Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Proč zobrazovat uživatelům stejnou reklamu stále dokola aneb význam retargetingu v PPC?

jan-kodl
Před 11 roky

„Pokud sledujete televizi, možná jste viděli jeden z těch víkendových pořadů, v nichž vás rybáři učí, jak se chytají ryby. Když v pořadu chytí rybu, pokaždé ji pustí. Cílem marketingu je chytit rybu a udržovat ji při životě, nikoli ji pustit. Pokud chcete růst, musíte přejít od marketingu ve stylu „chytit a pustit“ k marketingu typu „chytit a nepustit“.

Nechci tím říci, že nemusíte nahrazovat vlasec a že nemusíte dělat prodejní nabídky svým starým zákazníkům, jako kdyby to byli zákazníci noví. To jistě dělat musíte, ale nemusíte při tom utratit tolik peněz, jako když jste je získávali poprvé. Svým dosavadním zákazníkům musíte neustále poskytovat důvod k nákupu, avšak měli byste dokázat být při tom efektivnější.“

Zajímá-li vás téma PPC reklamy a nemáte ponětí, co je to retargeting, bude pro vás tento článek dalším velkým krokem k jeho porozumění. V doslovném překladu lze pojem „retargeting“ překládat jako „přecílení“ nebo „znovucílení“. Co si ale pod takovými pojmy představit?

PPC reklama vychází z poměrně přesně cílené identifikace zákazníka, a to předně díky klíčovým slovům, na jejichž základě se naše reklamy zobrazují. V neposlední řadě však také díky oblastnímu cílení, časovému plánování, definici zájmů, věku a dalších faktorů, které vybraný reklamní systém poskytuje.

Inzerce

Máme skvělou PPC reklamu, poutavé, ale přitom relevantní texty, optimalizovaná klíčová slova. Cena za získaného uživatele je přijatelná a jsou to skutečně relevantní uživatelé, kteří o daný produkt mají zájem. Ale co se nestane? Náš drahocenný uživatel odchází a nic si nekupuje. Důvodů může být celá řada – zaujala ho PPC reklama na automobil, protože o koupi automobilu uvažuje, nebo díky vaší reklamě o koupi právě začal uvažovat, nebo ho auta prostě zajímají a tak dále.

Vidíte, že z řady takovýchto uživatelů se mohou stát zákazníci, a to v brzké době. Jak ale zajistíte, že si tito uživatelé na reklamu vzpomenou za měsíc? Nebo že si vzpomenou na váš skvěle zpracovaný a přehledný web?

retargeting_flow

A právě zde nastupuje do hry retargeting. Technologie retagetingu zjednodušeně spočívá v tom, že reklamní systém díky speciálnímu kódu dokáže identifikovat uživatele, který na reklamu klikl, a následně tuto reklamu opakovaně danému uživateli zobrazovat. Systém stopuje uživatele na každém jeho kroku po internetu a připomíná mu neustále reklamu, která se mu někdy v minulosti líbila.

Retargeting je relativně nová služba, kterou PPC systémy zadavatelům nabízejí. Ve většině případů se jedná o službu příplatkovou. Proč bychom měli za retargeting připlácet? Částečně jsem již výhody naznačil výše. Uživateli je připomínána reklama, která se mu již v minulosti líbila, je tedy velká pravděpodobnost, že na ni bude opět pozitivně reagovat.

Druhá výhoda vychází z úvodního úryvku – cílem marketingu by mělo být „chytit a nepustit“. Uživatelé, které jsme pro sebe již jednou získali, jsou mnohem levnější než ti noví. Přestože si za retargetovaného zákazníka připlatíme, vyhodnocujeme-li správně PPC reklamu (odkaz), zjistíme, že taková investice se nám může velice vyplatit.

Aby nám retargeting fungoval, je třeba do kódu webu vložit sledovací skript. Tento skript si vygenerujeme jednoduše v reklamním systému. Návod, jak jej správně do kódu vložit, je vždy součástí manuálu. Ve vybraných PPC systémech se mohou lišit, proto tomuto manuálu věnujte pozornost.

Pokud jste retargeting u PPC ještě nezkoušeli, doporučuji tak učinit. Ohlasy jsou velice pozitivní, nicméně nejpřesnější čísla získáte především svou vlastní analýzou.

Zdroj: ZYMAN Sergio. Konec marketingu, jak jsme jej dosud znali. Strana 36, odst. 2. ISBN 978-80-7261-134-8. Management press, 2008, 1. vydání.
Obrázek:http://www.semwisdom.com/blog/launch-a-successful-retargeting-campaign-on-google#axzz2P9IAHWes

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: jan-kodl

Jako soukromý marketingový konzultant pomáhá především středně velkým společnostem vydělávat peníze, optimalizovat náklady a budovat zdravé PR. Jeho filozofie marketingu vychází z učení Sergia Zymana. Více o marketingu a reklamě najdete na jeho webu www.jankodl.cz.

Komentáře

MSVCP140

Před 7 roky

:-) OK !

Odpovědět »

Omlouváme se, ale z technických důvodů nejde na celém webu momentálně přidávat nové komentáře. Na chybě pracujeme a brzy ji opravíme. Děkujeme za trpělivost.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

petr-macek-web

Okurková sezóna: Jak si zauditovat vlastní firmu? | Petr Macek (Caflou)

Premium
petr-bilek-web

Z malého stánku na 150 milionů ročně. Takhle vyrostlo BiOOO | Petr Bílek

Premium Nyní zdarma
jiri-rostecky-posunout

Jiřího klienti #5: Jak se v podnikání posunout dál?

marek-odehnal-web

První pololetí 2024 pohledem investora: Co se dělo na burzách? | Marek Odehnal

Premium
tomas-mahring-web

Na jejich blog chodí stovky tisíc lidí a prodali desítky tisíc kuchařek | Tomáš Mähring

Premium Nyní zdarma
jiriho-klienti-prodej

Jiřího klienti #4: Každý prodává jinak

kovar-bazala-web

Umělá inteligence: Jak mění logistiku? | Max Kovář a Jaroslav Bazala

Premium
ondrej-kratky-web

Vyměnil Liftago za novou firmu. Co ho naučilo 11 let podnikání? | Ondřej Krátký