Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Inspirujte se a vytvořte úspěšnou strategii pro Váš byznys
Získejte ihned použitelné praktické tipy, jak zefektivnit Vaše podnikání
Učte se od Vašich nových mentorů- TOP byznysmenů
Zjistit více

Inzerce

Máte je pod kontrolou? 7 oblastí, které e-shopům zvyšují cenu balení a neví o nich

Když přijde na nákup obalových materiálů, rozhodují se e-shopaři a podnikatelé hlavně podle ceny. Máte to taky tak, nebo uvažujete nad logistikou komplexně?

Zdroj obrázku: Top-obaly.cz

Pokud je pravda, co tvrdí poradenská firma Macfarlane Packaging, že 90 % nákladů na balení je skrytých, hledat ty nejlevnější obaly z nejlevnějších není zárukou, že skutečně ušetříte.

Proč? Náklady na balení totiž netvoří jen cena za obalový materiál. Ve skutečnosti je zvyšuje minimálně 7 dalších oblastí:

Poškozené zboží kvůli nekvalitnímu obalu

Když se vám vrátí poškozený balík, není to dobrá zpráva – jednak jste zaplatili za jeho dopravu, a také jste možná právě přišli o důvěru zákazníka.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Za některými poškozenými balíky přitom nemusí stát doručovací firma, ale nekvalitní obalové materiály. Přesvědčte se sami:

  • Levné lepicí pásky s méně kvalitním akrylovým lepidlem mohou při nízkých teplotách ztrácet lepivost. Rozlepené krabice pak ve většině případů znamenají i zničené zboží.
  • Nekvalitní bublinkové fólie se zase mohou při přepravě vyfouknout a přijít o většinu ochranných vlastností.
  • A krabice z nekvalitní lepenky se zase při větší zátěži snáz protrhnou, takže se zboží často nevratně poškodí.

Proto se často vyplatí investovat o pár korun více do kvalitnějších obalů, se kterými bude možné zboží přepravit bezpečně a předejít tak nákladům skrytým v poškozeném zboží a vratcích.

Jak na to? Zkuste si nejdříve koupit vzorky dražších obalových materiálů a porovnat je s těmi levnými. Možná budete překvapeni.

Zdroj obrázku: Top-obaly.cz

Čas, který trvá zabalení

Máte spočítáno, kolik času trvá zabalení zboží? Správně byste do nákladů měli započítat i práci skladníků, kteří musí zásilku připravit, obal složit, zabalit…

Skvělým příkladem, na kterém to ukážeme, jsou krabice s automatickým dnem. Jsou sice dražší, ale když vám jejich složení a zalepení zabere jen polovinu času co běžné lepenkové krabice, může se vyplatit. Pokud byste posílali 100 zásilek denně, které balíte průměrně 2 minuty, naráz byste ušetřili 1,5 hodiny denně.

Uvažovat nad obalovými materiály se tedy vyplatí i tímto způsobem.

Co dalšího byste měli do nákladů na obaly započítat?

Náklady se skrývají i v pronajatém prostoru nebo poplatcích EKO-KOMu. Pokračujte ve čtení druhým dílem článku na blogu Top-obaly.cz a zjistěte, jestli vám náklady někde skrytě nerostou.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

juraj-harkabuzik-web

Zákaznická podpora: Jak na ni najít nejlepší lidi? | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

ondrej-hajek-web

E-shopům roste podíl affiliate na obratu. Jak to? | Ondřej Hájek (eHub)

samuel-huba-web

Česká e-commerce. Kdo v ní má šanci uspět? | Samuel Huba (Shoptet)

Právě vyšlo

Premium
pavel-voparil-web

Zvládání krize v e-commerce. Co pomohlo Bonami? | Pavel Vopařil

Premium
jiri-hlavenka-web

Krize ve firmě nikoho nebaví. Jak z ní vzejít silnější? | Jiří Hlavenka

marco-marinucci-web

Udržitelnost v byznysu v praxi | Marco Marinucci (Generali Investments CEE)

Nejoblíbenější

Premium
miroslav-udan-web

Vybudoval Shoptet. Díky čemu firma utekla konkurenci? | Miroslav Uďan

Premium
vydrzel-budnik-web

Microsoft, PPF, O2. Duel dvou TOP manažerů o řízení firmy | Michal Vydržel a Tomáš Budník

Premium
ruslan-skopal-web

Marketplaces. Jak na nich prodává Trenýrkárna? | Ruslan Skopal

Komentáře

TOP obsah

miroslav-udan-web

Miroslav Uďan: Budování Shoptetu, z korporátu do firmy, přístup k podnikání

marian-jelinek-web

Marian Jelínek: Úspěšný člověk je pro mě ten, kdo extrémně miluje, co dělá, a chce za to extrémně hodně

jaroslav-baier-web

Růst e-shopu očima právníka | Jaroslav Baier

Premium
petr-borkovec-web

Petr Borkovec: Jak se tvoří byznys modely?

Inzerce