Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Jdeme v nich mnohem více do hloubky. Žádná teorie, pouze praxe.
Zpovídáme špičkové hosty z řad TOP podnikatelů a manažerů.
Cenné know-how pro majitele a šéfy malých i velkých firem.
Zjistit více

Inzerce

6 způsobů jak chránit sebe i své podnikání na internetu

Při svém podnikání určitě využíváte internet. V mnoha věcech usnadňuje a zjednodušuje život, ale představuje také určité bezpečnostní riziko. Poradíme vám, jak chránit a neohrozit tak vaše podnikání.

Jaké nástrahy číhají na internetu?

Phishing

Při phishingu se útočníci často vydávají za důvěryhodné instituce. Jejich cílem je získat vaše osobní údaje, které v případě falešného přihlášení se do účtu nechtěně předáte. Nejčastěji se vydávají za banky, což vede ke krádeži vašich financí. Rovněž se s tím můžete setkat u sociálních sítí, na kterých vám zase hrozí krádež identity.

Dnešní metody podvodů jsou mnohem propracovanější, někdy až k nerozeznání od originálních institucí. Nejčastěji se můžete setkat s podvodným e-mailem, ve kterém vám přijde nenadálá faktura. Často se tváří, že je od známých společností, se kterými jste s největší pravděpodobností už někdy spolupracovali. Většinou se jedná o nenápadné menší částky, aby nevzbuzovaly pozornost.

Malware

Malware je každý software nebo kód, který byl vyvinut se špatným úmyslem. Jeho úkolem je většinou poškodit nebo znemožnit přístup do vašeho počítačového zařízení či získat citlivá data. Šíří se více způsoby, nejčastěji jako příloha e-mailu, podvodnou aplikací či počítačovým programem.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Útočníci si vždy najdou způsob, kterým se vás pokusí oklamat, proto byste neměli zapomínat na tyto věci:

Používejte silná a odlišná hesla

Při vytváření hesla dbejte na jeho jedinečnost a nevyužívejte jedno heslo pro více účtů. Silné heslo by mělo mít 12 až 15 znaků skládajících se z různých znaků, čísel či velikosti písma. Zamezíte tak jeho rychlému uhodnutí či dešifrování. Riziko snížíte také pravidelnou změnou hesla, ideálně každé 3 měsíce. Vhodné heslo je také fráze, která nemusí dávat smysl.

Chraňte se antivirem

Ujistěte se, že je vaše zařízení chráněno antivirem. Nezapomínejte si jej aktualizovat, protože právě to vás chrání před nově vzniklými viry. Vyšší ochranu si zabezpečíte také speciálním antispywarem, který zabraňuje programům špehovat a ukládat vaše data.

Nepřipojujte se k veřejné síti

Pokud to není nutné, nepřipojujte se do nezabezpečené WiFi sítě. To je totiž nejjednodušší způsob, jak se dostat do vašeho zařízení. Útočníci, kteří jsou připojeni na stejnou síť nebo ji dokonce vytvářejí, mohou ukrást vaše data či sledovat vaši komunikaci. V horším případě může nastat krádež identity.

Ověřte bezpečnostní protokol na stránce

I URL adresa stránky vám poměrně rychle napoví, zda je bezpečná. Stačí, když si zkontrolujete SSL protokol, který se využívá pro bezpečnou komunikaci s internetovými servery HTTPS.

Díky tomu je tato komunikace mezi servery šifrována. Také vždy zkontrolujte a pečlivě přečtěte, jaká povolení stránce udělujete. Pokud se vám stránka zdá byť jen trochu podezřelá, rozhodně v ní nevyplňujte žádné citlivé údaje.

Neklikejte na podezřelé e-maily

Pokud se ve vaší poště objeví podezřelý e-mail, rozhodně neklikejte na žádný přiložený soubor či link. Ten totiž s největší pravděpodobností obsahuje malware, který vám napadne počítač. Útočníci se však stále zdokonalují, proto se e-maily mohou na první pohled zdát jako pravé. Pokud se vám tedy zdá podezřelý, vždy si ověřte u dané společnosti, zda je e-mail opravdu od nich.

Zálohujte svá data

Pokud se bojíte, že vám hrozí napadení počítače, mějte vždy pro jistotu zálohovaná data. Místo, kde si uložíte svá data by nemělo být součástí počítače. Nejlepší bude, pokud využijete externí SSD disky či paměťové karty. Data si nezapomeňte zálohovat pravidelně, zamezíte tak velkým ztrátám, kterých byste později mohli litovat.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

marek-odehnal-web

Investování pro majitele firem: Co se vyplatí? | Marek Odehnal

jiri-simonides-web

Influencer marketing: Jak ho může dělat menší firma? | Jiří Simonides (Fragile)

vit-endler-web

Do čeho v dnešní době investovat? | Vít Endler (finGOOD.cz)

Právě vyšlo

Premium
vojtech-boril-web

SaaS byznys: Jak s ním růst? | Vojtěch Bořil (Kentico)

jakub-kaderavek-web

WordPress: Vyplatí se na něm vytvářet e-shop? | Jakub Kadeřávek

Premium
lenka-oneill-web

Pietro Filipi: Příčiny pádu módní značky | Lenka O’Neill

Nejoblíbenější

Premium
pavel-hrstka-web

Jak si spočítat investice do firmy? | Pavel Hrstka (CityZen)

Premium
martina-horka-web

dm drogerie: Jak se řídí 4 tisíce zaměstnanců? | Martina Horká

Premium
jan-simkanic-web

Deník N: Cesta ze ztráty k provoznímu zisku | Ján Simkanič

Komentáře

TOP obsah

michal-koubek-web

Jak spočítat náklady na vytvoření managementu firmy? | Michal Koubek

jaromir-ranek-web

B2B v e-commerce podle Alza.cz | Jaromír Řánek

tomas-malovec-web

Rozjezd nové firmy a vydělávání peněz od začátku | Tomáš Malovec (Born Digital)

michal-koubek-10-web

Michal Koubek: Služby pro zákazníky e-shopů jako nový zdroj příjmu firmy

Inzerce