Čas od času se vyplatí kouknout se na náklady vaší firmy a zamyslet se, které výdaje by šlo vyškrtnout, nebo alespoň optimalizovat. Přinášíme vám několik tipů, kde můžete ušetřit nejen peníze, ale také drahocenný čas.
Jsou stále firmy, které platí nemalé bankovní poplatky. Změna bankovního účtu na účet bez poplatků je však snadná a úspora se nastřádá. Dle srovnání firemních bankovních účtů je aktuálně nejvýhodnější podnikatelský účet u Fio. Kromě vedení účtu jsou zdarma také odchozí a příchozí platby v ČR a SR.
Najít si dobrou účetní tak, aby člověk nemusel vše evidovat sám, je dnes již téměř samozřejmost. Najmutím externí účetní nejen ušetříte spoustu času studování změn zákonů, ale vyhnete se také chybám, které mohou snadno vzniknout.
Už jste slyšeli o možnosti mít virtuální asistentku? Asistentka pracuje na dálku pro více klientů a je tak v podstatě kdykoliv k dispozici pro řešení zadaných úkolů. Asistentka obvykle zvládne běžné zařizování, vyhledávání informací, přípravu podkladů a další úkoly, které můžete snadno delegovat a které děláte neradi.
Předáním úkolů na virtuální asistentku ušetříte a navíc se můžete zaměřit na úkoly, které vás více naplňují.
Další oblastí, kterou musí podnikatelé často řešit, je urgování a vymáhání neuhrazených faktur. Nastavte si následující proces:
Takto se můžete zaměřit na příjemnější činnosti a vše jen kontrolovat přes pravidelné reporty.
Jednou z největších pravidelných nákladových položek hned po mzdách zaměstnanců bývají náklady na pronájem kanceláře. Zvažte, zdali kancelář opravdu nutně potřebujete.
V poslední době stále více firem umožňuje zaměstnancům pracovat z domova formou homeoffice. Vystačíte si tak s menšími kancelářskými prostory či pouze s virtuální kanceláří (doporučujeme podívat se na nabídku flexibilních kancelářských prostor od Regus, který poskytuje širokou škálu služeb nejen pro firmy všech velikostí, ale také pro živnostníky).
Změnit kancelář není nic snadného a záleží hodně na velikosti firmy. Spousta firem může ale minimálně změnit dodavatele elektřiny, což není nic těžkého a opět můžete dosáhnout nezanedbatelných dlouhodobých úspor.
Nezanedbatelnou nákladovou složkou mnoha firem jsou náklady na dopravu. Nejnákladnější je vlastnit firemní automobil, který se vyplatí spíše v případech, že jezdíte hodně či kombinujete pracovní a osobní cesty.
Ušetřit můžete tak, že budete preferovat veřejnou dopravu (např. ve vlaku se dá zároveň i pohodlně pracovat) a kombinovat ji s autopůjčovnou pro cesty na místa, které nejsou veřejnou dopravou dobře dostupná (např. cena půjčení auta v Brně od 699,-Kč / den, se slevami při dlouhodobém pronájmu).
Největší výhodou autopůjčovny je kromě nižší ceny, také absence nutnosti starat se o údržbu a servis vozu. Nevýhodou je pak vyšší cena při dlouhodobém či častém využití vozu.
Máte nějaké osobní zkušenosti a tipy, jak může firma ušetřit?
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Před 4 dny
Před 4 dny