Inzerce

WordCamp 2016: V čem je jiný a jakou má budoucnost?

WordPress. Systém, na kterém vám dost možná funguje osobní web, blog či magazín. Pokud tomu tak je, měli byste seznámit s konferencí WordCamp.

Inzerce

Ta 20. února pořádá svůj již třetí ročník a Mladý podnikatel je jejím mediálním partnerem (a proto můžete využít slevy 15 % zadáním kódu mlady_podnikatel při objednávání vstupenky, která vás tak vyjde na 424 Kč). WordCamp je konferencí zaměřenou na uživatele WordPressu, ale i na vývojáře, kteří s ním pracují pro svoje klienty. Podle mých informací se v prvním ročníku přišlo podívat 220 účastníků, ve druhém 240 a letos je očekávána účast až 400 lidí.

Co přinese letošní ročník nového?

Konference se dlouhodobě snaží zvýšit svou prestiž. Proto v loňském ročníku vystoupilo několik v oboru známých zahraničních jmen, což ale mělo za následek i to, že zhruba polovina přednášek byla v angličtině. Letos tomu tak nebude a svoji přednášku si připraví hlavně čeští řečníci – např. Filip Podstavec, Jan Tichý, Petr Bechyně a mnoho dalších. Příchod zajímavých českých řečníků organizátoři odůvodňují právě tím, že v předchozím ročníku vystoupili především známí zahraniční speakři.

WordCamp_Praha_2015-33

To ale není jediná změna. Konference má za cíl i sdružovat komunitu samotnou, a proto letos poprvé uvede tzv. Contributors Day, což je způsob, jak zorganizovat komunitu při tvorbě překladů do češtiny a při pořádání menších srazů. „Český překlad lehce zaostává například před tím slovenským, a tak například česká lokalizace platformy WordPress.com není k dispozici. Toho si jde všimnout ostatně i na webu konference, který na WordPress.com běží, a tak na něm naleznete část popisků ve slovenštině,“ prozradil jeden z organizátorů, Vladimír Smitka.

Jak na tom vlastně český WordCamp je?

Pořádat podobnou konferenci není jednoduché. Už jsem slyšel, jaké všechny podmínky musí organizátoři splnit, aby konference s názvem WordCamp, jichž po světě najdete spoustu, mohli uspořádat i v Čechách. Třeba musí každý rok uspořádat několik meetupů (menší akce), nesmí vydělávat na WordPress komponentách, které odporují licenci GPL a nesmí zneužívat ochrannou známku WordPress. Proto mě zajímalo, jak na tom vlastně organizátoři jsou a jak se jim daří.

První WordCamp začali tvořit Radek Kučera, Tomáš Poner a Vláďa Musílek, které dal dohromady Pavel Hejn. S přípravou WordCampu jim pomáhal i Peter Němčok ze slovenského WordCampu. V této sestavě byly organizovány první dva ročníky. Postupně ale přibyli další organizátoři – Jan Mucska, David Biňovec, Tomáš Kocifaj a Vladimír Smitka.

WordCamp_Praha_2015-76

Všichni organizátoři to podle mých informací dělají ve volném čase a bez nároku na honorář. Což je při nejmenším obdivuhodné a je to i jeden z důvodů, proč se akci snažím mediálně podporovat.

Konference se těší podpory i WordPress Foundation, která stojí za vývojem systému WordPress. Podporuje ji jednak finančně, kdy konferenci zprostředkovává peníze od velkých globálních sponzorů, ale i poskytnutím platformy pro provoz webových stránek a znalostní podporou při organizování samotné akce.

Má to budoucnost?

Podle Vladimíra Smitky má: „Vzhledem ke stále vzrůstající popularitě redakčního systému WordPress vidím akce podobného typu stále důležitější. Podobnou koncentraci odborníků na tento redakční systém těžko jinde najdete,“ říká a dodává, že vše záleží na chuti a ochotě tvůrců i provozovatelů webů se dále zdokonalovat.

Aktuální trend je pořádat více WordCampů v jedné zemi – například WordCamp Slovensko je nyní už WordCamp Bratislava. Můžeme se tak v budoucnu dočkat například WordCamp Brno a dalších.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

jiri-rostecky

Jiří Rostecký

Jirkovi je 28 let a je zakladatelem MladýPodnikatel.cz. Podnikat začal ještě na střední škole, ale jeho první firma mu vůbec nevyšla. Po ní se začal naplno věnovat natáčení rozhovorů a podcastů, kterých má za sebou už bezmála 8 stovek. Ročně pořádá desítky akcí pro podnikatele a často přednáší na vysokých školách. Časopis Forbes ho umístil do českého výběru 30pod30, několikrát byl nominován na Osobnost digitálního marketingu WebTOP100 a opakovaně se umísťuje i v Křišťálové Lupě. Píše blog a sledovat ho můžete třeba na Facebooku nebo na LinkedIn.

Nenechte si ujít

katerina-kotkova-web

NEJ Inovátor 5G: Inspirativní firmy s dopadem na 5G sítě | Kateřina Kotková (MMP)

leos-spachta-iea-web

Leoš Špachta: Proč by (nejen) agentury měla zajímat soutěž Internet Effectiveness Awards 2019?

petr-skondrojanis-studenti-web

Petr Skondrojanis (COCUMA.cz): Speciál o (sebe)rozvoji mladých lidí a jejich nástupu do firem

Právě vyšlo

Pro předplatitele
milan-duda-web

Kampaň Dvojky v CZC.cz: Jak dělat brandové kampaně? | Milan Duda

adam-neuberger-web

Jak začít s investováním? | Adam Neuberger

Pro předplatitele
lenka-ondruchova-web

Jak prodat firmu? Příběh Queens | Lenka Ondruchová

Nejoblíbenější

Pro předplatitele
michal-illich-web

Michal Illich: E-shopy prodejte. Nečeká je velký růst. Mnoho oborů ztratí svou hodnotu

Pro předplatitele
jonas-cumrik-web

Jak do firmy přivést ty nejlepší mladé talenty? | Jonáš Čumrik

Pro předplatitele
martin-hausenblas-web

Martin Hausenblas: Jak předat firmu nástupci a posunout se do role majitele?

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP obsah

michal-koubek-web

Aktuální stav české ekonomiky a výhled do budoucna | Michal Koubek

vit-endler-2-web

Vít Endler (finGOOD.cz): Jak si vybudovat finanční nezávislost?

Pro předplatitele
piero-sestak-web

Strategie a řízení agentury: Jak firmu nastavit, aby rostla? | Piero Sestak

Pro předplatitele
petr-kasa-web

Petr Kasa: Jak budujeme hodnotu Pilulka.cz?