Inzerce

Komodity a jejich trh, co to je a jak se na tom vydělává?

V soudobé společnosti se stále více setkáváme s pojmem komodity. Není divu. Setkáváme se s nimi totiž denně. Jsou všude kolem nás, denně je používáme, nakupujeme, možná i prodáváme. Pojem, jehož význam ne každý zná, si v tomto článku vysvětlíme…

Inzerce

Co to jsou komodity?

Pokud bychom měli vybrat jedno slovo ze slovníku, které by komodity nejvíce vystihovalo, bylo by to slovo suroviny. Ano, jsou to vlastně suroviny. Mluvíme o ropě, benzínu, zlatu, plynu, obilí, dřevu, mléku, oceli a dalším. Jsou to suroviny, které denně nakupujeme, konzumujeme, prodáváme a děláme si díky nim život příjemnější.

Komodity jsou druhem zboží, s nímž se obchodu bez ohledu na jeho kvalitu. Je u nich většinou naprosto jedno, kdo je vlastně vyrábí. Například pšenici lze nakupovat od více výrobců, na světě neexistuje jen jeden. Komodity jsou tedy vzájemně zastupitelné, vyrábí je různí výrobci a ty můžeme nahrazovat.

Mezi typické komodity patří již zmíněná ropa, benzín, zlato, oves, pšenice a další…

Komoditní trh, burza nebo co vlastně?

Jelikož mluvíme o druhu zboží, opět zabrousíme o do klasického vztahu mezi poptávkou a nabídkou. Ten je prezentován skrze světový komoditní trh, který prodej a nákup komodit umožňuje. Jeho zvláštností je, že umožňuje nákup a prodej před, ale i po výrobě nebo vypěstování komodity.

Cena komodit se odvíjí od mnoha různých faktorů, které by bylo zbytečné vyjmenovávat. Jedním z hlavních je i zájem kupce, tedy jaké množství a za jakou cenu je ochoten koupit. Rozhoduje ale i poptávka samotná, úroda a stav trhu a další. Jako příklad si můžeme uvést všeobecně známé výmluvy zemědělců, kteří rádi mluví o špatné úrodě, ztrátách a podobně. Skutečnost je ale jiná. Pokud se pšenice povede vypěstovat méně, než bylo zamýšleno, na trhu se zdraží a zemědělci tak velké ztráty neutrpí, pokud vůbec nějaké utrpí…

Jak se ceny komodit budou vyvíjet a zdali budou stoupat nebo klesat, je jen otázkou spekulací. V mnoha případech je velmi příhodná znalost meteorologie a dalších věd. Možná největší následky mívá zdražení ropy. Musíme si připomenout, jak je dnes ropa důležitá. Objevuje se už i v potravinářství, kosmetickém průmyslu a samozřejmě i v dopravě. Zdražení ropy má tedy někdy dalekosáhlé důsledky a může být hodně nepříjemné.

Komodity jsou poměrně stálým členem světového trhu. Určitě jste slyšeli o krachu americké burzy a situaci ve třicátých letech. Tehdy to šlo s ekonomií strmě dolů, ale komoditám se povedlo přežít. I dnes se v nich točí obrovské peníze

Jak mohu na komoditách vydělat i já?

Lehce. Obchod s komoditami není složitý. Vlastně si stačí jen založit vlastní účet a prostě to zkusit. Obchod s nimi není nebezpečný. Úspěch v obchodu s komoditami spočívá hlavně v tom, abyste co nejlevněji komodity nakoupili a samozřejmě prodali za co nejvíc. Takto se dá obchodovat i v teple domova.

Obchod ale nespočívá jen v samotných komoditách, nýbrž i v tzv. komoditních kontraktech, ale o tom si povíme jindy…

Na závěr mohu dodat příběh, který se skutečně odehrál. Mladá šestnáctiletá dívka Michelle Williamsová dokázala se základním vzděláním na komoditách vydělat v přepočtu 2,3 milionu korun. Od svého otce si půjčila 10 000 USD, přihlásila se na šampionát komoditního spekulování a stala se šampiónkou, ale i milionářkou. Tak je to lehké, i bez větších znalostí…

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 28 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

juraj-harkabuzik-web

Jak vytvořit zákaznickou podporu e-shopu? | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

petr-macek-web

Jak připravit firmu na oživení ekonomiky? | Petr Macek (Caflou.cz)

tomas-pilsky-web

Jak se změnil obchod v CZC.cz za 10 let? | Tomáš Pilský

Právě vyšlo

kafka-pelanek-web

Předání firmy nástupci | Daniel Kafka & Radim Pelánek (Fragile)

adam-soukal-web

Pohledávky e-shopů, financování a budoucnost e-commerce | Adam Šoukal (Roger)

michal-macourek-web

Vstup retailové firmy do on-linu | Michal Macourek (BENU)

Nejoblíbenější

zdenek-jahoda-web

30 let v byznysu, budování značky Emco, řízení lidí | Zdeněk Jahoda

miroslav-tesar-web

Stabilizace rozpadající se firmy | Miroslav Tesař (Astratex)

michal-koubek-web

Jak získat bankovní úvěr pro váš e-shop? | Michal Koubek

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

jan-rezac-web

Jan Řezáč: Založení agentury, finanční řízení firmy, růst v podnikání

jakub-unger-web

Jakub Unger (Seznam Zprávy): Tvoříme médium budoucnosti. Sleduje nás 3,5 milionu lidí měsíčně

tomas-cupr-web

Tomáš Čupr: Rozjíždění nových projektů, výběr lidí do firmy, osobní brandbuilding

vit-endler-web

Jak si sestavit osobní rozpočet? | Vít Endler (finGOOD.cz)