Inzerce

Inzerce

Conrad Hilton, zakladatel obrovského hotelového impéria, který přespával na recepci

Když se dnes řekne jméno Hilton, většině lidé se vybaví hvězdná celebrita Paris Hilton a hotelový řetězec. Ten založil právě pradědeček Paris – Conrad Nicholson Hilton.

Jeden hotel za druhým

Conrad Hilton se narodil na Boží hod roku 1887. Jeho otec vlastnil obchod se smíšeným zbožím, kde malý Conrad již odmala pomáhal a kde také prvně projevil svůj obchodnický talent. Jeho matka ale časem onemocněla a na celou rodinu dolehla i finanční krize, proto se rozhodli ve svém domě pronajímat pár pokojů. Hilton tak vlastně otevřel svůj první hotel a byla to pro něj velmi cenná lekce.

V roce 1914 začala první světová válka a Conrad odešel bojovat do Francie. Po návratu koupil Mobley Hotel v San Franciscu. Hotelové pokoje byly neustále zaplněné, proto byl Hilton donucen přespávat na pohovce v recepci. Zastával názor, že každý prostor musí být maximálně využitý, proto nechal předělat restauraci, která nevydělávala, na pokoje. Díky tomu si mohl dovolit koupi dalšího hotelu, tentokrát v Chicagu. Velká hospodářská krize ho ale donutila uskrovnit se. Toto období přežil jen díky investicím do nafty.

Hiltonova strategie byla ale velmi úspěšná a dovolovala mu otevírat jeden hotel za druhým. Dnes má celá síť okolo pět seti padesáti hotelů a Conradovi potomci úspěšně pokračují v díle, které započal. Conrad Nicholson Hilton zemřel na počátku roku 1979.

Hledejte zlatý důl

Conrad nikdy neváhal tvrdě pracovat pro dosažení svých cílů: „Naučil jsem se, že se člověk nikam nedostane, jestliže se pohodlně posadí v křesle. Jestli budete dostatečně dlouho vytrvale a odhodlaně pracovat, podaří se vám uskutečnit své sny.“

Jak jsme již uvedli, snažil se maximálně využít každý prostor a čas: „Děste se promarněného prostoru, promarněného úsilí a promarněných peněz. Jinými slovy, přeměňte všechno na zlato, stále hledejte zlatý důl.“

V mysli měl několik jednoduchých pravidel: „Projevuj každému, s kým jednáš, patřičnou úctu. Věř svým myšlenkám, svému osudu a Bohu.“

Při svém podnikání se spoléhal na tyto principy: investoval svůj vlastní kapitál, jednal s bankéři jako s přáteli a odměňoval své manažery podíly ve firmě.

Zdroj obrázku: Wikipedia

Petr Christov

Odjakživa vášnivý čtenář a pisatel prozaických textů, v poslední době také tvoří marketingové texty pro internetové projekty.

Nenechte si ujít

ales-skoupy-web

Nábor zaměstnanců do firmy bez HR oddělení | Aleš Skoupý (In creative)

bergsmith-web

V Česku rozjíždí novou značku švýcarských hodinek. Lidem radí, aby si vážili svého času

tomas-malovec-web

Rozjezd nové firmy a vydělávání peněz od začátku | Tomáš Malovec (Born Digital)

Právě vyšlo

marek-dvorak-web

Jak se dělá úspěšná videoreklama? | Marek Dvořák (Markusfilm)

david-brenner-web

SEO e-shopu jako hlavní zdroj objednávek? | David Brenner (Klenota.cz)

karol-veleba-web

Získávání klientů pro agenturu skrze cold calling | Karol Veleba (Effectix)

Nejoblíbenější

petr-borkovec-web

Vize a strategie firmy, práce s OKR | Petr Borkovec (Partners)

pavel-minar-web

Procesní řízení, systém práce a růst v podnikání na volné noze | Pavel Minář

marek-lecian-web

Zvyšování odbornosti u specialistů na volné noze | Marek Lecián

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Doporučené články

ondrej-preuss-web

EET: Jak se týká on-line podnikatelů, freelancerů a agentur?

karel-kovy-kovar-web

Karel „Kovy“ Kovář: Jak se stát úspěšným youtuberem?

lukas-havlasek-web

Lukáš Havlásek: Jak efektivně vyvíjet e-shopové řešení?

josef-slerka-web

Josef Šlerka: Udělejte si z učení návyk. A nepospíchejte

Inzerce