Inzerce

Máte je pod kontrolou? 7 oblastí, které e-shopům zvyšují cenu balení a neví o nich

Když přijde na nákup obalových materiálů, rozhodují se e-shopaři a podnikatelé hlavně podle ceny. Máte to taky tak, nebo uvažujete nad logistikou komplexně?

Zdroj obrázku: Top-obaly.cz

Pokud je pravda, co tvrdí poradenská firma Macfarlane Packaging, že 90 % nákladů na balení je skrytých, hledat ty nejlevnější obaly z nejlevnějších není zárukou, že skutečně ušetříte.

Proč? Náklady na balení totiž netvoří jen cena za obalový materiál. Ve skutečnosti je zvyšuje minimálně 7 dalších oblastí:

Poškozené zboží kvůli nekvalitnímu obalu

Když se vám vrátí poškozený balík, není to dobrá zpráva – jednak jste zaplatili za jeho dopravu, a také jste možná právě přišli o důvěru zákazníka.

Za některými poškozenými balíky přitom nemusí stát doručovací firma, ale nekvalitní obalové materiály. Přesvědčte se sami:

  • Levné lepicí pásky s méně kvalitním akrylovým lepidlem mohou při nízkých teplotách ztrácet lepivost. Rozlepené krabice pak ve většině případů znamenají i zničené zboží.
  • Nekvalitní bublinkové fólie se zase mohou při přepravě vyfouknout a přijít o většinu ochranných vlastností.
  • A krabice z nekvalitní lepenky se zase při větší zátěži snáz protrhnou, takže se zboží často nevratně poškodí.

Proto se často vyplatí investovat o pár korun více do kvalitnějších obalů, se kterými bude možné zboží přepravit bezpečně a předejít tak nákladům skrytým v poškozeném zboží a vratcích.

Jak na to? Zkuste si nejdříve koupit vzorky dražších obalových materiálů a porovnat je s těmi levnými. Možná budete překvapeni.

Zdroj obrázku: Top-obaly.cz

Čas, který trvá zabalení

Máte spočítáno, kolik času trvá zabalení zboží? Správně byste do nákladů měli započítat i práci skladníků, kteří musí zásilku připravit, obal složit, zabalit…

Skvělým příkladem, na kterém to ukážeme, jsou krabice s automatickým dnem. Jsou sice dražší, ale když vám jejich složení a zalepení zabere jen polovinu času co běžné lepenkové krabice, může se vyplatit. Pokud byste posílali 100 zásilek denně, které balíte průměrně 2 minuty, naráz byste ušetřili 1,5 hodiny denně.

Uvažovat nad obalovými materiály se tedy vyplatí i tímto způsobem.

Co dalšího byste měli do nákladů na obaly započítat?

Náklady se skrývají i v pronajatém prostoru nebo poplatcích EKO-KOMu. Pokračujte ve čtení druhým dílem článku na blogu Top-obaly.cz a zjistěte, jestli vám náklady někde skrytě nerostou.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

ondrej-bereckei-web

Vylepšování webu e-shopu a zvyšování konverzního poměru | Ondřej Bereckei (Cycology.cz)

vit-endler-2-web

E-commerce trendy v roce 2021 | Vít Endler (finGOOD.cz)

katka-fiserova-web

Trendy v e-mail marketingu | Kateřina Fišerová (SmartEmailing.cz)

Právě vyšlo

michal-koubek-jaroslav-baier-web

Finanční potíže firmy: Jak je řešit? | Michal Koubek a Jaroslav Baier

michal-hudecek-web

Marketing a prodej aplikace, výhry v soutěžích | Michal Hudeček (Včelka.cz)

petr-macek-web

Automatizace procesů pro firmy i živnostníky + ukázky | Petr Macek (Caflou.cz)

Nejoblíbenější

frantisek-suchan-web

Bez frází: Rozjezd úspěšného projektu, tvorba a monetizace obsahu | František Suchan

jaromir-ranek-web

B2B v e-commerce podle Alza.cz | Jaromír Řánek

michal-koubek-web

Aktuální stav české ekonomiky a výhled do budoucna | Michal Koubek

Komentáře

TOP obsah

marek-lecian-web

Zvyšování odbornosti u specialistů na volné noze | Marek Lecián

simona-kijonkova-web

Simona Kijonková: Byznys Zásilkovny, budoucnost logistiky, úspěch v podnikání

andrej-kiska-web

Andrej Kiska ml. (Credo Ventures): Jak uvažují investoři a čím je zaujmout?

tom-sova-web

Tom Sova: Naprostý krach v podnikání, alkoholismus, budování nové firmy