Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Konkrétní a praktické tipy pro řízení malé i velké firmy.
TOP podnikatelé, manažeři a další specialisté na byznys.
Témata, o kterých se jinde nemluví. Důležité pro každého podnikatele.
Zjistit více

Inzerce

Inzerce: Podnikat se musí umět aneb Oblečení pro podnikatele vytváří zisk

Stát se podnikatelem není těžké. Postačuje živnostenský list, čistý trestní rejstřík a účet v bance. Nějaká menší provozovna pro začátek zajistí klid na přemítání a registrační pokladna se chvěje touhou po naplnění svého nitra. A nastává doba čekání. Vstup je volný, otevírací doba svévolná a nákup dobrovolný. Pěkné zboží se leskne v regálech a dýchá novotou. Tak kde sakra jsou? Jak dostat jejich volné prostředky mezi svoje aktiva?

Inzerce

Čekání

Občas si při čekání nový podnikatel rozvalí nohy na stůl a odhalí odřené gumové podrážky. Ošoupané kalhoty na vnitřní straně lýtek ukazují, jak sháněl všemožná povolení. Propocená košile pamatuje nahřívací žehličku maminky a škoda, že není nikdo vhodný, kdo by zalátoval pohodlné ponožky. Než se z dřímoty podnikavý začátečník probere, mnohý zákazník opouští prodejnu, kde pouze utratil čas a vydýchal vzduch. Někteří zákazníci se při odchodu tváří, že by měl být vstup placený. Pravděpodobně prodejnou.

Obrat

Tak přece se objevil. Prohlíží si zboží a pokukuje po podnikateli. Vypadá movitě a solidně. V kapse šustí zlaté mobilní karty, z náprsní kapsy vykukuje nový iPhone a trochu potu omývá drahý parfém od Cardina nebo Armaniho. Nastává podnikatelský obrat? Nastává ten pravý okamžik, ten bod zlomu, kdy se štěstěna usměje a protočí číselník na pokladně? Aby mohl klienta podnikatel obrat, musí se zvednout, narušit svoje soukromí a stoupnout si k zákazníkovi. Ještě netuší, že tento klient nejlepšího módního eshopu USAfashion obere podnikatele o iluze a obrat sice zvýší, ale z jeho vlastní peněženky.

Módní couching

Obchodník musí za zákazníkem. Někdy doslova a někdy prostě jen vyhoví vkusu a náladě. Na zlaté karty s limitem stokoruny denně se přece také lákají blondýnky s vysokým IQ. Nová čínská replika mobilu závistivcům zvedne tlak a drahá vůně vystačí na mnoho obchodních prezentací. Moderní módní couch jde za tím, kdo netuší, že prodává obal. A v zapadlé provozovně lze někdy nalézt dokonalý poklad. Hluboce zakopaný, mírně zapáchající a nemoderní.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Podmínky provozování živnosti

Nejsou sice uvedeny v žádných zákonech. Neplatí se za ně žádné tisícikorunové kolky a nehrozí ani pokuta od místního úřadu. Když se módní couch konečně vetře do přízně začátečníka a ohromí jej svojí solventností, přichází čas pravdy. Mladý podnikatel, který zapáchá jako stará brambora, vzhled připomíná výstavu voskových figurín a oblečení by neprošlo ani u motorkářského gangu, takový odrazovač úspěchu nemůže mít v obchodě nikdy šanci.

Podmínkou provozování živnosti je totiž také podnikatelská slupka, kterou má na sobě.

Převlékání kabátů

Efekt změny názoru prostřednictvím oblečení je fascinující. Módní couch samozřejmě jede na vlně provize, ale dotažení mladého podnikatele do USAfashion stálo určité odříkání. A nakonec se zalíbilo oběma. Tělo podnikatele objaly pěkné boxerky od Armaniho. Zvýraznily a zpevnily čekáním ochablé hýždě a zařídily moderní tvar mužské hrdosti. Hruď pulsuje pýchou, i když Emporio Armani na zádech nic neváží. Hebké ponožky a větrající obuv Lacoste vysají pot lépe než přirozené odpařování. A Cardin se také za človíčka nemusí stydět. Bunda lehce podebere trochu dýchavičnou hruď a než dojde k oholení, džíny do zvonu odvětrají lýtka.

Podnikatelský úspěch

Oblečení Armani Exchange změnilo provozovnu v módní pasáž. Zákaznící kupují dřívější ležáky s očima upřenýma na podnikatelův nový styl. Zcela vyčerpaný běhá živnostník po prodejně v pohodlné obuvi Lacoste a oblečení Pierre Cardin zavinilo, že nikdo nesleduje markované částky. Konečně se zase plní jeden milionářský sen. Brzy se najme prodavačka nebo raději několik. Nejprve je podnikatel donutí povinně zamířit do USAfashion a poté zlámou prodejní rekordy. Časem bude třeba kontrolovat síť prodejen, auditovat účetnictví a slušně vybavený Armanim a Cardinem vyrazit do daňového ráje.

Tak málo stačí k podnikatelskému úspěchu. Taková drobnost, která není maličkostí. Pěkný vzhled zboží se musí doplnit take svým reprezentačním vzhledem v oblečení Armani Exchange, oblečení Pierre Cardin a botách Lacoste. Potom konkurence nemá šanci.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

jiri-jemelka-web

Firma neroste. Co s tím? | Jiří Jemelka (JPF)

adam-neuberger-web

Začátek recese kryptoměn? | Adam Neuberger (Probinex)

jiri-peslar-web

Podnikatel na cestách. Proč myslet na pojištění? | Jiří Peslar

Právě vyšlo

Premium
ondrej-fryc-web

Ondřej Fryc: Budování managementu firmy (Mall, Reflex Capital)

Premium
jan-karel-web

Výkon obchodníků: Jak ho zvýšit? | Jan Karel

odehnal-endler

Duel: Investování pro podnikatele a manažery | Vít Endler a Marek Odehnal

Nejoblíbenější

Premium
dalibor-dedek-web

Dalibor Dědek: Jak vybudoval Jablotron?

Premium
karol-gulas-web

Marketing Astratexu | Karol Guláš

Premium
vojtech-boril-web

SaaS byznys: Jak s ním růst? | Vojtěch Bořil (Kentico)

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

Premium
david-manych-web

Finanční problémy a financování firem | David Manych (Natland)

michal-koubek-jaroslav-baier-web

Finanční potíže firmy: Jak je řešit? | Michal Koubek a Jaroslav Baier

Premium
petr-janosik-web

SaaS byznys: Jak se buduje Smartlook? | Petr Jánošík

jitka-dvorakova-web

Jitka Dvořáková: Finanční řízení CZC.cz, zdroje růstu do budoucna, manažerské myšlení

Inzerce