Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

5 zlozvyků, které ve vašem podnikání nemají místo

Markéta Jeníková
Před 10 roky

Všichni máme svá slabá místa a zlozvyky, které nám více či méně komplikují život. Tyto zlozvyky se netýkají jen našeho osobního života, ale zasahují i do toho pracovního – zejména se to projevuje v podnikání, kde se často obě roviny velmi úzce dotýkají a prolínají.

Může za tím být obyčejná nechuť či lenost nebo nedostatek informací – ani jedno však není omluva pro to, abyste dále pokračovali v těch zvycích, které pomalu, ale jistě podkopávají váš byznys. Překonejte se a zbavte se jich dříve, než se vám jako bumerang osudově vrátí.

1. Nechráníte svá data

Podle průzkumu, který letos provedla společnost Shred-it Information Security Tracker až 69 % vlastníků malých společností v USA nevěří nebo si nejsou vědomi toho, že by ztráta nebo krádež dat měla finanční dopad na jejich obchod. Podobně také vypadá jejich péče o ochranu dat: 33 % majitelů své zaměstnance v oblasti ochrany dat nijak neškolí a téměř polovina ani nezaměstnává nikoho, kdo by měl na starost právě management této oblasti.

Tento zlozvyk je skutečné „zlo“ – je totiž zároveň velmi nebezpečný. Všechny společnosti musí nezbytně zálohovat svá data a poskytnout svým zaměstnancům jasné směrnice ohledně jejich ochrany, zejména v souvislosti s používáním sociálních médií a Internetu obecně. Dále také není nijak od věci nainstalovat software, který je schopen monitorovat a chránit síť. Všechna tato opatření vám mohou ušetřit nejednu pernou chvilku…

Inzerce

2. Probdělé noci

Je to stokrát omílaná poučka. Možná jste z ní už patřičně otráveni, ale také možná nastal čas si ji konečně vzít k srdci. Všichni si přejeme, aby měl den více hodin. Vytvářet je ale tím, že ošidíte spánek, je cesta do pekel. Brzy totiž pocítíte vyčerpání a markantní snížení výkonnosti, které nenahradíte hodinami práce navíc. Studie navíc jasně prokazují souvislost mezi nedostatkem spánku (uvádí se kritická hranice pět hodin) a zvýšeným výskytem mrtvice či srdečního infarktu.

Podnikání je běh na dlouhou trať – třeba na celý život. Pokud chcete tento maraton zvládnout, pečujte o sebe: dodržujte zdravou životosprávu, dobře jezte, cvičte a hodně spěte.

3. Ignorujete mobilní marketing

Zdrcující množství malých podniků nemá své stránky optimalizované pro mobilní zařízení – hovoří se o číslech blížících se celému stu procent. V době, kdy dvě třetiny Američanů aspoň jednou měsíčně nakupují přes mobil (a dá se čekat, že podobný trend se brzy rozvine i u nás), se jedná o alarmující nepřipravenost. Dá se čekat, že nákupy prostřednictvím mobilních zařízení budou narůstat. A například v oblasti sociálních sítí jsou chytré telefony platformou budoucnosti.

Nezaspěte dobu a poohlédněte se po tom, jak je možné váš web optimalizovat pro mobilní zařízení. Ptejte se po tzv. responzivním designu, který uživatelům umožňuje pohodlné prohlížení vašich stránek bez nutnosti neustálých úprav, zvětšování či posouvání.

4. Na vaší stránce chybí blog

Vlastníte webovou stránku, ale přidat k ní i blog už se vám zdá jako příliš mnoho zbytečné práce? Možná tento postoj ještě přehodnotíte, když vám řekneme, že pravidelné psaní blogu a přidávání nového obsahu zlepšuje také pozici vaší stránky ve vyhledávačích. Pozitivní změny přináší už přispívání jednou či dvakrát měsíčně. Pokud ale chcete zaznamenat skutečně markantní změnu, snažte se psát blog šestkrát až osmkrát měsíčně – tedy každý týden.

Psát kvalitní, zajímavý blog není jednoduché a mnoho podnikatelů z toho má (oprávněné) obavy. Co by mohlo vaše zákazníky a přívržence zajímat? Zkuste jim předkládat různé tipy, zajímavé informace z fungování vašeho podnikání a samozřejmě také nové produkty, služby či akce.

5. Myslíte v krátkodobém horizontu

Vlastníci malých podniků či podnikatelé na volné noze jsou neustále ve spěchu, musí řešit aktuální události a úkoly a zároveň se potýkat s každodenní rutinou. To může svádět k tomu, aby podnikatel myslel pouze v horizontu příštích událostí, hodin či dní. Čas od času je však zapotřebí se na chvíli posadit a důkladně promyslet budoucnost vašeho podniku – nebo se lehce stane, že žádnou mít nebude.

Vyhraďte si ve vašem nabitém programu nějaký čas, který věnujete svému podnikání – zhodnocení jeho současné podoby, dosaženého pokroku a samozřejmě vašich cílů a plánů. A jednou za čtvrtletí si udělejte čas na to, abyste uspořádali ničím nerušené setkání s klíčovými lidmi, kde budete moci důkladně probrat a nastínit vaši další strategii.

Poznáváte se v některém z typických podnikatelských zlozvyků? Možná jste si dosud neuvědomili, že takový máte, nebo to o sobě možná víte a pokoušíte se jej zbavit. Jako u kterýchkoliv zlozvyků je přeučování a odvykání dlouhý a náročný proces – výsledek v podobě podnikatelského úspěchu ale za veškerou námahu jistě stojí.

Zdroj: https://www.openforum.com/articles/bad-habits-in-business-to-break

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

Premium
josef-jelinek-web

125 let na trhu, v Česku tržby 955 milionů. Jak funguje byznys spotřebičů Miele? | Josef Jelínek

juraj-harkabuzik-web

Kde dělá vaše zákaznická podpora chyby? Odpoví mystery shopping | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

marek-odehnal-web

DIP majitelům firem umožňuje investovat. Jak to funguje? | Marek Odehnal

vodak-huba-web

Česká e-commerce: Jak je na tom podle Heureky a Shoptetu? | Michal Vodák a Samuel Huba

Premium
dalibor-cicman-web

Dalibor Cicman (GymBeam): Jak nastavit management a strukturu firmy?

petr-macek-web

Jak vybrat firemní systém pro malou firmu?| Petr Macek (Caflou)

Premium
adela-zugarova-web

Praží a prodávají kávu za desítky milionů. Jak roste Dos Mundos? | Adéla Zugarová

jiri-jemelka-web

Prodej firmy pohledem kupce. Co ho nejvíc zajímá? | Jiří Jemelka (JPF)