Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Oliver Dlouhý: Umožňujeme lidem cestovat po celém světě s minimem finančních nákladů

Jiří Rostecký
Před 11 roky

oliver-dlouhy-velkyCestování je snem snad každého člověka. Bohužel může vyjít na pěkné peníze. Oliver Dlouhý je protřelý cestovatel, který se snaží nacházet způsoby, jak cestovat po celém světě s minimem vynaložených peněz, a nebrání se žádným radostem života. I proto založil zajímavý portál Skypicker.com, s nímž se rozhodl dobýt svět online cestování.

Oliver Dlouhý je 25letý jindřichohradecký podnikatel, kterému se se svým start-upem povedlo za rok existence obsadit žebříček 10 nejlepších webů pro cestování blogera deníku The New York Times Setha Kugela a zaujmout několik světových i tuzemských plátků, jako je například francouzský Le Figaro či české TyInternety.

Co to ale Skypicker.com je?

Jedná se o vyhledávač letenek. „Cílem projektu je uživatelům nabídnout takové kombinace aerolinek, které pro ně budou finančně nejvýhodnější tím, že najdou nejlevnější možné spojení do destinace, již si uživatel zvolí,“ popisuje Oliver svůj projekt, který v dubnu jako vůbec první vyhledávač nabídl let do vesmíru.

Do budoucna by Skypicker.com chtěl obsadit veškerou světovou dopravu včetně letadel, vlaků, autobusů a lodí, a nabídnout tím možnost vyhledání levného spojení například z Banskej Bystrice do New Yorku. „Původně jsme vyhledávali letenky jen po Evropě, a to pro studenty a lidi, kteří byli finančně omezeni a nemohli si dovolit do cestování tolik investovat. Brzy nám ale došlo, že můžeme oslovit mnohem větší část trhu a nyní postupně rozšiřujeme svou působnost i mimo Evropu.“

Inzerce

Vše se může zdát poměrně složité, ale samozřejmě tomu tak není. Oliver si svůj vyhledávač ušil sám sobě na míru. Jeho láska k cestování ho často donutila využívat nízkonákladové aerolinky, jejichž vyhledávání bylo někdy velmi náročné. „Tímto způsobem se dá opravdu prozkoumat celá Evropa doslova za pár korun, ovšem pouze tehdy, kdy věnujete čas hledání a různému kombinování jednotlivých spojů. Vše bylo velmi složité, a tak jsem se to rozhodl zautomatizovat,“ dodává Oliver a věří, že na internet přinesl něco nového a užitečného. „Online trh s letenkami je velmi rozšířený. Ovládá jej několik světových hráčů, které od sebe vlastně ani nerozeznáte – mají vždy skoro stejné formuláře, plány a termíny letu a podobně. Věřím, že když na to půjdeme jinak, máme šanci uspět.“

Získat investora a nechat si provizi

Oliver není jediným člověkem, který za projektem stojí. Společně s ním i Jozef Képesi, vývojář vyhledávacího systému, Honza Liška, odpovědný za celkový vzhled a funkčnost webu, Martin Čarnogurský, obstarávající serverové záležitosti, platby a ověřování letenek, grafik Martin Vlach a Jiří Hlavenka, mimo jiné zakladatel společnosti Computer Press, který celý projekt zafinancoval. „Jirka nám opravdu hodně pomohl, ale bylo těžké ho přesvědčit. Při posuzování svých investičních příležitostí je velmi pečlivý a my mu museli dokázat, že projekt dává smysl,“ vzpomíná s úsměvem na tváři Oliver, jehož rolí je řízení celého projektu.

oliver-dlouhy

Česko je podle Olivera dokonalým místem pro budování nových start-upů, avšak jen do určité velikosti. „Do budoucna určitě počítáme s přesunem. Ještě tento rok bych polovinu firmy rád přesunul do Londýna, kde máme lepší přístup k obchodním záležitostem a samozřejmě i více investičních peněz,“ plánuje, ale dodává, že o Silicon Valley zatím neuvažuje: „To je z mého pohledu docela extrém, Londýn mi přijde ideální.“

Při budování start-upu je podle něj nejsložitější spojit dohromady několik základních ingrediencí – vývojový tým, designéra, data, vývojáře mobilních aplikací, banky, aerolinky, média, servery, investora a další, přičemž se vše musí zkombinovat tak, aby to zaujalo co nejvíce lidí a povedlo se to i úspěšně monetizovat. „My vlastně vyděláváme z provize, jsme totiž v roli jakéhosi travel agenta. Přeprodáváme letenky a zajišťujeme pro pasažéry vše potřebné, včetně například online chechkingu a garance návaznosti letů.“

Podnikat dnes může každý

Oliver podniká proto, protože nic jiného by jej ani nebavilo. I on se rozhodoval, zda se vydat na vysokou školu a zdárně ukončit studium, nebo se věnovat svému byznysu (náš článek). „Zkoušel jsem několik vejšek, dokonce jsem byl i pár týdnů zaměstnán, ale vždy jsem chtěl dělat něco vlastního. Něco budovat,“ vzpomíná Oliver na svoji ambicióznost, kvůli které si nedovede představit strávit rok či dva na jednom místě.

Podnikání je podle něj ale práce jako každá jiná. „Pokud chce někdo podnikat a je ochoten tomu věnovat dostatečné množství času, má podle mě velkou šanci na úspěch. Je však důležitý se rozhoupat a začít něco dělat.“

Dnešní dobu hodnotí pro podnikatele velmi kladně. Člověk prý může podnikat v jakémkoliv oboru, i když mu třeba nerozumí. „Google dokáže velmi dobře zodpovědět otázky, na které neznáte odpověď. Můžete podnikat s čímkoliv a kdekoliv. Pomalu mizí rozdíly mezi vzděláním a praxí a začíná vyhrávat vytrvalost, kreativita a selský rozum, který jsme i u našeho start-upu několikrát zužitkovali.“

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 300. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Komentáře

Jiří Kratochvíl

Před 11 roky

Pokud by chtěl někdo vidět Olivera na živo, má možnost na BIGTHINKING BUSINESS INSPIRATION 2013 v Ostravě 20. září, kde vystoupí jako jeden ze tří spíkrů a bude vyprávět právě o svých začátcích a zlomových okamžicích. http://bigthinking.cz/bigthinking-business-inspiration/

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

jaroslav-pokorny-web

Účetnictví e-shopu: Jak nad ním přemýšlet? | Jaroslav Pokorný (ÚČTO.TEAM)

Premium
josef-jelinek-web

125 let na trhu, v Česku tržby 955 milionů. Jak funguje byznys spotřebičů Miele? | Josef Jelínek

juraj-harkabuzik-web

Kde dělá vaše zákaznická podpora chyby? Odpoví mystery shopping | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

marek-odehnal-web

DIP majitelům firem umožňuje investovat. Jak to funguje? | Marek Odehnal

vodak-huba-web

Česká e-commerce: Jak je na tom podle Heureky a Shoptetu? | Michal Vodák a Samuel Huba

Premium
dalibor-cicman-web

Dalibor Cicman (GymBeam): Jak nastavit management a strukturu firmy?

petr-macek-web

Jak vybrat firemní systém pro malou firmu?| Petr Macek (Caflou)

Premium
adela-zugarova-web

Praží a prodávají kávu za desítky milionů. Jak roste Dos Mundos? | Adéla Zugarová