Inspirace pro vaše podnikání a marketing

Zbyšek Nádeník: Pomáháme mužům, kteří nechtějí trávit hodiny procházením nákupních center

zbysek-nadenik-velkyZbyšek Nádeník je 31letý webdesigner a konzultant webových projektů. Kromě toho se ale rozhodl založit i projekt Radidar.cz, který pomáhá mužům s výběrem vhodných dárků. Za 199 Kč od něj a jeho dvou kolegyň získáte 3 tipy na vhodné dárky, kterými můžete udělat radost svým polovičkám. Proč takový projekt založil a má vůbec smysl?

Zbyšku, jak tě vůbec napadlo takovou službu spustit?
Asi před 2 lety jsme seděli s přítelkyní v kuchyni a ona si stěžovala, že její táta zase jako každý rok neví, co koupit mámě k narozeninám. A protože její táta nebyl v mužské části populace výjimkou, ale spíše pravidlem, tak nás napadlo, že bychom mohli všem mužům pomáhat s výběrem dárků.

Takže se projekt vyvíjel 2 roky?
Spíše nám ty 2 roky zrál jako myšlenka v hlavě. Průběžně jsme se o něm bavili a zapisovali si poznámky, nápady, možné cesty, dělali analýzy a podobně. Žádný spěch.

Proč jsi ho nakonec po těch 2 letech spustil?
Čím dál tím více jsme věřili, že bude fungovat. U Radidaru jsem měl i po těch 2 letech uzrávání pocit, že stále dává smysl, a proto jsme se do něj pustili na plno a zveřejnili ho.

Co přesně Radidar.cz nabízí?
Jsme dárkové poradenství pro muže. Osobně dáváme tipy na dárky, které budou sedět obdarovanému na míru. Pomáháme tak mužům, kteří nechtějí trávit hodiny hledáním nebo procházením nákupních center a rádi by svoje blízké překvapili trochu zajímavějším dárkem, než které se na nás valí ze všech masových reklam.

Jak takový dárek může vypadat?
Na konkrétní typový příklad doporučených dárků se můžete podívat u nás na webu.

Jak to celé funguje?
Přijdete na radidar.cz a vyplníte dotazník o tom, komu chcete dárek dát, a zaplatíte 199 Kč. Dotazník si poté převezme Tereza nebo Petra, důkladně si jej projde, vcítí se do osoby, kterou chcete obdarovat, a dle toho začne na internetu hledat vhodné dárky. Tři vybrané tipy s odkazy na místa, kde je můžete rovnou koupit, vám do 24 hodin pošle na e-mail.

Takže zákazník platí jen 199 Kč? Kolik času a úsilí do toho mohou dámy investovat, aby to bylo ziskové i pro tebe?
Ano, zákazník platí 199 Kč. Chceme se dostat k tomu, aby jedno doporučení zabralo zhruba 30 minut. Nicméně v současnosti je to daleko delší doba, protože holky začínají, ladí podobu e-mailů a často vybírají dárky společně, takže jim to zabírá zhruba dvojnásobek času.

Myslíš si, že je po takové službě poptávka?
Myslíme si, že poptávka bude. Pomáháme řešit mužům relativně banální a každodenní problém: Chcete někomu blízkému dát pěkný dárek, ale v tisícovkách nabízených možností se neorientujete a nemáte čas je probírat. Tak se s někým za pár korun poradíte a máte po problému.

Nezjišťovali jste si, jaká existuje poptávka, předem?
Žádné seriózní výzkumy jsme nedělali. Stačilo nám, že jsme se setkávali s nepřímou poptávkou u mužů v našem okolí. Tím myslím výkřiky: „Já vůbec nevím, co koupit. Co já bych dal za nějaký dobrý tip na dárek.“ Já sám jsem tuhle větu měl na jazyku před každými Vánoci nebo narozeninami.

radidar-46

Zdroj fotky: Archiv Zbyška Nádeníka

 

Co bylo tvým největším impulzem pro realizaci Radidaru?
Předně jsem viděl řešení vlastního problému, protože dávat dárky jsem nikdy neuměl a většinou jsem vybíral kraviny. Jediná šance, jak koupit něco kloudného, byla jít nakupovat s nějakou ženou, nebo se s ní předtím alespoň poradit. Můj impluz byl tedy prostý – sám jsem se tímhle nápadem nadchl a věřím mu.

