Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Meta tagy: Co do nich napsat a nad kterými jen marníte čas?

Jiří Rostecký
Před 9 roky
Meta tagy
Zdroj fotky: Fotolia.com | Autor: kaiwaterfield

Na internetu najdete spoustu článků a doporučení o tom, jak používat meta tagy, co do nich vyplňovat a jak je na web vložit. Bohužel řada těchto článků není aktuální. Zeptal jsem se na ně proto vedoucího oddělení SEO ze společnosti Dobrý web Tomáše Pospíšila.

Co to jsou meta tagy?

Pod slovem meta tagy si možná nic nepředstavíte. Napovědět vám ale mohu konkrétními tagy, které možná u svého webu poctivě vyplňujete. Jedná se zejména o meta tag title, description a keywords.

Většina českých e-shopových systémů jejich vyplnění poměrně snadno umožňuje. Používá při tom různé termíny, např. Titulek stránky, Popisek stránky, Klíčová slova apod.

Uživatelé oblíbeného redakčního systému WordPress meta tagy nejčastěji vyplňují postřednictvím nějakého pluginu, jako je třeba námi doporučovaný All in One SEO Pack.

Inzerce

Tyto tagy nejsou součástí obsahu webové stránky. Pomáhají vyhledávačům snáze identifikovat, co se na stránce nachází a co se na ní uživatelé mohou dozvědět. Patří mezi nejdůležitější faktory z hlediska on-page SEO, podle kterých vyhledávače webové stránky hodnotí. Pojďme se ale podívat na jednotlivé z nich.

Title

Meta tag title je jediný „viditelný“. Můžete si jej všimnout v hlavičce prohlížeče a pro vyhledávač symbolizuje název dané stránky. Podle Tomáše Pospíšila by měl jasně popsat její obsah: „Z pohledu nalezitelnosti stránky vyhledávači je důležité, aby obsahoval frázi / fráze, pod kterou budou uživatelé obsah vyhledávat.“

Title se nejčastěji skládá z dané klíčové fráze a značky a má délku mezi 50 a 60 znaky. V případě podstránky s nabídkou notebooků na e-shopu Alza.cz může vypadat následovně: „Notebooky | Alza.cz“. „Malá firma se ale může odlišit i stručnou konkurenční výhodou – třeba dopravou zdarma, rychlostí dodání, šíří nabídky apod.,“ dodává Pospíšil.

Description

Meta tag description vidět není, najdete jej pouze ve zdrojovém kódu. Na druhou stranu na něj ale můžete narazit ve výsledcích vyhledávání, a proto je velmi důležité jeho obsahu věnovat dostatek pozornosti.

„V description byste měli prodat obsah dané stránky. Měl by uživatele přesvědčit, že mu daná stránka pomůže a uspokojí jeho potřebu,“ radí Pospíšil s tím, že při psaní popisku byste měli vycházet i z analýzy klíčových slov a zmapování svých konkurenčních výhod. Nebojte se přitom prozkoumat i konkurenční weby a podívat se, jaké popisky zvolily oni.

Délka description se pohybuje mezi 150 a 160 znaky. Jakmile jej napíšete delší, velmi pravděpodobně jej vyhledávače na stránce s výsledky vyhledávání zkrátí. Zároveň se může stát, že vyhledávač místo vašeho popisku použije vlastní – např. místo něj použije určitou část obsahu dané stránky.

Některé firmy pro vlastní odlišení používají i různé speciální znaky. Pamatujte ale na to, že popisek píšete zejména pro uživatele a přibližně od roku 2009 nemá vliv na pozice ve vyhledávání.

Keywords

Posledním „nejznámějším“ meta tagem jsou klíčová slova. Řada webmasterů je stále vyplňuje a snaží se do nich vepsat co nejvíce klíčových slov, které mají spojitost s obsahem dané stránky.

Faktem ale je, že tento meta tag již nemá vůbec žádnou váhu, a proto mu nemá smysl věnovat pozornost. Pokud jej nevyplníte, nic se nestane a z hlediska vašich pozic ve vyhledávačích vám to nijak neublíží. A jelikož uživatelé tento tag nevidí, neuškodí to ani jim.


Takhle se k tomu, jak Google přistupuje k meta keywords, vyjádřil Matt Cutts.

Existuje i spousta dalších meta tagů, které využívají sociální sítě. Smysl jejich využití je podle Pospíšila nutno individuálně posoudit. Základní meta tagy, kterým byste ale pozornost věnovat určitě měli, jsou title a description.

Pamatujte ale na to, že tím nejzákladnějším stavebním kamenem na vašem webu je obsah. Ten vyhledávač hodnotí s daleko větší pečlivostí a samotné meta tagy vám nikdy první pozice ve vyhledávaní nezískají. Samy určitě ne.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 300. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

Premium
martin-komarek-web

Sklad pro rychle rostoucí e-shop. Jak ho buduje Grizly.cz? | Martin Komárek

marek-odehnal-web

Jak investuje největší hedge fond světa? | Marek Odehnal

katka-luskova-web

Z korporátu na volnou nohu. Jak rozjet úspěšný byznys? | Jiří Rostecký & Katka Lusková

Premium
gabriela-teissing-web

Expanze do zahraničí za 100 milionů. Jak Creative Dock dobývá svět? | Gabriela Teissing

jiri-jemelka-web

Do čeho ve firmě investovat peníze? | Jiří Jemelka (JPF)

jiri-rostecky-web

Jiří Rostecký: Jak růst na volné noze? | Marián Kamenišťák

Premium
marcel-klaus-web

1,5 miliardy ročně. Jak Marcel Klaus vybudoval největšího výrobce dřevěných palet v Česku?

kovar-gabco-web

Fulfillment: Je pro každého? A co firmy se specifickými produkty? | Max Kovář a Roman Gabčo (Skladon)