Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Zkoncujte s time managementem! Stanovte si priority a buďte efektivnější!

Inzerce

Inzerce

Neustále vidíme spoustu knih, článků a rad, jak bychom měli hospodařit s časem. Svět okolo má dojem, že bychom měli stíhat čím dál více práce, musíme mít diář, mobil a ani na chvíli se nezastavit. Tento přístup je ale naprosto špatný a možné řešení leží úplně jinde.

Inzerce

Kde je problém?

Většina z nás je trvale zavalena seznamem úkolů a permanentně nestíháme. Začneme číst chytré články, někteří si dokonce koupí i knihu. Ono kouzlo je time management – prostě hospodaření s časem. Neuvěřitelné množství času prolelkujeme a neumíme si zorganizovat práci. Ale opravdu se tím problém vyřeší? Nikoliv, protože správné hospodaření s časem nás pouze naučí, jak na sebe navalit ještě více úkolů a mít na to ještě méně času.

V drtivé většině je problém v tom, že si neumíme stanovit důležité a nedůležité věci. Bohužel většina z nás nejdříve omezuje volný čas, koníčky, rodinu a spánek, a až nakonec omezuje různou zbytečnou práci. První chyba je v dělání příliš mnoha věcí najednou, ale té se zejména na začátku podnikání prakticky nemůžete vyhnout. Druhá chyba je v dělání spousty nepodstatných a podružných činností.

Jste efektivní či jenom aktivní?

Pokud jste neustále zavaleni prací, ale výsledky tomu neodpovídají, zřejmě jste aktivní, ale zoufale neefektivní. Zaměstnanec je často nucen vypadat aktivně a přitom nic nedělat, ale podnikatel si takový luxus nemůže dovolit. Snažte se dělat věci co nejefektivněji a ne nejdokonaleji. Dělejte jenom to, co opravdu musíte.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

Se stanovením priorit nám pomůže italský ekonom a sociolog Vilfredo Pareto.

Paretovo pravidlo

Paretovo pravidlo, také známé jako Paretovo rozdělení, dělí věci vždy do dvou skupin. Obvykle se používá rozdělení 80/20, ale někdy funguje i extrémní verze 95/5. Například 20 % zakázek vytvoří 80 % zisku a 80 % důležité práce se stihne za 20 % času. Ale také 20 % zákazníků zkonzumuje 80 % času či 20 % problémů zvýší náklady o 80 %.

Naučte se tato rozdělení hledat a využijte je ve svůj prospěch. 20 % vaší práce vyprodukuje 80 % výsledků – oněch 20 % posilujte a zbytek nemilosrdně seškrtejte anebo delegujte na zaměstnance a outsourcery.

Sepište si na papír všechny problémy, práci, následky a požadavky a zkuste najít souvislosti. Nejspíše budete šokováni, jak malé množství problémů vám dokáže spotřebovat většinu času a způsobit mnoho starostí. Těchto problémů se musíte za každou cenu zbavit.

Time management? Nikoliv, priority!

Ve většině případů není náš problém nedostatek času či příliš mnoho práce. Problémem je stanovení si priorit a neschopnost stanovení příčin většiny problémů. Naučte se používat Paretovo pravidlo na různé podnikatelské problémy. Budete překvapeni, jak často vám pomůže.

Analyzujte vaši současnou situaci a určitě najdete hned několik zjevných souvislostí. Nesnažte se uvolněný čas okamžitě obsadit další prací, raději si stanovte 2-3 podstatné úkoly na každý den. To vás bude motivovat udělat práci co nejdříve a pak odpočívat. Pokud volný čas obsadíte prací, budete akorát sami sebe stresovat a vyčerpávat.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Mgr. Zbyněk Buřival

Nadšený fotograf a cestovatel specializovaný na prodej přes fotobanky. Příležitostný tvůrce webových projektů.

Nenechte si ujít

ondrej-buben-web

Shoptet a financování e-shopů. Proč to dává smysl? | Ondřej Buben

martin-nedved-web

Obchod je základní kompetence každého podnikatele. Jak se ho naučit? | Martin Nedvěd

petra-kotalova-web

Z juniorky manažerkou. Jak rozjet kariéru? | Petra Kotalová

Premium
petr-pouchly-web

Podnikat je stále těžší, lídři firem jsou vyčerpaní. Jak v náročné době řídit firmu? | Petr Pouchlý

andrea-horniczka-web

Umělá inteligence a Meta. Jak se mění reklamy na Facebooku? | Andrea Horniczká (Dexfinity)

Premium
jan-panek-web

Jak rozvíjet a profesionalizovat malou firmu? | Jan Pánek (Via Tempia)

juraj-harkabuzik-web

E-shopy prodělávají na zákaznické podpoře, aniž by o tom věděly | Juraj Harkabuzík (CustomerHero.cz)

jakub-alt-web

130 tisíc podnikatelů fakturuje přes SuperFakturu. Jak se jí to povedlo? | Jakub Alt

Komentáře

Alex

Před 11 roky

En natuurlijk zie ik e9e9n klik later de gevgeens die ik bedoel . Hoezo eerst doen dan denken. Maar ja, ik ben dan ook nog steeds een beetje blont..

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

TOP header

Premium
michael-rostock-poplar-web

Pokud vám jde o rodinu, tak byznys není pro vás | Michael Rostock-Poplar

Premium
lukas-uhl-web

Jak řešit krize firem? Příběh Pietro Filipi a Zootu | Lukáš Uhl

Premium
jitka-dvorakova-web

Jitka Dvořáková: Co brzdí růst firem v e-commerce?

Premium
ondrej-kratky-web

Strategie modrého oceánu v praxi. Takhle se řídí Liftago | Ondřej Krátký

Inzerce