Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

V čem jste užiteční ostatním?

Jiří Rostecký
Před 4 měsíce

Nedávno jsem měl přednášku pro studenty VŠE. Ačkoliv byla primárně o tom, co brzdí růst firem a jaké výzvy musí jejich šéfové řešit, snažil jsem se ji vracet zpět ke studentům a k tomu, co to znamená pro jejich kariéru.

Celá se tak nesla ve jménu myšlenky „BUĎ UŽITEČNÝ.“

Mrzí mě, že nad naší užitečností pro ostatní nepřemýšlíme více. Studujeme školy, získáváme tituly, posíláme životopisy, procházíme pohovory, rozjíždíme podnikání, budujeme firmy, propagujeme se navenek a zkoušíme se mermomocí prodat.

K čemu to ale celé je, pokud si neuvědomujeme naši vlastní užitečnost?

Být užitečný pro mě znamená, že známe naše místo na světě a naši hodnotu pro ostatní. Víme třeba, že dokážeme klienta dostat z místa A do místa B, což může znamenat třeba to, že mu nastavíme finanční řízení a on díky nám bude firmu řídit lépe.

Svět je plný problémů. Každá firma řeší výzvy v oblasti lidských zdrojů, financí, obchodu, marketingu, výroby, expanze, vnitřní efektivity a mnoha dalšího.

Nejlépe z toho dokáží těžit ti, co umí z problémů jiných vytvořit příležitost pro sebe a vybudovat na tom kariéru či podnikání.

Proto i mým klientům na mentoringu neustále opakuji, aby se vraceli k primární otázce: V čem jste užiteční a komu?

Možná by vás překvapilo, kolik lidí na to nedokáže odpovědět. Studenti na školách mi na to neodpoví skoro nikdy a nad svou užitečností do budoucna často vůbec nepřemýšlí. Nikdo se jich na to nezeptal.

Podnikatelé na mentoringu mi často odpovídají dost zmatečně, nejistě a nekonkrétně. To většinou znamená, že nemají dobře pojmenovanou cílovou skupinu a její potřeby. A také, že neznají svou skutečnou hodnotu pro trh.

Slovo „užitečnost“ mi přijde velmi výstižné a tak jednoduché, že nad ním může přemýšlet doslova každý. Proto ho rád používám.

Schválně… V čem svou užitečnost vnímáte vy?

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Jiří Rostecký

Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních 8 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 300. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

jiri-rostecky-kariera-web

Jak na úspěšnou kariéru? Přednáška Jirky Rosteckého

Premium
adela-zugarova-web

Praží a prodávají kávu za desítky milionů. Jak roste Dos Mundos? | Adéla Zugarová

Premium
martin-nedved-web

Obchod je základní kompetence každého podnikatele. Jak se ho naučit? | Martin Nedvěd

petra-kotalova-web

Z juniorky manažerkou. Jak rozjet kariéru? | Petra Kotalová

Premium
eliska-dobiasova-turkova-web

Rozjela e-shop s výrobou dětských plenek. Teď chce předat řízení firmy nástupci | Eliška Dobiášová Turková

Premium
jiri-rostecky-senta-cermakova-web

Jirka Rostecký: Úspěch v podnikání určuje i naše rodina | Senta Čermáková

jiri-peslar-web

Kariéra ve financích: Jak ji vybudovat? | Jiří Peslar (Allrisk)

Premium
matej-razga-web

Podnikání v módě. Jak rozjet zakázkové krejčovství? | Matěj Rázga (The Owners)