Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Konkrétní a praktické tipy pro řízení malé i velké firmy.
TOP podnikatelé, manažeři a další specialisté na byznys.
Témata, o kterých se jinde nemluví. Důležité pro každého podnikatele.
Zjistit více

Inzerce

Barvy v komerčních interiérech: Jak ovlivňují rozhodování zákazníků?

Vliv barev na psychologii zákazníka zohledňují firmy při tvorbě loga nebo webu, do jejich reprezentativních prostor se ale často žádné zamyšlení nad barvami nedostane. A co vy, víte, proč mají vaše obchody nebo kanceláře barvu, jakou mají?

Už jste někdy byli na návštěvě u někoho, kdo měl obývák vymalovaný na sytě oranžovo nebo jinou výraznou barvu? A jak vám tam bylo?

Tak jako dokáže barva interiéru ovlivnit, jak se cítíte doma nebo na návštěvě, ovlivňuje i to, jakým dojem působí vaše komerční prostory (a tedy i vaše firma) na zákazníky. Ze stejného důvodu, proč testují e-shopy barvu pozadí (například Ebay tak přišel na to, že červená přiměje uživatele utratit víc), měli byste i vy řešit, jaké barvy působí na zákazníky na kamenných prodejnách a dalších místech, kde s vámi lidé přijdou fyzicky do kontaktu.

Jaká místa tím myslím?

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

  • restaurace
  • obchody
  • výdejní místa
  • kanceláře a zasedačky
  • hotely (od recepce po pokoje)

Ve zkratce všude, kde vám záleží na tom, jak se tam lidé cítí.

Jak barva interiéru ovlivňuje vaše zákazníky?

Věděli jste, že modrá sice uklidňuje, ale zároveň snižuje hlad a chuť k jídlu, a tak není vhodná do restaurace? Může to být tím, že v přírodě najdete minimum modrých potravin, proto na nás modrá působí spíš jedovatě, a tak není ideální ani pro supermarket nebo obchod s delikatesami.

A víte, že teplé barvy, jako je červená nebo oranžová, působí na emoce a podporují emotivní nákupy, zatímco studené barvy podporují logické a pomalé uvažování? Proto se do obchodu se šperky hodí fialový koberec, zatímco banka může sáhnout po šedavě modré.

Černá patří luxusu, šedá stabilitě, žlutá optimismu a dobré náladě. Nestačí ale ukázat na zelenou a říct: „Tuhle barvu chci k nám do obchodu, protože zelená uklidňuje.“ Vnímejte rozdíly mezi odstíny: zatímco výrazné, „řvavé“ barvy podporují kreativitu a srší energií, tlumené (například mechově zelená) pomůžou vyvolat pocit klidu a prémiové kvality.

Tip na čtení: Jednotlivé barvy na sebe za lidskou historii navázaly asociace, mezi kterými jsou i hodnoty vaší značky. Pokud si chcete danou hodnotu a barvu přivlastnit, dostaňte ji tam, kde se zákazníci s vaší značkou fyzicky potkávají. Vztahem mezi barvami a brandem se zabývá tento článek.

Koberec mění celkový dojem

Podívejte se, jak dokáže interiér změnit barva koberce v hotelovém pokoji. Zatímco světle hnědá (mocca) pokoj uzemňuje, dodává mu klid a harmonii, červená přidává na útulnosti, ale zároveň vášni.

Podobně barvy působí v kanceláři a ovlivňují to, jak se pracuje vám nebo vašim zaměstnancům. Zatímco jasně modrá vytváří inspirativní a svěží prostředí, tlumená zelená přináší klid a stabilitu. Fialová, barva sofistikovanosti a mystiky, vnáší nádech soukromé místnosti pro VIP, pracovny člověka, který si potrpí na kvalitu.

A jak dostat barvy do interiéru?

Nemusíte prvoplánově natřít stěny na modro, aby vaše kancelář působila uklidňujícím dojmem. Stačí vybrat správný koberec. Koberce zútulní i komerční prostory, díky nim se cítíme víc „doma“ než na nablýskané podlaze. Pomáhají dotvořit dobrý pocit, který zákazník z vašeho obchodu nebo třeba hotelu má.

Návrat koberců do komerčních i soukromých interiérů inspiroval designéry, kteří vytvořili novou kolekci koberců Beltia Project pro komerční prostory. Ty jsou připravené na vysokou zátěž, takže ustojí provoz v komerčních prostorách a zároveň jim dodají barvy, které reprezentují vaši značku.

Najdete je na Beltia.cz, odkud si můžete nechat poslat kompletní katalog všech designů.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

petr-macek-web

Práce na dálku. Budoucnost, nebo jen dočasný trend? | Petr Macek (Caflou.cz)

jiri-jemelka-web

Firma neroste. Co s tím? | Jiří Jemelka (JPF)

adam-neuberger-web

Začátek recese kryptoměn? | Adam Neuberger (Probinex)

Právě vyšlo

jakub-kaderavek-web

WordPress: Jeho možnosti a napojení na další systémy | Jakub Kadeřávek

Premium
petr-krivanek-web

Jak si nastavit firmu, abychom se z ní nepodělali? | Petr Křivánek (Happy Sport)

Premium
ondrej-fryc-web

Ondřej Fryc: Budování managementu firmy (Mall, Reflex Capital)

Nejoblíbenější

Premium
dalibor-dedek-web

Dalibor Dědek: Jak vybudoval Jablotron?

Premium
karol-gulas-web

Marketing Astratexu | Karol Guláš

Premium
vojtech-boril-web

SaaS byznys: Jak s ním růst? | Vojtěch Bořil (Kentico)

Komentáře

TOP obsah

Premium
diana-radl-rogerova-web

Jak vybírat nejlepší zaměstnance do firmy? | Diana Rádl Rogerová (Deloitte)

pavel-baudis-web

Pavel Baudiš (Avast): Jak se buduje firma se 400 milióny uživateli po celém světě?

Premium
dominik-pichal-web

Privátní značky: Jak je vytvořit? | Dominik Píchal (Grizly.cz)

miroslav-tesar-web

Stabilizace rozpadající se firmy | Miroslav Tesař (Astratex)

Inzerce