Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce: 5 nejčastějších otázek při založení vlastní společnosti

Inzerce

Inzerce

Podnikání se v Česku dlouhodobě daří – v roce 2013 přibylo více než 18 000 nových firem. Celkem u nás působí na 380 000 právnických osob. Od roku 2014 se navíc proces založení firmy zjednodušil.

Inzerce

1.     Může firmu vlastnit a provozovat jediná fyzická osoba?

Nejvýhodnější právní formou pro malé a střední podniky je společnost s ručením omezeným. Pod její hlavičkou mohou podnikat jak jednotlivci, tak i libovolný počet společníků. Horní hranici 50 spoluvlastníků totiž nový zákon o obchodních korporacích zrušil.

2.     Kolik bude založení firmy stát?

Náklady se sečtou z několika položek. Počítejte s výdajem na sepsání zakladatelského dokumentu notářem, který se pohybuje kolem 4 000 Kč. Přesná částka se vypočítá ze základního kapitálu, jehož výše je u s.r.o. nově volitelná. Soudní poplatek za zápis do obchodního rejstříku činí 6 000 Kč. Pokud však dojde při zakládání společnosti k problému, mohou se náklady vyšplhat o několik set až tisíc. Chcete-li se komplikacím spolehlivě vyhnout, spolupracujte při založení společnosti s profesionály.

3.     Co přiložit k návrhu na vklad do obchodního rejstříku?

Je-li zakladatelem s.r.o. jediná osoba, musí přiložit k návrhu na vklad do obchodního rejstříku zakladatelskou listinu zpracovanou notářem a příslušná živnostenská oprávnění. Dále je třeba připojit souhlas majitele nemovitosti s umístěním sídla firmy a výpis z katastru nemovitostí. Nezapomeňte ani na výpis z rejstříku trestů a souhlas manžela či manželky k použití společného majetku k podnikání.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

4.     Za jak dlouho je možné začít podnikat?

Nezbytným předpokladem je vyřízení příslušné živnosti. Doba trvání záleží na jejím druhu: zatímco volné živnosti můžete provozovat hned, u vázaných a koncesovaných musíte nejprve doložit splnění všech podmínek. Na notáře se – zejména v Praze – většinou několik dní čeká. Samotný zápis do obchodního rejstříku trvá minimálně 5 dní. Potřebujete-li začít podnikat ještě dnes, kupte si raději již hotovou neboli ready made společnost.

5.     Kam umístit sídlo firmy?

Sídlo firmy nemusí být místem, odkud budete práci reálně vykonávat. Můžete jej umístit do pronajaté kanceláře nebo na adresu vlastního bydliště. Čím dál oblíbenější jsou tzv. virtuální sídla. Za měsíční paušál od 340 Kč si formálně koupíte sídlo na vybrané adrese. Umístěním společnosti na lukrativní místo zvýšíte její prestiž a zároveň ušetříte za měsíční nájem kanceláře. Reálně podnikat přitom můžete odkudkoliv.

Odpadnutím povinného základního kapitálu v minimální výši 200 000 Kč se výrazně zjednodušil proces zakládání společností s ručením omezeným. Chcete-li začít pracovat na sebe, právě pro to nastala ideální doba.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

Premium
michal-vodak-web

Heureka: E-commerce čekají obrovské změny. Co mají e-shopy dělat? | Michal Vodák

petr-macek-web

Průzkum: Jak vidí české firmy svou budoucnost? | Petr Macek (Caflou)

Premium
jan-moravcik-web

Jak zvýšit ziskovost e-shopu? Příklad GentlemanStore.cz | Jan Moravčík

jiri-rostecky-jiri-jemelka-web

Jirka Rostecký o řízení firem: Vytvořte si dobré majitelské zadání | Jiří Jemelka (JPF)

Premium
ondrej-vanek-web

Proč jsou malé firmy tak křehké? A jak to změnit? | Ondřej Vaněk (Blindspot)

gabriela-mrkvicova-web

Zkušená networkerka: Jak v byznysu budovat kvalitní vztahy? | Gabriela Mrkvicová (Smart Network)

jan-astary-web

Jak se buduje e-commerce agentura? | Ján Aštary (Dexfinity)

Premium
martin-schovanec-web

Jak otočit kormidlo firmy novým směrem? Příběh Xzone | Martin Schovanec

Komentáře

Vybraná témata

TOP header

Premium
jiri-hlavenka-web

Jiří Hlavenka: Jak vybudovat skutečně hodnotný e-shop?

Premium
jitka-dvorakova-web

Jitka Dvořáková: Co brzdí růst firem v e-commerce?

jitka-dvorakova

Jitka Dvořáková živě na E-shop Klubu. Co prozradila o řízení CZC.cz?

Premium
lukas-uhl-web

Jak řešit krize firem? Příběh Pietro Filipi a Zootu | Lukáš Uhl

Inzerce