Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Inspirujte se a vytvořte úspěšnou strategii pro Váš byznys
Získejte ihned použitelné praktické tipy, jak zefektivnit Vaše podnikání
Učte se od Vašich nových mentorů- TOP byznysmenů
Zjistit více

Inzerce

Barvy v komerčních interiérech: Jak ovlivňují rozhodování zákazníků?

Vliv barev na psychologii zákazníka zohledňují firmy při tvorbě loga nebo webu, do jejich reprezentativních prostor se ale často žádné zamyšlení nad barvami nedostane. A co vy, víte, proč mají vaše obchody nebo kanceláře barvu, jakou mají?

Už jste někdy byli na návštěvě u někoho, kdo měl obývák vymalovaný na sytě oranžovo nebo jinou výraznou barvu? A jak vám tam bylo?

Tak jako dokáže barva interiéru ovlivnit, jak se cítíte doma nebo na návštěvě, ovlivňuje i to, jakým dojem působí vaše komerční prostory (a tedy i vaše firma) na zákazníky. Ze stejného důvodu, proč testují e-shopy barvu pozadí (například Ebay tak přišel na to, že červená přiměje uživatele utratit víc), měli byste i vy řešit, jaké barvy působí na zákazníky na kamenných prodejnách a dalších místech, kde s vámi lidé přijdou fyzicky do kontaktu.

Jaká místa tím myslím?

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

  • restaurace
  • obchody
  • výdejní místa
  • kanceláře a zasedačky
  • hotely (od recepce po pokoje)

Ve zkratce všude, kde vám záleží na tom, jak se tam lidé cítí.

Jak barva interiéru ovlivňuje vaše zákazníky?

Věděli jste, že modrá sice uklidňuje, ale zároveň snižuje hlad a chuť k jídlu, a tak není vhodná do restaurace? Může to být tím, že v přírodě najdete minimum modrých potravin, proto na nás modrá působí spíš jedovatě, a tak není ideální ani pro supermarket nebo obchod s delikatesami.

A víte, že teplé barvy, jako je červená nebo oranžová, působí na emoce a podporují emotivní nákupy, zatímco studené barvy podporují logické a pomalé uvažování? Proto se do obchodu se šperky hodí fialový koberec, zatímco banka může sáhnout po šedavě modré.

Černá patří luxusu, šedá stabilitě, žlutá optimismu a dobré náladě. Nestačí ale ukázat na zelenou a říct: „Tuhle barvu chci k nám do obchodu, protože zelená uklidňuje.“ Vnímejte rozdíly mezi odstíny: zatímco výrazné, „řvavé“ barvy podporují kreativitu a srší energií, tlumené (například mechově zelená) pomůžou vyvolat pocit klidu a prémiové kvality.

Tip na čtení: Jednotlivé barvy na sebe za lidskou historii navázaly asociace, mezi kterými jsou i hodnoty vaší značky. Pokud si chcete danou hodnotu a barvu přivlastnit, dostaňte ji tam, kde se zákazníci s vaší značkou fyzicky potkávají. Vztahem mezi barvami a brandem se zabývá tento článek.

Koberec mění celkový dojem

Podívejte se, jak dokáže interiér změnit barva koberce v hotelovém pokoji. Zatímco světle hnědá (mocca) pokoj uzemňuje, dodává mu klid a harmonii, červená přidává na útulnosti, ale zároveň vášni.

Podobně barvy působí v kanceláři a ovlivňují to, jak se pracuje vám nebo vašim zaměstnancům. Zatímco jasně modrá vytváří inspirativní a svěží prostředí, tlumená zelená přináší klid a stabilitu. Fialová, barva sofistikovanosti a mystiky, vnáší nádech soukromé místnosti pro VIP, pracovny člověka, který si potrpí na kvalitu.

A jak dostat barvy do interiéru?

Nemusíte prvoplánově natřít stěny na modro, aby vaše kancelář působila uklidňujícím dojmem. Stačí vybrat správný koberec. Koberce zútulní i komerční prostory, díky nim se cítíme víc „doma“ než na nablýskané podlaze. Pomáhají dotvořit dobrý pocit, který zákazník z vašeho obchodu nebo třeba hotelu má.

Návrat koberců do komerčních i soukromých interiérů inspiroval designéry, kteří vytvořili novou kolekci koberců Beltia Project pro komerční prostory. Ty jsou připravené na vysokou zátěž, takže ustojí provoz v komerčních prostorách a zároveň jim dodají barvy, které reprezentují vaši značku.

Najdete je na Beltia.cz, odkud si můžete nechat poslat kompletní katalog všech designů.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

marco-marinucci-web

Udržitelnost v byznysu v praxi | Marco Marinucci (Generali Investments CEE)

marek-marusinec-web

Jak rozvíjet zaměstnance ve vaší firmě? | Marek Marušinec

marek-odehnal-web

Investování pro freelancery | Marek Odehnal

Právě vyšlo

Premium
jiri-hlavenka-web

Krize ve firmě nikoho nebaví. Jak z ní vzejít silnější? | Jiří Hlavenka

Premium
miroslav-udan-web

Vybudoval Shoptet. Díky čemu firma utekla konkurenci? | Miroslav Uďan

Premium
petr-rokyta-web

18 let budování firmy. V Česku, Rusku a dalších zemích | Petr Rokyta (Automator)

Nejoblíbenější

Premium
vydrzel-budnik-web

Microsoft, PPF, O2. Duel dvou TOP manažerů o řízení firmy | Michal Vydržel a Tomáš Budník

Premium
ruslan-skopal-web

Marketplaces. Jak na nich prodává Trenýrkárna? | Ruslan Skopal

Premium
martin-stibor-web

Rebranding e-shopu Korálky.cz na Manumi | Martin Stibor

Komentáře

TOP obsah

Premium
vaclav-stanek-web

Václav Staněk: Jak Vasky vyrostly díky marketingu?

Premium
ruslan-skopal-web

Marketplaces. Jak na nich prodává Trenýrkárna? | Ruslan Skopal

Premium
petr-borkovec-web

Petr Borkovec: Jak se tvoří byznys modely?

Premium
lukas-antos-web

Lukáš Antoš (Rohlík.cz): Zaměřte firmu na zákazníka

Inzerce