Shoptet, který nabízí pronájem vlastního e-shopového řešení, jež je aktivní na skoro 8 tisícovkách e-shopů, vytvořil mezi svými klienty zajímavý průzkum o tom, kdo je vlastně český e-shopař.
Inzerce
Ženy dorovnávají muže
Typický český e-shopař už nemusí být nutně muž. Ačkoliv v roce 2013 vlastnily ženy jen 29,3 % českých e-shopů, letos je to již 36,7 %.
„Ženy se dříve více obávaly, že kvůli nedostatečným technickým znalostem nezvládnou e-shop založit, proto tuto fázi často svěřovaly mužům a posléze se věnovaly až řešení problémů týkajících se samotného podnikání. Je ale vidět, že tento strach pomalu opadá a čím dál více žen zkouší rozjet byznys samy,“ říká v tiskové zprávě CEO firmy Miroslav Uďan.
E-shopy nejsou pro studenty
Ačkoliv se i z našich rozhovorů může zdát, že na internetu podnikají především mladí lidé před třicítkou, není to tak úplně pravda. Podle průzkumu Shoptetu je 43,1 % e-shopařů ve věku 26-35 let. Hned po nich následuje druhá věková skupina – 36-45 let, kterých je 34,5 % e-shopařů.
Doporučujeme
Premium rozhovoryexkluzivně pro předplatitele
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Přesto ale počet e-shopů, které provozují ještě mladší podnikatelé, roste, a to o 11,6 %. „Od roku 2013 se jedná o nárůst v této věkové kategorii o dva procentní body, což se nemusí zdát jako zásadní rozdíl, ale i tak ukazuje, že se mladí lidé snaží stále více a více využít potenciální možnosti, které internetové připojení nabízí,“ doplňuje v tiskovce Miroslav Uďan. Příběhy některých mladých e-shopařů připravujeme.
Hlavní příjem pro necelou polovinu
Provozování e-shopu nutně neznamená, že pro svého majitele bude hlavním zdrojem příjmu. Dokonce se tak děje pouze ve 42,3 % případů. Mnoho provozovatelů si e-shopem pouze přivydělává nebo pro ně není primární činností.
Zajímavá je i statistika počtu e-shopařů, pro které je e-shop první zkušeností s podnikáním. Jejich počet dosahuje 63 %. 35 % dotázaných už v minulosti e-shop mělo a 28 % podnikalo v jiném oboru.
E-shopaři nejčastěji prodávají oblečení a módní doplňky (16 %), ostatní zboží (15 %), potřeby pro dům a zahradu (11 %), potraviny (6 %), elektro (6 %), sport a turistika (6 %) a auto-moto (6 %). 19,8 % e-shopů vzniklo jako podpora kamenné prodejny.
Na internetu i pro informace
Co udělalo radost nám, je statistika počtu e-shopařů, kteří informace o marketingu hledají na internetu. Až 95 % z nich. 30,8 % ke sebevzdělávání využívá i různé semináře a 28,3 % zase knihy.
Pouze 1000 Kč za online marketing každý měsíc zaplatí 24,3 % dotázaných. 34,5 % do 5000 Kč.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Je super, že jsou prezentována nějaká data, ale nejsou to data celého trhu, jen jeho části na ShopTetu. Proto bych považoval nadpis za zcela zavádějící. Článek vůbec nemluví o stavu provozovatelů e-shopů v česku, nýbrž jen u jednoho poskytovatele.
To spise to video… ale i tak ma nakonec pravdu s tim, ze nezakladat… Tedy urcite to jde, ale bez krabice, za jednotky statisicu (radeji desitky) a pak to bude fungovat, pokud vite, jak na to – segment je vicemene jedno, muze byt i konkurencni. Je spoustu zpusobu, jak to dokazat a i za kratky cas. Cim vetsi investice a vetsi zkusenosti tak je vysledek teoreticky zaruceny. Dle meho je nejvetsi problem v lidech a v jejich odbornosti. A prave proto je tady vice nez 30 tis. shopu. Jenom muj nazor.
