Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Inspirujte se a vytvořte úspěšnou strategii pro Váš byznys
Získejte ihned použitelné praktické tipy, jak zefektivnit Vaše podnikání
Učte se od Vašich nových mentorů- TOP byznysmenů
Zjistit více

Inzerce

Osoba fyzická a osoba právnická

Rozdělujeme základní dva typy osob:

  • právnická
  • fyzická

S pojmem „osoba“ se můžeme setkat například v definici podnikání. Podnikat mohou osoby na základě určitého oprávnění a po splnění dalších podmínek (viz. podnikání). Po aplikaci tohoto vysvětlení tedy můžeme říci, že podnikat smí jak osoba fyzická, tak i právnická. Obě osoby navíc mohou být zaměstnavateli a dalším. Zaměstnance však může být pouze osoba fyzická.

Osoba fyzická

Touto osobou myslíme člověka, jsou to tedy lidé. Ti nabývají způsobilosti k právním úkonům v plném rozsahu po dosažení 18 let. Tato způsobilost může být odebrána výhradně soudem, na základě zjištění například duševní nemoci.

Osoba právnická:

Právnické osoby nelze snad ani vysvětlit jedním slovem. Jsou to uměle vytvořené subjekty podle zákonem stanovených postupů. Rozumíme jimi sdružení osob fyzických a právnických, například tedy obchodní společnosti, nadace, jednotky územní samosprávy (obce, kraje) a další.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Laicky můžeme říci, že osobu právnickou může vytvořit osoba fyzická. Naopak to logicky nelze.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

redakce

Skládá se z podnikatelů, právníků a odborníků v různých oblastech, kteří denně připravují nové články, rozhovory a zajímavosti ze světa podnikání!

Nenechte si ujít

Premium
petr-rokyta-web

18 let budování firmy. V Česku, Rusku a dalších zemích | Petr Rokyta (Automator)

radek-klein-web

Trdelníky. Jak funguje byznys, do kterého se může zapojit každý? | Radek Klein (Trdlokafé)

jan-lastuvka-web

Expanze Lemonera do zahraničí | Jan Laštůvka

Právě vyšlo

Premium
jiri-hlavenka-web

Krize ve firmě nikoho nebaví. Jak z ní vzejít silnější? | Jiří Hlavenka

marco-marinucci-web

Udržitelnost v byznysu v praxi | Marco Marinucci (Generali Investments CEE)

marek-marusinec-web

Jak rozvíjet zaměstnance ve vaší firmě? | Marek Marušinec

Nejoblíbenější

Premium
miroslav-udan-web

Vybudoval Shoptet. Díky čemu firma utekla konkurenci? | Miroslav Uďan

Premium
vydrzel-budnik-web

Microsoft, PPF, O2. Duel dvou TOP manažerů o řízení firmy | Michal Vydržel a Tomáš Budník

Premium
ruslan-skopal-web

Marketplaces. Jak na nich prodává Trenýrkárna? | Ruslan Skopal

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

Premium
petr-sima-web

Jak investovat do startupů? | Petr Šíma (DEPO ventures)

tomas-malovec-web

Rozjezd nové firmy a vydělávání peněz od začátku | Tomáš Malovec (Born Digital)

Premium
ladislav-vesely-web

Strategie Slevomatu: Jak firma připravuje nový produkt? | Ladislav Veselý

michal-koubek-10-web

Michal Koubek: Služby pro zákazníky e-shopů jako nový zdroj příjmu firmy

Inzerce