Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Nákup odkazu aneb Jednoduchý způsob linkbuildingu, nad kterým musíte přemýšlet

Vladimír Macko
Před 12 roky

Abyste dostali svou stránku do povědomí veřejnosti, stojí to čas, někdy i peníze. Linkbuilding je široké téma, které vás učí, jak budovat zpětné odkazy, čímž si zlepší vaše stránka pozice ve vyhledávačích, také o hodne zvýši návštevnost a také získá na hodnotě.

Nákup odkazů je také jednou z populárních možností, díky níž získáte zpětné odkazy. Většinou vám tento způsob nezabere mnoho času, ale minete nemálo peněz. A pokud je chcete utratit efektivně, myslím tím, abyste je utratili za kvalitní odkazy, které zaručí kvalitní zpětný odkaz na vaši stránku, nakupujte odkazy s rozumem. Podle čeho vybírat stránky si můžete přečíst níže v článku. Také nezapomínejte na správný výběr klíčových slov nebo výrazů, které budou odkazovat na váš web.

Podle čeho vybírat

Pokud si už zpětné odkazy kupujete, vybírejte si takové stránky, které vám pomohou zvýšit hodnotu té vaší. Na webu najdete mnoho nabídek, kde si můžete koupit odkazy na stránky bez ranku, bez návštěvnosti a často jsou i neznámé pro vyhledávače. Cena odkazu vás může zaujmout, ale nepřinese vám žádný užitek.

Při výběru sledujte tyto parametry:

Inzerce

  • výška PR a S-ranku – doporučuji si kupovat odkazy na webech, které mají alespoň nějaké ranky, čímž vám mohou část svého ranku přeposlat a při nejbližším přepočítávání ranku mohou navýšit ten váš,
  • počet externích odkazů – platí, že čím méně je na stránce externích odkazů, tím větší sílu bude mít ten váš. Proto si vybírejte stránky, kde není umístěno příliš mnoho externích odkazů,
  • téma webu – téma webu by mělo být vhodné pro umístění odkazu, tudíž by mělo být příbuzná s tématem vašeho webu,
  • stáří webu – vyhledávače zajímá, jaký je web starý. Novým webem nedávají tak vysokou hodnotu jako starším. Starší weby mají vyšší tendenci si udržovat svou hodnotu.
  • návštěvnost webu – čím vyšší návštěvnost, tím lépe,
  • cenu – můžete si stanovit rozpočet, kolik chcete utratit na nákup odkazů. Jelikož každý majitel stránky si určuje, kolik za odkaz chce, některé ceny mohou být přehnané. Vybírejte si tak, abyste získali co nejvíce kvalitních odkazů.

Na co si dávejte pozor

Odkazy si můžeme koupit ve dvou druzích systémů, které nabízejí odkazy na prodej. Buď se jedná o automatické systémy, u kterých si majitel stránky vloží na web skript a pokud si zakoupíte reklamu, hned se tam začne zobrazovat. Jelikož vyhledávače nechtějí, aby se odkazy prodávaly a kupovaly, snaží se nacházet systémy, které umožňují automatické vkládání odkazů na web. Stránka tak může být penalizována a ztratí část své hodnoty. Druhým způsobem jsou systémy, které jsou založeny na ručním vkládání odkazů na stránku. Takové odkazy vypadají přirozeně a je malá pravděpodobnost, že by byly penalizovány.

Pozor si dávejte také na falešný PR. Stránka může ukazovat jiný PR jaký ve skutečnosti má. Je způsob, kterým se dá Google oklamat, aby váš web získal naoko lepší rank. Abyste však předešli tomu, že si koupíte odkaz na stránce s falešným PR, stránku si můžete zkontrolovat zde: http://checkpageranking.com.

Kde si zakoupit zpětný odkaz

Postup:

  1. Vyberete si systém
  2. Zaregistrujete se
  3. Vyberete si web, kde chcete odkaz umístit
  4. Reagujete na nabídku
  5. Zaplatíte za odkaz

České systémy:

Zahraniční:

A co Vy? Nakupujete odkazy? Vyděláváte na nich?

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Vladimír Macko

Student oboru Finance, bankovnictví a investování na Ekonomické fakultě Technické univerzity v Košicích. Mladý podnikatel, který rozjíždí svou činnost.

Komentáře

Seopizza.cz

Před 12 roky

Při výběru kvalitního odkazu bych se ještě také rozhodoval podle toho, kam odkaz půjde (patička, sidebar, obsah).
Důležité také je, jestli chcete mít odkaz z účinky pro Seznam nebo pro Google.
Zatímco Seznam má zatím pořád radši sidewide odkazy (na všech podstránkách webu), Google raději jeden odkaz (ten je tedy většinou nejlepší z hlavní strany). Pokud optimalizujete pro Seznam, kontrolujte si tedy, kolik stránek u daného webu Seznam indexuje.

Odpovědět »

Jan Novak

Před 7 roky

Je to dobrý článek, bohužel už velice zastaralý a některé věci již v roce 2017 neplatí.

Odpovědět »

Omlouváme se, ale z technických důvodů nejde na celém webu momentálně přidávat nové komentáře. Na chybě pracujeme a brzy ji opravíme. Děkujeme za trpělivost.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

petr-macek-web

Okurková sezóna: Jak si zauditovat vlastní firmu? | Petr Macek (Caflou)

Premium
petr-bilek-web

Z malého stánku na 150 milionů ročně. Takhle vyrostlo BiOOO | Petr Bílek

Premium Nyní zdarma
jiri-rostecky-posunout

Jiřího klienti #5: Jak se v podnikání posunout dál?

marek-odehnal-web

První pololetí 2024 pohledem investora: Co se dělo na burzách? | Marek Odehnal

Premium
tomas-mahring-web

Na jejich blog chodí stovky tisíc lidí a prodali desítky tisíc kuchařek | Tomáš Mähring

Premium Nyní zdarma
jiriho-klienti-prodej

Jiřího klienti #4: Každý prodává jinak

kovar-bazala-web

Umělá inteligence: Jak mění logistiku? | Max Kovář a Jaroslav Bazala

Premium
ondrej-kratky-web

Vyměnil Liftago za novou firmu. Co ho naučilo 11 let podnikání? | Ondřej Krátký