Inzerce

Inzerce

Barvy v komerčních interiérech: Jak ovlivňují rozhodování zákazníků?

Vliv barev na psychologii zákazníka zohledňují firmy při tvorbě loga nebo webu, do jejich reprezentativních prostor se ale často žádné zamyšlení nad barvami nedostane. A co vy, víte, proč mají vaše obchody nebo kanceláře barvu, jakou mají?

Už jste někdy byli na návštěvě u někoho, kdo měl obývák vymalovaný na sytě oranžovo nebo jinou výraznou barvu? A jak vám tam bylo?

Tak jako dokáže barva interiéru ovlivnit, jak se cítíte doma nebo na návštěvě, ovlivňuje i to, jakým dojem působí vaše komerční prostory (a tedy i vaše firma) na zákazníky. Ze stejného důvodu, proč testují e-shopy barvu pozadí (například Ebay tak přišel na to, že červená přiměje uživatele utratit víc), měli byste i vy řešit, jaké barvy působí na zákazníky na kamenných prodejnách a dalších místech, kde s vámi lidé přijdou fyzicky do kontaktu.

Jaká místa tím myslím?

  • restaurace
  • obchody
  • výdejní místa
  • kanceláře a zasedačky
  • hotely (od recepce po pokoje)

Ve zkratce všude, kde vám záleží na tom, jak se tam lidé cítí.

Jak barva interiéru ovlivňuje vaše zákazníky?

Věděli jste, že modrá sice uklidňuje, ale zároveň snižuje hlad a chuť k jídlu, a tak není vhodná do restaurace? Může to být tím, že v přírodě najdete minimum modrých potravin, proto na nás modrá působí spíš jedovatě, a tak není ideální ani pro supermarket nebo obchod s delikatesami.

A víte, že teplé barvy, jako je červená nebo oranžová, působí na emoce a podporují emotivní nákupy, zatímco studené barvy podporují logické a pomalé uvažování? Proto se do obchodu se šperky hodí fialový koberec, zatímco banka může sáhnout po šedavě modré.

Černá patří luxusu, šedá stabilitě, žlutá optimismu a dobré náladě. Nestačí ale ukázat na zelenou a říct: „Tuhle barvu chci k nám do obchodu, protože zelená uklidňuje.“ Vnímejte rozdíly mezi odstíny: zatímco výrazné, „řvavé“ barvy podporují kreativitu a srší energií, tlumené (například mechově zelená) pomůžou vyvolat pocit klidu a prémiové kvality.

Tip na čtení: Jednotlivé barvy na sebe za lidskou historii navázaly asociace, mezi kterými jsou i hodnoty vaší značky. Pokud si chcete danou hodnotu a barvu přivlastnit, dostaňte ji tam, kde se zákazníci s vaší značkou fyzicky potkávají. Vztahem mezi barvami a brandem se zabývá tento článek.

Koberec mění celkový dojem

Podívejte se, jak dokáže interiér změnit barva koberce v hotelovém pokoji. Zatímco světle hnědá (mocca) pokoj uzemňuje, dodává mu klid a harmonii, červená přidává na útulnosti, ale zároveň vášni.

Podobně barvy působí v kanceláři a ovlivňují to, jak se pracuje vám nebo vašim zaměstnancům. Zatímco jasně modrá vytváří inspirativní a svěží prostředí, tlumená zelená přináší klid a stabilitu. Fialová, barva sofistikovanosti a mystiky, vnáší nádech soukromé místnosti pro VIP, pracovny člověka, který si potrpí na kvalitu.

A jak dostat barvy do interiéru?

Nemusíte prvoplánově natřít stěny na modro, aby vaše kancelář působila uklidňujícím dojmem. Stačí vybrat správný koberec. Koberce zútulní i komerční prostory, díky nim se cítíme víc „doma“ než na nablýskané podlaze. Pomáhají dotvořit dobrý pocit, který zákazník z vašeho obchodu nebo třeba hotelu má.

Návrat koberců do komerčních i soukromých interiérů inspiroval designéry, kteří vytvořili novou kolekci koberců Beltia Project pro komerční prostory. Ty jsou připravené na vysokou zátěž, takže ustojí provoz v komerčních prostorách a zároveň jim dodají barvy, které reprezentují vaši značku.

Najdete je na Beltia.cz, odkud si můžete nechat poslat kompletní katalog všech designů.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

konstantin-margaretis-web

Budování managementu firmy | Konstantin Margaretis (Skladon)

marek-odehnal-web

Jak v podnikání vytvořit skutečné jmění? | Marek Odehnal

petr-volf-web

Jak spolupracovat s digitálními agenturami a nenapálit se? | Petr Volf

Právě vyšlo

jakub-kaderavek-web

Koho si najmout na váš web na WordPressu? | Jakub Kadeřávek

jakub-cerny-web

Zvýšení tržeb e-shopu díky vyhledávání na webu: Jak na to? | Jakub Černý

petr-borkovec-web

Vize a strategie firmy, práce s OKR | Petr Borkovec (Partners)

Nejoblíbenější

pavel-minar-web

Procesní řízení, systém práce a růst v podnikání na volné noze | Pavel Minář

marek-lecian-web

Zvyšování odbornosti u specialistů na volné noze | Marek Lecián

andrej-kiska-web

Jak získat investora a vybudovat úspěšný startup? | Andrej Kiska (Credo Ventures)

Komentáře

Doporučené články

Martin Kůra

Martin Kůra: Jak dělat SEO v zahraničí?

jan-moudrik-web

Jan Moudřík: Jak Alza.cz buduje svou síť kamenných prodejen?

jan-hummel-web

Jan Hummel (Fruitisimo): Začali jsme se zmrzlinovým stánkem. Letos plánujeme obrat 300 miliónů

eva-stroupkova-web

Eva Stroupková: Tvorba e-shopu ProMaléDobrodruhy.cz, unikátnost sortimentu, budování značky, práce a rodina

Inzerce