Hledáte způsob, jak získat co nejvíce nových kontaktů, aniž byste přitom spoustu z nich odradili? A zajímá vás, jak s nimi dále pracovat, aby se vaši zákazníci stali skutečně spokojenými a loajálními?
Inzerce
Zatímco do e-mailového marketingu už pronikla personalizace a úpravy na míru konkrétnímu adresátovi, v případě akvizičních kampaní se s takovým přístupem setkáváme jen výjimečně. Přestože internet podle dat ČSÚ pravidelně využívá 77 % obyvatel ČR, většina e-commerce subjektů volí jen pasivní sběr nových kontaktů. Jenže velmi běžné kontaktní formuláře utopené ve spodní části stránky jednoduše nefungují. Cesta vede jinudy, slušelo by se dodat.
Rada první: Pop-up okna nejsou přežitek
Řada marketingových neználků vám bude tvrdit, že pop-up okna jsou tím nejhorším způsobem pro cokoliv. „Jen obtěžují při prohlížení webových stránek,“ řeknou vám. To je ale zkreslený pohled, kterým se nenechejte odradit.
Raději si sami vyzkoušejte, co na vaše zákazníky funguje nejlépe. Nasazení špičkového řešení je dnes maličkostí pro takřka kohokoli, nejsou nutné žádné znalosti webového vývoje a podobně. Vyzkoušet si aktivní akvizici pomocí pop-upů v reálném provozu vám tedy nic nebrání.
Doporučujeme
Premium rozhovoryexkluzivně pro předplatitele
Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.
Nezapomínejte sbírat nejen potvrzené, ale především zcela validní kontakty. Nikdo přeci nechce mít v databázi nefungující kontakty s překlepy či dalšími nedostatky. Validace e-mailových adres v reálném čase by měla být samozřejmostí. A v ideální podobě by měla dosáhnout až na úroveň ověření existence e-mailové adresy na e-mailovém serveru dané domény.
Pro případ překlepů je výbornou možností využití našeptávače a automatické zobrazení korektní varianty. Vše zmíněné vám společně s procesem dvojího ověření zaručí maximálně relevantní e-mailové kontakty, minimální bounce rate a absenci spam trapů.
Automatizujte, personalizujte a vyhodnocujte
Každý z vás se již setkal s pop-up okny, která znepříjemňovala každou návštěvu webových stránek. Právě to není ten správný způsob, jak je používat. Stanovte si maximální frekvenci zobrazení na konkrétní typ anonymního návštěvníka. Je lepší zkusit zacílit jednou či dvakrát – pokud neuspějete, přestaňte se snažit tímto způsobem zákazníka konvertovat.
Samozřejmostí by tak mělo být nastavení spouštěčů a jejich možností opakování – a je již na vás, zdali zvolíte mezi počtem navštívených stránek, dobou strávenou na webových stránkách či chováním zákazníků (události reagující na pohyb myší a scrollování).
Spouštěče na základě návštěvy konkr. počtu stránek. | Zdroj: adrop.czSpoušteče na základě behaviorální události návštěvníka (pohyb myší či scrollování). | Zdroj: adrop.cz
Pokud zvolíte opakované zobrazení pop-upu, nastavte si, po jaké události a v jakém časovém horizontu k opakovanému zobrazení pop-upu dojde. V případě, že kombinujete více spouštěcích událostí a jejich opakování a zároveň cílíte na první i opakované návštěvy, důrazně doporučujeme nezobrazovat všem návštěvníkům stejný obsah s totožnou textací a nabídkou.
Buďte trpěliví
Mělo by být jasné, že pokud ke konverzi nedojde v první nabídce, měli byste vyzkoušet druhou možnost. Vzniká vám tak široké pole působnosti pro zvýšení konverzního potenciálu. Navíc minimálně v začátcích doporučujeme každý ze scénářů důkladně ověřit pomocí A/B testování. Nároky na odlišnou kreativu a grafiku nejsou v případě pop-up oken natolik zásadní, aby vás měly odradit.
