Inspirace pro vaše podnikání a marketing

Google: Titulek stránky není tak důležitý, jak si mnozí myslí

Rychlé čtení

Meta tag titleVelmi zajímavá informace zazněla při videorozhovoru s Johnem Muellerem z Googlu. Titulek stránky není kritickým faktorem pro hodnocení stránky.

Spousta webmasterů přikládá meta tagu title zásadní význam (a spousta SEO specialistů jim to i doporučuje). Tento tag je důležitý, ale možná z trochu jiného důvodu, než si mnozí myslí.

John Mueller prohlásil, že to není o vyplňování klíčových slov do titulku a čekání, že to bude fungovat. Dokonce dodal, že se Google snaží rozlišovat titulky, které jsou zahlcené klíčovými slovy, protože to ve výsledcích vyhledávání nevytváří správný uživatelský zážitek.

Místo titulku by se tvůrci webů měli zaměřit na obsah stránky, který je zásadním faktorem hodnocení Google.

Ze slov Muellera vyplývají hlavně 3 věci:

  • přehršel klíčových slov v titulku vás nezachrání
  • Google si uvědomuje, že přehlcený titulek může uživatelům znepříjemnit procházení výsledků vyhledávání
  • dává vám to prostor pro to, se v titulku odlišit, uživatele zaujmout a motivovat právě ke kliknutí na váš odkaz a neomezovat se jen na klíčová slova

Přiznám se, že vliv titulku na pozice v Googlu testuji i já. Již několikrát se mi potvrdilo, že se velmi vysoko ve vyhledávání zobrazily i stránky, které s titulkem vůbec nijak nepracovaly – nejčastěji to byl zkopírovaný velmi dlouhý nadpis apod.

Pozornost bychom měli věnovat hlavně tomu, aby uživatele zrovna náš výsledek zaujal, aby na něj chtěli kliknout a aby jim dodal to, co slíbil. Opět je to o tom, že se SEO už není tak exaktní jako dříve – nestačí někam nasekat klíčová slova a těšit se na první pozice. Důležitá je práce se samotným uživatelem.

Zdroj: seroundtable.com/, Twitter

Okomentovat článek

Sdílejte článek přátelům:

Autor: Jiří Rostecký

Jirkovi je 23 let. Podniká už od střední školy. Hned po ní založil svou první firmu. Nejvíce ho baví tvorba rozhovorů, kterými se snaží na internet přinášet více know-how a inspirace od českých profesionálů a podnikatelů. Píše blog o podnikání na internetu.

Komentáře čtenářů: 0

    Přidejte vlastní komentář