Stát se podnikatelem není těžké. Postačuje živnostenský list, čistý trestní rejstřík a účet v bance. Nějaká menší provozovna pro začátek zajistí klid na přemítání a registrační pokladna se chvěje touhou po naplnění svého nitra. A nastává doba čekání. Vstup je volný, otevírací doba svévolná a nákup dobrovolný. Pěkné zboží se leskne v regálech a dýchá novotou. Tak kde sakra jsou? Jak dostat jejich volné prostředky mezi svoje aktiva?
Občas si při čekání nový podnikatel rozvalí nohy na stůl a odhalí odřené gumové podrážky. Ošoupané kalhoty na vnitřní straně lýtek ukazují, jak sháněl všemožná povolení. Propocená košile pamatuje nahřívací žehličku maminky a škoda, že není nikdo vhodný, kdo by zalátoval pohodlné ponožky. Než se z dřímoty podnikavý začátečník probere, mnohý zákazník opouští prodejnu, kde pouze utratil čas a vydýchal vzduch. Někteří zákazníci se při odchodu tváří, že by měl být vstup placený. Pravděpodobně prodejnou.
Tak přece se objevil. Prohlíží si zboží a pokukuje po podnikateli. Vypadá movitě a solidně. V kapse šustí zlaté mobilní karty, z náprsní kapsy vykukuje nový iPhone a trochu potu omývá drahý parfém od Cardina nebo Armaniho. Nastává podnikatelský obrat? Nastává ten pravý okamžik, ten bod zlomu, kdy se štěstěna usměje a protočí číselník na pokladně? Aby mohl klienta podnikatel obrat, musí se zvednout, narušit svoje soukromí a stoupnout si k zákazníkovi. Ještě netuší, že tento klient nejlepšího módního eshopu USAfashion obere podnikatele o iluze a obrat sice zvýší, ale z jeho vlastní peněženky.
Obchodník musí za zákazníkem. Někdy doslova a někdy prostě jen vyhoví vkusu a náladě. Na zlaté karty s limitem stokoruny denně se přece také lákají blondýnky s vysokým IQ. Nová čínská replika mobilu závistivcům zvedne tlak a drahá vůně vystačí na mnoho obchodních prezentací. Moderní módní couch jde za tím, kdo netuší, že prodává obal. A v zapadlé provozovně lze někdy nalézt dokonalý poklad. Hluboce zakopaný, mírně zapáchající a nemoderní.
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Nejsou sice uvedeny v žádných zákonech. Neplatí se za ně žádné tisícikorunové kolky a nehrozí ani pokuta od místního úřadu. Když se módní couch konečně vetře do přízně začátečníka a ohromí jej svojí solventností, přichází čas pravdy. Mladý podnikatel, který zapáchá jako stará brambora, vzhled připomíná výstavu voskových figurín a oblečení by neprošlo ani u motorkářského gangu, takový odrazovač úspěchu nemůže mít v obchodě nikdy šanci.
Podmínkou provozování živnosti je totiž také podnikatelská slupka, kterou má na sobě.
Efekt změny názoru prostřednictvím oblečení je fascinující. Módní couch samozřejmě jede na vlně provize, ale dotažení mladého podnikatele do USAfashion stálo určité odříkání. A nakonec se zalíbilo oběma. Tělo podnikatele objaly pěkné boxerky od Armaniho. Zvýraznily a zpevnily čekáním ochablé hýždě a zařídily moderní tvar mužské hrdosti. Hruď pulsuje pýchou, i když Emporio Armani na zádech nic neváží. Hebké ponožky a větrající obuv Lacoste vysají pot lépe než přirozené odpařování. A Cardin se také za človíčka nemusí stydět. Bunda lehce podebere trochu dýchavičnou hruď a než dojde k oholení, džíny do zvonu odvětrají lýtka.
Oblečení Armani Exchange změnilo provozovnu v módní pasáž. Zákaznící kupují dřívější ležáky s očima upřenýma na podnikatelův nový styl. Zcela vyčerpaný běhá živnostník po prodejně v pohodlné obuvi Lacoste a oblečení Pierre Cardin zavinilo, že nikdo nesleduje markované částky. Konečně se zase plní jeden milionářský sen. Brzy se najme prodavačka nebo raději několik. Nejprve je podnikatel donutí povinně zamířit do USAfashion a poté zlámou prodejní rekordy. Časem bude třeba kontrolovat síť prodejen, auditovat účetnictví a slušně vybavený Armanim a Cardinem vyrazit do daňového ráje.
Tak málo stačí k podnikatelskému úspěchu. Taková drobnost, která není maličkostí. Pěkný vzhled zboží se musí doplnit take svým reprezentačním vzhledem v oblečení Armani Exchange, oblečení Pierre Cardin a botách Lacoste. Potom konkurence nemá šanci.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Před 4 dny
Před 4 dny
Před 6 dny
Před 6 dny
Před 4 týdny
Před 4 týdny
Před 2 měsíce
Před 2 měsíce
Před 3 měsíce
Před 3 měsíce
Před 2 měsíce
Před 2 měsíce