Inzerce

Conrad Hilton, zakladatel obrovského hotelového impéria, který přespával na recepci

Když se dnes řekne jméno Hilton, většině lidé se vybaví hvězdná celebrita Paris Hilton a hotelový řetězec. Ten založil právě pradědeček Paris – Conrad Nicholson Hilton.

Inzerce

Jeden hotel za druhým

Conrad Hilton se narodil na Boží hod roku 1887. Jeho otec vlastnil obchod se smíšeným zbožím, kde malý Conrad již odmala pomáhal a kde také prvně projevil svůj obchodnický talent. Jeho matka ale časem onemocněla a na celou rodinu dolehla i finanční krize, proto se rozhodli ve svém domě pronajímat pár pokojů. Hilton tak vlastně otevřel svůj první hotel a byla to pro něj velmi cenná lekce.

V roce 1914 začala první světová válka a Conrad odešel bojovat do Francie. Po návratu koupil Mobley Hotel v San Franciscu. Hotelové pokoje byly neustále zaplněné, proto byl Hilton donucen přespávat na pohovce v recepci. Zastával názor, že každý prostor musí být maximálně využitý, proto nechal předělat restauraci, která nevydělávala, na pokoje. Díky tomu si mohl dovolit koupi dalšího hotelu, tentokrát v Chicagu. Velká hospodářská krize ho ale donutila uskrovnit se. Toto období přežil jen díky investicím do nafty.

Hiltonova strategie byla ale velmi úspěšná a dovolovala mu otevírat jeden hotel za druhým. Dnes má celá síť okolo pět seti padesáti hotelů a Conradovi potomci úspěšně pokračují v díle, které započal. Conrad Nicholson Hilton zemřel na počátku roku 1979.

Hledejte zlatý důl

Conrad nikdy neváhal tvrdě pracovat pro dosažení svých cílů: „Naučil jsem se, že se člověk nikam nedostane, jestliže se pohodlně posadí v křesle. Jestli budete dostatečně dlouho vytrvale a odhodlaně pracovat, podaří se vám uskutečnit své sny.“

Jak jsme již uvedli, snažil se maximálně využít každý prostor a čas: „Děste se promarněného prostoru, promarněného úsilí a promarněných peněz. Jinými slovy, přeměňte všechno na zlato, stále hledejte zlatý důl.“

V mysli měl několik jednoduchých pravidel: „Projevuj každému, s kým jednáš, patřičnou úctu. Věř svým myšlenkám, svému osudu a Bohu.“

Při svém podnikání se spoléhal na tyto principy: investoval svůj vlastní kapitál, jednal s bankéři jako s přáteli a odměňoval své manažery podíly ve firmě.

Zdroj obrázku: Wikipedia

Petr Christov

Odjakživa vášnivý čtenář a pisatel prozaických textů, v poslední době také tvoří marketingové texty pro internetové projekty.

Nenechte si ujít

jakub-kaderavek-web

WordPress: Jak na něj přesunout váš web? | Jakub Kadeřávek

petr-pilin-web

Cloud pro firmy: Jak probíhá migrace? | Petr Pilin (iPodnik)

pavel-fara

On-line kurzy v Česku: Co spojuje ty nejlepší? | Pavel Fara (KurzyProRadost.cz)

Právě vyšlo

vit-endler-web

Dluhy: Jak díky nim dosáhnout finanční nezávislosti? | Vít Endler (finGOOD.cz)

petr-horak-web

Petr Horák (PPL CZ): Řízení firmy, budoucnost logistiky, firemní kultura

lukas-kovac-web

Rozjezd Qerka, B2B prodej, získávání investorů | Lukáš Kovač

Nejoblíbenější

jaroslav-baier-web

Prodej firmy: Jak ho zvládnout? | Jaroslav Baier

jaroslav-kaucky-web

Úspěchy a pády e-shopů s módou | Jaroslav Kaucký (Bibloo, UrbanStore.cz)

vit-endler-web

Jak si sestavit osobní rozpočet? | Vít Endler (finGOOD.cz)

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

jitka-dvorakova-web

Jitka Dvořáková: Finanční řízení CZC.cz, zdroje růstu do budoucna, manažerské myšlení

andrej-kiska-web

Andrej Kiska ml. (Credo Ventures): Jak uvažují investoři a čím je zaujmout?

frantisek-suchan-web

Bez frází: Rozjezd úspěšného projektu, tvorba a monetizace obsahu | František Suchan

michal-koubek-web

Jak spočítat náklady na vytvoření managementu firmy? | Michal Koubek