Inzerce

Dobré CRM ušetří (sta)tisíce: 4 úkoly, které vyřeší za vás

Chcete si udržet spokojené klienty co nejdéle? Dobrý CRM software vám pomůže s evidencí i odhalením zákaznických potřeb. Využijte jej naplno díky následujícím tipům.

Inzerce

Trocha teorie na začátek: Co je to CRM a CRM software?

CRM (z anglického „customer relationship management“) znamená řízení vztahu se zákazníky s cílem vytvořit dlouhodobý a vzájemně prospěšný vztah. Moderní CRM software jsou programy, které pomáhají tuto filozofii naplňovat. Zjednodušeně řečeno hlídají, aby všichni ve firmě dělali to, co se od nich očekává.

Zdroj obrázku: Archiv eway-crm.com

Co všechno dobrý CRM systém umí?

Základem je sběr veškerých kontaktů i komunikace se zákazníky a jejich sdílení mezi členy týmu. Obchodníci tak hned poznají nové obchodní příležitosti a management získává přehled nad zakázkami, dodržováním termínů i rozpočtů.

Evidence a analýza klientů

V CRM programu si jednoduše vytvoříte přehlednou databázi všech kontaktů včetně historie komunikace – osobní, po mailu i telefonu. Pokročilejší systémy nabízejí také možnost filtrace klientů podle důležitosti. Jedním klikem tak odhalíte nejdůležitější klienty, s nimiž jsme dlouho nebyli v kontaktu. Díky mobilní aplikaci mají obchodníci v terénu všechny informace jako na dlani.

Zdroj obrázku: Archiv eway-crm.com

Přehled nových poptávek

S dobrým CRM systémem na žádnou poptávku nezapomenete – všechny zaeviduje a rozdá úkoly obchodníkům podle zadaných firemních standardů.

Správa stávajících zakázek a projektů

Zobchodováním poptávky projekt nekončí. Naopak, začíná. V modulu „projektové řízení“ snadno sestavíte projektový tým, nasdílíte dokumenty, rozdáte úkoly a ohlídáte rentabilitu zakázky.

Realizace marketingových kampaní

Lepší „CRMka“ vám pomohou i s analýzami dat a hledáním obchodních příležitostí: Kontaktů, s nimiž spolupráce zatím nedopadla, nebo vytipováním stávajících klientů k obeslání zajímavou nabídkou. Rovnou vám pomůže vytvořit i vhodnou marketingovou kampaň. Pro tento účel není problém propojit CRM s mailovým klientem (např. Microsoft Outlook), telefonní ústřednou či účetním programem.

Jaký systém zvolit? Položte si těchto 7 otázek

Zavedení CRM systému do každé firmy je dlouhodobým projektem. Často trvá i rok, než si na něj všichni zvyknou. Proto hledejte řešení, které vám bude vyhovovat i za pár let.

Jak velká je vaše firma?

Malá firma nepotřebuje řešení typu SAP, SalesForce či Microsoft CRM. Vybírejte takové, které cílí na podnikání vaší velikosti a zároveň s vámi dokáže růst.

Kde chcete být za 5 let?

Uspokojí nové CRM i vaše budoucí potřeby? A za jakou cenu? To je další klíčová otázka.

Jaké agendy potřebujete pokrýt?

Hledáte „jen“ evidenci klientů, nebo i marketingové funkce a řízení projektů?

Bude se v systému všem dobře pracovat?

Ani nejdražší a nejlepší řešení nebude fungovat, když s ním nebudou lidé spokojeni. Zapojte co nejvíc zúčastněných hned při výběru.

Jaký máte rozpočet?

Budete si software kupovat, nebo pronajímat? Poběží na vašich serverech, nebo v cloudu? Nezapomeňte započíst také dodatkové služby jako je implementace, školení nebo převod starších databází.

Krabicové řešení, nebo na míru?

„Krabicovky“ bývají levnější a přináší zajímavé know-how podobných firem. Málokdy však sednou na 100 %. I sebemenší úpravy se pak mohou šplhat do závratných částek.

Kde systém poběží?

Chcete k němu přistupovat přes webový prohlížeč, nebo preferujete offline provoz? Je pro vás důležitá mobilní aplikace či napojení na Outlook? To vše si předem rozmyslete.

Prohlédněte si nezávislé recenze různých CRM řešení

Ještě váháte? Zjistěte zkušenosti ostatních firem. Například na stránce www.capterra.com najdete nezávislá vyjádření k různým CRM řešením. Nebojte se zavolat recenzentům a doptat se, na co potřebujete – co je 15 minut hovoru proti vyhozeným statisícům?

Přejeme šťastnou ruku při výběru CRM systému a spoustu spokojených klientů.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

kafka-pelanek-web

Předání firmy nástupci | Daniel Kafka & Radim Pelánek (Fragile)

adam-soukal-web

Pohledávky e-shopů, financování a budoucnost e-commerce | Adam Šoukal (Roger)

adam-kratochvil-web

Krabice na zboží. Proč je e-shopy neřeší efektivně? | Adam Kratochvíl (Box48.cz)

Právě vyšlo

tomas-pilsky-web

Jak se změnil obchod v CZC.cz za 10 let? | Tomáš Pilský

michal-macourek-web

Vstup retailové firmy do on-linu | Michal Macourek (BENU)

ivo-toman-web

Ivo Toman: 30 let podnikání, 100 projektů. Které uspěly a proč?

Nejoblíbenější

zdenek-jahoda-web

30 let v byznysu, budování značky Emco, řízení lidí | Zdeněk Jahoda

miroslav-tesar-web

Stabilizace rozpadající se firmy | Miroslav Tesař (Astratex)

michal-koubek-web

Jak získat bankovní úvěr pro váš e-shop? | Michal Koubek

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

miroslav-udan-web

Miroslav Uďan: Budování Shoptetu, z korporátu do firmy, přístup k podnikání

petr-borkovec-web

Vize a strategie firmy, práce s OKR | Petr Borkovec (Partners)

petr-bena-web

Budoucnost e-commerce a role marketplaces | Petr Bena z Alza.cz

tomas-raska-web

Krize ve firmách: Jak vznikají a jak jim předejít? | Tomáš Raška (Natland)