Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Konkrétní a praktické tipy pro řízení malé i velké firmy.
TOP podnikatelé, manažeři a další specialisté na byznys.
Témata, o kterých se jinde nemluví. Důležité pro každého podnikatele.
Zjistit více

Inzerce

Máte je pod kontrolou? 7 oblastí, které e-shopům zvyšují cenu balení a neví o nich

Když přijde na nákup obalových materiálů, rozhodují se e-shopaři a podnikatelé hlavně podle ceny. Máte to taky tak, nebo uvažujete nad logistikou komplexně?

Zdroj obrázku: Top-obaly.cz

Pokud je pravda, co tvrdí poradenská firma Macfarlane Packaging, že 90 % nákladů na balení je skrytých, hledat ty nejlevnější obaly z nejlevnějších není zárukou, že skutečně ušetříte.

Proč? Náklady na balení totiž netvoří jen cena za obalový materiál. Ve skutečnosti je zvyšuje minimálně 7 dalších oblastí:

Poškozené zboží kvůli nekvalitnímu obalu

Když se vám vrátí poškozený balík, není to dobrá zpráva – jednak jste zaplatili za jeho dopravu, a také jste možná právě přišli o důvěru zákazníka.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Za některými poškozenými balíky přitom nemusí stát doručovací firma, ale nekvalitní obalové materiály. Přesvědčte se sami:

  • Levné lepicí pásky s méně kvalitním akrylovým lepidlem mohou při nízkých teplotách ztrácet lepivost. Rozlepené krabice pak ve většině případů znamenají i zničené zboží.
  • Nekvalitní bublinkové fólie se zase mohou při přepravě vyfouknout a přijít o většinu ochranných vlastností.
  • A krabice z nekvalitní lepenky se zase při větší zátěži snáz protrhnou, takže se zboží často nevratně poškodí.

Proto se často vyplatí investovat o pár korun více do kvalitnějších obalů, se kterými bude možné zboží přepravit bezpečně a předejít tak nákladům skrytým v poškozeném zboží a vratcích.

Jak na to? Zkuste si nejdříve koupit vzorky dražších obalových materiálů a porovnat je s těmi levnými. Možná budete překvapeni.

Zdroj obrázku: Top-obaly.cz

Čas, který trvá zabalení

Máte spočítáno, kolik času trvá zabalení zboží? Správně byste do nákladů měli započítat i práci skladníků, kteří musí zásilku připravit, obal složit, zabalit…

Skvělým příkladem, na kterém to ukážeme, jsou krabice s automatickým dnem. Jsou sice dražší, ale když vám jejich složení a zalepení zabere jen polovinu času co běžné lepenkové krabice, může se vyplatit. Pokud byste posílali 100 zásilek denně, které balíte průměrně 2 minuty, naráz byste ušetřili 1,5 hodiny denně.

Uvažovat nad obalovými materiály se tedy vyplatí i tímto způsobem.

Co dalšího byste měli do nákladů na obaly započítat?

Náklady se skrývají i v pronajatém prostoru nebo poplatcích EKO-KOMu. Pokračujte ve čtení druhým dílem článku na blogu Top-obaly.cz a zjistěte, jestli vám náklady někde skrytě nerostou.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

patrik-babinec-web

Expanze do zahraničí z pohledu logistiky | Patrik Babinec (Skladon)

jan-lastuvka-web

Aktuální situace v e-commerce: Následky covidu, vliv války na Ukrajině, zdražování | Jan Laštůvka (Lemonero)

marek-danko-web

Produktové obrázky: Jaké v nich dělají e-shopy chyby? | Marek Daňko (Feed Image Editor)

Právě vyšlo

Premium
martina-kneiflova-web

Jak nastavit vnitřní infrastrukturu firmy? | Martina Kneiflová (EY)

tomas-reytt-web

Jak se odlišit od konkurence? | Tomáš Reytt (mBank)

jiri-peslar-web

Pojištění podnikatelů: Na jaká rizika se často zapomíná? | Jiří Peslar (Allrisk)

Nejoblíbenější

Premium
vojtech-boril-web

SaaS byznys: Jak s ním růst? | Vojtěch Bořil (Kentico)

Premium
lenka-oneill-web

Pietro Filipi: Příčiny pádu módní značky | Lenka O’Neill

Premium
pavel-hrstka-web

Jak si spočítat investice do firmy? | Pavel Hrstka (CityZen)

Komentáře

TOP obsah

Premium
jiri-janku-web

Poločas zakladatele eBRÁNY. Jiří Janků o přístupu k firmě

jaroslav-kaucky-web

Úspěchy a pády e-shopů s módou | Jaroslav Kaucký (Bibloo, UrbanStore.cz)

radkin-honzak-web

Radkin Honzák: Vysoké pracovní nasazení, skutečné vyhoření, vnitřní napětí

martin-rozhon-1-web

Transakční ekonomika e-shopu: Jak na ni podle Martina Rozhoně?

Inzerce