Guestpost: Vyšší open rate, CTR i CTOR. Tak nějak vypadá sen každého e-mailingáře. Podle Martiny Vincencové z Ušetřeno.cz si ten sen můžete docela snadno splnit, když svou pozornost zaměříte na automatizované rozesílky a jejich správné nastavení. Statistiky jejích kampaní to dokazují naprosto jasně, a proto se o některé z nich podělila i s vámi.
V dnešním světě se vše automatizuje a tento trend se nevyhýbá ani e-mail marketingu. E-mail marketér se tak stále víc než odesílatelem jednotlivých sdělení stává „režisérem”, který vytváří a realizuje různé scénáře, podle vzorců chování zákazníků. U nás v Ušetřeno.cz je tenhle trend jasně patrný.
Automatizace neznamená jen jisté usnadnění práce, ale i jiné výsledky z e-mailingu. Dnes vám chci v číslech ukázat rozdíl mezi výsledky, jakých dosahují pravidelné e-mailingové rozesílky v porovnání s automatizovanými e-maily, které se odesílají v určitých fázích prodejního procesu. Vezmeme to ale po pořádku. Čím se tyto dva typy e-mailu liší?
Pravidelné rozesílky jsou klasické e-mailové kampaně, které se s určitým cílem rozešlou na velkou masu kontaktů z naší databáze. Samozřejmě ne na celou databázi, ale jen její určitou část, která je relevantní pro dané sdělení. I přesto se ale jedním sdělením snažíte zasáhnout velkou a různorodou skupinu lidí.
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Automatizované rozesílky jsou oproti tomu e-maily navázané na určitou akci zákazníka, na základě které se mu automaticky odešlou. Jednoznačně k nim potřebujete sofistikovanější software a přesné nastavení procesů. Na druhou stranu se ale každý e-mail odesílá jednotlivě, v přesnou určitou chvíli a s určitým sdělením cíleným na daného zákazníka.
Automatizované e-maily mají oproti klasickým rozesílkám určité výhody:
Pokud se sdělením míříme více méně naslepo, je pravděpodobnější, že se se sdělením netrefíme. Proto je u klasických rozesílek větší šance, že se minou účinkem. Naši zákazníci nás pak v lepším případě budou ignorovat, v horším nás označí jako spam.
Klasicky slouží především k předání informací o objednávce. U nás vedle toho máme pro zákazníky připravené i e-maily, které mají:
Rozdíl mezi automatizovanými e-maily a klasickými rozesílkami ale není jen v cílení a způsobu odeslání. Rozdíl najdeme i ve výsledcích, které takto odeslané e-maily vykazují.
Pro přiblížení problematiky pro vás mám příklad naservírovaný přímo z kuchyně Ušetřeno.cz.
Vybrala jsem e-mailové kampaně, které byly rozeslány v měsících květnu a červnu tohoto roku a zaměřovaly se na propagaci srovnání dodavatelů plynu na našem portálu. Tyto kampaně byly realizovány jednak jako klasické prodejní rozesílky…
… a zároveň také jako 3dílný automatizovaný seriál s tipy, jak ušetřit, kde se rovněž snažíme přivést zákazníka k našemu srovnání dodavatelů plynu.
Tento seriál funguje následujícím způsobem: v pravidelných intervalech po dvou edukativních e-mailech přichází e-mail třetí, který je již prodejní.
Pro představu jsem připojila podobu všech zmíněných e-mailů, abyste mohli sami porovnat, jak v každém z nich vypadá sdělení a způsob komunikace.
A teď k těm číslům.
Souhrnný průměrný výsledek – klasická prodejní rozesílka plynu: | ||
Květen | Červen | |
Open rate * | 4,03 % | 4,74 % |
CTR ** | 1,79 % | 1,55 % |
CTOR *** | 44,22 % | 31,72 % |
Souhrnný průměrný výsledek – automatizované emaily: | ||
Květen | Červen | |
Open rate | 7,48 % | 6,86 % |
CTR | 6,64 % | 8,94 % |
CTOR | 89,85 % | 86,81 % |
Jak lze vidět z výše uvedených výsledků, automatizovaná rozesílka má ve všech sledovaných parametrech výrazně lepší výsledky. A co nám výrazně vyšší open rate, CTR i CTOR říká? Jednoznačně to, že naše automatizované sdělení i jeho forma byla pro příjemce relevantní natolik, že ho přiměla k aktivitě. A to je nesmírně důležité.
Svou roli ve výsledcích samozřejmě hraje i sezónnost a charakter konkrétního produktu. Nicméně výsledky automatizovaných e-mailů jsou o tolik lepší, že z nich můžeme vyvodit i jeden prostý závěr: prostě fungují lépe. A ten trik spočívá jednoznačně v cílenějším oslovení každého jednotlivého zákazníka ve vhodnou chvíli. Vedle toho, že se vám takto povede oslovit více zákazníků, to s sebou nese ještě jednu výhodu. Povede se vám NEoslovit méně zákazníků. A to se také počítá. Nikdo nechce, aby jeho značka byla spojována s otravnou nevyžádanou poštou, takže i na to musíte v e-mailingu myslet.
Pokud bych tedy měla poodhalit něco z budoucí strategie Ušetřeno.cz, za nás jednoznačně platí, že se chceme dál ubírat cestou automatizovaných e-mailů a vytvářet přesně zacílená sdělení pro všechny fáze zákazníkova životního cyklu.
Na závěr bych zabrouzdala do obecných vod a přidala jednu univerzální radu. Tak jako v celém e-mail marketingu i zde vstupuje do hry řada proměnných: načasování doručení, vzhled e-mailu, obsah sdělení, předmět a i landing page. Proto se vyplatí zkoušet, testovat a postupně docházet k lepším a lepším výsledkům.
Vysvětlivky:
OR (open rate) = je metrika, která ukazuje, kolik procent z odeslaných e-mailů bylo ve skutečnosti otevřeno. Vypočítává se takto: unikátní otevření děleno počet odeslaných e-mailů a vynásobeno 100.
CTR (click- through rate) = udává míru prokliku. Tedy říká, kolik procent lidí, na který se mailing odeslal, se z e-mailu prokliklo.
CTOR (Click-to-Open Rate) = díky této metrice můžeme vidět, jak moc je pro recipienty naše sdělení relevantní. Udává se v procentech a vypočítává se jako podíl unikátní kliky a unikátní otevření krát 100.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Před 1 týdnem
Před 1 týdnem
Před 1 měsíc
Před 1 měsíc
Před 2 měsíce
Před 2 měsíce
Před 4 měsíce
Před 4 měsíce
Před 6 měsíců
Před 6 měsíců