Petře, článek označen jako inzerce není. Informuje o průzkumu společnosti Shoptet, který je maximálně relevantní k zaměření našeho webu. V zájmu objektivity je hned v prvním odstavci uvedeno, o jakou společnost se jedná a na jakém vzorku je průzkum realizován. A tedy, že jen mezi jejími zákazníky.
Také jsem si označení jako komerční sdělení nevšiml nikde… Ale hold jsou tu asi tací, kteří automaticky každý textový obsah berou jako komerční a jen videa jako „nekomerční“ obsah. To je podle mě podnět pro tebe Jirko, zamyslet se nad tím a nějak to zkusit napravit možná…
Honzo, sám víš, že to bych musel jako komerční označit veškeré články a videa. I rozhovory s tebou ti dělaly reklamu, stejně jako rozhovory se všemi mými hosty.
Dokonce se v minulosti, když jsem ještě dělal iParťáka, objevovali lidé, co zase říkali, že obsah tvořím jen jako reklamu pro sebe a pro svou firmu.
Tohle nemá cenu řešit, netíží mě to a neřeším to, protože nevyjdu vstříc všem. Raději chci investovat energii do toho, aby ten obsah byl co nejkvalitnější.
Jirko, samozřejmě že v každém článku, kde je někdo zmíněn, se najdou tací, co si budou myslet, že je to reklama. Spíše jsem měl na mysli, že většina textových článků (mimo videí), které se zde objevují, jsou v poslední době komerční sdělení. Proto možné hodně lidí „každý text“ chápe jako komerční sdělení a ani neřeší, jestli to tak je nebo ne.. To jsem myslel tím podnětem pro tebe. Asi jsi mě nepochopil a zřejmě jsem to nenapsal dost jasně.
Nebuďte na podnikání sami. Čerpejte know-how zkušených podnikatelů. Praktické informace pro vaši firmu. Přidejte se mezi podnikatele, co rostou s námi.
Na našich stránkách používáme cookies. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s použitím všech cookies. Kliknutím na „Nastavení“ nám můžete poskytnout souhlas jen s konkrétními cookies. Zjistit více Přijmout všeOdmítnout všeNastavení
Nastavení cookies
Nastavení cookies
Tento web používá cookies, aby zlepšil váš zážitek při procházení našeho webu. Z nich jsou cookies, které jsou ohodnoceny jako nezbytné, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou třeba pro základní fungování webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak náš web užíváte. Tyto soubory cookies budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s Vaším souhlasem. Současně máte možnost se z těchto cookies odhlásit. Odhlášení z těchto souborů cookies však může ovlivnit váš zážitek z užívání webových stránek.
Nezbytné soubory cookies jsou zásadní pro správnou funkci webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkce webu zcela anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”.
PHPSESSID
relační
Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách.
viewed_cookie_policy
11 měsíců
Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční soubory cookies pomáhají provádět funkce, jako je například sdílení obsahu webových stránek na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
language
relační
Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele.
sb
2 roky
Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek.
sp_landing
1 den
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
sp_t
1 rok
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
wordpress_logged_in_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_sec_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_test_cookie
wpj_is_logged_in
14,5 dne
Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený
Analytické soubory cookies slouží k pochopení interakce mezi návštěvníky a webem. Tyto soubory cookies poskytují informace o statistikách, počtech návštěvníků, míře okamžitých odchodů, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
_ga
2 roky
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_gat
1 den
Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností.
_gid
1 den
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minut
Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát.
_hjFirstSeen
30 minut
Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka.
_hjid
365 dní
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjRecordingEnable
relační
Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran.
_hjRecordingLastActivity
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjRecordingLastActivity
Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace.
_hjTLDTest
relační
Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky.
CONSENT
2 roky
Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù.
hjViewportId
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
Vuid
2 roky
Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny.
