Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Komodity a jejich trh, co to je a jak se na tom vydělává?

V soudobé společnosti se stále více setkáváme s pojmem komodity. Není divu. Setkáváme se s nimi totiž denně. Jsou všude kolem nás, denně je používáme, nakupujeme, možná i prodáváme. Pojem, jehož význam ne každý zná, si v tomto článku vysvětlíme…

Inzerce

Co to jsou komodity?

Pokud bychom měli vybrat jedno slovo ze slovníku, které by komodity nejvíce vystihovalo, bylo by to slovo suroviny. Ano, jsou to vlastně suroviny. Mluvíme o ropě, benzínu, zlatu, plynu, obilí, dřevu, mléku, oceli a dalším. Jsou to suroviny, které denně nakupujeme, konzumujeme, prodáváme a děláme si díky nim život příjemnější.

Komodity jsou druhem zboží, s nímž se obchodu bez ohledu na jeho kvalitu. Je u nich většinou naprosto jedno, kdo je vlastně vyrábí. Například pšenici lze nakupovat od více výrobců, na světě neexistuje jen jeden. Komodity jsou tedy vzájemně zastupitelné, vyrábí je různí výrobci a ty můžeme nahrazovat.

Mezi typické komodity patří již zmíněná ropa, benzín, zlato, oves, pšenice a další…

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Komoditní trh, burza nebo co vlastně?

Jelikož mluvíme o druhu zboží, opět zabrousíme o do klasického vztahu mezi poptávkou a nabídkou. Ten je prezentován skrze světový komoditní trh, který prodej a nákup komodit umožňuje. Jeho zvláštností je, že umožňuje nákup a prodej před, ale i po výrobě nebo vypěstování komodity.

Cena komodit se odvíjí od mnoha různých faktorů, které by bylo zbytečné vyjmenovávat. Jedním z hlavních je i zájem kupce, tedy jaké množství a za jakou cenu je ochoten koupit. Rozhoduje ale i poptávka samotná, úroda a stav trhu a další. Jako příklad si můžeme uvést všeobecně známé výmluvy zemědělců, kteří rádi mluví o špatné úrodě, ztrátách a podobně. Skutečnost je ale jiná. Pokud se pšenice povede vypěstovat méně, než bylo zamýšleno, na trhu se zdraží a zemědělci tak velké ztráty neutrpí, pokud vůbec nějaké utrpí…

Jak se ceny komodit budou vyvíjet a zdali budou stoupat nebo klesat, je jen otázkou spekulací. V mnoha případech je velmi příhodná znalost meteorologie a dalších věd. Možná největší následky mívá zdražení ropy. Musíme si připomenout, jak je dnes ropa důležitá. Objevuje se už i v potravinářství, kosmetickém průmyslu a samozřejmě i v dopravě. Zdražení ropy má tedy někdy dalekosáhlé důsledky a může být hodně nepříjemné.

Komodity jsou poměrně stálým členem světového trhu. Určitě jste slyšeli o krachu americké burzy a situaci ve třicátých letech. Tehdy to šlo s ekonomií strmě dolů, ale komoditám se povedlo přežít. I dnes se v nich točí obrovské peníze

Jak mohu na komoditách vydělat i já?

Lehce. Obchod s komoditami není složitý. Vlastně si stačí jen založit vlastní účet a prostě to zkusit. Obchod s nimi není nebezpečný. Úspěch v obchodu s komoditami spočívá hlavně v tom, abyste co nejlevněji komodity nakoupili a samozřejmě prodali za co nejvíc. Takto se dá obchodovat i v teple domova.

Obchod ale nespočívá jen v samotných komoditách, nýbrž i v tzv. komoditních kontraktech, ale o tom si povíme jindy…

Na závěr mohu dodat příběh, který se skutečně odehrál. Mladá šestnáctiletá dívka Michelle Williamsová dokázala se základním vzděláním na komoditách vydělat v přepočtu 2,3 milionu korun. Od svého otce si půjčila 10 000 USD, přihlásila se na šampionát komoditního spekulování a stala se šampiónkou, ale i milionářkou. Tak je to lehké, i bez větších znalostí…

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Nenechte si ujít

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

Premium
adam-kolesa-web

Jak hledat prostor pro další růst? Takhle to dělá Dáme jídlo | Adam Kolesa

tomas-mitana-web

Největší technologické překážky v růstu e-shopů | Tomáš Mitana (Shoptet)

Právě vyšlo

jiri-kawulok-web

E-commerce v Česku: Co ji čeká a jak se připravit? | Jiří Kawulok (Lemonero)

Premium
petr-cernansky-web

Má prý zákaznickou podporu lepší než většina e-shopů. Jak ji Rybízák dělá? | Petr Čerňanský

ruslan-skopal-web

Jak zvýšit ziskovost e-shopu? | Ruslan Skopal (Trenýrkárna.cz)

Nejoblíbenější

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Premium
alex-mlatilik-web

Zľavomatu hrozilo zavření a musel se vybudovat skoro od nuly | Aleš Mlátilík

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP header

Premium
martina-svadbikova-web

Firma nezávislá na zakladateli. Jak to udělat? | Martina Svadbíková (Bella Rose)

Premium
ondrej-fryc-web

Ondřej Fryc: Budování managementu firmy (Mall, Reflex Capital)

Premium
ondrej-kratky-web

Strategie modrého oceánu v praxi. Takhle se řídí Liftago | Ondřej Krátký

Premium
dalibor-dedek-web

Dalibor Dědek: Jak vybudoval Jablotron?

Inzerce