Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

E-commerce nůžky se otevřely

Inzerce

Inzerce

Letošní covid situace posunula e-commerce dopředu o 3 roky. Reagovat museli všichni. Restaurace zprvu řešily objednávky obědů jen e-mailem, později základním formulářem a nyní mají restaurace, které uměly reagovat, na webu možnosti objednání skrze služby typu Onemenu.cz, Objedname.cz, jiné zapojily svou nabídku do Wolt, DámeJídlo či podobných lokálních rozvozových služeb.

Inzerce

Byla situace podobná v retailu?
Existují zde podobné QuickFixy?

Mnozí menší obchodníci, kteří stále odolávali nutnosti zapojení do online světa, řešili tuto situaci narychlo vytvořenými e-shopy na pronajímatelných platformách. A často narazili u základních věcí – neměli přehled o produktech skladem a na prodejně, neměli pořádek v datech, chyběly jim fotky, popisy produktů, kategorií, neměli pro tyto případy vyřešené procesy, smlouvy s dopravci, platebními branami… Potáceli se v neznalosti online marketingu. U mnohých přišlo velké uvědomění.

Mimochodem, vzpomínáte na doby, kdy vám synovec nebo kamarád udělal web za pár tisícovek? A ten web dostačoval a plnil cíle? Vzpomínáte na dobu, kdy si stačilo založit Sklik/AdWords účet a po přečtení pár článků či nápovědy jste si spustili relativně efektní PPC kampaně? Vzpomínáte na dobu, kdy jste správu firemního Facebooku či Instagramu svěřili mladšímu rodinnému příslušníkovi či mladé studentce?

Tyto doby jsou dávno pryč. Nestačí jen současnou díru “nějak” zalepit, ale je nutné změnit pohled na věc, strategicky. Dílčí oblasti e-commerce se profesionalizují neskutečným tempem a toto tempo se letos ztrojnásobilo! Vítězí ti, kteří ví co dělají, nebojí se investovat, mají svou jasně danou strategii, investují do svého brandu a ideálně se umí přizpůsobit např. díky řízení firmy za pomocí frameworku OKR. Vítězí ti, kteří pochopili, že digitální transformace je nevyhnutelná a přistupují k ní jako k nikdy nekončícímu procesu strategických investic a rozvoje.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Poslední velká šance?

Nůžky se nerozevírají, jsou otevřeny skoro na maximum. Rok 2021 rozhodne o existenci či neexistenci mnoha malých a středně velkých retailerů i e-shopů. Nyní je pro mnohé jedinečná a možná poslední šance. Jaká šance?

Posunout business do online světa, provést digitální transformaci a umět vše propojit se současnou značkou i offline aktivitami.

Situaci pochopili velcí retailoví hráči, kteří investují horentní sumy do nových e-shopových řešení a ERP ruku v ruce s investicemi do zefektivnění všech procesů napříč firmou. Posilují také výrobci, mnozí jdou cestou D2C (direct – to – customer) – prodávají své zboží on-line napřímo zákazníkům, příkladem je třeba Nike.com.

Důkazem mohou být čísla klientů 3IT, které ukazují, že včasná digitální transformace dává smysl. Pro porovnání – první sloupec je průměrný růst CZ online trhu dle dat Heureka.cz.

Jedná se o klienty, se kterými 3IT dlouhodobě spolupracuje a jejichž měsíční obraty jsou minimálně v jednotkách mil. Kč. Graf ukazuje procentuální meziroční nárůst návštěvnosti a obratu. Zdrojem dat je Google Analytics.

Po letošní hlavní (vánoční) sezóně začne velká hra. Trh se bude výrazně konsolidovat. Pro mnohé je nejvyšší čas obklopit se renomovanými e-commerce odborníky, jako je např. společnost 3IT a nebát se strategicky investovat do on-line. Tik-tak, tik-tak, v ecommerce běží čas 3x rychleji. Je nejvyšší čas konat. 

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

michalis-katapodis

Michalis Katapodis

Michalis je spolumajitelem firmy 3IT úspěšný eshop, která pro své klienty vytváří internetové obchody. Na našem webu s ním najdete i videorozhovor o tom, jak založit e-shop s minimálními náklady.

Nenechte si ujít

samuel-ondrisak-web

Jak připravit e-shop na rok 2023? | Samuel Ondrišák (Dexfinity)

huba-babinec-web

Česká e-commerce v roce 2023. Jaká bude? Duel Shoptetu a Skladonu

martin-jares-web

Zákaznická spokojenost: Co ji nejvíce ovlivňuje? | Martin Jareš (Foxdeli)

juraj-harkabuzik

Zákaznická podpora e-shopu může vydělávat peníze. Jak? | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

lastuvka-ouhrabka

Jak jsou na tom české e-shopy? | Jakub Ouhrabka a Jan Laštůvka

ondrej-vodehnal-web

Jak zlepšit výkon PPC kampaní? | Ondřej Vodehnal (Filipesmedia)

tomas-mitana-web

Největší technologické překážky v růstu e-shopů | Tomáš Mitana (Shoptet)

jiri-kawulok-web

E-commerce v Česku: Co ji čeká a jak se připravit? | Jiří Kawulok (Lemonero)

Komentáře

Vybraná témata

TOP header

Premium
vydrzel-budnik-web

Microsoft, PPF, O2. Duel dvou TOP manažerů o řízení firmy | Michal Vydržel a Tomáš Budník

Premium
daniel-kmoch-web

Finanční ředitel Bonami: Na záchranu firmy jsme měli 6 měsíců | Daniel Kmoch

Premium
ondrej-fryc-web

Ondřej Fryc: Budování managementu firmy (Mall, Reflex Capital)

Premium
tomas-budnik-web

Udělejte z nuly jedničku. Bývalý ředitel O2 Tomáš Budník o řízení firem

Inzerce