Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Linkbaiting aneb Tvořte obsah, který lidé ocení odkazem

Jednou ze SEO (Search Engine Optimization) technik, které pomáhají získávat zpětné odkazy na vaše webové stránky je linkbaiting. Jedná se o pasivní formu linkbuildingu, což znamená, že lidé na vás budou odkazovat sami, aniž byste vy osobně vkládali odkazy na jiné stránky.

Inzerce

Linkbaiting můžeme přeložit jako „odkazové navádění“. Jedná se o SEO techniku, při které je důležité připravit takový obsah, který lidi zaujme natolik, aby na něj sami odkazovali. Jinak řečeno, obsahem stránky navádíte lidi, aby ho sdíleli. Pokud poskytujete kvalitní obsah, určitě budete už brzy získávat zpětné odkazy, čímž se bude viditelnost webu zvyšovat.

Obsah pro linkbaiting

Linkbaiting může mít více podob. Stručně si můžete o některých přečíst níže. Důležité je, aby byl obsah zajímavý, pak budou zpětné odkazy přibývat. Může se jednat například o:

  • Aplikace – uveřejňujte na své stránce užitečné aplikace, programy nebo nástroje. Pokud budou mít skutečně užitek, lidé je budou doporučovat dále a budou je vyhledávat. Přiláká to návštěvnost, ale také zvýší počet zpětných odkazů.
  • Texty – lidé často odkazují na články, které je zaujaly. Ale internet je plný různých blogů či portálů, které poskytují články všech druhů, proto není jednoduché, aby odkazovali právě na ten váš. Můžete si vybrat z několika pravidel, které vám pomohou mít zajímavý článek. Lidé mají rádi články, které jsou kontroverzní, útočné, vtipné, zajímavé, aktuální nebo užitečné. Takové články lidé rádi sdílejí nebo se zapojují do diskuzí.
  • Soutěže, kvízy, testy, ankety – samozřejmě musí být zajímavě stavěné.
  • Užitečné články – lidé také zajímají různé výzkumy, statistiky.
  • Tvorba obsahu – nechte návštěvníky, aby se zapojili do tvorby obsahu vašeho webu.
  • Video – přidejte na svůj web zajímavá videa různého druhu. Ať už vtipná nebo dokumentární s dobrou myšlenkou. Nezapomeňte však poskytnout kód na video, ve kterém bude zahrnut odkaz na stránku. Lidé mohou odkazovat buď na podstránku, kde je umístěno video, nebo si mohou přímo umístit video na svůj web.

Příklad

Jedním příkladem, kde se využívá linkbaiting je stránka miniaplikace.blueboard.cz, která vám poskytuje různé aplikace a nástroje, ty si můžete umístit na vaši webovou stránku, na kterou vložíte kód, ve kterém je zabudovaný odkaz na miniaplikace.blueboard.cz. Jedná se o nástroje jako: návštěvní kniha, anketa, chat, počítadlo, počítadlo Stáhnuto, RSS, počasí nebo fórum.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

I vy si můžete vytvořit něco podobného, ale není to nutností. Pokud budete poskytovat kvalitní obsah, například něco, co bylo zmíněné výše ve článku, lidé začnou sami odkazovat přímo na vaše články, videa, aplikace nebo jiný užitečný obsah.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Vladimír Macko

Student oboru Finance, bankovnictví a investování na Ekonomické fakultě Technické univerzity v Košicích. Mladý podnikatel, který rozjíždí svou činnost.

Nenechte si ujít

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

Premium
adam-kolesa-web

Jak hledat prostor pro další růst? Takhle to dělá Dáme jídlo | Adam Kolesa

tomas-mitana-web

Největší technologické překážky v růstu e-shopů | Tomáš Mitana (Shoptet)

Právě vyšlo

jiri-kawulok-web

E-commerce v Česku: Co ji čeká a jak se připravit? | Jiří Kawulok (Lemonero)

Premium
petr-cernansky-web

Má prý zákaznickou podporu lepší než většina e-shopů. Jak ji Rybízák dělá? | Petr Čerňanský

ruslan-skopal-web

Jak zvýšit ziskovost e-shopu? | Ruslan Skopal (Trenýrkárna.cz)

Nejoblíbenější

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Premium
alex-mlatilik-web

Zľavomatu hrozilo zavření a musel se vybudovat skoro od nuly | Aleš Mlátilík

Komentáře

Anima Noira Sledovat @carovnezrcadlo

Před 8 roky

Což nás vrací k základům marketingu: obsah musí lidi dojmout, potěšit, vyděsit nebo s nima jakýmkoliv jiným způsobem hnout.

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP header

Premium
martina-horka-web

dm drogerie: Jak se řídí 4 tisíce zaměstnanců? | Martina Horká

Premium
jan-simkanic-web

Deník N: Cesta ze ztráty k provoznímu zisku | Ján Simkanič

Premium
vladimir-slavik-web

Strategie pro e-shop, který chce růst | Vladimír Slavík

Premium
martina-svadbikova-web

Firma nezávislá na zakladateli. Jak to udělat? | Martina Svadbíková (Bella Rose)

Inzerce