Bourání mýtů internetového marketingu
Odvětví internetového marketingu je plné podvodníků. Ano, je to tak. Vzhledem k tomu, že zde nejsou žádné vstupní bariéry jako požadované vzdělání nebo licence, doslova každý, kdo má přístup k internetu a základní znalosti, se může prohlásit za nezávislého poradce v oblasti internetového marketingu a docela výnosně prodávat směšné a nesmyslné „návody“. Množství nezaměstnaných „expertů na sociální média“, kteří ani neumějí označit odkaz, je toho skvělou ukázkou. Pojďme se nyní podívat na pár příkladů oblíbených polopravd a mýtů, které tito „experti“ vytvářejí.
Tento termín stejně jako mnoho dalších v oblasti internetového marketingu má svůj původ ve světě tištěných papírových médií. Logicky znamená to místo, kde jsou noviny obvykle přehnuté a celý obsah stránky je tak rozdělen na dvě části – nad a pod ohybem. Pokud stejný princip využijeme v online marketingu, veškerý obsah stránky, který čtenáři vidí, aniž by museli rolovat myší, je nad ohybem, a všechno další pod ohybem. Takže co je tím mýtem?
OHYB NEEXISTUJE!
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Na rozdíl od novin nemůžeme přesně určit místo ohybu, protože musíme brát v úvahu rozlišení a velikost monitoru, velikost prohlížeče a dokonce i velikost otevřeného okna, které se mohou značně měnit. Snažit se tak odhadnout jakýkoli průměr by byla chyba.
S tímto tvrzením se setkáváme snad denně a můžeme ho slyšet i od uznávaných marketingových specialistů. Opět se ale jedná o závěr, který byl vyvozený bez jakýchkoli důkazů. Možná to tak bylo v 90. letech, ale v současné době to není nic, co bychom měli brát jako fakt.
V tomto případě jde spíš o několik desetiletí dlouhou diskuze než mýtus. Stále se ale můžeme setkat s „doporučením“ vyhnout se dlouhým stránkám, protože je u nich méně pravděpodobné, že se čtenáři dostanou až na konec. Nesmysl!
Co teď? Vůbec se nezabývat řazením obsahu podle jeho důležitosti? Samozřejmě že ne. Cílem tohoto příspěvku je vysvětlit, že ne vše, co se týká optimalizace konverzního poměru (CRO), je tak jednoduché a přímočaré. A že pokud se budete držet pouze obecných rad, dostane vás to vzdálené země s názvem „plýtvání s marketingovým rozpočtem“. Pokud délka stránky, ohyb a dosah rolování není to, co přímo ovlivňuje vaše uživatele, je skutečná pozornost návštěvníka stránky (čas strávený v konkrétní části/prvku) to, podle čeho byste měli obsah stránek řídit.
Autor: Kiril Bunin, spoluzakladatel firmy Eppi.cz
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Před 2 dny
Před 2 dny
Před 6 dny
Před 6 dny
Před 1 týdnem
Před 1 týdnem
Před 1 měsíc
Před 1 měsíc
Před 2 měsíce
Před 2 měsíce