Personalizovaný obsah oken funguje
Pokud už máte vymyšlené scénáře a víte, co kterému návštěvníkovi a v jaké fázi prohlížení nabídnout, můžete své konverzní úsilí ještě optimalizovat. Pokud vám váš nástroj umožní personalizovat obsah pop-up oken na úroveň textového i grafického obsahu, můžete očekávat až o 40 % lepší výsledky.
Zcela jistě to neznamená, že budete připravovat desítky a stovky pop-up oken, vše se dá velmi pohodlně a jednoduše obsloužit pomocí automatizace, která vyhodnocuje chování vašich návštěvníků a je schopná nabídnout personalizovaná pop-up okna na úrovni 1:1.
Zužitkujte data v e-mailovém nástroji
Pokud už máte skvěle fungující akvizici na úrovni pop-up oken, dokážete sbírat, a především zpracovávat zajímavá data a konverze se přehoupnou přes 5% hranici z měsíčních nových návštěv vašeho webu, neměli byste zapomenout na využití dat v e-mailovém nástroji.
Je zcela zásadní, abyste měli obě služby (na práci s pop-upy i e-maily) propojené v reálném čase. Protože k čemu vám budou data z webu, když byste je nedokázali využít v kvalitním e-mailovém nástroji? Zvlášť, když si vhodné řešení můžete snadno vyzkoušet.
Ukázka propojení pop-up nástroje s konkr. e-mailovými nástroji (IBM je samozřejmě součástí).
Perfektní automatizované kampaně
Máte data v jednom nástroji? Pak máte obrovské možnosti, jak je přetavit do výborného Welcome a Overview programu, kdy nejenže návštěvníkovi zobrazíte personalizované pop-up okno, ale veškerá zajímavá data dokážete následně zužitkovat. Pokud jste schopni zasílat cíleně personalizované nabídky již s prvním e-mailem, přestáváte „střílet naslepo“ a zvyšujete pravděpodobnost, že adresáta zaujmete.
TIP: Vyzkoušejte NEZÁVAZNĚ, jak chytrý e-mailing zaujme vaše zákazníky. Naši specialisté vaši e-mailovou kampaň sestaví, rozešlou a vyhodnotí. Pro rozesílku využijeme profesionální nástroj IBM Marketing Cloud (Silverpop).
Pakliže zmiňujeme odpovídající e-mailové řešení, které je schopné pracovat se získanými personalizačními údaji, můžeme si dovolit malou odbočku do off-line prostředí. Je docela možné, že chcete umožnit akviziční proces i v kamenných prodejnách. Není nic snazšího, než v e-mailovém nástroji vytvořit sběrný formulář, který budou používat vaši zaměstnanci.
Jakmile pak kontakt zadají, dojde i k zaslání personalizovaného Welcome e-mailu. Pomyslnou „třešničkou na dortu“ může být informace personalizovaná na úroveň jednotlivé kamenné prodejny, ve které byl daný kontakt získán.
Co vám ještě může pomoci?
Vlastní originální design pop-upu, kterým se od konkurence odlišíte na úrovni kreativy.
Finanční podmínky formou unikátních promo kódů. Stačí využít službu, která toto dokáže a nechce po vás nic jiného než nahrát seznam kódů vygenerovaných například vaším e-shopovým řešením.
Vlastní e-mailový retargeting, připomínkové kroky a scénáře na anonymní webové návštěvníky.
Opuštěné košíky a produkty pro již zaregistrované i anonymní návštěvníky.
Vícekroková pop-up okna pro počáteční segmentaci, kdy v prvním kroku (pop-up okně) získáte e-mail návštěvníka, a v následných krocích se můžete pokusit o získání dalších pro vás relevantních údajů bez ohledu na skutečnost, zdali je bude návštěvník ochotný vyplnit, či nikoli. Že takové řešení můžete využít pro základní dotazníkový výzkum je nasnadě.
Doporučovací metody.
