Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce: Životní pojištění a daňové odpočty. Jak na to?

Inzerce

Inzerce

S životním pojištěním můžete ušetřit na daních a to je právě jeden z důvodů, proč se o něm vyplatí uvažovat. Výhodou produktů, které chrání jednotlivce a jeho rodinu před finančními důsledky nečekaných životních událostí, je tzv. daňová uznatelnost zaplaceného pojistného. Novela zákona č. 586/1992 Sb., umožňuje odepisovat ze základu daně z příjmů až 12 000 Kč ročně. Zákon však stanovuje striktní podmínky, které je třeba dodržet.

Inzerce

Co musím splnit?

Zákon vyžaduje, aby osoba žádající o odpočet daně byla identická s plátcem životního pojištění a plátcem daně z příjmu. To znamená, pokud vám pojištění platí jiná osoba (příbuzný, zaměstnavatel atd.), žádost bude zamítnuta automaticky.

Druhou základní podmínkou je výplata pojistného plnění formou 60/60. Tato podmínka znamená, že výplata plnění je sjednána až po pěti letech od uzavření smlouvy (tj. 60 měsíců) a současně nejdříve v kalendářním roce, kdy pojištěnec dosáhne 60 let věku.

Minimální pojistná částka

Uznání daňového odpočtu také závisí na výši minimální pojistné částky, která se liší podle typu sjednaného životního pojištění. U smluv na pojistnou dobu od 5 do 15 let je požadované minimum 40 000 Kč, u smluv nad 15 let pak 70 000 Kč. V rámci důchodového pojištění je minimální částka shodná s jednorázovým plněním při dožití.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Časté omyly žadatelů

Česká asociace pojišťoven upozorňuje na několik chyb, které se u žádostí pravidelně objevují. První je předsvědčení, že při uzavření více smluv lze navyšovat částku na odpočet. Sčítat lze pouze částky na odpočet do maxima 12 000 Kč. Pro lepší představu, pokud máte uzavřené dvě životní pojistky a u jedné můžete odpočítat 7 000 Kč a u druhé dalších 7 000 Kč, maximální částka se rovná 12 000 Kč.

Z daní také nelze odečítat výdaje na jiná pojištění, např. na úrazové pojištění, pojištění zproštění od placení nebo na pojištění závažných onemocnění, i když jsou tato připojištění zpravidla integrální součástí pojistné smlouvy.

V případě, že splňujete všechny požadavky, vám pojišťovna vydá potvrzení o poplatníkem zaplaceném pojistném, které předložíte na příslušném finančním úřadě, a snížení daňového základu je na světě.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

Premium
jan-herka-web

Wuders: Jak se buduje a řídí firma na nábytek? | Jan Herka

marek-odehnal-web

Co znamená přijetí Eura pro investory? | Marek Odehnal

pravdik-hlisnikovska-web

Jak se zachránila firma se ztrátou 37 milionů korun? | Elena Hlisnikovská a Michal Pravdík

Premium
dalibor-musil-web

Změna oboru na volné noze. Jak rozjet něco nového? | Dalibor Musil

Premium
michal-vodak-web

Heureka: E-commerce čekají obrovské změny. Co mají e-shopy dělat? | Michal Vodák

petr-macek-web

Průzkum: Jak vidí české firmy svou budoucnost? | Petr Macek (Caflou)

Premium
jan-moravcik-web

Jak zvýšit ziskovost e-shopu? Příklad GentlemanStore.cz | Jan Moravčík

jiri-rostecky-jiri-jemelka-web

Jirka Rostecký o řízení firem: Vytvořte si dobré majitelské zadání | Jiří Jemelka (JPF)

Komentáře

Vybraná témata

TOP header

Premium
ondrej-fryc-web

Ondřej Fryc: Budování managementu firmy (Mall, Reflex Capital)

Premium
john-vanhara-web

John Vanhara: Růst firmy, zaměření na zisk, výběr a řízení lidí

Premium
dalibor-dedek-web

Dalibor Dědek: Jak vybudoval Jablotron?

Premium
petr-ludwig-web

Petr Ludwig: 18 let v byznysu a kampaň s dosahem 1,3 miliardy lidí

Inzerce