Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Názor: Je lepší si SEO udělat sám?

[názor redaktora] Neplaťte zbytečně za SEO! SEO zvládne každý, stačí znát těchto 5 zásad. Linkbuilding je vyhazování peněz, oslovte partnery a vytvořte si vlastní síť. Tohle a další moudra se nesou internetem. Vděčné téma, které bude stále dokola lákat začínající podnikatele, kteří se snaží ušetřit každou korunu a vykupují se pak svým časem.

Inzerce

Nacházíme se v době, kdy se tvorba webu stala v podstatě řemeslem. Chci postavit dům, jdu za zedníkem. Chci vytvořit web, jdu za programátorem. Postavený dům mi zkontroluje statik. A vytvořený web? Kolik čtenářů tohoto článků rozumí alespoň HTML, případně C++ a kolik z nich je schopno posoudit kvalitu kódu webu?

„Máte štěstí, že jdu kolem!“ hlásá nám každý druhý spam: „Posoudíme, zkontrolujeme, zvýšíme návštěvnost!“ Nedivím se, že takový mail hne obyčejnému člověku žlučí. Každý chce peníze, všichni nabízejí to samé, smazat. Tihle mladí umí akorát sedět za počítačem.

SEO ale není výmysl! Je to práce nad rámec, která povyšuje obyčejný web na skvělý web. SEO analytik je schopen posoudit podobu a strukturu kódu webu, podobu webu, rozmístění textů, obsah textu, tedy celkově onpage faktory. Dále navrhne vhodnou podobu pro PR články, vhodnou strategii pro linkbuilding, posoudí partnerské weby a celkově stojí Za celou hromadou odborné práce.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Tohle je podle všech těch článků udělej si sám? Samozřejmě, každý začíná a každý se může vypracovat na experta. Ale pokud začínám podnikat, kolik mám času na to, psát PR články, věnovat se linkbuildingu, starat se o pravidelný obsah webu? Kolik času mám na studium odborných materiálů?

SEO60 SEO28

Chápu, že řada lidí vidí v SEO „udělej si sám“ cestu. Každý, kdo jen trochu prohlédne do systému a porozumí programování, se prohlašuje za SEO experta. „On je levnej a rozumí tomu, tak mu budeme věřit.“ Problémy vidím dva – jednak armádu SEO odborníků s desítkami referencí (kdo někdy byť jednu referenci prověřil?) a za druhé nevědomost, jak adekvátně posoudit přínos SEO tedy ziskovost.

Sic zedníků, poctivých řemeslníků a stavbařů ubývá, potřebuju-li postavit dům, jdu většinou za člověkem, kterému věřím, že mi doporučí někoho zkušeného. Nechci nejlevnějšího zedníka, který mi postaví nekvalitní dům. Naopak chci kvalitní práci a nejlépe do konce života. Takový zedník k sobě tedy také musí mít tým specialistů.

Stejně tak tvorba webu není „hop na krávu a je tele“. Vytvořit kvalitní web je, především dnes, ve stále se zdokonalujícím konkurenčním prostředí. Jedná se o velmi náročnou práci. Copywriter, programátor, SEO analytik, marketingový specialista – to je tvorba webu a následné SEO a další propagace.

Dle mého názoru je v této oblasti obrovský prostor pro osvětu. Proto také frčí SEO workshopy a SEO školení. Ne že by se lidé chtěli stát experty, ale potřebují pochopit systém, najít vodítka, podle kterých posuzovat 20 nabídek na SEO denně ve svém emailu. Vysvětleme lidem, že SEO patří do rukou odborníků, vysvětleme jim proč a nenuťme je dělat si SEO sami.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jan-kodl

Jako soukromý marketingový konzultant pomáhá především středně velkým společnostem vydělávat peníze, optimalizovat náklady a budovat zdravé PR. Jeho filozofie marketingu vychází z učení Sergia Zymana. Více o marketingu a reklamě najdete na jeho webu www.jankodl.cz.

Nenechte si ujít

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

Premium
tomas-matejcek-web

Systém odměňování zaměstnanců: Jak funguje v Megapixelu? | Tomáš Matějček

Premium
adam-kolesa-web

Jak hledat prostor pro další růst? Takhle to dělá Dáme jídlo | Adam Kolesa

Právě vyšlo

tomas-mitana-web

Největší technologické překážky v růstu e-shopů | Tomáš Mitana (Shoptet)

jiri-kawulok-web

E-commerce v Česku: Co ji čeká a jak se připravit? | Jiří Kawulok (Lemonero)

Premium
petr-cernansky-web

Má prý zákaznickou podporu lepší než většina e-shopů. Jak ji Rybízák dělá? | Petr Čerňanský

Nejoblíbenější

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Premium
alex-mlatilik-web

Zľavomatu hrozilo zavření a musel se vybudovat skoro od nuly | Aleš Mlátilík

Komentáře

Opcan

Před 10 roky

To zas je blábol :-)

Odpovědět »

Koudy

Před 10 roky

Je to můj osobní názor. Proč si myslíte, že je to „blábol“?

Odpovědět »

Thommie

Před 10 roky

je to největší blábol :)))

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP header

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Premium
ruslan-skopal-web

Marketplaces. Jak na nich prodává Trenýrkárna? | Ruslan Skopal

Premium
vydrzel-budnik-web

Microsoft, PPF, O2. Duel dvou TOP manažerů o řízení firmy | Michal Vydržel a Tomáš Budník

Premium
jitka-dvorakova-web

Jitka Dvořáková: Co brzdí růst firem v e-commerce?

Inzerce