Inzerce

Glami.cz zvyšuje e-shopům náklady na proklik

Virtuální obchodní galerie, sociální síť, internetová služba – těmito třemi výrazy by se dala shrnou charakteristika Glami, jedničky na trhu v České republice v oblasti módy.

Inzerce

Inzerujete na Glami, které je v současné době pro mnoho e-shopů s módou nejdůležitějším zdrojem návštěvnosti? Co říkáte na proběhlé změny, které razantním způsobem změnily jeho dosavadní fungování?

Mobilní verze

Glami pružně reaguje na stále zvyšující se popularitu mobilních telefonů a předpokládá, že návštěvnost z mobilů přeskočí tu desktopovou. Na konci září došlo ke spuštění nové aplikace pro iOS a Android, kterou si můžete stáhnout zde: https://www.glami.cz/aplikace/ a která by se měla stát nejefektivnějším kanálem z pohledu konverzí.

Nedá se ovšem předpokládat, že by všichni uživatelé používali tuto aplikaci, a proto Glami provedlo změny i v klasické mobilní verzi. Ta je schopna v současné fázi zobrazit stejné informace, jako je tomu u verze desktopové (fotografii, cenu, název, velikosti, informaci o dopravě a další výhody). Na základě několika testů pak Glami doporučuje e-shopům všechny tyto údaje dodávat v xml feedu. Opírá se přitom o tvrzení, že uživatelé nechtějí příliš klikat a na mobilu to platí dvojnásob. Pokud e-shop všechny tyto informace poskytne, potencionální zákazník získá základní informace ještě v rozhraní Glami a zbytečně se neproklikne. Tímto způsobem by se měla generovat kvalitní návštěvnost a zvýšit konverzní poměr, přičemž by mělo dojít k eliminaci nákladů za kredit díky nerelevantní návštěvnosti.

Na co Glami v neposlední řadě také upozorňuje je to, že nově do řazení produktů vstupuje i kvalita mobilní verze e-shopu a doporučuje jeho otestování pomocí nástroje Test použitelnosti v mobilech od Googlu.

Ceny za proklik

V souvislosti se zmíněným zaměřením se na mobilní verzi došlo ke změně způsobu nastavení cen za proklik a celkové logiky placeného režimu.

Pro jednotlivé kategorie, ve kterých jde CPC na Glami nastavit dochází k rozlišování, zda koncový uživatel používá desktopovou, nebo mobilní verzi.

Pozitivním prvkem je to, že došlo ke snížení základní hranice CPC ve vybraných kategoriích u desktopové verze – ceny začínají v průměru na 1,50 Kč za proklik. Na druhé straně došlo ke zvýšení CPC u mobilní verze a ceny se v základní podobě pohybují okolo 5,60 Kč až 6 Kč, což je poměrně velká částka, vzhledem k určitému typu zboží.

Za velmi nešťastnou jde označit asi největší změnu, a tou je systém práce s biddingem, respektive nastavení cen za proklik. Ty jdou v současné době nastavit pouze podle procentuálního poměru a navíc pro obě verze, jak mobilní tak desktopovou, společně.

Jednoduše řečeno, pokud by chtěl e-shop zvýšit cenu za proklik u dané kategorie, zvýší se mu jak ta desktopová, tak mobilní o stejný procentuální poměr. Nejde tedy nastavit vyšší CPC např. pouze u desktopové verze. Některé e-shopy si tím pádem nebudou moci nastavit vyšší ceny za proklik, i když u desktopové verze by se jim to vyplatilo, avšak mobilní by vyrostla do závratných výšin.

Příklad:

image01

image00

Zvýšená návštěvnost

Glami rovněž udělalo změny i v zobrazování u desktopové verze. Pokud byl uživatel v dřívějším rozhraní Glami a vybral si určitý produkt v kategorii, po kliknutí na něj se mu ještě otevřela produktová karta s konkrétnějšími informacemi o daném produktu (popisek, alternativní fotografie, atd.) a až po kliku na příslušnou ikonu na této kartě došlo k přesměrování do e-shopu. To platilo pro všechny uživatele, ať přihlášené, tak nepřihlášené.

V současné době je tato možnost zachována pouze pro uživatele, který je přihlášený. Pokud jste uživatel, který nemá na Glami profil a není tak přihlášený, produktová karta se neotevře a jste rovnou přesměrování do e-shopu.

Je otázkou, jak je toto přínosné pro samotné uživatele, pro e-shopy to ale znamená zvýšení návštěvnosti a tím i nákladům na kredit.

Celé je to určitý protiklad nové strategie na mobilní verzi, kde se Glami snaží o zvýšení konverzního poměru a snížení nákladů díky kvalitní návštěvnosti.

Realita

Jelikož je náš e-shop www.nej-ceny.cz autorizovaným prodejcem botů Crocs v České republice, inzerujeme na Glami převážně boty Crocs, doplněné ostatním sortimentem, které se hodí na tento portál a prodáváme je (kabelky, kryty na mobil, apod.).

Novou strategii považujeme za ne příliš dobrou. Návštěvnost z mobilních zařízení se prakticky nezměnila, avšak prudce nám vzrostla návštěvnost z desktopových zařízení, přičemž se zvýšila míra okamžitého opuštění a došlo ke snížení konverzního poměru. Zvýšily se tak náklady z obratu, které byly při předchozí strategii velmi dobré.

Kredit, který nám v letních měsících vydržel měsíc (v hlavní sezóně pro tento sortiment!) nám v současné době nevydrží ani polovinu tohoto období. V xml feedu dodáváme všechny podstatné informace, které jsou pro Glami důležité (názvy, velikosti, hlavní a alternativní obrázky, dostupnost, atd.).

Glami tak pro nás ztratilo hodnotu velmi dobrého konverzního kanálu a budeme nuceni inzerci na tomto portále omezit.

Dotkly se vás tyto změny podobně? Jak je hodnotíte?

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

kafka-pelanek-web

Předání firmy nástupci | Daniel Kafka & Radim Pelánek (Fragile)

adam-soukal-web

Pohledávky e-shopů, financování a budoucnost e-commerce | Adam Šoukal (Roger)

adam-kratochvil-web

Krabice na zboží. Proč je e-shopy neřeší efektivně? | Adam Kratochvíl (Box48.cz)

Právě vyšlo

michal-macourek-web

Vstup retailové firmy do on-linu | Michal Macourek (BENU)

ivo-toman-web

Ivo Toman: 30 let podnikání, 100 projektů. Které uspěly a proč?

marek-odehnal-web

Emoce v investování: Jak je zvládnout? | Marek Odehnal

Nejoblíbenější

zdenek-jahoda-web

30 let v byznysu, budování značky Emco, řízení lidí | Zdeněk Jahoda

miroslav-tesar-web

Stabilizace rozpadající se firmy | Miroslav Tesař (Astratex)

michal-koubek-web

Jak získat bankovní úvěr pro váš e-shop? | Michal Koubek

Komentáře

TOP obsah

jan-kvasnicka-web

Jan Kvasnička: Podnikání na volné noze, budování osobní značky, trh freelancerů

jiri-hlavenka-web

Jiří Hlavenka: Začátky podnikání na českém internetu, (ne)úspěch inovací, nápady na podnikání

michal-koubek-web

Jak získat bankovní úvěr pro váš e-shop? | Michal Koubek

jaromir-ranek-web

B2B v e-commerce podle Alza.cz | Jaromír Řánek