Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Inspirujte se a vytvořte úspěšnou strategii pro Váš byznys
Získejte ihned použitelné praktické tipy, jak zefektivnit Vaše podnikání
Učte se od Vašich nových mentorů- TOP byznysmenů
Zjistit více

Inzerce

Coworking: Co to je a proč právě vám může pomoci?

Pokud rozjíždíte své podnikání nebo jste OSVČ pracující sám na sebe, tak brzy narazíte na celou řadu nevýhod práce z domova. Pro maximalizaci užitku z času, který věnujete práci, je důležité zvolit vhodné prostředí. Pro všechny freelancery, tedy podnikatele na volné noze, je určen coworking.

Obecně se jedná o společné kancelářské prostory, kde je možné si pronajmout své místo za velmi nízkou částku. Pronajímá se tedy v podstatě místo u stolu, který může být umístěn v prostoru, který je řešen jako moderní open space či může být rozdělen do samostatných buněk a kanceláří. Často je doplněn o zasedací místnosti různých velikostí.

Mimo kvalitního zázemí, které představuje veškerou kancelářskou vybavenost (internet, tiskárny atd.), odpočinkové zóny, kuchyňky či dokonce koupelnu, má coworking ve svých uživatelích hlavně podporovat kreativitu a propojovat různé obory v jeden celek. Ve výsledku by mělo dojít k vytvoření přirozené vazby, která bude pro všechny přínosem. Výhody jsou tedy nejen ekonomického charakteru, ale také ve společné synergii všech uživatelů coworkingu, která má obrovskou hodnotu.

Stručně o historii coworkingu

Koncept coworkingu je relativně novým fenoménem, který se objevil teprve v roce 2005 ve Spojených státech. Domovem prvního coworkingového centra bylo San Francisco, kde tento prostor otevřel Brad Neuberg a nesl název Hot Factory. Tento průkopník v coworkingu již není v provozu, ale nápad se osvědčil a v současnosti funguje napříč USA několik set coworkingových center a nápad se rozšířil po celém světě.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Přínos coworkingu

Už jsme si přiblížili několik základních výhod této koncepce. Sdílené pracovní prostředí, jak se také coworkingu říká, je ale v podstatě úplně novým pojetím práce, které přináší celou řadu možností. Ve všech coworkingových centrech lze zvolit z mnoha druhů členství. Pokud uživatel ví, že společné prostory bude využívat pouze jednou týdně, tak zvolí variantu, která je pro něj optimální. Mnoho společných prostor je otevřeno 24 hodin 7 dní v týdnu, takže jejich uživatelé nejsou nijak omezeni.

V našem prostředí se náklady na využívání coworkingu pohybují maximálně v řádech tisíců korun, ale i u nejdražších center jsou to náklady nepoměrně nižší než u zařizování vlastní kanceláře a následně jsou uživatelé bez jakýchkoli starostí. Přesto by většina uživatelů neoznačila úsporu za hlavní důvod práce v coworkingovém centru. Tato místa jsou velmi motivující a člověk by zde měl svůj pracovní čas využít co nejefektivněji.

Coworking, jak již vypovídá jeho název (spolu-práce), by měl ale v první řadě vycházet z kooperace, která je přínosná a obohacující. Tento koncept je hojně využíván podnikateli v oblasti IT, ale samozřejmě zde potkáte i jiné obory. A výměna mezioborových zkušeností a navázání možné spolupráce, má být hlavním přínosem coworkingu. Celý prostor by měl působit moderně, aktivně a podporovat k vytváření nových nápadů a projektů.

Sdílené kanceláře kolem sebe vytváří komunitu lidí, kteří mají cíl a chtějí ve své profesi zaznamenat růst. Často jsou zde pořádány různé akce, mítinky, srazy a vůbec vše, co rozšiřuje lidem obzory. V rozsáhlém průzkumu mezi uživateli coworkingu se jako 4 nejvýznamnější faktory, kterých si cení na tomto systému práce, ukázaly: komunita, otevřenost, nezávislost a kooperace. Což perfektně vystihuje celý koncept a jeho základní myšlenku.

V České republice existuje již několik coworkingových pracovišť a v následujícím článku se podíváme na ta nejzajímavější z nich.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Adam Pýcha

Adam Pýcha je bývalým redaktorem našeho magazínu a bývalým spolumajitelem naší partnerské společnosti iParťák. Podílel se i na přípravě původního technického zázemí pro natáčení našich videí a jejich postprodukce. Od srpna 2015 s námi již nespolupracuje.

Nenechte si ujít

Premium
martin-mates-web

Rozpad managementu firmy a špatný výběr manažerů | Martin Mates (Econea)

jan-kodytek-web

Jak zanalyzovat stav jakékoliv firmy? Zkuste metodu 3S | Jan Kodytek (JPF)

Premium
vilem-minarik-web

Školil tisíce lidí na 5 kontinentech. Co se naučil? | Vilém Minařík

Právě vyšlo

lukas-chadraba-web

Budoucnost internetu: Co Immersive tech, Metaverse a web3 znamenají pro firmy? | Lukáš Chadraba (DesignDev)

vit-endler-web

Investice přes crowdfunding pohledem investora. Jak nad nimi přemýšlet? | Vít Endler (finGOOD)

Premium
pavel-voparil-web

Zvládání krize v e-commerce. Co pomohlo Bonami? | Pavel Vopařil

Nejoblíbenější

Premium
miroslav-udan-web

Vybudoval Shoptet. Díky čemu firma utekla konkurenci? | Miroslav Uďan

Premium
vydrzel-budnik-web

Microsoft, PPF, O2. Duel dvou TOP manažerů o řízení firmy | Michal Vydržel a Tomáš Budník

Premium
ruslan-skopal-web

Marketplaces. Jak na nich prodává Trenýrkárna? | Ruslan Skopal

Komentáře

awefa

Před 10 roky

No a dalsi slibovany clanek uz asi nebude … :-/

Odpovědět »

Adam Pýcha

Před 10 roky

Další slibovaný článek určitě bude. Můžete se na něj těšit příští týden.

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

Premium
lukas-antos-web

Lukáš Antoš (Rohlík.cz): Zaměřte firmu na zákazníka

Premium
piero-sestak-web

Strategie a řízení agentury: Jak firmu nastavit, aby rostla? | Piero Sestak

Premium
ondrej-kratky-web

Strategie modrého oceánu v praxi. Takhle se řídí Liftago | Ondřej Krátký

Premium
jiri-hlavenka-web

Jiří Hlavenka: Jak vybudovat skutečně hodnotný e-shop?

Inzerce