Jindra Fáborský je marketingový manažer v brněnské firmě igloonet, kde mj. pořádá školení marketingu pro firmy. Pracuje taky pro Univerzitu Palackého v Olomouci, kde za první rok svého působení založil projekty JsmeMarketing a JsmePodnikání se spoustou vzdělávacích aktivit.
Inzerce
JsmeMarketing pořádá v Olomouci praktické workshopy a přednášky o různých aspektech moderního marketingu. Vznikl v únoru 2012 a do této doby uspořádal už 15 akcí s celkovým počtem přes 300 účastníků akcí. JsmePodnikání je další projekt, který vznikl v olomouckém Vědeckotechnickém parku Univerzity Palackého v Olomouci. Tento mladší bratr JsmePodnikání nabízí zájemcům o podnikání či přímo podnikatelům přednášky na různá témata dotýkající se podnikání. Měli jsme možnost Jindru vyzpovídat.
Ahoj Jindro, zkus nám prosím svými slovy popsat, co je to vlastně projekt JsmeMarketing a komu je určen. Ahoj. Nejjednodušší bude, když řeknu že JsmeMarketing jsou přednášky a workshopy o moderním marketingu v Olomouci. Máme však svá specifika. Chceme studentům, podnikatelské komunitě a dalším zájemcům z Olomoucka nabídnout opravdu zajímavá témata od řečníků, kteří mají co předat. Chceme se o marketingu bavit, chceme filtrovat a doporučovat ten „kvalitní“ obsah a sdružovat lidi se stejným zájmem. Je to zábava a navíc tady opravdu kvalitní know-how chybí. Tedy teď snad už chybělo.
Nedávno jsme se s jedním kolegou bavili na téma názvu tohoto projektu, jak vznikl? Já ti ani nevím, kde se název „JsmeMarketing“ přesně vzal. Napadlo mě to někdy v září roku 2011. V té době jsem v Brně zakládal neformální setkání markeťáků a chtěl jsem ho takto pojmenovat. Nakonec jsem si název schoval pro ambicióznější projekt. Ten název mi evokuje něco jako „My jsme marketing“. Bez pochyb.
Doporučujeme
Premium rozhovoryexkluzivně pro předplatitele
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Ukázka jedné z konferencí, zdroj: Facebook, foto: Lenka Koppová
Jindro, o tobě je známo, že se hodně zajímáš o vzdělávání lidí. Byl toto jeden z hlavních důvodů, proč jsi zakládal projekt JsmeMarketing? Podpora vzdělání a nabídnutí opravdu pěkných vzdělávacích akcí v Olomouci je skutečně jeden z nejdůležitějších důvodů. Já jsem byl strašně zklamaný úrovní podnikatelských předmětů (a především marketingu) u nás v Brně na Univerzitě, a tak jsem mj. chtěl studentům dát alternativu. Nabídnout know-how a skutečně praktické informace, které na vysokých školách často úplně chybí.
Jak jsi zatím spokojen se zájmem o jednotlivé akce projektu a která byla podle tebe nejúspěšnější? Uff… Obecně jsem spokojený! Zájmu je hodně, stejně jako pozitivních ohlasů. Nejúžasnější je, že k nám jezdí lidé doslova ze všech koutů ČR. Z Prahy, Ostravy, Brna, a dokonce i ze Slovenska. Často k nám na workshopy chodí i doktorandi nebo studenti posledních semestrů na Karlově univerzitě, a to je dost dobrý, ne?
A jinak… nejúspěšnější akce? Podle zájmu určitě Marek Prokop. Ale musím přiznat, že zájem o něj je naprosto oprávněný. Jeho přednášky stojí za to. Snad každý by ho měl v životě aspoň jednou vidět mluvit.
Na jaké akce se můžeme v nejbližší době těšit? Do Vánoc máme na programu ještě 3 akce. Přednášky o SEO a Afffiliate marketingu a dost zajímavý workshop, kde budeme společně navrhovat strategii komunikace krajského úřadu na sociálních sítích. Jinak bych něco prozradil, ale je to hodně předběžné. Každopádně, jak se zdá… pevně doufám… můžete se těšit na něco opravdu, opravdu velkého už teď v únoru.
Spousta akcí je zdarma, i když na nich vystupují zvučná jména. Jak jsi toho dosáhl? Je to o domluvě s řečníky. Je super, že u nás spousta lidí přednáší zadarmo. Někteří si uvědomují, že dobrou přednáškou tvoří obsah a podporují vlastní brand a někteří prostě jen ze zásady podporují vzdělání. Mám rád lidi, kteří mají co nabídnout a zároveň se o to nějak nechrtí.
Ukázka jedné z konferencí, zdroj: Facebook, foto: Lenka Koppová
Podle čeho vybíráš jednotlivé akce, jejich zaměření a lidi, kteří na nich budou vystupovat? Možná to vypadá, že to má nějaký systém, co? Musím říct, že nemá. Já prostě tvořím program za chodu. Někdy podle toho, co je aktuální téma, ale spíš občas zrovna slyším něčí přednášku a usoudím, že tenhle člověk prostě musí vystoupit v Olomouci.
