Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Miliardáři konečně začínají vracet své zkušenosti Česku

Jiří Rostecký
Před 2 roky
Jiří Rostecký
Autor fotky: Jirka Chomát

Když se podíváte na žebříček nejbohatších Čechů, najdete na něm lidi, kteří většinou vůbec nevystupují v médiích. A už takřka vůbec nikdo z nich nesdílí s ostatními své podnikatelské zkušenosti a doporučení pro další podnikatele.

Jasně, u velké části z nich panují různé pochyby o tom, jak ke svému majetku přišli, případně jejich příběhy nejsou nikterak extrémně atraktivní.

Tak i tak jsou to lidé, kteří sedí na obrovském majetku, řídí velké firmy a nesou na zádech finanční i lidskou zodpovědnost, kterou si většina lidí nedokáže ani představit. A už jenom proto jsem přesvědčený, že i oni mohou ostatní podnikatele něco naučit a sdílet s nimi jejich know-how.

Nedělají to. Většinou argumentují ochranou vlastního soukromí, což ale bývá jen snadná výmluva, jelikož sdílet zkušenosti se nutně nevylučuje s ochranou toho, proč dotyčný nechce být vidět.

Inzerce

Děje se ale jedna úžasná věc. Mění se to!

Generace devadesátkových byznysmenů postupně stárne a v žebříčku přibývají nová mladší jména.

Dneska jsem pro naše předplatitele natáčel s třicetiletým miliardářem Honzou Bednářem (rozhovor vyjde brzy), který založil a z části prodal ShipMonk. Před pár dny jsme se spolu na rozhovor připravovali. A dnes natáčeli podrobný rozhovor o řízení firmy, OKR, ESOP, výběru lidí i o tom, jak se člověku změní život, když se stane tak bohatým a co s těmi penězi dělá.

Je to úžasný trend pro české i slovenské podnikatele. Nejbohatší se stávají dostupnějšími, otevřenějšími a ochotnějšími s ostatními sdílet to, co se naučili. Jejich příběhy jsou transparentnější a inspirativnější. Dá se s nimi mluvit na rovinu a ne skrze mluvčí, kteří váží každé slovo. A mají zájem na tom, aby své know-how poslali poslali zpět domů – do Česka.

Jsou to první průkopníci. A já věřím, že jich bude do budoucna stále víc, protože už teď vidím řadu lidí, které v tom žebříčku jednou beztak uvidíme.

Představte si, jak to může změnit pohled Čechů na podnikatele a úspěch jako takový, co všechno se od nich můžeme naučit a kolik lidí to může motivovat k podnikání a ke splnění svých snů.

Je to prostě úžasná zpráva pro celou naši zemi.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 300. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

katka-luskova-web

Z korporátu na volnou nohu. Jak rozjet úspěšný byznys? | Jiří Rostecký & Katka Lusková

jiri-rostecky-web

MladýPodnikatel.cz mění design

marek-cech-web

Jak se řídí agentura malá digitální agentura? | Marek Čech (Digitální architekti)

jiri-rostecky-smb-web

Nejčastější chyby majitelů malých a středních firem. Přednáška Jirky Rosteckého

Premium
ondrej-machala-web

Ovečkárna se osamostatnila od zakladatele. Jak se změnila? | Ondřej Machala

jiri-jemelka-web

Loni řídili 113 firem s tržbami 21 miliard. Jak se dostávají z krizí? | Jiří Jemelka (JPF)

juraj-harkabuzik-web

Outsourcing v podnikání: Kdy dává smysl? | Juraj Harkabuzík (CustomerHero)

petr-macek-web

Vybudoval úspěšný nástroj od nuly a bez investora. Díky čemu Caflou vyrostlo? | Petr Macek