Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

E-commerce nůžky se otevřely

Letošní covid situace posunula e-commerce dopředu o 3 roky. Reagovat museli všichni. Restaurace zprvu řešily objednávky obědů jen e-mailem, později základním formulářem a nyní mají restaurace, které uměly reagovat, na webu možnosti objednání skrze služby typu Onemenu.cz, Objedname.cz, jiné zapojily svou nabídku do Wolt, DámeJídlo či podobných lokálních rozvozových služeb.

Byla situace podobná v retailu?
Existují zde podobné QuickFixy?

Mnozí menší obchodníci, kteří stále odolávali nutnosti zapojení do online světa, řešili tuto situaci narychlo vytvořenými e-shopy na pronajímatelných platformách. A často narazili u základních věcí – neměli přehled o produktech skladem a na prodejně, neměli pořádek v datech, chyběly jim fotky, popisy produktů, kategorií, neměli pro tyto případy vyřešené procesy, smlouvy s dopravci, platebními branami… Potáceli se v neznalosti online marketingu. U mnohých přišlo velké uvědomění.

Mimochodem, vzpomínáte na doby, kdy vám synovec nebo kamarád udělal web za pár tisícovek? A ten web dostačoval a plnil cíle? Vzpomínáte na dobu, kdy si stačilo založit Sklik/AdWords účet a po přečtení pár článků či nápovědy jste si spustili relativně efektní PPC kampaně? Vzpomínáte na dobu, kdy jste správu firemního Facebooku či Instagramu svěřili mladšímu rodinnému příslušníkovi či mladé studentce?

Tyto doby jsou dávno pryč. Nestačí jen současnou díru “nějak” zalepit, ale je nutné změnit pohled na věc, strategicky. Dílčí oblasti e-commerce se profesionalizují neskutečným tempem a toto tempo se letos ztrojnásobilo! Vítězí ti, kteří ví co dělají, nebojí se investovat, mají svou jasně danou strategii, investují do svého brandu a ideálně se umí přizpůsobit např. díky řízení firmy za pomocí frameworku OKR. Vítězí ti, kteří pochopili, že digitální transformace je nevyhnutelná a přistupují k ní jako k nikdy nekončícímu procesu strategických investic a rozvoje.

Inzerce

Poslední velká šance?

Nůžky se nerozevírají, jsou otevřeny skoro na maximum. Rok 2021 rozhodne o existenci či neexistenci mnoha malých a středně velkých retailerů i e-shopů. Nyní je pro mnohé jedinečná a možná poslední šance. Jaká šance?

Posunout business do online světa, provést digitální transformaci a umět vše propojit se současnou značkou i offline aktivitami.

Situaci pochopili velcí retailoví hráči, kteří investují horentní sumy do nových e-shopových řešení a ERP ruku v ruce s investicemi do zefektivnění všech procesů napříč firmou. Posilují také výrobci, mnozí jdou cestou D2C (direct – to – customer) – prodávají své zboží on-line napřímo zákazníkům, příkladem je třeba Nike.com.

Důkazem mohou být čísla klientů 3IT, které ukazují, že včasná digitální transformace dává smysl. Pro porovnání – první sloupec je průměrný růst CZ online trhu dle dat Heureka.cz.

Jedná se o klienty, se kterými 3IT dlouhodobě spolupracuje a jejichž měsíční obraty jsou minimálně v jednotkách mil. Kč. Graf ukazuje procentuální meziroční nárůst návštěvnosti a obratu. Zdrojem dat je Google Analytics.

Po letošní hlavní (vánoční) sezóně začne velká hra. Trh se bude výrazně konsolidovat. Pro mnohé je nejvyšší čas obklopit se renomovanými e-commerce odborníky, jako je např. společnost 3IT a nebát se strategicky investovat do on-line. Tik-tak, tik-tak, v ecommerce běží čas 3x rychleji. Je nejvyšší čas konat. 

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Michalis Katapodis

Michalis je spolumajitelem firmy 3IT úspěšný eshop, která pro své klienty vytváří internetové obchody. Na našem webu s ním najdete i videorozhovor o tom, jak založit e-shop s minimálními náklady.

Komentáře

Vybraná témata

Nenechte si ujít

david-cikanek-web

Prodej na Amazonu. Komu dává smysl? | David Cikánek (EXPANDO)

samuel-ondrisak-web

Jak připravit e-shop na rok 2023? | Samuel Ondrišák (Dexfinity)

huba-babinec-web

Česká e-commerce v roce 2023. Jaká bude? Duel Shoptetu a Skladonu

kovar-gabco-web

Fulfillment: Je pro každého? A co firmy se specifickými produkty? | Max Kovář a Roman Gabčo (Skladon)

jaroslav-pokorny-web

Účetnictví e-shopu: Jak nad ním přemýšlet? | Jaroslav Pokorný (ÚČTO.TEAM)

juraj-harkabuzik-web

Kde dělá vaše zákaznická podpora chyby? Odpoví mystery shopping | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

ondrej-buben-web

Shoptet a financování e-shopů. Proč to dává smysl? | Ondřej Buben

juraj-harkabuzik-web

E-shopy prodělávají na zákaznické podpoře, aniž by o tom věděly | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)