Doporučujeme

Jak se řídí české firmy? Nahlédněte pod ruce jejich šéfům

Praktické tipy pro řízení firmy na českém trhu
Zkušenosti předních podnikatelů a manažerů
Reálné know-how pro budování vaší firmy
Zjistit více

Je pro vás léto okurkovou sezónou? Co dělat, když jde návštěvnost dolů?

Inzerce

Inzerce

Pro mnoho internetových podnikatelů představuje letní počasí spíše trápení než radost. Ne nadarmo se slunečným měsícům říká okurková sezóna. Lidé se odpoutávají od svých počítačů a míří si užívat ven. Webovým stránkám klesá návštěvnost, tím pádem i příjmy z reklam, služeb…

Inzerce

Léto však není zhoubou pro všechny weby. Ne pro každého musí představovat takovou katastrofu. Například letenkovým či dovolenkovým webům návštěvnost s blížícími se prázdninami bude stoupat. Sezónní weby jsou vždy nejnavštěvovanější právě v sezóně, které se týkají. Magazín o lyžování bude v červenci určitě vyhledávat méně lidí než v lednu a podobně. Pokud se vás léto nijak nedotkne, každý vám bude závidět. Co ale dělat v případě, kdy vám návštěvnost začne klesat, a vy nebudete vědět, co si počít?

[poll id=“13″]

Neukvapte se!

Řada podnikatelů začne bezhlavě investovat do reklamy. Nákupy reklamních ploch ale problém nemusí vyřešit, naopak můžete prodělat ještě více peněz, než o které vás léto připraví. Pokud chcete na své propagaci zapracovat, můžete. Předem ale zvažte, zdali je to moudré. Zmiňovaný magazín o lyžování stejně nikoho nezaujme a reklama by mohla být daleko efektivnější právě v měsících, kdy budou témata aktuální a lidé najdou důvod se vrátit.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Čas na chyby

Snížená návštěvnost a menší zájem o vaše webové stránky může poskytnout prostor pro vylepšování současných postupů. Můžete si vytvořit novou obsahovou strategii, můžete se pustit do úprav webu, na které jindy nemáte čas. Pokud provozujete nějakou službu, můžete se začít věnovat vylepšování její kvality, řešit personální záležitosti a třeba i zkoušet nové věci.

Zkuste něco neobvyklého

Času nazbyt normálně příliš není. Pokles návštěvnosti může znamenat i úbytek práce, kterou musíte vykonat. Zkuste tento čas nějak efektivně využít. Napište třeba ebook, který budete moci svým návštěvníkům poskytnout. Zkuste vylepšovat vaše stávající funkce webu a pracovat na nových. Můžete vymyslet cokoliv, co zaujme a ve vaší sezóně přímo zazáří.

Věnujte se diverzifikaci

Pokud váš projekt začne léto nepříjemně pociťovat, zamyslete se nad možnostmi diverzifikace. Vytvořte nový projekt, který bude naopak v létě populární a vaše příjmy vyváží. Najděte způsoby, jak léto překonat a třeba na něm i vydělat. A hledejte i možnosti, jak své návštěvníky na web přivést i tehdy, kdy by tam normálně nepřišli – třeba začněte psát i o lyžování na vodě a ne jen na sněhu.

Navazujte nové kontakty

Nejste jediní, komu léto podnikatelsky ublíží. Zrovna před pár dny jsem se setkal s člověkem, který měl až 80% pokles tržeb hned poté, co vylezlo sluníčko. Otevírá se mu ale mnoho možností, jak toto období efektivně využít. Jedním z nich může být i navazování nových kontaktů. Využijte náš kalendář akcí a procestujte republiku. Najdete mnoho skvělých lidí, s nimiž můžete rozjet nové podnikání nebo si zpříjemnit to dosavadní. Nové kontakty znamenají nové příležitosti, hodně zábavy i odreagování.

Vzdělávejte se

Kromě kontaktů můžete získávat i nové zkušenosti. Čtěte knihy, navštěvujte různé akce a přednášky. Věnujte čas studiu, které zužitkujete ve vaší sezóně. Můžete tím jedině získat.

Odpočiňte si a cestujte

Celý rok budete zase pracovat, proto si dopřejte trochu volna a odpočinku s rodinou. Spojte užitečné s oblíbeným, cestujte a odpočívejte. Cestováním poznáte nové lidi, zvyky v jiných státech a mentalitu jiných kultur. Podnikání na internetu můžete řídit odkudkoliv, tak si sbalte tatranky.rar (chuť sbalenou na cesty) a vyražte objevovat svět. I to k podnikání patří.

A jak využijete léto vy?

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už bezmála 1 200. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Nenechte si ujít

jiri-jemelka-web

Firemní hodnoty: Jak si je určit a jak s nimi pracovat? | Jiří Jemelka

Premium
jiri-rostecky-senta-cermakova-web

Jirka Rostecký: Úspěch v podnikání určuje i naše rodina | Senta Čermáková

Premium
dominik-nabelek-web

Jak se buduje módní značka DON LEMME? | Dominik Nábělek

petr-macek-web

Díky čemu roste aplikace Caflou? | Petr Macek

Premium
pavel-milan-cerny-web

Vybudoval Econea.cz, ale nakonec z ní odešel. Cesta za štěstím Pavla Milana Černého

michaela-steinhauser-web

Růst firmy: Jak ho zvládá Skinners? | Michaela Steinhauser

jindra-dohnal-web

Bez strategického myšlení nemáte v byznysu šanci | Jindra Dohnal (Creatixo)

gabriela-mrkvicova-web

Jak z networkingu dostat maximum pro váš byznys? | Gabriela Mrkvicová (Smart Network)

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

TOP header

Premium
tomas-budnik-web

Udělejte z nuly jedničku. Bývalý ředitel O2 Tomáš Budník o řízení firem

jiri-rostecky-jiri-jemelka-web

Jirka Rostecký o řízení firem: Vytvořte si dobré majitelské zadání | Jiří Jemelka (JPF)

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

jakub-oska-web

Jirka Rostecký o rozjezdu podnikání: Pokud opravdu chcete, cestu si najdete | Jakub Oška (BYMFIT.cz)

Inzerce