Doporučujeme

Jak se řídí české firmy? Nahlédněte pod ruce jejich šéfům

Praktické tipy pro řízení firmy na českém trhu
Zkušenosti předních podnikatelů a manažerů
Reálné know-how pro budování vaší firmy
Zjistit více

Jindřich Fáborský: Chci dát alternativu k získání vědomostí nejen studentům

Inzerce

Inzerce

Jindra Fáborský je marketingový manažer v brněnské firmě igloonet, kde mj. pořádá školení marketingu pro firmy. Pracuje taky pro Univerzitu Palackého v Olomouci, kde za první rok svého působení založil projekty JsmeMarketing a JsmePodnikání se spoustou vzdělávacích aktivit.

Inzerce

JsmeMarketing pořádá v Olomouci praktické workshopy a přednášky o různých aspektech moderního marketingu. Vznikl v únoru 2012 a do této doby uspořádal už 15 akcí s celkovým počtem přes 300 účastníků akcí. JsmePodnikání je další projekt, který vznikl v olomouckém Vědeckotechnickém parku Univerzity Palackého v Olomouci. Tento mladší bratr JsmePodnikání nabízí zájemcům o podnikání či přímo podnikatelům přednášky na různá témata dotýkající se podnikání. Měli jsme možnost Jindru vyzpovídat.

Ahoj Jindro, zkus nám prosím svými slovy popsat, co je to vlastně projekt JsmeMarketing a komu je určen.
Ahoj. Nejjednodušší bude, když řeknu že JsmeMarketing jsou přednášky a workshopy o moderním marketingu v Olomouci. Máme však svá specifika. Chceme studentům, podnikatelské komunitě a dalším zájemcům z Olomoucka nabídnout opravdu zajímavá témata od řečníků, kteří mají co předat. Chceme se o marketingu bavit, chceme filtrovat a doporučovat ten „kvalitní“ obsah a sdružovat lidi se stejným zájmem. Je to zábava a navíc tady opravdu kvalitní know-how chybí. Tedy teď snad už chybělo.

Nedávno jsme se s jedním kolegou bavili na téma názvu tohoto projektu, jak vznikl?
Já ti ani nevím, kde se název „JsmeMarketing“ přesně vzal. Napadlo mě to někdy v září roku 2011. V té době jsem v Brně zakládal neformální setkání markeťáků a chtěl jsem ho takto pojmenovat. Nakonec jsem si název schoval pro ambicióznější projekt. Ten název mi evokuje něco jako „My jsme marketing“. Bez pochyb.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více


Ukázka jedné z konferencí, zdroj: Facebook, foto: Lenka Koppová

Jindro, o tobě je známo, že se hodně zajímáš o vzdělávání lidí. Byl toto jeden z hlavních důvodů, proč jsi zakládal projekt JsmeMarketing?
Podpora vzdělání a nabídnutí opravdu pěkných vzdělávacích akcí v Olomouci je skutečně jeden z nejdůležitějších důvodů. Já jsem byl strašně zklamaný úrovní podnikatelských předmětů (a především marketingu) u nás v Brně na Univerzitě, a tak jsem mj. chtěl studentům dát alternativu. Nabídnout know-how a skutečně praktické informace, které na vysokých školách často úplně chybí.

Jak jsi zatím spokojen se zájmem o jednotlivé akce projektu a která byla podle tebe nejúspěšnější?
Uff… Obecně jsem spokojený! Zájmu je hodně, stejně jako pozitivních ohlasů. Nejúžasnější je, že k nám jezdí lidé doslova ze všech koutů ČR. Z Prahy, Ostravy, Brna, a dokonce i ze Slovenska. Často k nám na workshopy chodí i doktorandi nebo studenti posledních semestrů na Karlově univerzitě, a to je dost dobrý, ne?

A jinak… nejúspěšnější akce? Podle zájmu určitě Marek Prokop. Ale musím přiznat, že zájem o něj je naprosto oprávněný. Jeho přednášky stojí za to. Snad každý by ho měl v životě aspoň jednou vidět mluvit.

Na jaké akce se můžeme v nejbližší době těšit?
Do Vánoc máme na programu ještě 3 akce. Přednášky o SEO a Afffiliate marketingu a dost zajímavý workshop, kde budeme společně navrhovat strategii komunikace krajského úřadu na sociálních sítích. Jinak bych něco prozradil, ale je to hodně předběžné. Každopádně, jak se zdá… pevně doufám… můžete se těšit na něco opravdu, opravdu velkého už teď v únoru.

