Doporučujeme

Jak se řídí české firmy? Nahlédněte pod ruce jejich šéfům

Praktické tipy pro řízení firmy na českém trhu
Zkušenosti předních podnikatelů a manažerů
Reálné know-how pro budování vaší firmy
Zjistit více

Linkbaiting aneb Tvořte obsah, který lidé ocení odkazem

Inzerce

Inzerce

Jednou ze SEO (Search Engine Optimization) technik, které pomáhají získávat zpětné odkazy na vaše webové stránky je linkbaiting. Jedná se o pasivní formu linkbuildingu, což znamená, že lidé na vás budou odkazovat sami, aniž byste vy osobně vkládali odkazy na jiné stránky.

Inzerce

Linkbaiting můžeme přeložit jako „odkazové navádění“. Jedná se o SEO techniku, při které je důležité připravit takový obsah, který lidi zaujme natolik, aby na něj sami odkazovali. Jinak řečeno, obsahem stránky navádíte lidi, aby ho sdíleli. Pokud poskytujete kvalitní obsah, určitě budete už brzy získávat zpětné odkazy, čímž se bude viditelnost webu zvyšovat.

Obsah pro linkbaiting

Linkbaiting může mít více podob. Stručně si můžete o některých přečíst níže. Důležité je, aby byl obsah zajímavý, pak budou zpětné odkazy přibývat. Může se jednat například o:

  • Aplikace – uveřejňujte na své stránce užitečné aplikace, programy nebo nástroje. Pokud budou mít skutečně užitek, lidé je budou doporučovat dále a budou je vyhledávat. Přiláká to návštěvnost, ale také zvýší počet zpětných odkazů.
  • Texty – lidé často odkazují na články, které je zaujaly. Ale internet je plný různých blogů či portálů, které poskytují články všech druhů, proto není jednoduché, aby odkazovali právě na ten váš. Můžete si vybrat z několika pravidel, které vám pomohou mít zajímavý článek. Lidé mají rádi články, které jsou kontroverzní, útočné, vtipné, zajímavé, aktuální nebo užitečné. Takové články lidé rádi sdílejí nebo se zapojují do diskuzí.
  • Soutěže, kvízy, testy, ankety – samozřejmě musí být zajímavě stavěné.
  • Užitečné články – lidé také zajímají různé výzkumy, statistiky.
  • Tvorba obsahu – nechte návštěvníky, aby se zapojili do tvorby obsahu vašeho webu.
  • Video – přidejte na svůj web zajímavá videa různého druhu. Ať už vtipná nebo dokumentární s dobrou myšlenkou. Nezapomeňte však poskytnout kód na video, ve kterém bude zahrnut odkaz na stránku. Lidé mohou odkazovat buď na podstránku, kde je umístěno video, nebo si mohou přímo umístit video na svůj web.

Příklad

Jedním příkladem, kde se využívá linkbaiting je stránka miniaplikace.blueboard.cz, která vám poskytuje různé aplikace a nástroje, ty si můžete umístit na vaši webovou stránku, na kterou vložíte kód, ve kterém je zabudovaný odkaz na miniaplikace.blueboard.cz. Jedná se o nástroje jako: návštěvní kniha, anketa, chat, počítadlo, počítadlo Stáhnuto, RSS, počasí nebo fórum.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

I vy si můžete vytvořit něco podobného, ale není to nutností. Pokud budete poskytovat kvalitní obsah, například něco, co bylo zmíněné výše ve článku, lidé začnou sami odkazovat přímo na vaše články, videa, aplikace nebo jiný užitečný obsah.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Vladimír Macko

Student oboru Finance, bankovnictví a investování na Ekonomické fakultě Technické univerzity v Košicích. Mladý podnikatel, který rozjíždí svou činnost.

Nenechte si ujít

Premium
jiri-rostecky-senta-cermakova-web

Jirka Rostecký: Úspěch v podnikání určuje i naše rodina | Senta Čermáková

Premium
dominik-nabelek-web

Jak se buduje módní značka DON LEMME? | Dominik Nábělek

petr-macek-web

Díky čemu roste aplikace Caflou? | Petr Macek

Premium
pavel-milan-cerny-web

Vybudoval Econea.cz, ale nakonec z ní odešel. Cesta za štěstím Pavla Milana Černého

michaela-steinhauser-web

Růst firmy: Jak ho zvládá Skinners? | Michaela Steinhauser

jindra-dohnal-web

Bez strategického myšlení nemáte v byznysu šanci | Jindra Dohnal (Creatixo)

gabriela-mrkvicova-web

Jak z networkingu dostat maximum pro váš byznys? | Gabriela Mrkvicová (Smart Network)

marek-odehnal-web

Pro rodiče: Jak přemýšlet nad finanční budoucností vašich děti? | Marek Odehnal

Komentáře

Anima Noira Sledovat @carovnezrcadlo

Před 8 roky

Což nás vrací k základům marketingu: obsah musí lidi dojmout, potěšit, vyděsit nebo s nima jakýmkoliv jiným způsobem hnout.

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

TOP header

Premium
lukas-uhl-web

Jak řešit krize firem? Příběh Pietro Filipi a Zootu | Lukáš Uhl

jakub-oska-web

Jirka Rostecký o rozjezdu podnikání: Pokud opravdu chcete, cestu si najdete | Jakub Oška (BYMFIT.cz)

Premium
ondrej-kratky-web

Strategie modrého oceánu v praxi. Takhle se řídí Liftago | Ondřej Krátký

jiri-rostecky-jiri-jemelka-web

Jirka Rostecký o řízení firem: Vytvořte si dobré majitelské zadání | Jiří Jemelka (JPF)

Inzerce