Inzerce

Problémy s vyhledávači Aneb co dělat, když mě vyhledávače neindexují, případně zabanují?

Přinutit vyhledávač, aby zobrazoval vaši stránku ve výsledcích vyhledávání, není vždy tak jednoduché, jak byste si mohli myslet. O to jednodušší je nabídnout vyhledávači důvod, aby vaši stránku zabanoval. Známe ale způsoby, které nám pomůžou při indexaci stránek i při jejich zabanováni.

Inzerce

 Jak přinutit Google / Seznam, aby vás indexoval

Máte novou stránku a vyhledávač vás ještě neindexuje? V první řadě vyhledávač seznamte se svou novou stránkou. To můžete udělat pomocí následujících odkazů:

Dalším krokem je vytvořit soubory sitemap.xml a robots.txt. Sitemap je mapa stránky, tedy v tomto souboru je všechno, co na webu najdete. Musí mít však správnou strukturu. Nejjednodušším způsobem je využít online generátor sitemapy. Nezapomeňte na sitemap odkazovat v souboru robots.txt.

Jeden takový nástroj najdete například zde: http://www.xml-sitemaps.com/

Pro Google

Vyhledávač Google seznámíte se svou stránkou i tak, že se zaregistrujete v nástroji Webmaster Tools, tam vložíte svou stránku a po ověření vlastnictví můžete vložit odkaz na soubor sitemap.xml. Google by si vás pravděpodobně našel i bez toho, ale pro zrychlení procesu a možnosti včas informovat Google o změnách na stránce je využití nástroje Webmaster Tools velmi užitečné.

Co dělat, když vás Google / Seznam zabanuje

Je mnoho věcí, díky kterým vás mohou vyhledávače zabanovat. Pokud je nebudete zkoušet na vlastních stránkách, jste za vodou a nemusíte se obávat. Ale pokud se vám přece jen přihodí penalizace od vyhledávače Google nebo Seznam, lze to řešit, i když to nemusí být snadné.

Co je ban

Stránka dostane ban tehdy, když je vyřazena z indexování daného vyhledávače. To, že se jeden den nachází na 3. místě a na druhý den na 20. místě, to je běžný jev. Pokud chcete vědět, zda vás vyhledávač indexuje, zadejte do vyhledávání: site: vaše stránka. V případě Google je také dobré používat Webmaster Tools.

Jak řešit ban

Pokud chcete, aby vás vyhledávač znovu posoudil a abyste už nebyli zabanováni, je třeba se zbavit chyb, které způsobily ban. Jedná se o různé nekalé praktiky, jako je například spamování nebo duplicitní obsah. Pokud chyby odstraníte, můžete žádat o znovu posouzení stránky.

Pokud víte, že některé části stránky mohou způsobit ban, ale jsou pro vás důležité, dejte to botům Google a Seznam vědět pomocí souboru robots.txt.

Pokud je stránka vyloučena z vyhledávání a chyby jste napravili, použijte následující odkazy:

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Vladimír Macko

Student oboru Finance, bankovnictví a investování na Ekonomické fakultě Technické univerzity v Košicích. Mladý podnikatel, který rozjíždí svou činnost.

Nenechte si ujít

igor-kibrik-web

Jak se odlišit od konkurence? Strategie webu s recepty | Igor Kibrik

Pro předplatitele
pav-jindra-web

Znalost zákazníka. Proč webová analytika nestačí? | Matez Jindra & Honza Páv

adam-neuberger-web

Kryptoměny: Co určuje jejich hodnotu a proč kolísá? | Adam Neuberger (Probinex)

Právě vyšlo

Pro předplatitele
miroslav-tesar-web

Astratex: Jak dobývá Evropu? | Miroslav Tesař

Pro předplatitele
vaclav-stanek-web

Václav Staněk: Jak Vasky vyrostly díky marketingu?

petr-macek-web

Vracíme se z home-officu do kanceláří? | Petr Macek (Caflou.cz)

Nejoblíbenější

Pro předplatitele
robert-stipek-web

Jak řídit kvalitu práce v digitální agentuře? | Robert Štípek (KOFEIN)

Pro předplatitele
petr-kasa-web

Petr Kasa: Jak budujeme hodnotu Pilulka.cz?

Pro předplatitele
ivana-sediva-web

Růst firmy: Jak mu postavit pevné základy? | Ivana Šedivá

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

Pro předplatitele
petr-kasa-web

Petr Kasa: Jak budujeme hodnotu Pilulka.cz?

Pro předplatitele
ivana-sediva-web

Růst firmy: Jak mu postavit pevné základy? | Ivana Šedivá

jan-kvasnicka-web

Jan Kvasnička: Podnikání na volné noze, budování osobní značky, trh freelancerů

jakub-nesetril-web

Jakub Nešetřil (Apiary): Růst startupu, obchodní model, začátky v Americe