Doporučujeme

Jak se řídí české firmy? Nahlédněte pod ruce jejich šéfům

Praktické tipy pro řízení firmy na českém trhu
Zkušenosti předních podnikatelů a manažerů
Reálné know-how pro budování vaší firmy
Zjistit více

Základem kurzů MBA jsou manažerské dovednosti

Inzerce

Inzerce

Pracovat ve vedení společnosti znamená disponovat dostatečnými znalostmi, definovaným cílem, strategií a organizací společnosti. K tomu, aby takový manažer dokázal dostát svým povinnostem, potřebuje oplývat také odpovídajícími dovednostmi. Teorie, že člověk se jako schopný manažer již narodí, jsou dnes překonané. Manažerské dovednosti totiž nejsou nic jiného, než vlastnosti, které se dají osvojit i v pozdějším věku.

Inzerce

mba-1

Rozhodování, komunikace, řešení

Stanovil-li si koncept studia MBA programu za cíl vyprofilovat schopné manažery, je nezbytné, aby studium předalo studentům kromě jiného také tyto schopnosti a dovednosti. Základními dovednostmi manažera je schopnost rozhodovat (se), komunikovat a řešit problémy a konflikty.

Rozhodování

Pro každého manažera je naprosto klíčová schopnost se rychle a správně rozhodovat. Většina rozhodování seřídí na základě již předchozích zkušeností s danou problematikou, to znamená, že manažer při rozhodování použije opakovatelný postup. Existuje však nemálo situací, ve kterých se musí manažer rozhodnout na základě vlastní schopnosti domyslet možné následky, neboť konkrétní situace nemá analogii v minulosti nebo je příliš komplikovaná na použití běžných postupů. Schopnost rozhodování je na kurzech MBA považována za nejdůležitější dovednost manažera. Studenti Ústavu práva a právní vědy si své rozhodovací dovednosti osvojují v různých modelových situacích, které prověří jejich schopnost zorientovat se v problematice, vyhodnotit všechny faktory a zvážit možné následky, na jejichž základě se student musí rozhodnout ve stanoveném časovém limitu.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

mba-2

Komunikace

Nezbytnou dovedností manažera je schopnost komunikovat. V případě manažerů více než kdy jindy platí, že špatná komunikace může mít negativní dopad na chod celé společnosti. Kurzy MBA ukazují svým studentům, jak má taková komunikace, aby byla efektivní, vypadat. Není důležité, aby byl manažer vynikajícím rétorem se schopností flexibilně argumentovat, důležité je, aby pro svůj cíl dokázal nadchnout a motivovat svůj tým. K tomu, aby byl naslouchán, musí sám naslouchat, být vstřícný vůči názorům svých zaměstnanců i jejich potřebám. Bez schopnosti vcítit se do pocitů protistrany nemůže vést manažer efektivní komunikaci.

Řešení problémů

Úkolem manažera je také umět řešit nastalé problémy a konflikty. Každý problém je třeba řešit ihned, protože odložené konflikty se řeší podstatně hůře. Problémy, které se na pracovišti nejčastější řeší, vychází z komplikovanosti určitého pracovního úkolu nebo otázek. Pro řešení problému je zásadní schopnost analytického myšlení a dedukce. Kurzy MBA modelují v rámci předávání manažerských dovedností sporné situace, při kterých je třeba jednat analyticky, věcně a logicky, s uměním empatie a respektu vůči druhé straně. To jsou jen některé z výhod, proč se vyplatí studovat právě u nás.

mba-3

Cenné zkušenosti

Obecně vzato jsou manažerské dovednosti jedním ze základních podstat schopného manažera. Protože je studium MBA na Ústavu práva a právní vědy pojato jako studium vycházející z praxe, umění manažerských dovedností je přednášeno manažery z praxe. Jen lektor, který své teoretické vědomosti dokázal sám úspěšně uvést v praxi, předá svým posluchačům to nejlepší do jejich profesního života.

Přihlaste se ke studiu i Vy, do 14. 10. 2015, přihláška ZDE.

Ester Kaúlí

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

inzerce

Publikujeme každý den, což nás něco stojí. Označený reklamní článek zde můžete mít i vy!

Nenechte si ujít

Premium
jan-prochazka-web

Jak firmu připravit na příchod finančního ředitele? | Jan Procházka (4camping)

dan-nytra-web

E-mail marketing a AI. Co už dnes funguje v praxi? | Dan Nytra

jiri-jemelka-web

Firemní hodnoty: Jak si je určit a jak s nimi pracovat? | Jiří Jemelka

Premium
jiri-rostecky-senta-cermakova-web

Jirka Rostecký: Úspěch v podnikání určuje i naše rodina | Senta Čermáková

Premium
dominik-nabelek-web

Jak se buduje módní značka DON LEMME? | Dominik Nábělek

petr-macek-web

Díky čemu roste aplikace Caflou? | Petr Macek

Premium
pavel-milan-cerny-web

Vybudoval Econea.cz, ale nakonec z ní odešel. Cesta za štěstím Pavla Milana Černého

michaela-steinhauser-web

Růst firmy: Jak ho zvládá Skinners? | Michaela Steinhauser

Komentáře

Vybraná témata

TOP header

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Premium
ondrej-fryc-web

Ondřej Fryc: Budování managementu firmy (Mall, Reflex Capital)

Premium
martina-horka-web

dm drogerie: Jak se řídí 4 tisíce zaměstnanců? | Martina Horká

Premium
petr-ludwig-web

Petr Ludwig: 18 let v byznysu a kampaň s dosahem 1,3 miliardy lidí

Inzerce