Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Inzerce: „Fold & Scrolling“

Bourání mýtů internetového marketingu

Inzerce

Odvětví internetového marketingu je plné podvodníků. Ano, je to tak. Vzhledem k tomu, že zde nejsou žádné vstupní bariéry jako požadované vzdělání nebo licence, doslova každý, kdo má přístup k internetu a základní znalosti, se může prohlásit za nezávislého poradce v oblasti internetového marketingu a docela výnosně prodávat směšné a nesmyslné „návody“. Množství nezaměstnaných „expertů na sociální média“, kteří ani neumějí označit odkaz, je toho skvělou ukázkou. Pojďme se nyní podívat na pár příkladů oblíbených polopravd a mýtů, které tito „experti“ vytvářejí.

Rolování

Mýtus č. 1 – „ohyb“ (fold)

Tento termín stejně jako mnoho dalších v oblasti internetového marketingu má svůj původ ve světě tištěných papírových médií. Logicky znamená to místo, kde jsou noviny obvykle přehnuté a celý obsah stránky je tak rozdělen na dvě části – nad a pod ohybem. Pokud stejný princip využijeme v online marketingu, veškerý obsah stránky, který čtenáři vidí, aniž by museli rolovat myší, je nad ohybem, a všechno další pod ohybem. Takže co je tím mýtem?

OHYB NEEXISTUJE!

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Na rozdíl od novin nemůžeme přesně určit místo ohybu, protože musíme brát v úvahu rozlišení a velikost monitoru, velikost prohlížeče a dokonce i velikost otevřeného okna, které se mohou značně měnit. Snažit se tak odhadnout jakýkoli průměr by byla chyba.

Mýtus č. 2 – uživatelé nerolují

S tímto tvrzením se setkáváme snad denně a můžeme ho slyšet i od uznávaných marketingových specialistů. Opět se ale jedná o závěr, který byl vyvozený bez jakýchkoli důkazů. Možná to tak bylo v 90. letech, ale v současné době to není nic, co bychom měli brát jako fakt.

Mýtus č. 3 – obsah krátkých stránek bude vidět spíš než obsah těch dlouhých

V tomto případě jde spíš o několik desetiletí dlouhou diskuze než mýtus. Stále se ale můžeme setkat s „doporučením“ vyhnout se dlouhým stránkám, protože je u nich méně pravděpodobné, že se čtenáři dostanou až na konec. Nesmysl!

A na závěr…

Co teď? Vůbec se nezabývat řazením obsahu podle jeho důležitosti? Samozřejmě že ne. Cílem tohoto příspěvku je vysvětlit, že ne vše, co se týká optimalizace konverzního poměru (CRO), je tak jednoduché a přímočaré. A že pokud se budete držet pouze obecných rad, dostane vás to vzdálené země s názvem „plýtvání s marketingovým rozpočtem“. Pokud délka stránky, ohyb a dosah rolování není to, co přímo ovlivňuje vaše uživatele, je skutečná pozornost návštěvníka stránky (čas strávený v konkrétní části/prvku) to, podle čeho byste měli obsah stránek řídit.

Autor: Kiril Bunin, spoluzakladatel firmy Eppi.cz

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

adamcak-endler-web

Jak předat firmu novému CEO? Příklad 2 firem | Pavol Adamčák a Vít Endler

ondrej-vodehnal-web

Jak zlepšit výkon PPC kampaní? | Ondřej Vodehnal (Filipesmedia)

tomas-mitana-web

Největší technologické překážky v růstu e-shopů | Tomáš Mitana (Shoptet)

Právě vyšlo

Premium
tomas-matejcek-web

Systém odměňování zaměstnanců: Jak funguje v Megapixelu? | Tomáš Matějček

Premium
adam-kolesa-web

Jak hledat prostor pro další růst? Takhle to dělá Dáme jídlo | Adam Kolesa

jiri-kawulok-web

E-commerce v Česku: Co ji čeká a jak se připravit? | Jiří Kawulok (Lemonero)

Nejoblíbenější

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Komentáře

TOP header

Premium
petr-ludwig-web

Petr Ludwig: 18 let v byznysu a kampaň s dosahem 1,3 miliardy lidí

Premium
john-vanhara-web

John Vanhara: Růst firmy, zaměření na zisk, výběr a řízení lidí

Premium
margareta-krizova-web

Průvodce začátky podnikání | Margareta Křížová

Premium
petr-borkovec-web

Petr Borkovec: Jak se tvoří byznys modely?

Inzerce