Doporučujeme

Jak se řídí české firmy? Nahlédněte pod ruce jejich šéfům

Praktické tipy pro řízení firmy na českém trhu
Zkušenosti předních podnikatelů a manažerů
Reálné know-how pro budování vaší firmy
Zjistit více

Díky pojištění faktur je i půjčka bez registru nyní bezpečnější

Inzerce

Inzerce

Vydat se do světa půjček, to není snadné rozhodnutí. Zejména když jde o začínající podnikatele. Těm totiž banky moc nevěří, a tak jsou často nuceni obrátit se na nebankovní úvěrovou společnost. Alternativou k bankovní půjčce je nebankovní půjčka bez nahlížení do registru, která vychází vstříc i těm, kdo mají negativní záznamy v registrech dlužníků.

Tyto půjčky jsou však poměrně rizikové a při nesplácení hrozí vysoké sankce. Jak ale má podnikatel zajistit řádné splácení úvěru, pokud se nemůže spolehnout na včas proplacené faktury?

Pomocnou ruku nabízí novinka v pojištění podnikatelů – od září loňského roku mají živnostníci možnost pojistit si zaplacení vybraných faktur. A díky tomu je bankovní i nebankoví půjčka méně rizikovým rozhodnutím.

Komu banka ráda půjčí: zavedené podnikání a čisté registry

Banka celkem spolehlivě půjčí již zavedenému podnikateli, který dodá dostatečně dobré daňové přiznání za předchozí období. A k tomu samozřejmě i dobrý plán pro další investice, rozšíření provozu, dokoupení zásob, prostě pro cokoliv, čím chce svou činnost ještě vylepšit a zajistit si vyšší zisk. Nutnou podmínkou pro schválení půjčky jsou pak čisté dluhové registry.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Jenže nováčkovi bankovní dům poskytne peníze jen za velmi specifických podmínek. Úspěšní bývají v žádosti o podnikatelskou půjčku začínající advokáti, notáři, lékaři, stomatologové, veterináři nebo třeba daňoví poradci. Proč? Protože tato podnikání jsou jen velmi málo riziková. V ostatních oborech už je situace o dost horší. Zájem o činnost začínajícího podnikatele je totiž nejistý a předem těžko předpověditelný. A tak se banky jistí tím, že půjčku prostě zamítnou. Zejména pokud má žadatel problematické záznamy v registrech dlužníků.

Jak vysokou nebankovní půjčku bez registru může začínající podnikatel získat?

Může to být k nevíře, ale i miliony korun. Výjimkou nejsou ani třímilionové nabídky, i začínajícím podnikatelům. A v nabídkách se dočteme, že poskytovatel půjčky nebude zamítat žádost o půjčku pouze na základě negativních zápisů v registrech nebo nařízených exekucí zásluhou podnikání. Z toho, jak nebankovní poskytovatelé půjček nabízejí své služby, je znát, že si umějí poradit i s notorickými dlužníky. Proto si mohou dovolit takové nabídky.

Jenže, co když opravdu chceme začít podnikat, myslíme to vážně, máme dobrý nápad, mezera na trhu pro nás je, ale banka přes to nepůjčí? Má smysl jít do rizika nebankovní půjčky bez registru? Jak zajistit, že budeme schopni pravidelně úvěr splácet a vyhneme se případným vysokým sankcím?

Díky nové možnosti pojistit si faktury už je rozhodování snadnější

Velké riziko, které každý podnikatel pravidelně podstupuje, je neproplacení faktur, případně časové zpoždění plateb. Ještě donedávna si neproplacení faktur mohly pojistit jen větší podniky. Od září roku 2017 je tahle služba dostupná i malým firmám nebo dokonce i živnostníkům.

Nejde samozřejmě o pojištění všech faktur najednou. Živnostník či malá firma si totiž mohou pojišťovat jednotlivé faktury, u kterých si nejsou zcela jistí, zda jim budou proplaceny. A pojištění je nastaveno tak, že nezáleží na tom, zda odběratel fakturu nezaplatí z důvodu finančních potíží, úpadku anebo čistě úmyslu nezaplatit.

Pojištění faktur je dostupné živnostníkům díky novým cenám i rychlosti vyřízení

Zavedení speciálních cenových kalkulací pro malé firmy a živnostníky zlevnilo pojištění faktur. Pojišťovna sice stanovuje ceny pojištění u jednotlivých faktur individuálně, ale většinou jde o částku okolo jednoho až dvou procent z hodnoty pojišťované faktury. Stanovení ceny se odvíjí od rizikovosti i finanční situace odběratele, dále také od jeho dosavadní platební morálky.

Uzavření smlouvy i nastavení pojištění pro jednotlivé faktury probíhá čistě online. Zájemce o pojištění vyplní formulář s žádostí. Pokud pojišťovna žádosti vyhoví, je faktura pojištěná. Pokud ne, mělo by rozhodnutí pojišťovny sloužit jako dostatečný signál k ukončení spolupráce s tímto odběratelem. Pojišťovna totiž odmítne uzavřít pojištění na faktury vystavené těm odběratelům, kteří mají dlouhodobě špatnou historii anebo jsou z jiného důvodu příliš rizikovými. Platba za pojištění jde samozřejmě také online.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

dan-nytra-web

E-mail marketing a AI. Co už dnes funguje v praxi? | Dan Nytra

jiri-jemelka-web

Firemní hodnoty: Jak si je určit a jak s nimi pracovat? | Jiří Jemelka

Premium
jiri-rostecky-senta-cermakova-web

Jirka Rostecký: Úspěch v podnikání určuje i naše rodina | Senta Čermáková

Premium
dominik-nabelek-web

Jak se buduje módní značka DON LEMME? | Dominik Nábělek

petr-macek-web

Díky čemu roste aplikace Caflou? | Petr Macek

Premium
pavel-milan-cerny-web

Vybudoval Econea.cz, ale nakonec z ní odešel. Cesta za štěstím Pavla Milana Černého

michaela-steinhauser-web

Růst firmy: Jak ho zvládá Skinners? | Michaela Steinhauser

jindra-dohnal-web

Bez strategického myšlení nemáte v byznysu šanci | Jindra Dohnal (Creatixo)

Komentáře

Vybraná témata

TOP header

Premium
martina-horka-web

dm drogerie: Jak se řídí 4 tisíce zaměstnanců? | Martina Horká

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

Premium
miroslav-udan-web

Vybudoval Shoptet. Díky čemu firma utekla konkurenci? | Miroslav Uďan

Premium
vladimir-slavik-web

Strategie pro e-shop, který chce růst | Vladimír Slavík

Inzerce