Spousta akcí je zdarma, i když na nich vystupují zvučná jména. Jak jsi toho dosáhl?
Je to o domluvě s řečníky. Je super, že u nás spousta lidí přednáší zadarmo. Někteří si uvědomují, že dobrou přednáškou tvoří obsah a podporují vlastní brand a někteří prostě jen ze zásady podporují vzdělání. Mám rád lidi, kteří mají co nabídnout a zároveň se o to nějak nechrtí.


Ukázka jedné z konferencí, zdroj: Facebook, foto: Lenka Koppová

Podle čeho vybíráš jednotlivé akce, jejich zaměření a lidi, kteří na nich budou vystupovat?
Možná to vypadá, že to má nějaký systém, co? Musím říct, že nemá. Já prostě tvořím program za chodu. Někdy podle toho, co je aktuální téma, ale spíš občas zrovna slyším něčí přednášku a usoudím, že tenhle člověk prostě musí vystoupit v Olomouci.

Nedávno vznikl projekt JsmePodnikání. Popiš nám prosím tento projekt a proč je část podnikání oddělena od marketingu?
Já osobně věřím v to, že Marketing = Business. Na druhou stranu tohle oddělení má své opodstatnění. JsmePodnikání jsme založili pro podnikatele či lidi, kteří o podnikání přemýšlí a chceme jim doručit mnoho jiných témat, než je zrovna marketing a propagace. Jde třeba o zakládání společnosti, účetnictví, motivace zaměstnanců nebo něco ze soft skills.

Na jaké akce se můžeme těšit v rámci projektu JsmePodnikání?
Hned první semestr máme docela dost nabitý program. Vystoupí u nás Vojtěch Bednář nebo třeba v prosinci Radim Jančura. Mimoto chceme přinést i zajímavé inspirační přednášky či večery, které s podnikáním přímo spojené nejsou. Ale to bych předbíhal. Uvidíme, co vymyslíme na jaro 2013.

Budou akce těchto projektů i v jiných městech nebo jen v Olomouci?
Tyhle projekty zastřešuje VTP UP, neboli Vědeckotechnický park Univerzity Palackého v Olomouci. Uff, to je dlouhý název. V našem zájmu je pracovat s lidmi v naší oblasti, takže tohle moc růžově nevidím. Je možné, že navážeme s někým spolupráci, případně vyjedeme s nějakou přednáškou na „hostování“, ale zatím vůbec nevím.

Projekty JsmeMarketing a JsmePodnikání váže jeden brand. Chystáš se na další rozšíření?
Na tohle už se mě někdo ptal. A říkal mi, že se mu moc nelíbí, že musí chodit z webu na web, aby kontroloval akce. Nejenom z tohoto důvodu si myslím, že další JsmeNěco už nebude. I když… kdo ví?

Jindrovi moc děkujeme za rozhovor a doufáme, že se jeho projektům bude i nadále dařit.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Ing. Jan Kvasnička

Svou pracovní činnost soustředí na UX, použitelnost, zvyšování konverzních poměrů, návrh, tvorbu a testování webových aplikací. Spolupracuje s předními společnostmi především v oblasti ecommerce. Je zastánce a propagátor myšlenky „Nenuťte uživatele přemýšlet“. Aktivní blogger, blázen do sportu a stálého vzdělávání.

Nenechte si ujít

dan-nytra-web

E-mail marketing a AI. Co už dnes funguje v praxi? | Dan Nytra

jiri-jemelka-web

Firemní hodnoty: Jak si je určit a jak s nimi pracovat? | Jiří Jemelka

Premium
jiri-rostecky-senta-cermakova-web

Jirka Rostecký: Úspěch v podnikání určuje i naše rodina | Senta Čermáková

Premium
dominik-nabelek-web

Jak se buduje módní značka DON LEMME? | Dominik Nábělek

petr-macek-web

Díky čemu roste aplikace Caflou? | Petr Macek

Premium
pavel-milan-cerny-web

Vybudoval Econea.cz, ale nakonec z ní odešel. Cesta za štěstím Pavla Milana Černého

michaela-steinhauser-web

Růst firmy: Jak ho zvládá Skinners? | Michaela Steinhauser

jindra-dohnal-web

Bez strategického myšlení nemáte v byznysu šanci | Jindra Dohnal (Creatixo)

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

TOP header

Premium
gabriel-simco-web

Strategie pro úspěšný e-shop krok za krokem | Gabriel Šimčo

Premium
petr-ludwig-web

Petr Ludwig: 18 let v byznysu a kampaň s dosahem 1,3 miliardy lidí

Premium
daniel-kmoch-web

Finanční ředitel Bonami: Na záchranu firmy jsme měli 6 měsíců | Daniel Kmoch

Premium
michal-mesko-web

Strategie knihkupectví Martinus | Michal Meško

Inzerce