Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce: 4 oblasti, kde může každá firma ušetřit peníze i čas

Inzerce

Inzerce

Čas od času se vyplatí kouknout se na náklady vaší firmy a zamyslet se, které výdaje by šlo vyškrtnout, nebo alespoň optimalizovat. Přinášíme vám několik tipů, kde můžete ušetřit nejen peníze, ale také drahocenný čas.

Inzerce

Bankovní poplatky

Jsou stále firmy, které platí nemalé bankovní poplatky. Změna bankovního účtu na účet bez poplatků je však snadná a úspora se nastřádá. Dle srovnání firemních bankovních účtů je aktuálně nejvýhodnější podnikatelský účet u Fio. Kromě vedení účtu jsou zdarma také odchozí a příchozí platby v ČR a SR.

Účetní věci a administrativa

Najít si dobrou účetní tak, aby člověk nemusel vše evidovat sám, je dnes již téměř samozřejmost. Najmutím externí účetní nejen ušetříte spoustu času studování změn zákonů, ale vyhnete se také chybám, které mohou snadno vzniknout.

Už jste slyšeli o možnosti mít virtuální asistentku? Asistentka pracuje na dálku pro více klientů a je tak v podstatě kdykoliv k dispozici pro řešení zadaných úkolů. Asistentka obvykle zvládne běžné zařizování, vyhledávání informací, přípravu podkladů a další úkoly, které můžete snadno delegovat a které děláte neradi.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Předáním úkolů na virtuální asistentku ušetříte a navíc se můžete zaměřit na úkoly, které vás více naplňují.

Další oblastí, kterou musí podnikatelé často řešit, je urgování a vymáhání neuhrazených faktur. Nastavte si následující proces:

  1. Faktury po splatnosti pravidelně urguje virtuální asistentka telefonicky (telefonická urgence má výrazně vyšší úspěšnost pouhé upozornění e-mailem).
  2. Dluhy, které stále nejsou uhrazeny, jelikož dlužník nereaguje či odmítá uhradit, jsou přeposílány partnerovi pro soudní vymáhání (vymáhání dluhů firem řeší např. Vymoženo.cz)

Takto se můžete zaměřit na příjemnější činnosti a vše jen kontrolovat přes pravidelné reporty.

Náklady na kancelář

Jednou z největších pravidelných nákladových položek hned po mzdách zaměstnanců bývají náklady na pronájem kanceláře. Zvažte, zdali kancelář opravdu nutně potřebujete.

V poslední době stále více firem umožňuje zaměstnancům pracovat z domova formou homeoffice. Vystačíte si tak s menšími kancelářskými prostory či pouze s virtuální kanceláří (doporučujeme podívat se na nabídku flexibilních kancelářských prostor od Regus, který poskytuje širokou škálu služeb nejen pro firmy všech velikostí, ale také pro živnostníky).

Změnit kancelář není nic snadného a záleží hodně na velikosti firmy. Spousta firem může ale minimálně změnit dodavatele elektřiny, což není nic těžkého a opět můžete dosáhnout nezanedbatelných dlouhodobých úspor.

Cestovní náklady

Nezanedbatelnou nákladovou složkou mnoha firem jsou náklady na dopravu. Nejnákladnější je vlastnit firemní automobil, který se vyplatí spíše v případech, že jezdíte hodně či kombinujete pracovní a osobní cesty.

Ušetřit můžete tak, že budete preferovat veřejnou dopravu (např. ve vlaku se dá zároveň i pohodlně pracovat) a kombinovat ji s autopůjčovnou pro cesty na místa, které nejsou veřejnou dopravou dobře dostupná (např. cena půjčení auta v Brně od 699,-Kč / den, se slevami při dlouhodobém pronájmu).

Největší výhodou autopůjčovny je kromě nižší ceny, také absence nutnosti starat se o údržbu a servis vozu. Nevýhodou je pak vyšší cena při dlouhodobém či častém využití vozu.

Máte nějaké osobní zkušenosti a tipy, jak může firma ušetřit?

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

petr-macek-web

Průzkum: Jak vidí české firmy svou budoucnost? | Petr Macek (Caflou)

Premium
jan-moravcik-web

Jak zvýšit ziskovost e-shopu? Příklad GentlemanStore.cz | Jan Moravčík

jiri-rostecky-jiri-jemelka-web

Jirka Rostecký o řízení firem: Vytvořte si dobré majitelské zadání | Jiří Jemelka (JPF)

Premium
ondrej-vanek-web

Proč jsou malé firmy tak křehké? A jak to změnit? | Ondřej Vaněk (Blindspot)

gabriela-mrkvicova-web

Zkušená networkerka: Jak v byznysu budovat kvalitní vztahy? | Gabriela Mrkvicová (Smart Network)

jan-astary-web

Jak se buduje e-commerce agentura? | Ján Aštary (Dexfinity)

Premium
martin-schovanec-web

Jak otočit kormidlo firmy novým směrem? Příběh Xzone | Martin Schovanec

jakub-oska-web

Jirka Rostecký o rozjezdu podnikání: Pokud opravdu chcete, cestu si najdete | Jakub Oška (BYMFIT.cz)

Komentáře

TOP header

Premium
lukas-uhl-web

Jak řešit krize firem? Příběh Pietro Filipi a Zootu | Lukáš Uhl

Premium
dominik-stroukal

Byznys pohledem ekonoma. Na co se teď zaměřit a je správný čas na prodej firmy? | Dominik Stroukal

Premium
john-vanhara-web

John Vanhara: Růst firmy, zaměření na zisk, výběr a řízení lidí

Premium
martin-stibor-web

Rebranding e-shopu Korálky.cz na Manumi | Martin Stibor

Inzerce