Pokud rozjíždíte své podnikání nebo jste OSVČ pracující sám na sebe, tak brzy narazíte na celou řadu nevýhod práce z domova. Pro maximalizaci užitku z času, který věnujete práci, je důležité zvolit vhodné prostředí. Pro všechny freelancery, tedy podnikatele na volné noze, je určen coworking.
Obecně se jedná o společné kancelářské prostory, kde je možné si pronajmout své místo za velmi nízkou částku. Pronajímá se tedy v podstatě místo u stolu, který může být umístěn v prostoru, který je řešen jako moderní open space či může být rozdělen do samostatných buněk a kanceláří. Často je doplněn o zasedací místnosti různých velikostí.
Mimo kvalitního zázemí, které představuje veškerou kancelářskou vybavenost (internet, tiskárny atd.), odpočinkové zóny, kuchyňky či dokonce koupelnu, má coworking ve svých uživatelích hlavně podporovat kreativitu a propojovat různé obory v jeden celek. Ve výsledku by mělo dojít k vytvoření přirozené vazby, která bude pro všechny přínosem. Výhody jsou tedy nejen ekonomického charakteru, ale také ve společné synergii všech uživatelů coworkingu, která má obrovskou hodnotu.
Koncept coworkingu je relativně novým fenoménem, který se objevil teprve v roce 2005 ve Spojených státech. Domovem prvního coworkingového centra bylo San Francisco, kde tento prostor otevřel Brad Neuberg a nesl název Hot Factory. Tento průkopník v coworkingu již není v provozu, ale nápad se osvědčil a v současnosti funguje napříč USA několik set coworkingových center a nápad se rozšířil po celém světě.
Už jsme si přiblížili několik základních výhod této koncepce. Sdílené pracovní prostředí, jak se také coworkingu říká, je ale v podstatě úplně novým pojetím práce, které přináší celou řadu možností. Ve všech coworkingových centrech lze zvolit z mnoha druhů členství. Pokud uživatel ví, že společné prostory bude využívat pouze jednou týdně, tak zvolí variantu, která je pro něj optimální. Mnoho společných prostor je otevřeno 24 hodin 7 dní v týdnu, takže jejich uživatelé nejsou nijak omezeni.
V našem prostředí se náklady na využívání coworkingu pohybují maximálně v řádech tisíců korun, ale i u nejdražších center jsou to náklady nepoměrně nižší než u zařizování vlastní kanceláře a následně jsou uživatelé bez jakýchkoli starostí. Přesto by většina uživatelů neoznačila úsporu za hlavní důvod práce v coworkingovém centru. Tato místa jsou velmi motivující a člověk by zde měl svůj pracovní čas využít co nejefektivněji.
Coworking, jak již vypovídá jeho název (spolu-práce), by měl ale v první řadě vycházet z kooperace, která je přínosná a obohacující. Tento koncept je hojně využíván podnikateli v oblasti IT, ale samozřejmě zde potkáte i jiné obory. A výměna mezioborových zkušeností a navázání možné spolupráce, má být hlavním přínosem coworkingu. Celý prostor by měl působit moderně, aktivně a podporovat k vytváření nových nápadů a projektů.
Sdílené kanceláře kolem sebe vytváří komunitu lidí, kteří mají cíl a chtějí ve své profesi zaznamenat růst. Často jsou zde pořádány různé akce, mítinky, srazy a vůbec vše, co rozšiřuje lidem obzory. V rozsáhlém průzkumu mezi uživateli coworkingu se jako 4 nejvýznamnější faktory, kterých si cení na tomto systému práce, ukázaly: komunita, otevřenost, nezávislost a kooperace. Což perfektně vystihuje celý koncept a jeho základní myšlenku.
V České republice existuje již několik coworkingových pracovišť a v následujícím článku se podíváme na ta nejzajímavější z nich.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Omlouváme se, ale z technických důvodů nejde na celém webu momentálně přidávat nové komentáře. Na chybě pracujeme a brzy ji opravíme. Děkujeme za trpělivost.
Před 5 dny
Před 5 dny
Před 2 týdny
Před 2 týdny
Před 2 týdny
Před 2 týdny
Před 3 týdny
Před 3 týdny
awefa
Před 12 roky
No a dalsi slibovany clanek uz asi nebude … :-/
Odpovědět »
Adam Pýcha
Před 12 roky
Další slibovaný článek určitě bude. Můžete se na něj těšit příští týden.
Odpovědět »