora: Nejčastější chyby a nevyužité příležitosti | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

Premium
jiri-navratil-web

Ziskovost v e-commerce. Naučte vaši firmu počítat | Jiří Navrátil (Dr. Max)

Nejoblíbenější

Premium
vladimir-slavik-web

Strategie pro e-shop, který chce růst | Vladimír Slavík

Premium
ondrej-kratky-web

Strategie modrého oceánu v praxi. Takhle se řídí Liftago | Ondřej Krátký

Premium
ondrej-fryc-web

Ondřej Fryc: Budování managementu firmy (Mall, Reflex Capital)

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

michal-koubek-10-web

Michal Koubek: Služby pro zákazníky e-shopů jako nový zdroj příjmu firmy

vit-endler-2-web

E-commerce trendy v roce 2021 | Vít Endler (finGOOD.cz)

Premium
filip-kahoun-web

Mikromanagement a perfekcionismus při řízení firmy | Filip Kahoun

Premium
michal-koubek-web

Jak získat bankovní úvěr pro váš e-shop? | Michal Koubek

Inzerce