Chcete si udržet spokojené klienty co nejdéle? Dobrý CRM software vám pomůže s evidencí i odhalením zákaznických potřeb. Využijte jej naplno díky následujícím tipům.
CRM (z anglického „customer relationship management“) znamená řízení vztahu se zákazníky s cílem vytvořit dlouhodobý a vzájemně prospěšný vztah. Moderní CRM software jsou programy, které pomáhají tuto filozofii naplňovat. Zjednodušeně řečeno hlídají, aby všichni ve firmě dělali to, co se od nich očekává.
Základem je sběr veškerých kontaktů i komunikace se zákazníky a jejich sdílení mezi členy týmu. Obchodníci tak hned poznají nové obchodní příležitosti a management získává přehled nad zakázkami, dodržováním termínů i rozpočtů.
V CRM programu si jednoduše vytvoříte přehlednou databázi všech kontaktů včetně historie komunikace – osobní, po mailu i telefonu. Pokročilejší systémy nabízejí také možnost filtrace klientů podle důležitosti. Jedním klikem tak odhalíte nejdůležitější klienty, s nimiž jsme dlouho nebyli v kontaktu. Díky mobilní aplikaci mají obchodníci v terénu všechny informace jako na dlani.
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
S dobrým CRM systémem na žádnou poptávku nezapomenete – všechny zaeviduje a rozdá úkoly obchodníkům podle zadaných firemních standardů.
Zobchodováním poptávky projekt nekončí. Naopak, začíná. V modulu „projektové řízení“ snadno sestavíte projektový tým, nasdílíte dokumenty, rozdáte úkoly a ohlídáte rentabilitu zakázky.
Lepší „CRMka“ vám pomohou i s analýzami dat a hledáním obchodních příležitostí: Kontaktů, s nimiž spolupráce zatím nedopadla, nebo vytipováním stávajících klientů k obeslání zajímavou nabídkou. Rovnou vám pomůže vytvořit i vhodnou marketingovou kampaň. Pro tento účel není problém propojit CRM s mailovým klientem (např. Microsoft Outlook), telefonní ústřednou či účetním programem.
Zavedení CRM systému do každé firmy je dlouhodobým projektem. Často trvá i rok, než si na něj všichni zvyknou. Proto hledejte řešení, které vám bude vyhovovat i za pár let.
Malá firma nepotřebuje řešení typu SAP, SalesForce či Microsoft CRM. Vybírejte takové, které cílí na podnikání vaší velikosti a zároveň s vámi dokáže růst.
Uspokojí nové CRM i vaše budoucí potřeby? A za jakou cenu? To je další klíčová otázka.
Hledáte „jen“ evidenci klientů, nebo i marketingové funkce a řízení projektů?
Ani nejdražší a nejlepší řešení nebude fungovat, když s ním nebudou lidé spokojeni. Zapojte co nejvíc zúčastněných hned při výběru.
Budete si software kupovat, nebo pronajímat? Poběží na vašich serverech, nebo v cloudu? Nezapomeňte započíst také dodatkové služby jako je implementace, školení nebo převod starších databází.
„Krabicovky“ bývají levnější a přináší zajímavé know-how podobných firem. Málokdy však sednou na 100 %. I sebemenší úpravy se pak mohou šplhat do závratných částek.
Chcete k němu přistupovat přes webový prohlížeč, nebo preferujete offline provoz? Je pro vás důležitá mobilní aplikace či napojení na Outlook? To vše si předem rozmyslete.
Ještě váháte? Zjistěte zkušenosti ostatních firem. Například na stránce www.capterra.com najdete nezávislá vyjádření k různým CRM řešením. Nebojte se zavolat recenzentům a doptat se, na co potřebujete – co je 15 minut hovoru proti vyhozeným statisícům?
Přejeme šťastnou ruku při výběru CRM systému a spoustu spokojených klientů.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Před 4 dny
Před 4 dny
Před 7 dny
Před 7 dny
Před 2 týdny
Před 2 týdny