Doporučujeme

Rozhovory o řízení firem prakticky a do hloubky

Získejte praktické tipy pro řízení vaší firmy
Podrobné rozhovory se zkušenými podnikateli
Vytvořte úspěšnou strategii pro váš byznys
Zjistit více

Inzerce

Úspěšné metody, jak získat na internetu nové zákazníky

Martin Halama z ACOMWARE

Hledáte způsob, jak získat co nejvíce nových kontaktů, aniž byste přitom spoustu z nich odradili? A zajímá vás, jak s nimi dále pracovat, aby se vaši zákazníci stali skutečně spokojenými a loajálními?

Zatímco do e-mailového marketingu už pronikla personalizace a úpravy na míru konkrétnímu adresátovi, v případě akvizičních kampaní se s takovým přístupem setkáváme jen výjimečně. Přestože internet podle dat ČSÚ pravidelně využívá 77 % obyvatel ČR, většina e-commerce subjektů volí jen pasivní sběr nových kontaktů. Jenže velmi běžné kontaktní formuláře utopené ve spodní části stránky jednoduše nefungují. Cesta vede jinudy, slušelo by se dodat.

Rada první: Pop-up okna nejsou přežitek

Řada marketingových neználků vám bude tvrdit, že pop-up okna jsou tím nejhorším způsobem pro cokoliv. „Jen obtěžují při prohlížení webových stránek,“ řeknou vám. To je ale zkreslený pohled, kterým se nenechejte odradit.

Raději si sami vyzkoušejte, co na vaše zákazníky funguje nejlépe. Nasazení špičkového řešení je dnes maličkostí pro takřka kohokoli, nejsou nutné žádné znalosti webového vývoje a podobně. Vyzkoušet si aktivní akvizici pomocí pop-upů v reálném provozu vám tedy nic nebrání.

Doporučujeme

Premium rozhovory exkluzivně pro předplatitele

Praktické know-how pro řízení vašeho byznysu. Rady a tipy TOP podnikatelů a manažerů. Podrobné videorozhovory a podcasty.

Zjistit více

„Sbírejte“ relevantní kontakty

Nezapomínejte sbírat nejen potvrzené, ale především zcela validní kontakty. Nikdo přeci nechce mít v databázi nefungující kontakty s překlepy či dalšími nedostatky. Validace e-mailových adres v reálném čase by měla být samozřejmostí. A v ideální podobě by měla dosáhnout až na úroveň ověření existence e-mailové adresy na e-mailovém serveru dané domény.

Pro případ překlepů je výbornou možností využití našeptávače a automatické zobrazení korektní varianty. Vše zmíněné vám společně s procesem dvojího ověření zaručí maximálně relevantní e-mailové kontakty, minimální bounce rate a absenci spam trapů.

Automatizujte, personalizujte a vyhodnocujte

Každý z vás se již setkal s pop-up okny, která znepříjemňovala každou návštěvu webových stránek. Právě to není ten správný způsob, jak je používat. Stanovte si maximální frekvenci zobrazení na konkrétní typ anonymního návštěvníka. Je lepší zkusit zacílit jednou či dvakrát – pokud neuspějete, přestaňte se snažit tímto způsobem zákazníka konvertovat.

Samozřejmostí by tak mělo být nastavení spouštěčů a jejich možností opakování – a je již na vás, zdali zvolíte mezi počtem navštívených stránek, dobou strávenou na webových stránkách či chováním zákazníků (události reagující na pohyb myší a scrollování).

Spouštěče na základě návštěvy konkr. počtu stránek. | Zdroj: adrop.cz
Spoušteče na základě behaviorální události návštěvníka (pohyb myší či scrollování). | Zdroj: adrop.cz

Pokud zvolíte opakované zobrazení pop-upu, nastavte si, po jaké události a v jakém časovém horizontu k opakovanému zobrazení pop-upu dojde. V případě, že kombinujete více spouštěcích událostí a jejich opakování a zároveň cílíte na první i opakované návštěvy, důrazně doporučujeme nezobrazovat všem návštěvníkům stejný obsah s totožnou textací a nabídkou.

Buďte trpěliví

Mělo by být jasné, že pokud ke konverzi nedojde v první nabídce, měli byste vyzkoušet druhou možnost. Vzniká vám tak široké pole působnosti pro zvýšení konverzního potenciálu. Navíc minimálně v začátcích doporučujeme každý ze scénářů důkladně ověřit pomocí A/B testování. Nároky na odlišnou kreativu a grafiku nejsou v případě pop-up oken natolik zásadní, aby vás měly odradit.

Personalizovaný obsah oken funguje

Pokud už máte vymyšlené scénáře a víte, co kterému návštěvníkovi a v jaké fázi prohlížení nabídnout, můžete své konverzní úsilí ještě optimalizovat. Pokud vám váš nástroj umožní personalizovat obsah pop-up oken na úroveň textového i grafického obsahu, můžete očekávat až o 40 % lepší výsledky.