V týmu máš dvě kolegyně. To jsou tvoje zaměstnankyně?
Všichni 3 fungujeme jako rovnocenní partneři. Holky mají na starosti primárně výběr dárků, do kterého se jim nijak nepletu. Na mně je pak jakási koordinace a usměrňování celého Radidaru.

Jak ho koordinuješ a kam ho směruješ?
Koordinuji ho z toho hlediska, že já sám jsem potenciální zákazník Radidaru. Jako muž, který to s dárky neumí, jej mohu využívat. Proto se na celou službu dívám z mužského pohledu věci a dle toho navrhuji vylepšení a úpravy celého pojetí služby. Směřuji jej tedy do té podoby, kdy z něj bude přesně vyladěný nástroj pro pomoc mužům s dárky.

Na základě čeho dárky vybíráte?
Jakmile nám na webu vyplníte formulář s charakteristikou obdarovaného, tak si jej vezme do rukou Petra nebo Tereza. Následně zapojí své ženské šesté smysly a začnou hledat vhodné dárky na míru.

A jste při tom nezaujatí? Neupřednostňujete nějaké obchody?
Zakládáme si na tom, že jsme 100% nezávislí. Jedinou podmínkou je, že e-shopy musí být důvěryhodné a mít zboží ihned na skladě připravené k expedici.

Může podobnou službu nabízet kdokoliv?
Určitě může. Asi jako s každou jinou službou. Koupíš si počítač a můžeš začít dělat webdesignéra. Naučíš se německy a můžeš nabídnout překlady. To, jestli uspěješ, nebo ne, ale pak spočívá na dlouhodobé kontinuální práci, perfektním servisu a přístupu ke klientům. A tak to ve službách má být.

Získáváte nějakou provizi z prodeje či jen z doporučení?
Pouze z doporučení. Žádné provize nemáme a ani je neplánujeme.

Jak mám vědět, že mi vaše služba skutečně pomůže a tipy nebudou úplně mimo?
Je to hodně o spolupráci klienta a nás. Pokud odflákne vyplnění dotazníku nebo do něj uvede polopravdy, projeví se to pravděpodobně i na slabších doporučeních na dárky.

Samozřejmě se splést můžeme i my, ale eliminujeme to tím, že doporučujeme hned 3 tipy na dárky. Přičemž každý ze třech tipů se tematicky liší. Minimálně navést na správnou cestu by vás tedy alespoň jeden z nich měl téměř vždy.

Garantujete vrácení peněz?
Pokud se nám ozve někdo, kdo není ani s jedním z 3 tipů vůbec spokojený, snažíme se zjistit, proč tomu tak bylo. Ptáme se, zjišťujeme další doplňkové informace o obdarovaném a poté zasíláme 3 nové tipy. Pokud ani pak není klient spokojený, vracíme peníze.

radidar-54

Zdroj fotky: Archiv Zbyška Nádeníka

 

To vypadá, že se vám to může pěkně protáhnout. Je to pro vás vůbec při tak nízké ceně rentabilní? 199 Kč, práce dvou lidí, čas při hledání dárků, komunikace s klientem, riziko opakování celé zakázky a samozřejmě i práce na vývoji, propagaci atd.
Nyní to rentabilní není, ale to není ani náš primární cíl. Počítáme s tím, že službu budeme nyní dotovat a učit se z ní. Zajímavá černá čísla se z ní dají dostat až s masovějším použitím.

Máte jen jednu cenu?
Ano, 199 Kč nehledě na to, jak drahý dárek chcete zakoupit.

Jak cenu určujete?
Zatím máme cenu zaváděcí a plánujeme s ní v budoucnu hýbat a nabízet i jiné rozšířené formy poradenství.

