Neustále vidíme spoustu knih, článků a rad, jak bychom měli hospodařit s časem. Svět okolo má dojem, že bychom měli stíhat čím dál více práce, musíme mít diář, mobil a ani na chvíli se nezastavit. Tento přístup je ale naprosto špatný a možné řešení leží úplně jinde.
Většina z nás je trvale zavalena seznamem úkolů a permanentně nestíháme. Začneme číst chytré články, někteří si dokonce koupí i knihu. Ono kouzlo je time management – prostě hospodaření s časem. Neuvěřitelné množství času prolelkujeme a neumíme si zorganizovat práci. Ale opravdu se tím problém vyřeší? Nikoliv, protože správné hospodaření s časem nás pouze naučí, jak na sebe navalit ještě více úkolů a mít na to ještě méně času.
V drtivé většině je problém v tom, že si neumíme stanovit důležité a nedůležité věci. Bohužel většina z nás nejdříve omezuje volný čas, koníčky, rodinu a spánek, a až nakonec omezuje různou zbytečnou práci. První chyba je v dělání příliš mnoha věcí najednou, ale té se zejména na začátku podnikání prakticky nemůžete vyhnout. Druhá chyba je v dělání spousty nepodstatných a podružných činností.
Pokud jste neustále zavaleni prací, ale výsledky tomu neodpovídají, zřejmě jste aktivní, ale zoufale neefektivní. Zaměstnanec je často nucen vypadat aktivně a přitom nic nedělat, ale podnikatel si takový luxus nemůže dovolit. Snažte se dělat věci co nejefektivněji a ne nejdokonaleji. Dělejte jenom to, co opravdu musíte.
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Se stanovením priorit nám pomůže italský ekonom a sociolog Vilfredo Pareto.
Paretovo pravidlo, také známé jako Paretovo rozdělení, dělí věci vždy do dvou skupin. Obvykle se používá rozdělení 80/20, ale někdy funguje i extrémní verze 95/5. Například 20 % zakázek vytvoří 80 % zisku a 80 % důležité práce se stihne za 20 % času. Ale také 20 % zákazníků zkonzumuje 80 % času či 20 % problémů zvýší náklady o 80 %.
Naučte se tato rozdělení hledat a využijte je ve svůj prospěch. 20 % vaší práce vyprodukuje 80 % výsledků – oněch 20 % posilujte a zbytek nemilosrdně seškrtejte anebo delegujte na zaměstnance a outsourcery.
Sepište si na papír všechny problémy, práci, následky a požadavky a zkuste najít souvislosti. Nejspíše budete šokováni, jak malé množství problémů vám dokáže spotřebovat většinu času a způsobit mnoho starostí. Těchto problémů se musíte za každou cenu zbavit.
Ve většině případů není náš problém nedostatek času či příliš mnoho práce. Problémem je stanovení si priorit a neschopnost stanovení příčin většiny problémů. Naučte se používat Paretovo pravidlo na různé podnikatelské problémy. Budete překvapeni, jak často vám pomůže.
Analyzujte vaši současnou situaci a určitě najdete hned několik zjevných souvislostí. Nesnažte se uvolněný čas okamžitě obsadit další prací, raději si stanovte 2-3 podstatné úkoly na každý den. To vás bude motivovat udělat práci co nejdříve a pak odpočívat. Pokud volný čas obsadíte prací, budete akorát sami sebe stresovat a vyčerpávat.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Před 5 dny
Před 5 dny
Před 3 dny
Před 3 dny
Před 4 týdny
Před 4 týdny
Před 2 měsíce
Před 2 měsíce
Před 2 měsíce
Před 2 měsíce
Alex
Před 11 roky
En natuurlijk zie ik e9e9n klik later de gevgeens die ik bedoel . Hoezo eerst doen dan denken. Maar ja, ik ben dan ook nog steeds een beetje blont..
Odpovědět »