Inzerce

Conrad Hilton, zakladatel obrovského hotelového impéria, který přespával na recepci

Když se dnes řekne jméno Hilton, většině lidé se vybaví hvězdná celebrita Paris Hilton a hotelový řetězec. Ten založil právě pradědeček Paris – Conrad Nicholson Hilton.

Inzerce

Jeden hotel za druhým

Conrad Hilton se narodil na Boží hod roku 1887. Jeho otec vlastnil obchod se smíšeným zbožím, kde malý Conrad již odmala pomáhal a kde také prvně projevil svůj obchodnický talent. Jeho matka ale časem onemocněla a na celou rodinu dolehla i finanční krize, proto se rozhodli ve svém domě pronajímat pár pokojů. Hilton tak vlastně otevřel svůj první hotel a byla to pro něj velmi cenná lekce.

V roce 1914 začala první světová válka a Conrad odešel bojovat do Francie. Po návratu koupil Mobley Hotel v San Franciscu. Hotelové pokoje byly neustále zaplněné, proto byl Hilton donucen přespávat na pohovce v recepci. Zastával názor, že každý prostor musí být maximálně využitý, proto nechal předělat restauraci, která nevydělávala, na pokoje. Díky tomu si mohl dovolit koupi dalšího hotelu, tentokrát v Chicagu. Velká hospodářská krize ho ale donutila uskrovnit se. Toto období přežil jen díky investicím do nafty.

Hiltonova strategie byla ale velmi úspěšná a dovolovala mu otevírat jeden hotel za druhým. Dnes má celá síť okolo pět seti padesáti hotelů a Conradovi potomci úspěšně pokračují v díle, které započal. Conrad Nicholson Hilton zemřel na počátku roku 1979.

Hledejte zlatý důl

Conrad nikdy neváhal tvrdě pracovat pro dosažení svých cílů: „Naučil jsem se, že se člověk nikam nedostane, jestliže se pohodlně posadí v křesle. Jestli budete dostatečně dlouho vytrvale a odhodlaně pracovat, podaří se vám uskutečnit své sny.“

Jak jsme již uvedli, snažil se maximálně využít každý prostor a čas: „Děste se promarněného prostoru, promarněného úsilí a promarněných peněz. Jinými slovy, přeměňte všechno na zlato, stále hledejte zlatý důl.“

V mysli měl několik jednoduchých pravidel: „Projevuj každému, s kým jednáš, patřičnou úctu. Věř svým myšlenkám, svému osudu a Bohu.“

Při svém podnikání se spoléhal na tyto principy: investoval svůj vlastní kapitál, jednal s bankéři jako s přáteli a odměňoval své manažery podíly ve firmě.

Zdroj obrázku: Wikipedia

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Petr Christov

Odjakživa vášnivý čtenář a pisatel prozaických textů, v poslední době také tvoří marketingové texty pro internetové projekty.

Nenechte si ujít

kafka-pelanek-web

Předání firmy nástupci | Daniel Kafka & Radim Pelánek (Fragile)

adam-soukal-web

Pohledávky e-shopů, financování a budoucnost e-commerce | Adam Šoukal (Roger)

michal-macourek-web

Vstup retailové firmy do on-linu | Michal Macourek (BENU)

Právě vyšlo

adam-kratochvil-web

Krabice na zboží. Proč je e-shopy neřeší efektivně? | Adam Kratochvíl (Box48.cz)

ivo-toman-web

Ivo Toman: 30 let podnikání, 100 projektů. Které uspěly a proč?

marek-odehnal-web

Emoce v investování: Jak je zvládnout? | Marek Odehnal

Nejoblíbenější

zdenek-jahoda-web

30 let v byznysu, budování značky Emco, řízení lidí | Zdeněk Jahoda

miroslav-tesar-web

Stabilizace rozpadající se firmy | Miroslav Tesař (Astratex)

michal-koubek-web

Jak získat bankovní úvěr pro váš e-shop? | Michal Koubek

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

andrej-kiska-web

Jak získat investora a vybudovat úspěšný startup? | Andrej Kiska (Credo Ventures)

jaroslav-baier-web

Prodej firmy: Jak ho zvládnout? | Jaroslav Baier

andrej-kiska-web

Andrej Kiska ml. (Credo Ventures): Jak uvažují investoři a čím je zaujmout?

ondrej-fryc-web

Ondřej Fryc (Reflex Capital): Odvrácená strana spolupráce startupů a investorů