Všichni máme svá slabá místa a zlozvyky, které nám více či méně komplikují život. Tyto zlozvyky se netýkají jen našeho osobního života, ale zasahují i do toho pracovního – zejména se to projevuje v podnikání, kde se často obě roviny velmi úzce dotýkají a prolínají.
Inzerce
Může za tím být obyčejná nechuť či lenost nebo nedostatek informací – ani jedno však není omluva pro to, abyste dále pokračovali v těch zvycích, které pomalu, ale jistě podkopávají váš byznys. Překonejte se a zbavte se jich dříve, než se vám jako bumerang osudově vrátí.
1. Nechráníte svá data
Podle průzkumu, který letos provedla společnost Shred-it Information Security Tracker až 69 % vlastníků malých společností v USA nevěří nebo si nejsou vědomi toho, že by ztráta nebo krádež dat měla finanční dopad na jejich obchod. Podobně také vypadá jejich péče o ochranu dat: 33 % majitelů své zaměstnance v oblasti ochrany dat nijak neškolí a téměř polovina ani nezaměstnává nikoho, kdo by měl na starost právě management této oblasti.
Tento zlozvyk je skutečné „zlo“ – je totiž zároveň velmi nebezpečný. Všechny společnosti musí nezbytně zálohovat svá data a poskytnout svým zaměstnancům jasné směrnice ohledně jejich ochrany, zejména v souvislosti s používáním sociálních médií a Internetu obecně. Dále také není nijak od věci nainstalovat software, který je schopen monitorovat a chránit síť. Všechna tato opatření vám mohou ušetřit nejednu pernou chvilku…
Doporučujeme
Premium rozhovoryexkluzivně pro předplatitele
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Je to stokrát omílaná poučka. Možná jste z ní už patřičně otráveni, ale také možná nastal čas si ji konečně vzít k srdci. Všichni si přejeme, aby měl den více hodin. Vytvářet je ale tím, že ošidíte spánek, je cesta do pekel. Brzy totiž pocítíte vyčerpání a markantní snížení výkonnosti, které nenahradíte hodinami práce navíc. Studie navíc jasně prokazují souvislost mezi nedostatkem spánku (uvádí se kritická hranice pět hodin) a zvýšeným výskytem mrtvice či srdečního infarktu.
Podnikání je běh na dlouhou trať – třeba na celý život. Pokud chcete tento maraton zvládnout, pečujte o sebe: dodržujte zdravou životosprávu, dobře jezte, cvičte a hodně spěte.
3. Ignorujete mobilní marketing
Zdrcující množství malých podniků nemá své stránky optimalizované pro mobilní zařízení – hovoří se o číslech blížících se celému stu procent. V době, kdy dvě třetiny Američanů aspoň jednou měsíčně nakupují přes mobil (a dá se čekat, že podobný trend se brzy rozvine i u nás), se jedná o alarmující nepřipravenost. Dá se čekat, že nákupy prostřednictvím mobilních zařízení budou narůstat. A například v oblasti sociálních sítí jsou chytré telefony platformou budoucnosti.
Nezaspěte dobu a poohlédněte se po tom, jak je možné váš web optimalizovat pro mobilní zařízení. Ptejte se po tzv. responzivním designu, který uživatelům umožňuje pohodlné prohlížení vašich stránek bez nutnosti neustálých úprav, zvětšování či posouvání.
4. Na vaší stránce chybí blog
Vlastníte webovou stránku, ale přidat k ní i blog už se vám zdá jako příliš mnoho zbytečné práce? Možná tento postoj ještě přehodnotíte, když vám řekneme, že pravidelné psaní blogu a přidávání nového obsahu zlepšuje také pozici vaší stránky ve vyhledávačích. Pozitivní změny přináší už přispívání jednou či dvakrát měsíčně. Pokud ale chcete zaznamenat skutečně markantní změnu, snažte se psát blog šestkrát až osmkrát měsíčně – tedy každý týden.
