Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Problémy s vyhledávači Aneb co dělat, když mě vyhledávače neindexují, případně zabanují?

Přinutit vyhledávač, aby zobrazoval vaši stránku ve výsledcích vyhledávání, není vždy tak jednoduché, jak byste si mohli myslet. O to jednodušší je nabídnout vyhledávači důvod, aby vaši stránku zabanoval. Známe ale způsoby, které nám pomůžou při indexaci stránek i při jejich zabanováni.

Inzerce

 Jak přinutit Google / Seznam, aby vás indexoval

Máte novou stránku a vyhledávač vás ještě neindexuje? V první řadě vyhledávač seznamte se svou novou stránkou. To můžete udělat pomocí následujících odkazů:

Dalším krokem je vytvořit soubory sitemap.xml a robots.txt. Sitemap je mapa stránky, tedy v tomto souboru je všechno, co na webu najdete. Musí mít však správnou strukturu. Nejjednodušším způsobem je využít online generátor sitemapy. Nezapomeňte na sitemap odkazovat v souboru robots.txt.

Jeden takový nástroj najdete například zde: http://www.xml-sitemaps.com/

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Pro Google

Vyhledávač Google seznámíte se svou stránkou i tak, že se zaregistrujete v nástroji Webmaster Tools, tam vložíte svou stránku a po ověření vlastnictví můžete vložit odkaz na soubor sitemap.xml. Google by si vás pravděpodobně našel i bez toho, ale pro zrychlení procesu a možnosti včas informovat Google o změnách na stránce je využití nástroje Webmaster Tools velmi užitečné.

Co dělat, když vás Google / Seznam zabanuje

Je mnoho věcí, díky kterým vás mohou vyhledávače zabanovat. Pokud je nebudete zkoušet na vlastních stránkách, jste za vodou a nemusíte se obávat. Ale pokud se vám přece jen přihodí penalizace od vyhledávače Google nebo Seznam, lze to řešit, i když to nemusí být snadné.

Co je ban

Stránka dostane ban tehdy, když je vyřazena z indexování daného vyhledávače. To, že se jeden den nachází na 3. místě a na druhý den na 20. místě, to je běžný jev. Pokud chcete vědět, zda vás vyhledávač indexuje, zadejte do vyhledávání: site: vaše stránka. V případě Google je také dobré používat Webmaster Tools.

Jak řešit ban

Pokud chcete, aby vás vyhledávač znovu posoudil a abyste už nebyli zabanováni, je třeba se zbavit chyb, které způsobily ban. Jedná se o různé nekalé praktiky, jako je například spamování nebo duplicitní obsah. Pokud chyby odstraníte, můžete žádat o znovu posouzení stránky.

Pokud víte, že některé části stránky mohou způsobit ban, ale jsou pro vás důležité, dejte to botům Google a Seznam vědět pomocí souboru robots.txt.

Pokud je stránka vyloučena z vyhledávání a chyby jste napravili, použijte následující odkazy:

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Vladimír Macko

Student oboru Finance, bankovnictví a investování na Ekonomické fakultě Technické univerzity v Košicích. Mladý podnikatel, který rozjíždí svou činnost.

Nenechte si ujít

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

Premium
adam-kolesa-web

Jak hledat prostor pro další růst? Takhle to dělá Dáme jídlo | Adam Kolesa

tomas-mitana-web

Největší technologické překážky v růstu e-shopů | Tomáš Mitana (Shoptet)

Právě vyšlo

jiri-kawulok-web

E-commerce v Česku: Co ji čeká a jak se připravit? | Jiří Kawulok (Lemonero)

Premium
petr-cernansky-web

Má prý zákaznickou podporu lepší než většina e-shopů. Jak ji Rybízák dělá? | Petr Čerňanský

ruslan-skopal-web

Jak zvýšit ziskovost e-shopu? | Ruslan Skopal (Trenýrkárna.cz)

Nejoblíbenější

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Premium
alex-mlatilik-web

Zľavomatu hrozilo zavření a musel se vybudovat skoro od nuly | Aleš Mlátilík

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP header

Premium
john-vanhara-web

John Vanhara: Růst firmy, zaměření na zisk, výběr a řízení lidí

Premium
filip-drimalka-web

AI mění řízení firem. Co můžete vyzkoušet už nyní? | Filip Dřímalka

Premium
ondrej-fryc-web

Ondřej Fryc: Budování managementu firmy (Mall, Reflex Capital)

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Inzerce