Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Inzerce: „Fold & Scrolling“

inzerce
Před 9 roky

Bourání mýtů internetového marketingu

Odvětví internetového marketingu je plné podvodníků. Ano, je to tak. Vzhledem k tomu, že zde nejsou žádné vstupní bariéry jako požadované vzdělání nebo licence, doslova každý, kdo má přístup k internetu a základní znalosti, se může prohlásit za nezávislého poradce v oblasti internetového marketingu a docela výnosně prodávat směšné a nesmyslné „návody“. Množství nezaměstnaných „expertů na sociální média“, kteří ani neumějí označit odkaz, je toho skvělou ukázkou. Pojďme se nyní podívat na pár příkladů oblíbených polopravd a mýtů, které tito „experti“ vytvářejí.

Rolování

Mýtus č. 1 – „ohyb“ (fold)

Tento termín stejně jako mnoho dalších v oblasti internetového marketingu má svůj původ ve světě tištěných papírových médií. Logicky znamená to místo, kde jsou noviny obvykle přehnuté a celý obsah stránky je tak rozdělen na dvě části – nad a pod ohybem. Pokud stejný princip využijeme v online marketingu, veškerý obsah stránky, který čtenáři vidí, aniž by museli rolovat myší, je nad ohybem, a všechno další pod ohybem. Takže co je tím mýtem?

OHYB NEEXISTUJE!

Inzerce

Na rozdíl od novin nemůžeme přesně určit místo ohybu, protože musíme brát v úvahu rozlišení a velikost monitoru, velikost prohlížeče a dokonce i velikost otevřeného okna, které se mohou značně měnit. Snažit se tak odhadnout jakýkoli průměr by byla chyba.

Mýtus č. 2 – uživatelé nerolují

S tímto tvrzením se setkáváme snad denně a můžeme ho slyšet i od uznávaných marketingových specialistů. Opět se ale jedná o závěr, který byl vyvozený bez jakýchkoli důkazů. Možná to tak bylo v 90. letech, ale v současné době to není nic, co bychom měli brát jako fakt.

Mýtus č. 3 – obsah krátkých stránek bude vidět spíš než obsah těch dlouhých

V tomto případě jde spíš o několik desetiletí dlouhou diskuze než mýtus. Stále se ale můžeme setkat s „doporučením“ vyhnout se dlouhým stránkám, protože je u nich méně pravděpodobné, že se čtenáři dostanou až na konec. Nesmysl!

A na závěr…

Co teď? Vůbec se nezabývat řazením obsahu podle jeho důležitosti? Samozřejmě že ne. Cílem tohoto příspěvku je vysvětlit, že ne vše, co se týká optimalizace konverzního poměru (CRO), je tak jednoduché a přímočaré. A že pokud se budete držet pouze obecných rad, dostane vás to vzdálené země s názvem „plýtvání s marketingovým rozpočtem“. Pokud délka stránky, ohyb a dosah rolování není to, co přímo ovlivňuje vaše uživatele, je skutečná pozornost návštěvníka stránky (čas strávený v konkrétní části/prvku) to, podle čeho byste měli obsah stránek řídit.

Autor: Kiril Bunin, spoluzakladatel firmy Eppi.cz

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Komentáře

Vybraná témata

Nenechte si ujít

Premium
martin-komarek-web

Sklad pro rychle rostoucí e-shop. Jak ho buduje Grizly.cz? | Martin Komárek

marek-odehnal-web

Jak investuje největší hedge fond světa? | Marek Odehnal

katka-luskova-web

Z korporátu na volnou nohu. Jak rozjet úspěšný byznys? | Jiří Rostecký & Katka Lusková

Premium
gabriela-teissing-web

Expanze do zahraničí za 100 milionů. Jak Creative Dock dobývá svět? | Gabriela Teissing

jiri-jemelka-web

Do čeho ve firmě investovat peníze? | Jiří Jemelka (JPF)

jiri-rostecky-web

Jiří Rostecký: Jak růst na volné noze? | Marián Kamenišťák

Premium
marcel-klaus-web

1,5 miliardy ročně. Jak Marcel Klaus vybudoval největšího výrobce dřevěných palet v Česku?

kovar-gabco-web

Fulfillment: Je pro každého? A co firmy se specifickými produkty? | Max Kovář a Roman Gabčo (Skladon)