Psát kvalitní, zajímavý blog není jednoduché a mnoho podnikatelů z toho má (oprávněné) obavy. Co by mohlo vaše zákazníky a přívržence zajímat? Zkuste jim předkládat různé tipy, zajímavé informace z fungování vašeho podnikání a samozřejmě také nové produkty, služby či akce.
5. Myslíte v krátkodobém horizontu
Vlastníci malých podniků či podnikatelé na volné noze jsou neustále ve spěchu, musí řešit aktuální události a úkoly a zároveň se potýkat s každodenní rutinou. To může svádět k tomu, aby podnikatel myslel pouze v horizontu příštích událostí, hodin či dní. Čas od času je však zapotřebí se na chvíli posadit a důkladně promyslet budoucnost vašeho podniku – nebo se lehce stane, že žádnou mít nebude.
Vyhraďte si ve vašem nabitém programu nějaký čas, který věnujete svému podnikání – zhodnocení jeho současné podoby, dosaženého pokroku a samozřejmě vašich cílů a plánů. A jednou za čtvrtletí si udělejte čas na to, abyste uspořádali ničím nerušené setkání s klíčovými lidmi, kde budete moci důkladně probrat a nastínit vaši další strategii.
Poznáváte se v některém z typických podnikatelských zlozvyků? Možná jste si dosud neuvědomili, že takový máte, nebo to o sobě možná víte a pokoušíte se jej zbavit. Jako u kterýchkoliv zlozvyků je přeučování a odvykání dlouhý a náročný proces – výsledek v podobě podnikatelského úspěchu ale za veškerou námahu jistě stojí.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Máme pro vás exkluzivní premium rozhovory s TOP podnikateli, manažery a dalšími byznysmeny. Čerpejte z jejich know-how o řízení firem, e-commerce, marketingu a dalším.
Na našich stránkách používáme cookies. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s použitím všech cookies. Kliknutím na „Nastavení“ nám můžete poskytnout souhlas jen s konkrétními cookies. Zjistit více Přijmout všeOdmítnout všeNastavení
Nastavení cookies
Nastavení cookies
Tento web používá cookies, aby zlepšil váš zážitek při procházení našeho webu. Z nich jsou cookies, které jsou ohodnoceny jako nezbytné, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou třeba pro základní fungování webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak náš web užíváte. Tyto soubory cookies budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s Vaším souhlasem. Současně máte možnost se z těchto cookies odhlásit. Odhlášení z těchto souborů cookies však může ovlivnit váš zážitek z užívání webových stránek.
Nezbytné soubory cookies jsou zásadní pro správnou funkci webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkce webu zcela anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”.
PHPSESSID
relační
Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách.
viewed_cookie_policy
11 měsíců
Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční soubory cookies pomáhají provádět funkce, jako je například sdílení obsahu webových stránek na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
language
relační
Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele.
sb
2 roky
Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek.
sp_landing
1 den
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
sp_t
1 rok
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
wordpress_logged_in_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_sec_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_test_cookie
wpj_is_logged_in
14,5 dne
Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený
Analytické soubory cookies slouží k pochopení interakce mezi návštěvníky a webem. Tyto soubory cookies poskytují informace o statistikách, počtech návštěvníků, míře okamžitých odchodů, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
_ga
2 roky
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_gat
1 den
Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností.
_gid
1 den
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minut
Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát.
_hjFirstSeen
30 minut
Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka.
_hjid
365 dní
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjRecordingEnable
relační
Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran.
_hjRecordingLastActivity
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjRecordingLastActivity
Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace.
_hjTLDTest
relační
Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky.
CONSENT
2 roky
Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù.
hjViewportId
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
Vuid
2 roky
Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny.
Reklamní soubory cookies se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookies sledují návštěvníky na různých webových stránkách a shromažďují informace za účelem poskytování reklam přizpůsobených na míru.
Cookie
Délka
Popis
_fbp
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv.
fr
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti
NID
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače.
YSC
relační
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce.
yt-remote-connected-devices
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt-remote-device-id
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt.innertube::nextId
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
yt.innertube::requests
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.