Inspirace pro vaše podnikání a marketing

Virtuální sídlo firmy: Ptali jsme se, proč a jak si ho založit

katerina-blazek-kralova-velkyNabídek na vytvoření virtuálního sídla firmy je plný internet, dokonce i nám do redakce chodí často dotazy, zda je to bezpečné a jak to vlastně probíhá. Firem, které tuto populární službu nabízejí, je  jako hub po dešti. V čem ale tato služba spočívá a proč ji tak často vídáme? Proč může začínající firma virtuální sídlo ocenit a kdy je vhodné si jej zakoupit? Na to a na mnoho dalších otázek nám odpovídala Ing. Kateřina Blažek Králová, jednatelka firmy CENTRAL OFFICE s.r.o.

Jelikož je toto téma velmi žádané, požádali jsme paní Královou, zda by neodpověděla i na dotazy našich čtenářů. Souhlasila, a tak nám můžete cokoliv, co vás z této oblasti zajímá, zasílat do komentářů pod článek.

Paní Králová, mohla byste našim čtenářům vysvětlit, co to vlastně virtuální sídlo firmy je?
Každá společnost musí mít sídlo, které je zapsané v obchodním rejstříku. Je to stejné jako u fyzické osoby, která musí mít trvalý pobyt. Pro každou společnost je nutností ze zákona mít sídlo. Virtuální sídlo neboli virtuální kancelář je služba, kterou poskytovatel pronajímá zákazníkovi – právnické osobě adresu, kterou si uvede do obchodního rejstříku, tudíž si klient zaplatí za adresu a nemusí mít pronajaté fyzické kanceláře.

Jaké to s sebou nese výhody?
Určitě velkou výhodou je finanční úspora. Klient za virtuální sídlo zaplatí několik stovek korun za měsíc a získá prestižní adresu v Praze, včetně služeb a jednací místnosti. Oproti tomu, kdyby si pronajímal fyzické kanceláře i na méně zajímavé adrese, měsíčně by zaplatil v řádech tisíců.

Takže může kanceláře zcela běžně používat? Je nějak omezen?
Po rezervaci klient může kanceláře běžně používat, pro účely jednání s úřady je pronájem zdarma a pro osobní účely je pronájem zpoplatněn (150 Kč/hod). Klienti, kteří vyhledávají virtuální kancelář, tak většinou kanceláře nepotřebují využívat každý den, ale spíše několikrát do měsíce a to u nás není problém.

Mluvíte o prestižní adrese, proč by podle vás měl klient chtít prestižní adresu sídla své firmy? V čem mu to pomůže?
Klienti volí prestižní adresu z různých důvodů, např. když obchodují se zahraničím, tak si na vizitky raději uvedou Prahu  než jiné město. Asi bych řekla, že hlavním důvodem, proč volí prestižní adresu, je, aby jejich firma měla dobrou image před obchodními partnery. Řada klientů má provozovny v jiných městech, ale na vizitky, webové stránky a podobně si raději uvedou Prahu, a v čem jim to konkrétně pomůže, je otázka už spíše na ně.

Liší se cena těchto lokalit od méně prestižních?
Cena se liší podle lokalit. Praha 1 je všeobecně nejdražší, pak další lokality bývají již levnější, u nás se ceny také odvíjí podle poptávky klientů a  vzhledu nemovitosti.

Není to celé v rozporu se zákonem?
Pokud poskytovatel virtuální kanceláře dodržuje zákonem daná pravidla, tak to v rozporu není. Naše společnost poskytuje virtuální kancelář v nemovitostech, ve kterých má vždy kanceláře a většinou recepci, a klientům poskytuje označení povinné zákonem. Samozřejmě jsou i nabídky jiných poskytovatelů, kteří zákonné označení nedodržují, a na základě toho by se jejich klienti mohli dostat do problémů.

central-office-1

Takto vypadá recepce na Praze 8.

centraloffice-foto-1

Další foto z Prahy 8.

Znamená to tedy, že na vaši budovu umístíte i nějakou cedulku s označením sídla mé firmy?
Ano, na každém sídle, které nabízíme, má klient štítek s názvem firmy a IČO.

Co lidi nejčastěji motivuje ke zřízení virtuálního sídla?
Naši klienti si u nás zřizují virtuální sídlo v Praze především z důvodů, že získají zajímavou adresu a za velmi výhodné ceny. Tudíž je motivuje cena a dobrá image pro jejich firmu a hlavně služby,  které jim k sídlu nabízíme, řešení poštovní agendy, poskytnutí kanceláří pro jednání, vedení účetnictví atd.

Vznikají nějaké povinnosti i mně jako vašemu klientovi?
Našemu klientovi vznikají povinnosti stejné jako jakémukoliv jinému podnikateli.

