Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Inspirujte se a vytvořte úspěšnou strategii pro Váš byznys
Získejte ihned použitelné praktické tipy, jak zefektivnit Vaše podnikání
Učte se od Vašich nových mentorů- TOP byznysmenů
Zjistit více

Inzerce

6 způsobů jak chránit sebe i své podnikání na internetu

Při svém podnikání určitě využíváte internet. V mnoha věcech usnadňuje a zjednodušuje život, ale představuje také určité bezpečnostní riziko. Poradíme vám, jak chránit a neohrozit tak vaše podnikání.

Jaké nástrahy číhají na internetu?

Phishing

Při phishingu se útočníci často vydávají za důvěryhodné instituce. Jejich cílem je získat vaše osobní údaje, které v případě falešného přihlášení se do účtu nechtěně předáte. Nejčastěji se vydávají za banky, což vede ke krádeži vašich financí. Rovněž se s tím můžete setkat u sociálních sítí, na kterých vám zase hrozí krádež identity.

Dnešní metody podvodů jsou mnohem propracovanější, někdy až k nerozeznání od originálních institucí. Nejčastěji se můžete setkat s podvodným e-mailem, ve kterém vám přijde nenadálá faktura. Často se tváří, že je od známých společností, se kterými jste s největší pravděpodobností už někdy spolupracovali. Většinou se jedná o nenápadné menší částky, aby nevzbuzovaly pozornost.

Malware

Malware je každý software nebo kód, který byl vyvinut se špatným úmyslem. Jeho úkolem je většinou poškodit nebo znemožnit přístup do vašeho počítačového zařízení či získat citlivá data. Šíří se více způsoby, nejčastěji jako příloha e-mailu, podvodnou aplikací či počítačovým programem.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Útočníci si vždy najdou způsob, kterým se vás pokusí oklamat, proto byste neměli zapomínat na tyto věci:

Používejte silná a odlišná hesla

Při vytváření hesla dbejte na jeho jedinečnost a nevyužívejte jedno heslo pro více účtů. Silné heslo by mělo mít 12 až 15 znaků skládajících se z různých znaků, čísel či velikosti písma. Zamezíte tak jeho rychlému uhodnutí či dešifrování. Riziko snížíte také pravidelnou změnou hesla, ideálně každé 3 měsíce. Vhodné heslo je také fráze, která nemusí dávat smysl.

Chraňte se antivirem

Ujistěte se, že je vaše zařízení chráněno antivirem. Nezapomínejte si jej aktualizovat, protože právě to vás chrání před nově vzniklými viry. Vyšší ochranu si zabezpečíte také speciálním antispywarem, který zabraňuje programům špehovat a ukládat vaše data.

Nepřipojujte se k veřejné síti

Pokud to není nutné, nepřipojujte se do nezabezpečené WiFi sítě. To je totiž nejjednodušší způsob, jak se dostat do vašeho zařízení. Útočníci, kteří jsou připojeni na stejnou síť nebo ji dokonce vytvářejí, mohou ukrást vaše data či sledovat vaši komunikaci. V horším případě může nastat krádež identity.

Ověřte bezpečnostní protokol na stránce

I URL adresa stránky vám poměrně rychle napoví, zda je bezpečná. Stačí, když si zkontrolujete SSL protokol, který se využívá pro bezpečnou komunikaci s internetovými servery HTTPS.

Díky tomu je tato komunikace mezi servery šifrována. Také vždy zkontrolujte a pečlivě přečtěte, jaká povolení stránce udělujete. Pokud se vám stránka zdá byť jen trochu podezřelá, rozhodně v ní nevyplňujte žádné citlivé údaje.

Neklikejte na podezřelé e-maily

Pokud se ve vaší poště objeví podezřelý e-mail, rozhodně neklikejte na žádný přiložený soubor či link. Ten totiž s největší pravděpodobností obsahuje malware, který vám napadne počítač. Útočníci se však stále zdokonalují, proto se e-maily mohou na první pohled zdát jako pravé. Pokud se vám tedy zdá podezřelý, vždy si ověřte u dané společnosti, zda je e-mail opravdu od nich.

Zálohujte svá data

Pokud se bojíte, že vám hrozí napadení počítače, mějte vždy pro jistotu zálohovaná data. Místo, kde si uložíte svá data by nemělo být součástí počítače. Nejlepší bude, pokud využijete externí SSD disky či paměťové karty. Data si nezapomeňte zálohovat pravidelně, zamezíte tak velkým ztrátám, kterých byste později mohli litovat.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

petr-macek-web

Finanční řízení firmy v nepříznivé době | Petr Macek (Caflou)

milan-pichlik-web

Marketing bez cookies a měření na internetu | Milan Pichlík (eHub)

vit-endler-web

Jak se hodnotí firmy pohledem investora? | Vít Endler (Fingood)

Právě vyšlo

Premium
martin-penicka-web

Zažité metody nefungují. Řízení firmy je velmi komplexní | Martin Pěnička (TisknuLevně.cz)

Premium
karel-parizek-web

Jak řídit marketingový tým? | Karel Pařízek

Premium
jakub-ditrich-web

Když váš trh ještě ani neexistuje. Jak nastoupit na vlnu nových trendů? | Jakub Ditrich

Nejoblíbenější

Premium
alex-mlatilik-web

Zľavomatu hrozilo zavření a musel se vybudovat skoro od nuly | Aleš Mlátilík

Premium
petr-ludwig-web

Petr Ludwig: 18 let v byznysu a kampaň s dosahem 1,3 miliardy lidí

Premium
pavel-voparil-web

Zvládání krize v e-commerce. Co pomohlo Bonami? | Pavel Vopařil

Komentáře

TOP header

Premium
ruslan-skopal-web

Marketplaces. Jak na nich prodává Trenýrkárna? | Ruslan Skopal

jitka-dvorakova

Jitka Dvořáková živě na E-shop Klubu. Co prozradila o řízení CZC.cz?

Premium
martin-hausenblas-web

Martin Hausenblas: Jak předat firmu nástupci a posunout se do role majitele?

Premium
vit-horky-web

Jak prodat firmu? Příběh Brand Embassy | Vít Horký

Inzerce