Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Srazy podnikatelů s podobným zaměřením podnikání jsou perfektním nábojem do života

Ing. Jan Kvasnička
Před 12 roky

Každý z nás již o takových srazech slyšel, nebo si je sám prožil. Bavit se o podnikání v úzkém kruhu lidí, kteří se vyznají, je k nezaplacení. Zkušenosti a nápady se chrlí ze všech stran a sami pak nevíte, co máte poslouchat dříve. Takové srazy mají obrovskou hodnotu pro každého účastníka.

Podělte se o zkušenosti

Na podobně zaměřených srazech jsem byl již několikrát a musím potvrdit, že každý sraz byl pro mě obrovským přínosem. Účastníci říkají své zkušenosti, životní příběhy, ať již kladné, nebo záporné. Takto během jednoho večera dokážete získat obrovské množství zkušeností. Můžete se ptát na své problémy nebo na otázky a zjišťovat co nejvíce informací. Na těchto srazech byla vždy diskuze velice živá a především hodně otevřená. I když se ze začátku lidé navzájem neznají, tak se postupem času více a více otevírají.

Nebojte se podobných srazů zůčastnit, a to ani tehdy, pokud se stydíte, bojíte se mluvit v kolektivu a jste plaší. Může vám opravdu hodně dát. Nemusíte totiž moc mluvit, stačí, když budete pozorně poslouchat. Doporučuji vám vzít si zápisník nebo nabít pořádně telefon na poznámky.

Průběh srazu

Všechny takové srazy probíhají většinou podobně. Nejprve se každý účastník představí, poví, co dělá, nebo co by chtěl dělat. Hned může také povědět, co přesně od své účasti očekává, s čím potřebuje pomoc a čemu nerozumí. Při tomto představení většinou opadne nervozita a spousta účastníků zjistí, že má kolem sebe velice zkušené kolegy, kteří jim mohou nabídnout hodně.

Inzerce

Po představení se volně diskutuje. Pokud je na srazu méně lidí, tak se všichni zapojují do společného rozhovoru. Ve větším počtu se tvoří skupinky, které diskutují nad daným tématem. Obecně je asi lepší, když se u takového srazu nekonzumuje alkohol. Připitý člověk by pak mohl říct věci, které by jinak nepověděl nebo by se mohl ukázat ve špatném světle. Na druhou stranu v přiměřené míře to může celou atmosféru srazu uvolnit.

Nové kontakty

Tyto srazy jsou především o kontaktech. Získáte kontakt na lidi, kteří vám mohou později „dohodit“ práci, můžete se stát spolupracovníky nebo získáte kamaráda. Já osobně díky těmto srazům získal perfektní kamarády a musím říct, že spousta z nich jsou špičkami v oboru. Jsem moc rád, že se na ně mohu kdykoliv obrátit.

Sami se snažte na takovém srazu navazovat kontakty a zjišťujte, co kdo dělá a čím byste si mohli být navzájem nápomocni. Nikdy nevíte, kdy budete potřebovat práci, kolegu nebo jen radu.

Získáte nový impuls do práce

Takový sraz vás může ovlivnit natolik, že sami získáte nový impuls do práce. Úspěchy členů na tomto srazu mohou být pro mnohé z nás hnací motor, abychom jednou byli také tak dobří a úspěšní. Získáte novou motivaci, kterou už nebudou třeba jen peníze.

Můj poslední sraz

Na posledním srazu jsem byl v Olomouci a pořádal jej Jan Linhart. Byl to již 17. sraz Webtrhu v Olomouci a můj druhý. Místem konání byla čínská restaurace, takže o jídlo a pití bylo postaráno. Celkem se sešlo 15 účastníků a sraz byl velice zajímavý především díky faktu, že se zde sešli opravdu úspěšní lidé, kteří mají za sebou velké projekty nebo fungující podnikání.

Pro nezkušené účastníky je takový sraz opravdovým obohacením. Sám vím, že jsem se o tomto srazu bavil ještě týden po něm, jelikož mi opravdu hodně dal a získal jsem nové kamarády, se kterými mohu řešit problematiku v oboru.

Pokud se ve vašem okolí bude pořádat nějaký sraz podnikatelů, odborníků a dalších pro vaše podnikání přínosných lidí, neváhejte a určitě se zůčastněte. Vyplatí se také sledovat účastníky těchto srazů na jejich sociálních sítích, aby vám opravdu žádný neutekl.

S některými z vás se možná setkám 4.5.2012 na dalším sraze v Olomouci. Těším se.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Ing. Jan Kvasnička

Svou pracovní činnost soustředí na UX, použitelnost, zvyšování konverzních poměrů, návrh, tvorbu a testování webových aplikací. Spolupracuje s předními společnostmi především v oblasti ecommerce. Je zastánce a propagátor myšlenky „Nenuťte uživatele přemýšlet“. Aktivní blogger, blázen do sportu a stálého vzdělávání.

Komentáře

frances

Před 12 roky

Taky se těším a mohu jen potvrdit Honzova slova!

Odpovědět »

Khushi

Před 12 roky

Anna ma pravdu, ze1vod se ne1m oavrpdu povedl.Ale byla kosa jak z nosa, chtelo to kapku neceho kapku teplejsiho.I kdyz chladno bylo subjektivni, kvuli vetru. V lese v zavetri panovalo otravne vedro. Tam bychom s teplym cajem jen tezko uspeli, stejne jako se studenou stavou na hristi. Mimochodem, o zvyklostech poradatelu neco napovi prislusnost k oblasti (Vysocina brrrr, Jihomoravska fuj to je vedro)

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

petr-macek-web

Vybudoval úspěšný nástroj od nuly a bez investora. Díky čemu Caflou vyrostlo? | Petr Macek

Premium
vladimir-kvas-web

650 milionů ročně. Přesto firma málem zkrachovala | Vladimír Kvaš (Geetoo)

jaroslav-pokorny-web

Jak řídit firmu přes čísla? | Jaroslav Pokorný (ÚČTO.TEAM)

braverman-babinec-web

E-commerce: S čím se nyní potýkají české e-shopy? | Tomáš Braverman a Patrik Babinec

Premium
martin-komarek-web

Sklad pro rychle rostoucí e-shop. Jak ho buduje Grizly.cz? | Martin Komárek

marek-odehnal-web

Jak investuje největší hedge fond světa? | Marek Odehnal

katka-luskova-web

Z korporátu na volnou nohu. Jak rozjet úspěšný byznys? | Jiří Rostecký & Katka Lusková

Premium
gabriela-teissing-web

Expanze do zahraničí za 100 milionů. Jak Creative Dock dobývá svět? | Gabriela Teissing