Což znamená? Naši čtenáři to třeba nevědí…
Každý klient by si měl u nás vyzvedávat poštu, aby mu jako podnikateli v důsledku toho nevznikly nějaké obtíže. Určitě je důležité být kontaktní a reagovat na případné požadavky úřadů.

Je nutné se v sídle firmy fyzicky zdržovat? Co když nás k tomu vyzvou úřady?
Fyzicky se klienti v místě sídla zdržují jen z vlastní vůle, např. když si přijdou vyzvednout poštu nebo mají u nás v pronajaté  zasedací místnosti osobní schůzku. Pokud je vyzve úřad, že se chce s danou firmou sejít v místě sídla, tak to pro naše klienty není problém, protože my na všech nabízených sídlech máme fungující kanceláře. Takže to funguje tak, že si klient u nás objedná zasedací místnost a má ji na daný termín k dispozici. Pro účely jednání s úřady je pronájem zasedací místnosti zdarma.

Umožníte mi vstup do budovy a využití tamních kanceláří v případě kontroly? Pojí se s touto službou i nějaké další služby?
Samozřejmě vám umožníme vstup do budovy a využití zasedací místnosti. Pokud má daný klient objednaný pronájem zasedací místnosti na jednom z našich sídel, tak je k dispozici pro klienta dle požadavků asistentka a vybavená kancelář.

centraloffice-foto-2

I tyto prostory mohou klienti využívat.

Pokud se rozhodnu využít vašich služeb, co vše je zapotřebí zajistit? A s čím mi pomůžete?
Naše společnost se snaží klientům maximálně vyhovět a neobtěžovat je zbytečnou administrativní agendou. S klienty uzavřeme  Smlouvu o poskytnutí obchodního sídla a administrativních služeb, k sepsání této smlouvy potřebujeme od klienta základní údaje týkající se firmy a jednatele. Na základě sepsané smlouvy se klientovi předává Souhlas s umístěním sídla a tento dokument je potřebný pro zápis daného sídla do obchodního rejstříku, dokument se přikládá k Návrhu na zápis změny v obchodním rejstříku. Pokud má klient zájem připravit tento Návrh, tak náš kvalifikovaný tým ho ochotně připraví.

Jak dlouho celý proces trvá? Nezdrží to zápis společnosti do obchodního rejstříku?
Proces u  nás není nijak náročný, je to otázka několika minut. Pokud klient poskytne své údaje a údaje firmy dopředu, např. do telefonu nebo e-mailu, tak má smlouvu u nás připravenou a pouze ji přijde podepsat a okamžitě si může odnést Souhlas s umístěním sídla, který může hned odnést na Obchodní soud. Pokud klient zavolá dopředu, tak může zhruba do půl hodiny přijít podepsat smlouvu a během pár minut má vše vyřízené.

Tyto smlouvy jsou podepisovány na dobu určitou? Může je klient kdykoliv vypovědět?
Smlouvu o poskytnutí sídla a administrativních služeb klient u nás podepisuje na dobu neurčitou a kdykoliv ji může vypovědět. V tomto případě ale musí klient přesunout sídlo své firmy na jinou adresu.

Může mít virtuální sídlo i nějaké nevýhody pro klienta?
Nevýhody mohou klientovi vzniknout, pokud si špatně vybere poskytovatele virtuálního sídla, protože na trhu jsou i takové firmy, které tuto službu nabízejí v nevyhovujících a často technicky nezpůsobilých prostorách (např. sklep, garáž,…). Tito poskytovatelé nedodržují zákonné označení a jejich klienty mohou v důsledku toho poškodit.

Co nejhoršího se klientovi v takovém případě může stát?
Nejhorší asi to, že může být společnost dána z úřední moci do likvidace nebo společnosti může být udělena pokuta.

central-office-3

Takto vypadají jednací místnosti.

central-office-2

I tyto prostory mohou zákazníci využívat.

 

Na co si dát pozor při výběru poskytovatele virtuálního sídla?
Klient by měl při výběru zvážit určitě cenu a kvalitu poskytovaných služeb.  Zjistit si, kde se které sídlo přesně nachází a zda jsou k dispozici na dané adrese zařízené kancelářské prostory, například pro jednání s úřady, které zpravidla vyžadují scházet se v místě sídla.

Naše společnost na všech nabízených adresách poskytuje možnost využít zdarma zasedací místnost pro jednání s úřady. Klient by se měl také informovat, když vybírá adresu virtuální kanceláře, zda bude mít zákonné označení své firmy na budově, prostorách vstupu do budovy, příp. společných prostor, nebo jen otrhaný cár papíru na nevzhledně vypadající poštovní schránce.

