Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Konkrétní a praktické tipy pro řízení malé i velké firmy.
TOP podnikatelé, manažeři a další specialisté na byznys.
Témata, o kterých se jinde nemluví. Důležité pro každého podnikatele.
Zjistit více

Inzerce

Coworking: Co to je a proč právě vám může pomoci?

Pokud rozjíždíte své podnikání nebo jste OSVČ pracující sám na sebe, tak brzy narazíte na celou řadu nevýhod práce z domova. Pro maximalizaci užitku z času, který věnujete práci, je důležité zvolit vhodné prostředí. Pro všechny freelancery, tedy podnikatele na volné noze, je určen coworking.

Obecně se jedná o společné kancelářské prostory, kde je možné si pronajmout své místo za velmi nízkou částku. Pronajímá se tedy v podstatě místo u stolu, který může být umístěn v prostoru, který je řešen jako moderní open space či může být rozdělen do samostatných buněk a kanceláří. Často je doplněn o zasedací místnosti různých velikostí.

Mimo kvalitního zázemí, které představuje veškerou kancelářskou vybavenost (internet, tiskárny atd.), odpočinkové zóny, kuchyňky či dokonce koupelnu, má coworking ve svých uživatelích hlavně podporovat kreativitu a propojovat různé obory v jeden celek. Ve výsledku by mělo dojít k vytvoření přirozené vazby, která bude pro všechny přínosem. Výhody jsou tedy nejen ekonomického charakteru, ale také ve společné synergii všech uživatelů coworkingu, která má obrovskou hodnotu.

Stručně o historii coworkingu

Koncept coworkingu je relativně novým fenoménem, který se objevil teprve v roce 2005 ve Spojených státech. Domovem prvního coworkingového centra bylo San Francisco, kde tento prostor otevřel Brad Neuberg a nesl název Hot Factory. Tento průkopník v coworkingu již není v provozu, ale nápad se osvědčil a v současnosti funguje napříč USA několik set coworkingových center a nápad se rozšířil po celém světě.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Přínos coworkingu

Už jsme si přiblížili několik základních výhod této koncepce. Sdílené pracovní prostředí, jak se také coworkingu říká, je ale v podstatě úplně novým pojetím práce, které přináší celou řadu možností. Ve všech coworkingových centrech lze zvolit z mnoha druhů členství. Pokud uživatel ví, že společné prostory bude využívat pouze jednou týdně, tak zvolí variantu, která je pro něj optimální. Mnoho společných prostor je otevřeno 24 hodin 7 dní v týdnu, takže jejich uživatelé nejsou nijak omezeni.

V našem prostředí se náklady na využívání coworkingu pohybují maximálně v řádech tisíců korun, ale i u nejdražších center jsou to náklady nepoměrně nižší než u zařizování vlastní kanceláře a následně jsou uživatelé bez jakýchkoli starostí. Přesto by většina uživatelů neoznačila úsporu za hlavní důvod práce v coworkingovém centru. Tato místa jsou velmi motivující a člověk by zde měl svůj pracovní čas využít co nejefektivněji.

Coworking, jak již vypovídá jeho název (spolu-práce), by měl ale v první řadě vycházet z kooperace, která je přínosná a obohacující. Tento koncept je hojně využíván podnikateli v oblasti IT, ale samozřejmě zde potkáte i jiné obory. A výměna mezioborových zkušeností a navázání možné spolupráce, má být hlavním přínosem coworkingu. Celý prostor by měl působit moderně, aktivně a podporovat k vytváření nových nápadů a projektů.

Sdílené kanceláře kolem sebe vytváří komunitu lidí, kteří mají cíl a chtějí ve své profesi zaznamenat růst. Často jsou zde pořádány různé akce, mítinky, srazy a vůbec vše, co rozšiřuje lidem obzory. V rozsáhlém průzkumu mezi uživateli coworkingu se jako 4 nejvýznamnější faktory, kterých si cení na tomto systému práce, ukázaly: komunita, otevřenost, nezávislost a kooperace. Což perfektně vystihuje celý koncept a jeho základní myšlenku.

V České republice existuje již několik coworkingových pracovišť a v následujícím článku se podíváme na ta nejzajímavější z nich.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Adam Pýcha

Adam Pýcha je bývalým redaktorem našeho magazínu a bývalým spolumajitelem naší partnerské společnosti iParťák. Podílel se i na přípravě původního technického zázemí pro natáčení našich videí a jejich postprodukce. Od srpna 2015 s námi již nespolupracuje.

Nenechte si ujít

jakub-kaderavek-web

WordPress: Jeho možnosti a napojení na další systémy | Jakub Kadeřávek

Premium
petr-krivanek-web

Jak si nastavit firmu, abychom se z ní nepodělali? | Petr Křivánek (Happy Sport)

petr-macek-web

Práce na dálku. Budoucnost, nebo jen dočasný trend? | Petr Macek (Caflou.cz)

Právě vyšlo

jiri-jemelka-web

Firma neroste. Co s tím? | Jiří Jemelka (JPF)

Premium
ondrej-fryc-web

Ondřej Fryc: Budování managementu firmy (Mall, Reflex Capital)

adam-neuberger-web

Začátek recese kryptoměn? | Adam Neuberger (Probinex)

Nejoblíbenější

Premium
dalibor-dedek-web

Dalibor Dědek: Jak vybudoval Jablotron?

Premium
karol-gulas-web

Marketing Astratexu | Karol Guláš

Premium
vojtech-boril-web

SaaS byznys: Jak s ním růst? | Vojtěch Bořil (Kentico)

Komentáře

awefa

Před 9 roky

No a dalsi slibovany clanek uz asi nebude … :-/

Odpovědět »

Adam Pýcha

Před 9 roky

Další slibovaný článek určitě bude. Můžete se na něj těšit příští týden.

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

Premium
david-manych-web

Finanční problémy a financování firem | David Manych (Natland)

janka-chudlikova-web

Janka Chudlíková: Byznys lektorky na volné noze, tvorba on-line produktů, dva neúspěšné starty podnikání

andrej-kiska-web

Jak získat investora a vybudovat úspěšný startup? | Andrej Kiska (Credo Ventures)

andrej-kiska-web

Andrej Kiska ml. (Credo Ventures): Jak uvažují investoři a čím je zaujmout?

Inzerce