Nedávno vznikl projekt JsmePodnikání. Popiš nám prosím tento projekt a proč je část podnikání oddělena od marketingu? Já osobně věřím v to, že Marketing = Business. Na druhou stranu tohle oddělení má své opodstatnění. JsmePodnikání jsme založili pro podnikatele či lidi, kteří o podnikání přemýšlí a chceme jim doručit mnoho jiných témat, než je zrovna marketing a propagace. Jde třeba o zakládání společnosti, účetnictví, motivace zaměstnanců nebo něco ze soft skills.
Na jaké akce se můžeme těšit v rámci projektu JsmePodnikání? Hned první semestr máme docela dost nabitý program. Vystoupí u nás Vojtěch Bednář nebo třeba v prosinci Radim Jančura. Mimoto chceme přinést i zajímavé inspirační přednášky či večery, které s podnikáním přímo spojené nejsou. Ale to bych předbíhal. Uvidíme, co vymyslíme na jaro 2013.
Budou akce těchto projektů i v jiných městech nebo jen v Olomouci? Tyhle projekty zastřešuje VTP UP, neboli Vědeckotechnický park Univerzity Palackého v Olomouci. Uff, to je dlouhý název. V našem zájmu je pracovat s lidmi v naší oblasti, takže tohle moc růžově nevidím. Je možné, že navážeme s někým spolupráci, případně vyjedeme s nějakou přednáškou na „hostování“, ale zatím vůbec nevím.
Projekty JsmeMarketing a JsmePodnikání váže jeden brand. Chystáš se na další rozšíření? Na tohle už se mě někdo ptal. A říkal mi, že se mu moc nelíbí, že musí chodit z webu na web, aby kontroloval akce. Nejenom z tohoto důvodu si myslím, že další JsmeNěco už nebude. I když… kdo ví?
Jindrovi moc děkujeme za rozhovor a doufáme, že se jeho projektům bude i nadále dařit.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Svou pracovní činnost soustředí na UX, použitelnost, zvyšování konverzních poměrů, návrh, tvorbu a testování webových aplikací. Spolupracuje s předními společnostmi především v oblasti ecommerce. Je zastánce a propagátor myšlenky „Nenuťte uživatele přemýšlet“. Aktivní blogger, blázen do sportu a stálého vzdělávání.
Nenechte si ujít
E-mail marketing a AI. Co už dnes funguje v praxi? | Dan Nytra
Nebuďte na podnikání sami. Čerpejte know-how zkušených podnikatelů. Praktické informace pro vaši firmu. Přidejte se mezi podnikatele, co rostou s námi.
Na našich stránkách používáme cookies. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s použitím všech cookies. Kliknutím na „Nastavení“ nám můžete poskytnout souhlas jen s konkrétními cookies. Zjistit více Přijmout všeOdmítnout všeNastavení
Nastavení cookies
Nastavení cookies
Tento web používá cookies, aby zlepšil váš zážitek při procházení našeho webu. Z nich jsou cookies, které jsou ohodnoceny jako nezbytné, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou třeba pro základní fungování webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak náš web užíváte. Tyto soubory cookies budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s Vaším souhlasem. Současně máte možnost se z těchto cookies odhlásit. Odhlášení z těchto souborů cookies však může ovlivnit váš zážitek z užívání webových stránek.
Nezbytné soubory cookies jsou zásadní pro správnou funkci webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkce webu zcela anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”.
PHPSESSID
relační
Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách.
viewed_cookie_policy
11 měsíců
Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční soubory cookies pomáhají provádět funkce, jako je například sdílení obsahu webových stránek na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
language
relační
Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele.
sb
2 roky
Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek.
sp_landing
1 den
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
sp_t
1 rok
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
wordpress_logged_in_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_sec_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_test_cookie
wpj_is_logged_in
14,5 dne
Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený
Analytické soubory cookies slouží k pochopení interakce mezi návštěvníky a webem. Tyto soubory cookies poskytují informace o statistikách, počtech návštěvníků, míře okamžitých odchodů, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
_ga
2 roky
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_gat
1 den
Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností.
_gid
1 den
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minut
Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát.
_hjFirstSeen
30 minut
Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka.
_hjid
365 dní
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjRecordingEnable
relační
Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran.
_hjRecordingLastActivity
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjRecordingLastActivity
Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace.
_hjTLDTest
relační
Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky.
CONSENT
2 roky
Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù.
hjViewportId
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
Vuid
2 roky
Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny.
Reklamní soubory cookies se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookies sledují návštěvníky na různých webových stránkách a shromažďují informace za účelem poskytování reklam přizpůsobených na míru.
Cookie
Délka
Popis
_fbp
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv.
fr
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti
NID
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače.
YSC
relační
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce.
yt-remote-connected-devices
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt-remote-device-id
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt.innertube::nextId
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
yt.innertube::requests
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.