Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

E-commerce nůžky se otevřely

Letošní covid situace posunula e-commerce dopředu o 3 roky. Reagovat museli všichni. Restaurace zprvu řešily objednávky obědů jen e-mailem, později základním formulářem a nyní mají restaurace, které uměly reagovat, na webu možnosti objednání skrze služby typu Onemenu.cz, Objedname.cz, jiné zapojily svou nabídku do Wolt, DámeJídlo či podobných lokálních rozvozových služeb.

Inzerce

Byla situace podobná v retailu?
Existují zde podobné QuickFixy?

Mnozí menší obchodníci, kteří stále odolávali nutnosti zapojení do online světa, řešili tuto situaci narychlo vytvořenými e-shopy na pronajímatelných platformách. A často narazili u základních věcí – neměli přehled o produktech skladem a na prodejně, neměli pořádek v datech, chyběly jim fotky, popisy produktů, kategorií, neměli pro tyto případy vyřešené procesy, smlouvy s dopravci, platebními branami… Potáceli se v neznalosti online marketingu. U mnohých přišlo velké uvědomění.

Mimochodem, vzpomínáte na doby, kdy vám synovec nebo kamarád udělal web za pár tisícovek? A ten web dostačoval a plnil cíle? Vzpomínáte na dobu, kdy si stačilo založit Sklik/AdWords účet a po přečtení pár článků či nápovědy jste si spustili relativně efektní PPC kampaně? Vzpomínáte na dobu, kdy jste správu firemního Facebooku či Instagramu svěřili mladšímu rodinnému příslušníkovi či mladé studentce?

Tyto doby jsou dávno pryč. Nestačí jen současnou díru “nějak” zalepit, ale je nutné změnit pohled na věc, strategicky. Dílčí oblasti e-commerce se profesionalizují neskutečným tempem a toto tempo se letos ztrojnásobilo! Vítězí ti, kteří ví co dělají, nebojí se investovat, mají svou jasně danou strategii, investují do svého brandu a ideálně se umí přizpůsobit např. díky řízení firmy za pomocí frameworku OKR. Vítězí ti, kteří pochopili, že digitální transformace je nevyhnutelná a přistupují k ní jako k nikdy nekončícímu procesu strategických investic a rozvoje.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Poslední velká šance?

Nůžky se nerozevírají, jsou otevřeny skoro na maximum. Rok 2021 rozhodne o existenci či neexistenci mnoha malých a středně velkých retailerů i e-shopů. Nyní je pro mnohé jedinečná a možná poslední šance. Jaká šance?

Posunout business do online světa, provést digitální transformaci a umět vše propojit se současnou značkou i offline aktivitami.

Situaci pochopili velcí retailoví hráči, kteří investují horentní sumy do nových e-shopových řešení a ERP ruku v ruce s investicemi do zefektivnění všech procesů napříč firmou. Posilují také výrobci, mnozí jdou cestou D2C (direct – to – customer) – prodávají své zboží on-line napřímo zákazníkům, příkladem je třeba Nike.com.

Důkazem mohou být čísla klientů 3IT, které ukazují, že včasná digitální transformace dává smysl. Pro porovnání – první sloupec je průměrný růst CZ online trhu dle dat Heureka.cz.

Jedná se o klienty, se kterými 3IT dlouhodobě spolupracuje a jejichž měsíční obraty jsou minimálně v jednotkách mil. Kč. Graf ukazuje procentuální meziroční nárůst návštěvnosti a obratu. Zdrojem dat je Google Analytics.

Po letošní hlavní (vánoční) sezóně začne velká hra. Trh se bude výrazně konsolidovat. Pro mnohé je nejvyšší čas obklopit se renomovanými e-commerce odborníky, jako je např. společnost 3IT a nebát se strategicky investovat do on-line. Tik-tak, tik-tak, v ecommerce běží čas 3x rychleji. Je nejvyšší čas konat. 

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

michalis-katapodis

Michalis Katapodis

Michalis je spolumajitelem firmy 3IT úspěšný eshop, která pro své klienty vytváří internetové obchody. Na našem webu s ním najdete i videorozhovor o tom, jak založit e-shop s minimálními náklady.

Nenechte si ujít

kaufland

Online expanze s novými online marketplaces Kaufland.cz a Kaufland.sk

jitka-dvorakova

Jitka Dvořáková živě na E-shop Klubu. Co prozradila o řízení CZC.cz?

Jiří Rostecký

Jak rozjet úspěšný e-shop?

Právě vyšlo

peter-mac-web

Customer care: Jak funguje v Shoptetu? | Peter Mac

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Premium
ruslan-skopal-web

Vstup investora do e-shopu. Jak proběhl u Trenýrkárny? | Ruslan Skopal

Nejoblíbenější

Premium
alex-mlatilik-web

Zľavomatu hrozilo zavření a musel se vybudovat skoro od nuly | Aleš Mlátilík

Premium
petr-ludwig-web

Petr Ludwig: 18 let v byznysu a kampaň s dosahem 1,3 miliardy lidí

Premium
pavel-voparil-web

Zvládání krize v e-commerce. Co pomohlo Bonami? | Pavel Vopařil

Komentáře

TOP header

Premium
dalibor-dedek-web

Dalibor Dědek: Jak vybudoval Jablotron?

Premium
lukas-antos-web

Lukáš Antoš (Rohlík.cz): Zaměřte firmu na zákazníka

Premium
pavel-voparil-web

Zvládání krize v e-commerce. Co pomohlo Bonami? | Pavel Vopařil

Premium
vit-horky-web

Jak prodat firmu? Příběh Brand Embassy | Vít Horký

Inzerce