Pro mnoho internetových podnikatelů představuje letní počasí spíše trápení než radost. Ne nadarmo se slunečným měsícům říká okurková sezóna. Lidé se odpoutávají od svých počítačů a míří si užívat ven. Webovým stránkám klesá návštěvnost, tím pádem i příjmy z reklam, služeb…
Léto však není zhoubou pro všechny weby. Ne pro každého musí představovat takovou katastrofu. Například letenkovým či dovolenkovým webům návštěvnost s blížícími se prázdninami bude stoupat. Sezónní weby jsou vždy nejnavštěvovanější právě v sezóně, které se týkají. Magazín o lyžování bude v červenci určitě vyhledávat méně lidí než v lednu a podobně. Pokud se vás léto nijak nedotkne, každý vám bude závidět. Co ale dělat v případě, kdy vám návštěvnost začne klesat, a vy nebudete vědět, co si počít?
[poll id=“13″]
Řada podnikatelů začne bezhlavě investovat do reklamy. Nákupy reklamních ploch ale problém nemusí vyřešit, naopak můžete prodělat ještě více peněz, než o které vás léto připraví. Pokud chcete na své propagaci zapracovat, můžete. Předem ale zvažte, zdali je to moudré. Zmiňovaný magazín o lyžování stejně nikoho nezaujme a reklama by mohla být daleko efektivnější právě v měsících, kdy budou témata aktuální a lidé najdou důvod se vrátit.
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Snížená návštěvnost a menší zájem o vaše webové stránky může poskytnout prostor pro vylepšování současných postupů. Můžete si vytvořit novou obsahovou strategii, můžete se pustit do úprav webu, na které jindy nemáte čas. Pokud provozujete nějakou službu, můžete se začít věnovat vylepšování její kvality, řešit personální záležitosti a třeba i zkoušet nové věci.
Času nazbyt normálně příliš není. Pokles návštěvnosti může znamenat i úbytek práce, kterou musíte vykonat. Zkuste tento čas nějak efektivně využít. Napište třeba ebook, který budete moci svým návštěvníkům poskytnout. Zkuste vylepšovat vaše stávající funkce webu a pracovat na nových. Můžete vymyslet cokoliv, co zaujme a ve vaší sezóně přímo zazáří.
Pokud váš projekt začne léto nepříjemně pociťovat, zamyslete se nad možnostmi diverzifikace. Vytvořte nový projekt, který bude naopak v létě populární a vaše příjmy vyváží. Najděte způsoby, jak léto překonat a třeba na něm i vydělat. A hledejte i možnosti, jak své návštěvníky na web přivést i tehdy, kdy by tam normálně nepřišli – třeba začněte psát i o lyžování na vodě a ne jen na sněhu.
Nejste jediní, komu léto podnikatelsky ublíží. Zrovna před pár dny jsem se setkal s člověkem, který měl až 80% pokles tržeb hned poté, co vylezlo sluníčko. Otevírá se mu ale mnoho možností, jak toto období efektivně využít. Jedním z nich může být i navazování nových kontaktů. Využijte náš kalendář akcí a procestujte republiku. Najdete mnoho skvělých lidí, s nimiž můžete rozjet nové podnikání nebo si zpříjemnit to dosavadní. Nové kontakty znamenají nové příležitosti, hodně zábavy i odreagování.
Kromě kontaktů můžete získávat i nové zkušenosti. Čtěte knihy, navštěvujte různé akce a přednášky. Věnujte čas studiu, které zužitkujete ve vaší sezóně. Můžete tím jedině získat.
Celý rok budete zase pracovat, proto si dopřejte trochu volna a odpočinku s rodinou. Spojte užitečné s oblíbeným, cestujte a odpočívejte. Cestováním poznáte nové lidi, zvyky v jiných státech a mentalitu jiných kultur. Podnikání na internetu můžete řídit odkudkoliv, tak si sbalte tatranky.rar (chuť sbalenou na cesty) a vyražte objevovat svět. I to k podnikání patří.
A jak využijete léto vy?
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Před 2 dny
Před 2 dny
Před 3 týdny
Před 3 týdny
Před 1 měsíc
Před 1 měsíc
Před 2 měsíce
Před 2 měsíce