Doporučujeme

Jak se řídí české firmy? Nahlédněte pod ruce jejich šéfům

Praktické tipy pro řízení firmy na českém trhu
Zkušenosti předních podnikatelů a manažerů
Reálné know-how pro budování vaší firmy
Zjistit více

Dobré CRM ušetří (sta)tisíce: 4 úkoly, které vyřeší za vás

Inzerce

Inzerce

Chcete si udržet spokojené klienty co nejdéle? Dobrý CRM software vám pomůže s evidencí i odhalením zákaznických potřeb. Využijte jej naplno díky následujícím tipům.

Trocha teorie na začátek: Co je to CRM a CRM software?

CRM (z anglického „customer relationship management“) znamená řízení vztahu se zákazníky s cílem vytvořit dlouhodobý a vzájemně prospěšný vztah. Moderní CRM software jsou programy, které pomáhají tuto filozofii naplňovat. Zjednodušeně řečeno hlídají, aby všichni ve firmě dělali to, co se od nich očekává.

Zdroj obrázku: Archiv eway-crm.com

Co všechno dobrý CRM systém umí?

Základem je sběr veškerých kontaktů i komunikace se zákazníky a jejich sdílení mezi členy týmu. Obchodníci tak hned poznají nové obchodní příležitosti a management získává přehled nad zakázkami, dodržováním termínů i rozpočtů.

Evidence a analýza klientů

V CRM programu si jednoduše vytvoříte přehlednou databázi všech kontaktů včetně historie komunikace – osobní, po mailu i telefonu. Pokročilejší systémy nabízejí také možnost filtrace klientů podle důležitosti. Jedním klikem tak odhalíte nejdůležitější klienty, s nimiž jsme dlouho nebyli v kontaktu. Díky mobilní aplikaci mají obchodníci v terénu všechny informace jako na dlani.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Zdroj obrázku: Archiv eway-crm.com

Přehled nových poptávek

S dobrým CRM systémem na žádnou poptávku nezapomenete – všechny zaeviduje a rozdá úkoly obchodníkům podle zadaných firemních standardů.

Správa stávajících zakázek a projektů

Zobchodováním poptávky projekt nekončí. Naopak, začíná. V modulu „projektové řízení“ snadno sestavíte projektový tým, nasdílíte dokumenty, rozdáte úkoly a ohlídáte rentabilitu zakázky.

Realizace marketingových kampaní

Lepší „CRMka“ vám pomohou i s analýzami dat a hledáním obchodních příležitostí: Kontaktů, s nimiž spolupráce zatím nedopadla, nebo vytipováním stávajících klientů k obeslání zajímavou nabídkou. Rovnou vám pomůže vytvořit i vhodnou marketingovou kampaň. Pro tento účel není problém propojit CRM s mailovým klientem (např. Microsoft Outlook), telefonní ústřednou či účetním programem.

Jaký systém zvolit? Položte si těchto 7 otázek

Zavedení CRM systému do každé firmy je dlouhodobým projektem. Často trvá i rok, než si na něj všichni zvyknou. Proto hledejte řešení, které vám bude vyhovovat i za pár let.

Jak velká je vaše firma?

Malá firma nepotřebuje řešení typu SAP, SalesForce či Microsoft CRM. Vybírejte takové, které cílí na podnikání vaší velikosti a zároveň s vámi dokáže růst.

Kde chcete být za 5 let?

Uspokojí nové CRM i vaše budoucí potřeby? A za jakou cenu? To je další klíčová otázka.

Jaké agendy potřebujete pokrýt?

Hledáte „jen“ evidenci klientů, nebo i marketingové funkce a řízení projektů?

Bude se v systému všem dobře pracovat?

Ani nejdražší a nejlepší řešení nebude fungovat, když s ním nebudou lidé spokojeni. Zapojte co nejvíc zúčastněných hned při výběru.

Jaký máte rozpočet?

Budete si software kupovat, nebo pronajímat? Poběží na vašich serverech, nebo v cloudu? Nezapomeňte započíst také dodatkové služby jako je implementace, školení nebo převod starších databází.

Krabicové řešení, nebo na míru?

„Krabicovky“ bývají levnější a přináší zajímavé know-how podobných firem. Málokdy však sednou na 100 %. I sebemenší úpravy se pak mohou šplhat do závratných částek.

Kde systém poběží?

Chcete k němu přistupovat přes webový prohlížeč, nebo preferujete offline provoz? Je pro vás důležitá mobilní aplikace či napojení na Outlook? To vše si předem rozmyslete.

Prohlédněte si nezávislé recenze různých CRM řešení

Ještě váháte? Zjistěte zkušenosti ostatních firem. Například na stránce www.capterra.com najdete nezávislá vyjádření k různým CRM řešením. Nebojte se zavolat recenzentům a doptat se, na co potřebujete – co je 15 minut hovoru proti vyhozeným statisícům?

Přejeme šťastnou ruku při výběru CRM systému a spoustu spokojených klientů.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

Premium
jiri-rostecky-senta-cermakova-web

Jirka Rostecký: Úspěch v podnikání určuje i naše rodina | Senta Čermáková

Premium
dominik-nabelek-web

Jak se buduje módní značka DON LEMME? | Dominik Nábělek

petr-macek-web

Díky čemu roste aplikace Caflou? | Petr Macek

Premium
pavel-milan-cerny-web

Vybudoval Econea.cz, ale nakonec z ní odešel. Cesta za štěstím Pavla Milana Černého

michaela-steinhauser-web

Růst firmy: Jak ho zvládá Skinners? | Michaela Steinhauser

jindra-dohnal-web

Bez strategického myšlení nemáte v byznysu šanci | Jindra Dohnal (Creatixo)

gabriela-mrkvicova-web

Jak z networkingu dostat maximum pro váš byznys? | Gabriela Mrkvicová (Smart Network)

marek-odehnal-web

Pro rodiče: Jak přemýšlet nad finanční budoucností vašich děti? | Marek Odehnal

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

TOP header

Premium
lukas-antos-web

Lukáš Antoš (Rohlík.cz): Zaměřte firmu na zákazníka

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Premium
martin-hausenblas-web

Martin Hausenblas: Jak předat firmu nástupci a posunout se do role majitele?

Premium
petr-borkovec-web

Petr Borkovec: Jak se tvoří byznys modely?

Inzerce