Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Inzerce: Základní kroky ke vhodně vybaveným obchodním prostorám

Každý, kdo už někdy uvažoval nad vlastním podnikáním, se pravděpodobně zamyslel také nad možností vlastních prostor. Tato otázka se při prvních úvahách zdá na míle vzdálená, ale ze zkušenosti víme, že problematiku prostor není nejlepší odkládat a bagatelizovat.

Inzerce

V závislosti na tom, čemu se budeme při svém podnikání věnovat, bude potřeba vybrat co možná nejvhodnější prostor, který bude přesně odpovídat vašim potřebám a požadavkům.

Právě proto vám v tomto článku přinášíme základní pravidla, na něž byste si měli dávat pozor při výběru a vybavování svých nových prostor.

  1. Každé podnikání je něčím specifické, a proto musíte přesně vědět, v čem bude spočívat předmět vašeho podnikání. Snažte se přizpůsobit prostor svým potřebám hned na začátku, abyste tento krok nemuseli podnikat až „za pochodu“.
  2. Nepřeceňujte své potřeby. Existuje mnoho kreativních řešení jak využít na maximum i ty nejmenší a nejméně logické prostory, proto se při výběru držte střízlivých alternativ a ušetřené peníze investujte.
  3. Logické vybavení prodejen a obchodních prostor. Prostory budou kromě vašich služeb vaší druhou vizitkou. Přizpůsobte je směřování své společnosti a osobnosti, ale dbejte přitom na základní pravidla logického uspořádání prostoru. Pokud například zařizujete prodejnu a rádi byste ji odlišili a zařídili netradičně, nic vám nestojí v cestě. Snažte se však prostor nečlenit tak, aby vám v něm zákazníci bloudili. Cílem bývá zboží prodat, a ne udržet zákazníka co nejdéle v prodejně.
  4. Osvětlujte jak se patří. Duší každého prostoru je osvětlení. Pokud máte štěstí a disponujete prostory s dostatkem denního světla, máte napůl vyhráno. Ale ani v tomto případě nezahálejte, protože ani slunce nám vždy nemůže svítit, jak bychom chtěli. Buďte připraveni a dopřejte prostorům dostatek světla. V tomto kroku se budete muset rozhodnout, jaké pocity budete chtít vzbuzovat v zákaznících a zaměstnancích. Správně zvolené osvětlení dokáže prostoru dodat mimořádně osobitou atmosféru od úplně chladného dojmu až po téměř dokonalý pocit domova.
  5. Pokud jde o pocit z vašich prostor, důležitou součástí bude i správně zvolený personál. Ten sice nemá absolutně nic do činění, ale bude základním kamenem, na němž může vaše firma klidně i padnout. V tomto je těžké poskytnout univerzální radu, ale nejlepší je při výběru zaměstnanců dát na své pocity. Pokud vám člověk na pohovoru takříkajíc sedne, dejte mu šanci. Na základě něčeho jste si ho přece na pohovor pozvali. Pokud budete se zaměstnancem spokojeni, dejte mu to najevo. Pokud ne, udělejte totéž, a pokud nedokážete najít společnou řeč, rozlučte se s ním co nejdříve a neprotahujte to, pokud nemusíte.

Pokud teprve začínáte s podnikáním, víme, že vás čeká dlouhá cesta, ale v žádném případě to nevzdávejte a určitě si jednou budete děkovat za to, že jste si vybrali tento náročný, ale krásný chlebíček.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

Premium
tomas-matejcek-web

Systém odměňování zaměstnanců: Jak funguje v Megapixelu? | Tomáš Matějček

Premium
adam-kolesa-web

Jak hledat prostor pro další růst? Takhle to dělá Dáme jídlo | Adam Kolesa

Právě vyšlo

tomas-mitana-web

Největší technologické překážky v růstu e-shopů | Tomáš Mitana (Shoptet)

jiri-kawulok-web

E-commerce v Česku: Co ji čeká a jak se připravit? | Jiří Kawulok (Lemonero)

Premium
petr-cernansky-web

Má prý zákaznickou podporu lepší než většina e-shopů. Jak ji Rybízák dělá? | Petr Čerňanský

Nejoblíbenější

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Premium
alex-mlatilik-web

Zľavomatu hrozilo zavření a musel se vybudovat skoro od nuly | Aleš Mlátilík

Komentáře

TOP header

Premium
petr-ludwig-web

Petr Ludwig: 18 let v byznysu a kampaň s dosahem 1,3 miliardy lidí

Premium
jan-simkanic-web

Deník N: Cesta ze ztráty k provoznímu zisku | Ján Simkanič

Premium
martin-stibor-web

Rebranding e-shopu Korálky.cz na Manumi | Martin Stibor

jitka-dvorakova

Jitka Dvořáková živě na E-shop Klubu. Co prozradila o řízení CZC.cz?

Inzerce