Pracovat ve vedení společnosti znamená disponovat dostatečnými znalostmi, definovaným cílem, strategií a organizací společnosti. K tomu, aby takový manažer dokázal dostát svým povinnostem, potřebuje oplývat také odpovídajícími dovednostmi. Teorie, že člověk se jako schopný manažer již narodí, jsou dnes překonané. Manažerské dovednosti totiž nejsou nic jiného, než vlastnosti, které se dají osvojit i v pozdějším věku.
Stanovil-li si koncept studia MBA programu za cíl vyprofilovat schopné manažery, je nezbytné, aby studium předalo studentům kromě jiného také tyto schopnosti a dovednosti. Základními dovednostmi manažera je schopnost rozhodovat (se), komunikovat a řešit problémy a konflikty.
Pro každého manažera je naprosto klíčová schopnost se rychle a správně rozhodovat. Většina rozhodování seřídí na základě již předchozích zkušeností s danou problematikou, to znamená, že manažer při rozhodování použije opakovatelný postup. Existuje však nemálo situací, ve kterých se musí manažer rozhodnout na základě vlastní schopnosti domyslet možné následky, neboť konkrétní situace nemá analogii v minulosti nebo je příliš komplikovaná na použití běžných postupů. Schopnost rozhodování je na kurzech MBA považována za nejdůležitější dovednost manažera. Studenti Ústavu práva a právní vědy si své rozhodovací dovednosti osvojují v různých modelových situacích, které prověří jejich schopnost zorientovat se v problematice, vyhodnotit všechny faktory a zvážit možné následky, na jejichž základě se student musí rozhodnout ve stanoveném časovém limitu.
Nezbytnou dovedností manažera je schopnost komunikovat. V případě manažerů více než kdy jindy platí, že špatná komunikace může mít negativní dopad na chod celé společnosti. Kurzy MBA ukazují svým studentům, jak má taková komunikace, aby byla efektivní, vypadat. Není důležité, aby byl manažer vynikajícím rétorem se schopností flexibilně argumentovat, důležité je, aby pro svůj cíl dokázal nadchnout a motivovat svůj tým. K tomu, aby byl naslouchán, musí sám naslouchat, být vstřícný vůči názorům svých zaměstnanců i jejich potřebám. Bez schopnosti vcítit se do pocitů protistrany nemůže vést manažer efektivní komunikaci.
Úkolem manažera je také umět řešit nastalé problémy a konflikty. Každý problém je třeba řešit ihned, protože odložené konflikty se řeší podstatně hůře. Problémy, které se na pracovišti nejčastější řeší, vychází z komplikovanosti určitého pracovního úkolu nebo otázek. Pro řešení problému je zásadní schopnost analytického myšlení a dedukce. Kurzy MBA modelují v rámci předávání manažerských dovedností sporné situace, při kterých je třeba jednat analyticky, věcně a logicky, s uměním empatie a respektu vůči druhé straně. To jsou jen některé z výhod, proč se vyplatí studovat právě u nás.
Obecně vzato jsou manažerské dovednosti jedním ze základních podstat schopného manažera. Protože je studium MBA na Ústavu práva a právní vědy pojato jako studium vycházející z praxe, umění manažerských dovedností je přednášeno manažery z praxe. Jen lektor, který své teoretické vědomosti dokázal sám úspěšně uvést v praxi, předá svým posluchačům to nejlepší do jejich profesního života.
Přihlaste se ke studiu i Vy, do 14. 10. 2015, přihláška ZDE.
Ester Kaúlí
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Omlouváme se, ale z technických důvodů nejde na celém webu momentálně přidávat nové komentáře. Na chybě pracujeme a brzy ji opravíme. Děkujeme za trpělivost.
Před 5 dny
Před 5 dny
Před 1 týdnem
Před 1 týdnem
Před 2 týdny
Před 2 týdny