Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Chcete podnikat, ale nemáte dostatek zkušeností? Využijte pomoci státních institucí a agentur

Nejenom při zahájení podnikání ale také v jeho průběhu potřebuje každý podnikatel získat aktuální informace o vývoji podnikatelského prostředí.  Na tvorbě podnikatelského prostředí se podílejí především zákonodárné orgány, ministerstva a další orgány státní správy. Dále to jsou státem řízené instituce a agentury. Podnikatelské prostředí samozřejmě ovlivňují i subjekty soukromého sektoru, především z oblasti peněžnictví, či podnikatelská samospráva (komory, asociace, svazy a další) i reální a potencionální konkurenti či obchodní partneři.

Inzerce

Aby se podnikatelé, zejména malí a střední, v tomto složitém a často nepřehledném podnikatelském prostředí lépe orientovali, byly v České republice zřízeny různé subjekty, které mají za cíl poskytovat podnikatelům potřebné služby a poradenství. Tyto subjekty můžeme rozdělit do čtyř skupin: vládní organizace, finanční instituce, nevládní organizace a komerční subjekty.

Orgány státní správy

Jednotlivé podpory pro malé a střední podnikatele jsou poskytované prostřednictvím programů schválených vládou ČR. Jedná se o programy realizované zejména Ministerstvem průmyslu a obchodu ČR a Ministerstvem pro místní rozvoj ČR, popřípadě krajskými úřady. Ministerstvo průmyslu a obchodu je zřizovatelem řady institucí, jejichž úkolem je poskytovat poradenské služby malým a středním podnikatelům za zvýhodněných podmínek. Předmětem aktivit Ministerstva pro místní rozvoj ČR je iniciovat programy pro podporu příslušných regionů, například formou příhraniční spolupráce. Informace o možnostech podpory podnikatelů jsou uvedeny na internetových stránkách zmíněných institucí ministerstev formou publikací či odkazů na informační zdroje, poradenská centra či instituce, které se přímo zabývají danými formami podpory nebo jsou pověřené realizací jednotlivých programů.

CzechInvest

Jedná se o agenturu pro podporu podnikání. Agentura CzechInvest je státní příspěvková organizace zřízená Ministerstvem průmyslu a obchodu ČR. Její hlavní úkol je především posilovat konkurenceschopnosti české ekonomiky tím, že podporuje malé a střední podnikatel, pomáhá s inovací a získáváním zahraničních investic, jak z oblasti výroby, strategických služeb, tak technologických center. Druhým úkolem této agentury je zahraniční propagace České republiky, jako vhodné lokality pro umisťování investic. Prostřednictvím svých služeb a rozvojových programů se CzechInvest podílí na rozvoji domácích firem, českých a zahraničních investorů i celkového podnikatelského prostředí.
Czechinvest spravuje síť celkem třinácti regionálních kanceláří ve všech krajských městech České republiky. Tyto kanceláře poskytují zájemcům informace o možnostech podpory podnikání ze strukturálních fondů Evropské unie. Regionální kanceláře rovněž pomáhají firmám, které chtějí investovat v daném regionu, spolupracují se samosprávou, školami a jinými vzdělávacími institucemi při hledání příležitostí rozvoje podnikatelského prostředí daného regionu.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Národní asociace pro rozvoj podnikání, Regionální poradenská a informační centra

Národní asociace pro rozvoj podnikání koordinuje činnost Regionálních poradenských a informačních center. Tyto centra podporují aktivity malých a středních firem v České republice formou vzdělávacích, poradenských, a organizačních aktivit. Síť 34 center zpřístupňuje jak začínajícím podnikatelům, tak malým a středním firmám nejenom cenově zvýhodněné poradenství a vzdělávací služby, ale také usnadňuje přístup ke startovnímu kapitálu. Ten je poskytován nejenom formou malých úvěrů, ale také formou dotačních programů. Samozřejmostí je poskytování bezplatných konzultací při koncepci podnikatelského plánu či zprostředkování bankovních úvěrů.

Centrum pro regionální rozvoj ČR

Centrum pro regionální rozvoj ČR je státní příspěvková organizace založená Ministerstvem pro místní rozvoj ČR. Je nástrojem regionální politiky Vlády České Republiky. Realizuje a řídí programy Evropské unie v České republice jako například příhraniční spolupráci nebo projekty podporující regionální rozvoj či regionální informační systém. Dále poskytuje služby malým a středním firmám prostřednictvím činnosti Enterprise Europe Network.

Enterprise Europe Network

Je evropská síť založená v roce 2008. Jejím hlavním cílem je poskytovat pomoc inovačnímu podnikání včetně legislativního poradenství, nebo vyhledávání vhodných obchodních a technologických partnerů. Aktivity české části Enterprise Europe Network jsou realizovány konsorciem jedenácti partnerů, které jsou řízeny Technologickým centrem Akademie věd ČR.
Mimo jiné síť Enterprise Europe Network pořádá bezplatné vzdělávací akce, zajišťuje přístup do databází nabídek a poptávek, poskytuje poradenství v oblastech evropského podnikání, financování projektů z programů Evropské unie a ochrany duševního vlastnictví.

Využíváte služeb některé ze zmiňovaných agentur? Jak jste s jejími službami spokojeni?

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

David Hampl

Zakladatel reklamní agentury Damiha s.r.o.

Nenechte si ujít

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

Premium
tomas-matejcek-web

Systém odměňování zaměstnanců: Jak funguje v Megapixelu? | Tomáš Matějček

Premium
adam-kolesa-web

Jak hledat prostor pro další růst? Takhle to dělá Dáme jídlo | Adam Kolesa

Právě vyšlo

tomas-mitana-web

Největší technologické překážky v růstu e-shopů | Tomáš Mitana (Shoptet)

jiri-kawulok-web

E-commerce v Česku: Co ji čeká a jak se připravit? | Jiří Kawulok (Lemonero)

Premium
petr-cernansky-web

Má prý zákaznickou podporu lepší než většina e-shopů. Jak ji Rybízák dělá? | Petr Čerňanský

Nejoblíbenější

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Premium
alex-mlatilik-web

Zľavomatu hrozilo zavření a musel se vybudovat skoro od nuly | Aleš Mlátilík

Komentáře

Venove

Před 11 roky

Oplodněne9 vajedčko? Vejce přestal bfdt vejce okamžiku, kdy spermie sstpuil akrozomu reakce zona pellucida. Blastocysty je pouze předdavnfdm embryone1lned vfdvoj člověka.Nepřetržitě se odkazovat na toto jako vejce je zcela nepravdive9.VA:F [1.9.13_1145]please wait…VA:F [1.9.13_1145](from 0 votes)

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP header

Premium
filip-drimalka-web

AI mění řízení firem. Co můžete vyzkoušet už nyní? | Filip Dřímalka

Premium
vit-horky-web

Jak prodat firmu? Příběh Brand Embassy | Vít Horký

Premium
lukas-uhl-web

Jak řešit krize firem? Příběh Pietro Filipi a Zootu | Lukáš Uhl

Premium
daniel-kral-web

Amazon. Takhle na něm prodává Dermacol | Daniel Král

Inzerce