Inzerce

Linkbaiting aneb Tvořte obsah, který lidé ocení odkazem

Jednou ze SEO (Search Engine Optimization) technik, které pomáhají získávat zpětné odkazy na vaše webové stránky je linkbaiting. Jedná se o pasivní formu linkbuildingu, což znamená, že lidé na vás budou odkazovat sami, aniž byste vy osobně vkládali odkazy na jiné stránky.

Inzerce

Linkbaiting můžeme přeložit jako „odkazové navádění“. Jedná se o SEO techniku, při které je důležité připravit takový obsah, který lidi zaujme natolik, aby na něj sami odkazovali. Jinak řečeno, obsahem stránky navádíte lidi, aby ho sdíleli. Pokud poskytujete kvalitní obsah, určitě budete už brzy získávat zpětné odkazy, čímž se bude viditelnost webu zvyšovat.

Obsah pro linkbaiting

Linkbaiting může mít více podob. Stručně si můžete o některých přečíst níže. Důležité je, aby byl obsah zajímavý, pak budou zpětné odkazy přibývat. Může se jednat například o:

  • Aplikace – uveřejňujte na své stránce užitečné aplikace, programy nebo nástroje. Pokud budou mít skutečně užitek, lidé je budou doporučovat dále a budou je vyhledávat. Přiláká to návštěvnost, ale také zvýší počet zpětných odkazů.
  • Texty – lidé často odkazují na články, které je zaujaly. Ale internet je plný různých blogů či portálů, které poskytují články všech druhů, proto není jednoduché, aby odkazovali právě na ten váš. Můžete si vybrat z několika pravidel, které vám pomohou mít zajímavý článek. Lidé mají rádi články, které jsou kontroverzní, útočné, vtipné, zajímavé, aktuální nebo užitečné. Takové články lidé rádi sdílejí nebo se zapojují do diskuzí.
  • Soutěže, kvízy, testy, ankety – samozřejmě musí být zajímavě stavěné.
  • Užitečné články – lidé také zajímají různé výzkumy, statistiky.
  • Tvorba obsahu – nechte návštěvníky, aby se zapojili do tvorby obsahu vašeho webu.
  • Video – přidejte na svůj web zajímavá videa různého druhu. Ať už vtipná nebo dokumentární s dobrou myšlenkou. Nezapomeňte však poskytnout kód na video, ve kterém bude zahrnut odkaz na stránku. Lidé mohou odkazovat buď na podstránku, kde je umístěno video, nebo si mohou přímo umístit video na svůj web.

Příklad

Jedním příkladem, kde se využívá linkbaiting je stránka miniaplikace.blueboard.cz, která vám poskytuje různé aplikace a nástroje, ty si můžete umístit na vaši webovou stránku, na kterou vložíte kód, ve kterém je zabudovaný odkaz na miniaplikace.blueboard.cz. Jedná se o nástroje jako: návštěvní kniha, anketa, chat, počítadlo, počítadlo Stáhnuto, RSS, počasí nebo fórum.

I vy si můžete vytvořit něco podobného, ale není to nutností. Pokud budete poskytovat kvalitní obsah, například něco, co bylo zmíněné výše ve článku, lidé začnou sami odkazovat přímo na vaše články, videa, aplikace nebo jiný užitečný obsah.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Vladimír Macko

Student oboru Finance, bankovnictví a investování na Ekonomické fakultě Technické univerzity v Košicích. Mladý podnikatel, který rozjíždí svou činnost.

Nenechte si ujít

vit-hutar-web

Zodpovědnost marketérů, vlastní byznys, marketing finGOODu | Vít Hutař

Pro předplatitele
piero-sestak-web

Strategie a řízení agentury: Jak firmu nastavit, aby rostla? | Piero Sestak

tomas-pokorny-web

Stagnace e-shopu. Jak si uvolnit ruce a opět růst? | Tomáš Pokorný (Dogsie.cz)

Právě vyšlo

Pro předplatitele
ondrej-bartos-web

Ondřej Bartoš: Firmy, ze kterých Credo Ventures vystoupilo

Pro předplatitele
michal-molcan-web

Řízení a byznys magazínu v 70 zemích světa | Michal Molčan

igor-kibrik-web

Jak se odlišit od konkurence? Strategie webu s recepty | Igor Kibrik

Nejoblíbenější

Pro předplatitele
miroslav-tesar-web

Astratex: Jak dobývá Evropu? | Miroslav Tesař

Pro předplatitele
vaclav-stanek-web

Václav Staněk: Jak Vasky vyrostly díky marketingu?

Pro předplatitele
robert-stipek-web

Jak řídit kvalitu práce v digitální agentuře? | Robert Štípek (KOFEIN)

Komentáře

Anima Noira Sledovat @carovnezrcadlo

Před 6 roky

Což nás vrací k základům marketingu: obsah musí lidi dojmout, potěšit, vyděsit nebo s nima jakýmkoliv jiným způsobem hnout.

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

janka-chudlikova-web

Janka Chudlíková: Byznys lektorky na volné noze, tvorba on-line produktů, dva neúspěšné starty podnikání

zdenek-jahoda-web

30 let v byznysu, budování značky Emco, řízení lidí | Zdeněk Jahoda

ondrej-fryc-web

Ondřej Fryc (Reflex Capital): Odvrácená strana spolupráce startupů a investorů

pavel-baudis-web

Pavel Baudiš (Avast): Jak se buduje firma se 400 milióny uživateli po celém světě?