Reklamní soubory cookies se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookies sledují návštěvníky na různých webových stránkách a shromažďují informace za účelem poskytování reklam přizpůsobených na míru.
Cookie
Délka
Popis
_fbp
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv.
fr
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti
NID
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače.
YSC
relační
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce.
yt-remote-connected-devices
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt-remote-device-id
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt.innertube::nextId
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
yt.innertube::requests
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
Jan Kalianko - E-shop konzultant Sledovat @eshopkonzultant
Před 7 roky
Je super, že jsou prezentována nějaká data, ale nejsou to data celého trhu, jen jeho části na ShopTetu. Proto bych považoval nadpis za zcela zavádějící. Článek vůbec nemluví o stavu provozovatelů e-shopů v česku, nýbrž jen u jednoho poskytovatele.
Odpovědět »
Miloš
Před 7 roky
To spise to video… ale i tak ma nakonec pravdu s tim, ze nezakladat… Tedy urcite to jde, ale bez krabice, za jednotky statisicu (radeji desitky) a pak to bude fungovat, pokud vite, jak na to – segment je vicemene jedno, muze byt i konkurencni. Je spoustu zpusobu, jak to dokazat a i za kratky cas. Cim vetsi investice a vetsi zkusenosti tak je vysledek teoreticky zaruceny. Dle meho je nejvetsi problem v lidech a v jejich odbornosti. A prave proto je tady vice nez 30 tis. shopu. Jenom muj nazor.
Odpovědět »
Petr
Před 7 roky
Článek je označen jako inzerce tak se nedivte
Odpovědět »
Jiří Rostecký Sledovat @jirirostecky
Před 7 roky
Petře, článek označen jako inzerce není. Informuje o průzkumu společnosti Shoptet, který je maximálně relevantní k zaměření našeho webu. V zájmu objektivity je hned v prvním odstavci uvedeno, o jakou společnost se jedná a na jakém vzorku je průzkum realizován. A tedy, že jen mezi jejími zákazníky.
Děkuji za komentáře.
Odpovědět »
Jan Kalianko - E-shop konzultant Sledovat @eshopkonzultant
Před 7 roky
Také jsem si označení jako komerční sdělení nevšiml nikde… Ale hold jsou tu asi tací, kteří automaticky každý textový obsah berou jako komerční a jen videa jako „nekomerční“ obsah. To je podle mě podnět pro tebe Jirko, zamyslet se nad tím a nějak to zkusit napravit možná…
Odpovědět »
Jiří Rostecký Sledovat @jirirostecky
Před 7 roky
Honzo, sám víš, že to bych musel jako komerční označit veškeré články a videa. I rozhovory s tebou ti dělaly reklamu, stejně jako rozhovory se všemi mými hosty.
Dokonce se v minulosti, když jsem ještě dělal iParťáka, objevovali lidé, co zase říkali, že obsah tvořím jen jako reklamu pro sebe a pro svou firmu.
Tohle nemá cenu řešit, netíží mě to a neřeším to, protože nevyjdu vstříc všem. Raději chci investovat energii do toho, aby ten obsah byl co nejkvalitnější.
Odpovědět »
Jan Kalianko - E-shop konzultant Sledovat @eshopkonzultant
Před 7 roky
Jirko, samozřejmě že v každém článku, kde je někdo zmíněn, se najdou tací, co si budou myslet, že je to reklama. Spíše jsem měl na mysli, že většina textových článků (mimo videí), které se zde objevují, jsou v poslední době komerční sdělení. Proto možné hodně lidí „každý text“ chápe jako komerční sdělení a ani neřeší, jestli to tak je nebo ne.. To jsem myslel tím podnětem pro tebe. Asi jsi mě nepochopil a zřejmě jsem to nenapsal dost jasně.
Odpovědět »
Jiří Rostecký Sledovat @jirirostecky
Před 7 roky
Pokud to tak je, asi to nedokáži vyřešit. Komerční sdělení poctivě označuji štítkem. Více se pro to udělat nedá.
Odpovědět »