Přesné, nezkreslené možnosti segmentace na základě údajů o návštěvnosti webu.
Nástroj pro hromadnou komunikaci s anonymními návštěvníky webu.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Martin v ACOMWARE působí na pozici e-mailového specialisty, má na starosti tvorbu e-mailové strategie, stejně jako přípravu a rozesílku newsletterů a nastavování personalizované komunikace a automatizovaných kampaní.
Nenechte si ujít
Umělá inteligence v marketingu. Co už dnes funguje a kde ušetřit peníze? | Dan Nytra
Nebuďte na podnikání sami. Čerpejte know-how zkušených podnikatelů. Praktické informace pro vaši firmu. Přidejte se mezi podnikatele, co rostou s námi.
Na našich stránkách používáme cookies. Kliknutím na „Přijmout vše“ souhlasíte s použitím všech cookies. Kliknutím na „Nastavení“ nám můžete poskytnout souhlas jen s konkrétními cookies. Zjistit více Přijmout všeOdmítnout všeNastavení
Nastavení cookies
Nastavení cookies
Tento web používá cookies, aby zlepšil váš zážitek při procházení našeho webu. Z nich jsou cookies, které jsou ohodnoceny jako nezbytné, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou třeba pro základní fungování webových stránek. Používáme také soubory cookies třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a pochopit, jak náš web užíváte. Tyto soubory cookies budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s Vaším souhlasem. Současně máte možnost se z těchto cookies odhlásit. Odhlášení z těchto souborů cookies však může ovlivnit váš zážitek z užívání webových stránek.
Nezbytné soubory cookies jsou zásadní pro správnou funkci webových stránek. Tyto cookies zajišťují základní a bezpečnostní funkce webu zcela anonymně.
Cookie
Délka
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 měsíců
Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”.
PHPSESSID
relační
Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách.
viewed_cookie_policy
11 měsíců
Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje.
Funkční soubory cookies pomáhají provádět funkce, jako je například sdílení obsahu webových stránek na sociálních sítích, sbírání zpětné vazby a další funkce třetích stran.
Cookie
Délka
Popis
language
relační
Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele.
sb
2 roky
Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek.
sp_landing
1 den
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
sp_t
1 rok
Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem.
wordpress_logged_in_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_sec_*
14,5 dne
Cookie slouží k autorizaci přihlášení
wordpress_test_cookie
wpj_is_logged_in
14,5 dne
Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený
Analytické soubory cookies slouží k pochopení interakce mezi návštěvníky a webem. Tyto soubory cookies poskytují informace o statistikách, počtech návštěvníků, míře okamžitých odchodů, zdroji návštěvnosti atd.
Cookie
Délka
Popis
_ga
2 roky
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_gat
1 den
Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností.
_gid
1 den
Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem.
_hjAbsoluteSessionInProgress
30 minut
Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát.
_hjFirstSeen
30 minut
Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka.
_hjid
365 dní
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjIncludedInPageviewSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky.
_hjIncludedInSessionSample
2 minuty (prodlužováno o 30 sekund)
Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu.
_hjRecordingEnable
relační
Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran.
_hjRecordingLastActivity
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
_hjRecordingLastActivity
Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace.
_hjTLDTest
relační
Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky.
CONSENT
2 roky
Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù.
hjViewportId
relační
Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely.
Vuid
2 roky
Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny.
Reklamní soubory cookies se používají k poskytování relevantních reklam a marketingových kampaní návštěvníkům. Tyto soubory cookies sledují návštěvníky na různých webových stránkách a shromažďují informace za účelem poskytování reklam přizpůsobených na míru.
Cookie
Délka
Popis
_fbp
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv.
fr
3 měsíce
Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti
NID
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam.
VISITOR_INFO1_LIVE
6 měsíců
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače.
YSC
relační
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce.
yt-remote-connected-devices
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt-remote-device-id
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače.
yt.innertube::nextId
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.
yt.innertube::requests
Neomezené
Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl.