Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Naučte se strategicky přemýšlet nad vaším byznysem.
Získejte praktické tipy, jak řídit vaši firmu chytřeji a efektivněji.
Poslechněte si zkušenosti TOP byznysmenů.
Zjistit více

Inzerce

5 zlozvyků, které ve vašem podnikání nemají místo

Všichni máme svá slabá místa a zlozvyky, které nám více či méně komplikují život. Tyto zlozvyky se netýkají jen našeho osobního života, ale zasahují i do toho pracovního – zejména se to projevuje v podnikání, kde se často obě roviny velmi úzce dotýkají a prolínají.

Může za tím být obyčejná nechuť či lenost nebo nedostatek informací – ani jedno však není omluva pro to, abyste dále pokračovali v těch zvycích, které pomalu, ale jistě podkopávají váš byznys. Překonejte se a zbavte se jich dříve, než se vám jako bumerang osudově vrátí.

1. Nechráníte svá data

Podle průzkumu, který letos provedla společnost Shred-it Information Security Tracker až 69 % vlastníků malých společností v USA nevěří nebo si nejsou vědomi toho, že by ztráta nebo krádež dat měla finanční dopad na jejich obchod. Podobně také vypadá jejich péče o ochranu dat: 33 % majitelů své zaměstnance v oblasti ochrany dat nijak neškolí a téměř polovina ani nezaměstnává nikoho, kdo by měl na starost právě management této oblasti.

Tento zlozvyk je skutečné „zlo“ – je totiž zároveň velmi nebezpečný. Všechny společnosti musí nezbytně zálohovat svá data a poskytnout svým zaměstnancům jasné směrnice ohledně jejich ochrany, zejména v souvislosti s používáním sociálních médií a Internetu obecně. Dále také není nijak od věci nainstalovat software, který je schopen monitorovat a chránit síť. Všechna tato opatření vám mohou ušetřit nejednu pernou chvilku…

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

2. Probdělé noci

Je to stokrát omílaná poučka. Možná jste z ní už patřičně otráveni, ale také možná nastal čas si ji konečně vzít k srdci. Všichni si přejeme, aby měl den více hodin. Vytvářet je ale tím, že ošidíte spánek, je cesta do pekel. Brzy totiž pocítíte vyčerpání a markantní snížení výkonnosti, které nenahradíte hodinami práce navíc. Studie navíc jasně prokazují souvislost mezi nedostatkem spánku (uvádí se kritická hranice pět hodin) a zvýšeným výskytem mrtvice či srdečního infarktu.

Podnikání je běh na dlouhou trať – třeba na celý život. Pokud chcete tento maraton zvládnout, pečujte o sebe: dodržujte zdravou životosprávu, dobře jezte, cvičte a hodně spěte.

3. Ignorujete mobilní marketing

Zdrcující množství malých podniků nemá své stránky optimalizované pro mobilní zařízení – hovoří se o číslech blížících se celému stu procent. V době, kdy dvě třetiny Američanů aspoň jednou měsíčně nakupují přes mobil (a dá se čekat, že podobný trend se brzy rozvine i u nás), se jedná o alarmující nepřipravenost. Dá se čekat, že nákupy prostřednictvím mobilních zařízení budou narůstat. A například v oblasti sociálních sítí jsou chytré telefony platformou budoucnosti.

Nezaspěte dobu a poohlédněte se po tom, jak je možné váš web optimalizovat pro mobilní zařízení. Ptejte se po tzv. responzivním designu, který uživatelům umožňuje pohodlné prohlížení vašich stránek bez nutnosti neustálých úprav, zvětšování či posouvání.

4. Na vaší stránce chybí blog

Vlastníte webovou stránku, ale přidat k ní i blog už se vám zdá jako příliš mnoho zbytečné práce? Možná tento postoj ještě přehodnotíte, když vám řekneme, že pravidelné psaní blogu a přidávání nového obsahu zlepšuje také pozici vaší stránky ve vyhledávačích. Pozitivní změny přináší už přispívání jednou či dvakrát měsíčně. Pokud ale chcete zaznamenat skutečně markantní změnu, snažte se psát blog šestkrát až osmkrát měsíčně – tedy každý týden.

Psát kvalitní, zajímavý blog není jednoduché a mnoho podnikatelů z toho má (oprávněné) obavy. Co by mohlo vaše zákazníky a přívržence zajímat? Zkuste jim předkládat různé tipy, zajímavé informace z fungování vašeho podnikání a samozřejmě také nové produkty, služby či akce.

5. Myslíte v krátkodobém horizontu

Vlastníci malých podniků či podnikatelé na volné noze jsou neustále ve spěchu, musí řešit aktuální události a úkoly a zároveň se potýkat s každodenní rutinou. To může svádět k tomu, aby podnikatel myslel pouze v horizontu příštích událostí, hodin či dní. Čas od času je však zapotřebí se na chvíli posadit a důkladně promyslet budoucnost vašeho podniku – nebo se lehce stane, že žádnou mít nebude.

Vyhraďte si ve vašem nabitém programu nějaký čas, který věnujete svému podnikání – zhodnocení jeho současné podoby, dosaženého pokroku a samozřejmě vašich cílů a plánů. A jednou za čtvrtletí si udělejte čas na to, abyste uspořádali ničím nerušené setkání s klíčovými lidmi, kde budete moci důkladně probrat a nastínit vaši další strategii.

Poznáváte se v některém z typických podnikatelských zlozvyků? Možná jste si dosud neuvědomili, že takový máte, nebo to o sobě možná víte a pokoušíte se jej zbavit. Jako u kterýchkoliv zlozvyků je přeučování a odvykání dlouhý a náročný proces – výsledek v podobě podnikatelského úspěchu ale za veškerou námahu jistě stojí.

Zdroj: https://www.openforum.com/articles/bad-habits-in-business-to-break

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Nenechte si ujít

Premium
ladislav-dyntar-web

eSport: Co o něm musíte vědět pro váš byznys? | Ladislav Dyntar

Premium
martin-mikulenka-web

Vybudujte úspěšnou kamennou prodejnu | Martin Mikulenka

konstantin-margaretis-web

Technologie pro vaši logistiku | Konstantin Margaretis (Skladon)

Právě vyšlo

juraj-harkabuzik-web

Zákaznická podpora: Nejčastější chyby a nevyužité příležitosti | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

Premium
jiri-navratil-web

Ziskovost v e-commerce. Naučte vaši firmu počítat | Jiří Navrátil (Dr. Max)

jiri-jemelka-web

Jak budovat management ve firmě? | Jiří Jemelka (JPF)

Nejoblíbenější

Premium
vladimir-slavik-web

Strategie pro e-shop, který chce růst | Vladimír Slavík

Premium
ondrej-kratky-web

Strategie modrého oceánu v praxi. Takhle se řídí Liftago | Ondřej Krátký

Premium
ondrej-fryc-web

Ondřej Fryc: Budování managementu firmy (Mall, Reflex Capital)

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

miroslav-udan-web

Miroslav Uďan: Budování Shoptetu, z korporátu do firmy, přístup k podnikání

Premium
jiri-janku-web

Poločas zakladatele eBRÁNY. Jiří Janků o přístupu k firmě

Premium
martin-hausenblas-web

Martin Hausenblas: Jak předat firmu nástupci a posunout se do role majitele?

Premium
dalibor-dedek-web

Dalibor Dědek: Jak vybudoval Jablotron?

Inzerce