Klient by si měl dopředu také zjistit, co bude s poštou, která dojde na sídlo jeho firmy, zda mu bude přebírána v místě sídla a bude mít možnost si ji vyzvednout zdarma, nebo bude služba navíc zpoplatněna. Naše firma klientům poštu přebírá a zdarma si ji mohou vyzvednout na recepci v pracovní době. A zdarma naše klienty informujeme o příchozí poště prostřednictvím e-mailu.

Jaký je rozdíl mezi virtuálním sídlem a virtuální kanceláří?
Oba termíny mají v podstatě stejný význam. Společnosti, které nabízejí virtuální sídlo, nabízejí pouze adresu, kterou si klient za určitý poplatek uvede do obchodního rejstříku. Virtuální kanceláří, kterou nabízí naše společnost, se rozumí, že klient k adrese dostane navíc i služby, jako je například příjem a výdej došlé pošty nebo možnosti využití zasedací místnosti na každé nabízené adrese. A to vše za ceny, které jsou srovnatelné s konkurencí, která mnohdy žádné kanceláře na daných adresách nemá.

Kateřině děkujeme za rozhovor. Jelikož se naši čtenáři o toto téma často zajímají, poprosili jsme ji, aby odpovídala na případné dotazy ohledně této problematiky, které můžete klást do komentářů. Pokud jsme tedy některou z otázek nezodpověděli, můžete se zeptat právě teď.

Okomentovat článek

Sdílejte článek přátelům:

Autor: Jiří Rostecký

Jirkovi je 24 let. Hned po střední založil svoji první firmu. Tu v roce 2016 prodal. Od té doby se naplno věnuje Mladému podnikateli. Baví ho poslouchat lidské příběhy, inspirovat ostatní svými videorozhovory a pomáhat lidem v jejich osobním i podnikatelském rozvoji. Píše blog o podnikání na internetu.

Komentáře čtenářů: 24

  1. Tomas

    -

    „Je to stejné jako u fyzické osoby, která musí mít trvalý pobyt.“
    Neni pravda – fyzicka osoba nemusi mit trvaly pobyt.

    Odpovědět
    • Markéta

      -

      Dobrý den Tomáši,

      trvalý pobyt by měl mít každý občan České republiky, dle zákona č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel.

      Děkuji, Markéta

      Odpovědět
      • Roman

        -

        Mýlíte se. Oproti zmíněnému obecnému přesvědčení, mít trvalý pobyt je vaše právo, nikoliv povinnost. Trvalý pobyt můžete dle vlastního uvážení jednostranným krokem ukončit. Tuto situaci předpokládá a řeší zákon o evidenci obyvatel v § 10, odst. 12: „Občan v případě, že se rozhodl ukončit trvalý pobyt na území České republiky, sdělí tuto skutečnost písemně ohlašovně podle místa trvalého pobytu.“

        Odpovědět
    • František V.

      -

      Trvalý pobyt musí mít opravdu každý, i přesto, že na jednom úřadě bydlí podle evidence i 50 lidí a mají to zapsané v OP a bydlí přechodně nebo (ne)trvale jinde.

      Odpovědět
  2. Linda

    -

    Dobrý den,
    chtěla bych se zeptat, jestli si mohu zřídit virtuální sídlo, v případě, kdy chci být OSVČ a nechci mít sídlo podnikání doma?
    díky

    Odpovědět
    • Markéta

      -

      Dobrý den Lindo,

      ano místo podnikání pro OSVČ si můžete také zřídit. Funguje to na stejném principu jako poskytnutí sídla pro společnost. Při uzavření smlouvy obdržíte dokument potřebný pro živnostenský úřad.

      Hezký den, Markéta – CENTRAL OFFICE s.r.o.

      Odpovědět
    • Eduard Kala

      -

      A nebylo by lepší si prostě zařídit ready made Brno, tj. předzaloženou společnost, která má sídlo v Brně a přitom podnikat jakoby na dálku z jiného místa? Nebo je to podvot?

      Odpovědět
      • Kateřina

        -

        Dobrý den Eduarde,

        to záleží na tom co preferujete jestli mít sídlo v Brně nebo v Praze.

        Hezký den Kateřina – CENTRAL OFFICE s.r.o.

        Odpovědět
      • Petr

        -

        Mňo, ta ready made společnost vypadá spíše podezřele, když ještě splácí 200k kapitál pro založení s.r.o., což není již pár měsíců potřeba.

        Odpovědět
  3. Láďa

    -

    Pokud si tedy jako OSVČ zřídím virtuální kancelář v Praze, budu pro případnou kontrolu úřadů spadat pod Prahu? Tohle myslím, že je hlavní důvod…

    Odpovědět
    • Kateřina

      -

      Dobrý den Láďo,

      když si zřídíte místo podnikání v Praze tak od Živnostenského úřadu budete kontrolován v Praze a od Finančního úřadu v místě trvalého pobytu.

      Hezký den Kateřina – CENTRAL OFFICE s.r.o.

