Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Máte je pod kontrolou? 7 oblastí, které e-shopům zvyšují cenu balení a neví o nich

Když přijde na nákup obalových materiálů, rozhodují se e-shopaři a podnikatelé hlavně podle ceny. Máte to taky tak, nebo uvažujete nad logistikou komplexně?

Zdroj obrázku: Top-obaly.cz

Pokud je pravda, co tvrdí poradenská firma Macfarlane Packaging, že 90 % nákladů na balení je skrytých, hledat ty nejlevnější obaly z nejlevnějších není zárukou, že skutečně ušetříte.

Proč? Náklady na balení totiž netvoří jen cena za obalový materiál. Ve skutečnosti je zvyšuje minimálně 7 dalších oblastí:

Poškozené zboží kvůli nekvalitnímu obalu

Když se vám vrátí poškozený balík, není to dobrá zpráva – jednak jste zaplatili za jeho dopravu, a také jste možná právě přišli o důvěru zákazníka.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Za některými poškozenými balíky přitom nemusí stát doručovací firma, ale nekvalitní obalové materiály. Přesvědčte se sami:

  • Levné lepicí pásky s méně kvalitním akrylovým lepidlem mohou při nízkých teplotách ztrácet lepivost. Rozlepené krabice pak ve většině případů znamenají i zničené zboží.
  • Nekvalitní bublinkové fólie se zase mohou při přepravě vyfouknout a přijít o většinu ochranných vlastností.
  • A krabice z nekvalitní lepenky se zase při větší zátěži snáz protrhnou, takže se zboží často nevratně poškodí.

Proto se často vyplatí investovat o pár korun více do kvalitnějších obalů, se kterými bude možné zboží přepravit bezpečně a předejít tak nákladům skrytým v poškozeném zboží a vratcích.

Jak na to? Zkuste si nejdříve koupit vzorky dražších obalových materiálů a porovnat je s těmi levnými. Možná budete překvapeni.

Zdroj obrázku: Top-obaly.cz

Čas, který trvá zabalení

Máte spočítáno, kolik času trvá zabalení zboží? Správně byste do nákladů měli započítat i práci skladníků, kteří musí zásilku připravit, obal složit, zabalit…

Skvělým příkladem, na kterém to ukážeme, jsou krabice s automatickým dnem. Jsou sice dražší, ale když vám jejich složení a zalepení zabere jen polovinu času co běžné lepenkové krabice, může se vyplatit. Pokud byste posílali 100 zásilek denně, které balíte průměrně 2 minuty, naráz byste ušetřili 1,5 hodiny denně.

Uvažovat nad obalovými materiály se tedy vyplatí i tímto způsobem.

Co dalšího byste měli do nákladů na obaly započítat?

Náklady se skrývají i v pronajatém prostoru nebo poplatcích EKO-KOMu. Pokračujte ve čtení druhým dílem článku na blogu Top-obaly.cz a zjistěte, jestli vám náklady někde skrytě nerostou.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

ondrej-vodehnal-web

Jak zlepšit výkon PPC kampaní? | Ondřej Vodehnal (Filipesmedia)

tomas-mitana-web

Největší technologické překážky v růstu e-shopů | Tomáš Mitana (Shoptet)

jiri-kawulok-web

E-commerce v Česku: Co ji čeká a jak se připravit? | Jiří Kawulok (Lemonero)

Právě vyšlo

Premium
tomas-matejcek-web

Systém odměňování zaměstnanců: Jak funguje v Megapixelu? | Tomáš Matějček

Premium
adam-kolesa-web

Jak hledat prostor pro další růst? Takhle to dělá Dáme jídlo | Adam Kolesa

Premium
petr-cernansky-web

Má prý zákaznickou podporu lepší než většina e-shopů. Jak ji Rybízák dělá? | Petr Čerňanský

Nejoblíbenější

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Komentáře

TOP header

Premium
vladimir-slavik-web

Strategie pro e-shop, který chce růst | Vladimír Slavík

Premium
daniel-hejl-web

Úspěch Productboardu: Jak vytvořit produkt s miliardovou hodnotou? | Daniel Hejl

Premium
tomas-budnik-web

Udělejte z nuly jedničku. Bývalý ředitel O2 Tomáš Budník o řízení firem

Premium
petr-borkovec-web

Petr Borkovec: Jak se tvoří byznys modely?

Inzerce