Vážně? Jaké například?
Představ si, že je odpoledne večer a zapomeneš na narozeniny svojí manželky, které slaví ten stejný den. Sedneš do auta, jako střela vletíš na nákupního centra a… koupíš první blbost, kterou vidíš. Ale přitom bys měl i alternativu. Zavolat nám, až budeš v centru, a poradit se s námi po telefonu. Hned se ti zvýší šance, že to, co koupíš, bude slavit větší úspěch. To je jedna z možností, kterou se ubírat. Zapsaných máme asi tucet dalších.

Zaujalo mne, že je to poradenství pro muže. Proč ne i pro ženy?
Problém při vybírání dárků mají totiž většinou muži. Ženy mají lepší cit a nebojí se poradit se s kamarádkou nebo rovnou vyrazí nakupovat společně. Muži jsou v tomhle více komplikovaní. Nosí si myšlenky v sobě a pak, když je začne tlačit čas, tak nakupují hodně impulzivně, což ne vždy slaví úspěch. Znám to. Proto jim nabízíme pomocnou ruku.

I žena ale může mít s výběrem dárků problémy. Proč tedy nepomoci i jim?
Souhlas, ale my si zatím nechceme tříštit pozornost a zkoušíme službu jenom na mužích. Ring pro podobnou službu cílenou na ženy je volný.

Na koho tedy konkrétně cílíte?
Na muže, kteří nemají mnoho času nebo je tolik nebaví vybírat dárky, ale i přes tento hendikep chtějí svoje blízké co nejvíce potěšit.

Jak je chcete oslovit?
Začínáme skromně po známých a jejich kamarádech. Osobní doporučení mi připadají jako nejsilnější nástroj. Budeme také rozjíždět reklamu na Facebooku a později PPC. Ale to bude spíše doplněk a podpora.

Pro nás jsou podstatné dlouhodobé výsledky a ty musí přijít přirozenou cestou růstu a ne nějakým raketovým skokem z ničeho nic.

Máš s projektem nějaké konkrétní cíle?
Původně jsme si říkali, že když budeme mít 1 zákazníka denně, tak nám to bude v počátečních měsících stačit jako ujištění, že projekt má skutečně smysl. A vyplatí se do něj dále investovat. Takže k téhle metě se nyní upínáme.

Jak jich chceš dosáhnout?
Dlouhodobým rozvojem služby a zpětnou vazbou od klientů. Teď je tedy pro nás primárním cílem co nejvíce službu otestovat a dle výsledků ji pak upravovat, aby lidem seděla a pomáhala co nejvíce.

radidar-58

Zdroj fotky: Archiv Zbyška Nádeníka

 

A do kdy je chcete mít?
Do půl roku.

Nemyslíš si, že Radidar bude spíše sezónní projekt? Že třeba před Vánoci bude zákazníků nejvíce a přes rok hodně málo?
Narozeniny a výročí slavíš přes celý rok, ale jinak Vánoce považujeme za jednoznačnou hlavní sezónu.

A jakým směrem ho chceš dál rozvíjet?
Další rozvoj bude kopírovat vizi, kterou jsme si nastolili. Chceme jít proti trendu nakupování dárků bez hlubšího smyslu. Stavíme se proti té zrůdné obecné masovosti, kterou doprovází třeba Vánoce. Na každém rohu na nás míří reklamy s cílem vnutit nám co nejrychleji sebevětší blbosti jenom proto, aby se točily peníze.

Tenhle přístup k výběru dárků je podle mě principiálně špatně, protože v dárcích nevidím pouhé věci, ale příležitost pro utužení lidských vztahů.

A pokud je chceme utužovat, měli bychom se před koupí dárku sami na chvíli zastavit a pozorně zamyslet. A možná se také s někým poradit.

Okomentovat článek

Sdílejte článek přátelům:

Autor: Jiří Rostecký

Jirkovi je 23 let. Podniká už od střední školy. Hned po ní založil svou první firmu. Nejvíce ho baví tvorba rozhovorů, kterými se snaží na internet přinášet více know-how a inspirace od českých profesionálů a podnikatelů. Píše blog o podnikání na internetu.

Komentáře čtenářů: 0

    Přidejte vlastní komentář