      Odpovědět
  4. Jiří

    -

    Dobrý den, chtěl bych se zeptat v čem je vaše společnost lepší než například tato firma: sídlo firmy v Praze, kterou jsem si náhodně našel. Příjde mi, že všechny firmy nabízí úplně to samé… liší se jen cenou

    Odpovědět
    • Kateřina

      -

      Dobrý den pane Jiří,

      firmy zabývající se poskytnutí sídla nabízejí totožný produkt, ale určitě se liší kvalitou a rozsahem nabízených služeb. V čem jsme lepší musí posoudit každý klient sám, pro někoho je lepší sídlo za 100,- Kč/měsíc v garáži nebo ve sklepě a někdo raději volí sídlo za 500,-/měsíc ve vybavené kanceláři s dalšími službami v ceně jako u http://www.centraloffice.cz

      Hezký den Kateřina – CENTRAL OFFICE s.r.o.

      Odpovědět
    • František V.

      -

      Já už bych třeba tuto firmu nevolil jen proto, že vystupuje hovorovou češtinou.
      viz http://www.pravniadresa.cz/cs/vzory-smluv-ke-stazeni/
      Adresa sídla/místa podnikání Adresa příslušný pošty Telefon

      Odpovědět
  5. Karel

    -

    Dobrý den, nevadí klientům „provařené“ adresy? Přece jen sídlit na stejném místě jako stovky dalších firem, z toho některé popírané na internetu z podezření na podvody … A to nemluvím o tom, že nějaký chytrák, třeba novinář, najde propojení přes „startovacího“ jednatele na bůhvíkoho. Podle mě to je obrovské reputační riziko.

    Odpovědět
    • Kateřina

      -

      Dobrý den Karle,

      zpravidla to klientům nevadí vzhledem k tomu, že riziko poškození reputace druhého klienta je v praxi velmi malé. Vzhledem k tomu, že na našich adresách sídlí celá řada i významných a prestižních firem. Pak záleží na poskytovateli jak se k daným problémům postaví, zda s úřady komunikuje jako naše společnost, která s úřady vychází velmi dobře.

      Hezký den Kateřina – CENTRAL OFFICE s.r.o.

      Odpovědět
  6. Roman

    -

    Dobrý den,
    může si tuto firmu založit někdo po 18 let? Jak to tak mladí lidi mají řešit?
    díky.

    Odpovědět
    • Kateřina

      -

      Dobrý den Romane,

      začít podnikat v ČR můžete po dovršení 18 let. Pokud chtějí podnikat takto mladí lidé tak to řeší úplně stejným postupek jako jiní.

      Hezký den Kateřina – CENTRAL OFFICE s.r.o.

      Odpovědět
  7. Michal

    -

    Jak rozpoznat, jestli je nabízející firma solidní? Našel jsem web, kde sice píšou, že jsou nejlevnější v Praze 10, ale je tam dost placených služeb. http://www.firmy-sidla.cz/ . Paní Kateřino, znáte je?

    Odpovědět
    • Kateřina

      -

      Dobrý den Michale,
      rozpoznat, která firma je solidní je mnohdy složité, protože spousta firem se prezentuje jako nejlevnější a nejlepší a uvádějí klamavé informace na svých webových stránkách. Solidní poskytovatel virtuální kanceláře má na nabízených adresách kanceláře, které fungují a Vy je můžete využít. Pokud k sídlu firma nabízí doplňkové služby pomalu dražší než samotné sídlo tak je to známka toho, že si v podstatě nepřeje, aby jste tyto služby využíval, že nemají dostatečné personální zázemí na pokrytí těchto požadavků od klientů.
      S pozdravem Kateřina

      Odpovědět
      • Klára

        -

        Za naši společnost mohu prohlásit, že uvádíme pouze konečné ceny, nemáme žádné skryté poplatky, svých klientů si ceníme a není naším stylem uvádět jakékoliv zavádějící či klamavé informace.

        Odpovědět
  8. Martin

    -

    Dobrý den,
    berte to jen jako můj osobní názor, ale firma, která má sídlo na stejné adrese, jako desítky dalších firem mě nepřijde jako důvěryhodná. Spíše naopak. Možná nejsem „in“, možná jsem příliš nedůvěřivý, možná je to tím, že žijeme v ČR… Samozřejmě je každého věc, kde si umístí svou firmu.

    Odpovědět
    • Kateřina

      -

      Dobrý den Martine,

      v dnešní době v Praze se asi nenajde adresa, kde by jste měl sám sídlo. V podstatě na každém kancelářském domě ikdyž to není přímo adresa poskytovatele virtuálního sídla tak jsou desítky firem.
      S pozdravem Kateřina

      Odpovědět

Přidejte vlastní komentář

Skrýt reklamu