Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Glami.cz zvyšuje e-shopům náklady na proklik

Inzerce

Inzerce

Virtuální obchodní galerie, sociální síť, internetová služba – těmito třemi výrazy by se dala shrnou charakteristika Glami, jedničky na trhu v České republice v oblasti módy.

Inzerujete na Glami, které je v současné době pro mnoho e-shopů s módou nejdůležitějším zdrojem návštěvnosti? Co říkáte na proběhlé změny, které razantním způsobem změnily jeho dosavadní fungování?

Mobilní verze

Glami pružně reaguje na stále zvyšující se popularitu mobilních telefonů a předpokládá, že návštěvnost z mobilů přeskočí tu desktopovou. Na konci září došlo ke spuštění nové aplikace pro iOS a Android, kterou si můžete stáhnout zde: https://www.glami.cz/aplikace/ a která by se měla stát nejefektivnějším kanálem z pohledu konverzí.

Nedá se ovšem předpokládat, že by všichni uživatelé používali tuto aplikaci, a proto Glami provedlo změny i v klasické mobilní verzi. Ta je schopna v současné fázi zobrazit stejné informace, jako je tomu u verze desktopové (fotografii, cenu, název, velikosti, informaci o dopravě a další výhody). Na základě několika testů pak Glami doporučuje e-shopům všechny tyto údaje dodávat v xml feedu. Opírá se přitom o tvrzení, že uživatelé nechtějí příliš klikat a na mobilu to platí dvojnásob. Pokud e-shop všechny tyto informace poskytne, potencionální zákazník získá základní informace ještě v rozhraní Glami a zbytečně se neproklikne. Tímto způsobem by se měla generovat kvalitní návštěvnost a zvýšit konverzní poměr, přičemž by mělo dojít k eliminaci nákladů za kredit díky nerelevantní návštěvnosti.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Na co Glami v neposlední řadě také upozorňuje je to, že nově do řazení produktů vstupuje i kvalita mobilní verze e-shopu a doporučuje jeho otestování pomocí nástroje Test použitelnosti v mobilech od Googlu.

Ceny za proklik

V souvislosti se zmíněným zaměřením se na mobilní verzi došlo ke změně způsobu nastavení cen za proklik a celkové logiky placeného režimu.

Pro jednotlivé kategorie, ve kterých jde CPC na Glami nastavit dochází k rozlišování, zda koncový uživatel používá desktopovou, nebo mobilní verzi.

Pozitivním prvkem je to, že došlo ke snížení základní hranice CPC ve vybraných kategoriích u desktopové verze – ceny začínají v průměru na 1,50 Kč za proklik. Na druhé straně došlo ke zvýšení CPC u mobilní verze a ceny se v základní podobě pohybují okolo 5,60 Kč až 6 Kč, což je poměrně velká částka, vzhledem k určitému typu zboží.

Za velmi nešťastnou jde označit asi největší změnu, a tou je systém práce s biddingem, respektive nastavení cen za proklik. Ty jdou v současné době nastavit pouze podle procentuálního poměru a navíc pro obě verze, jak mobilní tak desktopovou, společně.

Jednoduše řečeno, pokud by chtěl e-shop zvýšit cenu za proklik u dané kategorie, zvýší se mu jak ta desktopová, tak mobilní o stejný procentuální poměr. Nejde tedy nastavit vyšší CPC např. pouze u desktopové verze. Některé e-shopy si tím pádem nebudou moci nastavit vyšší ceny za proklik, i když u desktopové verze by se jim to vyplatilo, avšak mobilní by vyrostla do závratných výšin.

Příklad:

image01

image00

Zvýšená návštěvnost

Glami rovněž udělalo změny i v zobrazování u desktopové verze. Pokud byl uživatel v dřívějším rozhraní Glami a vybral si určitý produkt v kategorii, po kliknutí na něj se mu ještě otevřela produktová karta s konkrétnějšími informacemi o daném produktu (popisek, alternativní fotografie, atd.) a až po kliku na příslušnou ikonu na této kartě došlo k přesměrování do e-shopu. To platilo pro všechny uživatele, ať přihlášené, tak nepřihlášené.

V současné době je tato možnost zachována pouze pro uživatele, který je přihlášený. Pokud jste uživatel, který nemá na Glami profil a není tak přihlášený, produktová karta se neotevře a jste rovnou přesměrování do e-shopu.

Je otázkou, jak je toto přínosné pro samotné uživatele, pro e-shopy to ale znamená zvýšení návštěvnosti a tím i nákladům na kredit.

Celé je to určitý protiklad nové strategie na mobilní verzi, kde se Glami snaží o zvýšení konverzního poměru a snížení nákladů díky kvalitní návštěvnosti.

Realita

Jelikož je náš e-shop www.nej-ceny.cz autorizovaným prodejcem botů Crocs v České republice, inzerujeme na Glami převážně boty Crocs, doplněné ostatním sortimentem, které se hodí na tento portál a prodáváme je (kabelky, kryty na mobil, apod.).

Novou strategii považujeme za ne příliš dobrou. Návštěvnost z mobilních zařízení se prakticky nezměnila, avšak prudce nám vzrostla návštěvnost z desktopových zařízení, přičemž se zvýšila míra okamžitého opuštění a došlo ke snížení konverzního poměru. Zvýšily se tak náklady z obratu, které byly při předchozí strategii velmi dobré.

Kredit, který nám v letních měsících vydržel měsíc (v hlavní sezóně pro tento sortiment!) nám v současné době nevydrží ani polovinu tohoto období. V xml feedu dodáváme všechny podstatné informace, které jsou pro Glami důležité (názvy, velikosti, hlavní a alternativní obrázky, dostupnost, atd.).

Glami tak pro nás ztratilo hodnotu velmi dobrého konverzního kanálu a budeme nuceni inzerci na tomto portále omezit.

Dotkly se vás tyto změny podobně? Jak je hodnotíte?

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

Premium
michal-vodak-web

Heureka: E-commerce čekají obrovské změny. Co mají e-shopy dělat? | Michal Vodák

petr-macek-web

Průzkum: Jak vidí české firmy svou budoucnost? | Petr Macek (Caflou)

Premium
jan-moravcik-web

Jak zvýšit ziskovost e-shopu? Příklad GentlemanStore.cz | Jan Moravčík

jiri-rostecky-jiri-jemelka-web

Jirka Rostecký o řízení firem: Vytvořte si dobré majitelské zadání | Jiří Jemelka (JPF)

Premium
ondrej-vanek-web

Proč jsou malé firmy tak křehké? A jak to změnit? | Ondřej Vaněk (Blindspot)

gabriela-mrkvicova-web

Zkušená networkerka: Jak v byznysu budovat kvalitní vztahy? | Gabriela Mrkvicová (Smart Network)

jan-astary-web

Jak se buduje e-commerce agentura? | Ján Aštary (Dexfinity)

Premium
martin-schovanec-web

Jak otočit kormidlo firmy novým směrem? Příběh Xzone | Martin Schovanec

Komentáře

Vybraná témata

TOP header

Premium
daniel-kmoch-web

Finanční ředitel Bonami: Na záchranu firmy jsme měli 6 měsíců | Daniel Kmoch

Premium
petr-ludwig-web

Petr Ludwig: 18 let v byznysu a kampaň s dosahem 1,3 miliardy lidí

Premium
ondrej-klega

Hledáte investora pro váš e-shop? Takhle získáte eRockets | Ondřej Klega

Premium
ondrej-kratky-web

Strategie modrého oceánu v praxi. Takhle se řídí Liftago | Ondřej Krátký

Inzerce