Zcela jistě to neznamená, že budete připravovat desítky a stovky pop-up oken, vše se dá velmi pohodlně a jednoduše obsloužit pomocí automatizace, která vyhodnocuje chování vašich návštěvníků a je schopná nabídnout personalizovaná pop-up okna na úrovni 1:1.

Zužitkujte data v e-mailovém nástroji

Pokud už máte skvěle fungující akvizici na úrovni pop-up oken, dokážete sbírat, a především zpracovávat zajímavá data a konverze se přehoupnou přes 5% hranici z měsíčních nových návštěv vašeho webu, neměli byste zapomenout na využití dat v e-mailovém nástroji.

Je zcela zásadní, abyste měli obě služby (na práci s pop-upy i e-maily) propojené v reálném čase. Protože k čemu vám budou data z webu, když byste je nedokázali využít v kvalitním e-mailovém nástroji? Zvlášť, když si vhodné řešení můžete snadno vyzkoušet.

Ukázka propojení pop-up nástroje s konkr. e-mailovými nástroji (IBM je samozřejmě součástí).

Perfektní automatizované kampaně

Máte data v jednom nástroji? Pak máte obrovské možnosti, jak je přetavit do výborného Welcome a Overview programu, kdy nejenže návštěvníkovi zobrazíte personalizované pop-up okno, ale veškerá zajímavá data dokážete následně zužitkovat. Pokud jste schopni zasílat cíleně personalizované nabídky již s prvním e-mailem, přestáváte „střílet naslepo“ a zvyšujete pravděpodobnost, že adresáta zaujmete.

TIP: Vyzkoušejte NEZÁVAZNĚ, jak chytrý e-mailing zaujme vaše zákazníky. Naši specialisté vaši e-mailovou kampaň sestaví, rozešlou a vyhodnotí. Pro rozesílku využijeme profesionální nástroj IBM Marketing Cloud (Silverpop).

Pakliže zmiňujeme odpovídající e-mailové řešení, které je schopné pracovat se získanými personalizačními údaji, můžeme si dovolit malou odbočku do off-line prostředí. Je docela možné, že chcete umožnit akviziční proces i v kamenných prodejnách. Není nic snazšího, než v e-mailovém nástroji vytvořit sběrný formulář, který budou používat vaši zaměstnanci.

Jakmile pak kontakt zadají, dojde i k zaslání personalizovaného Welcome e-mailu. Pomyslnou „třešničkou na dortu“ může být informace personalizovaná na úroveň jednotlivé kamenné prodejny, ve které byl daný kontakt získán.

Co vám ještě může pomoci?

  • Vlastní originální design pop-upu, kterým se od konkurence odlišíte na úrovni kreativy.
  • Finanční podmínky formou unikátních promo kódů. Stačí využít službu, která toto dokáže a nechce po vás nic jiného než nahrát seznam kódů vygenerovaných například vaším e-shopovým řešením.
  • Vlastní e-mailový retargeting, připomínkové kroky a scénáře na anonymní webové návštěvníky.
  • Opuštěné košíky a produkty pro již zaregistrované i anonymní návštěvníky.
  • Vícekroková pop-up okna pro počáteční segmentaci, kdy v prvním kroku (pop-up okně) získáte e-mail návštěvníka, a v následných krocích se můžete pokusit o získání dalších pro vás relevantních údajů bez ohledu na skutečnost, zdali je bude návštěvník ochotný vyplnit, či nikoli. Že takové řešení můžete využít pro základní dotazníkový výzkum je nasnadě.
  • Doporučovací metody.
  • Přesné, nezkreslené možnosti segmentace na základě údajů o návštěvnosti webu.
  • Nástroj pro hromadnou komunikaci s anonymními návštěvníky webu.

Vyzkoušejte mailocator.cz.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Martin Halama

Martin v ACOMWARE působí na pozici e-mailového specialisty, má na starosti tvorbu e-mailové strategie, stejně jako přípravu a rozesílku newsletterů a nastavování personalizované komunikace a automatizovaných kampaní.

Nenechte si ujít

martin-chytry-web

Přehledně: Formáty venkovní reklamy, které byste měli znát

kristyna-flutkova-web

Postřehy z (ne)prokletého GDPR aneb Je to opravdu takový strašák?

nicola-vrba-web

Jak zkrotit facebookovou reklamu, aby vydělávala?

Právě vyšlo

jiri-jemelka-web

Růst vs. ziskovost. Na co se zaměřit? | Jiří Jemelka (JPF)

Premium
petr-miklik-web

Ziskovost e-shopu: Jak zvyšovat marže a snižovat PNO? Příklad Grizly.cz | Petr Miklík

adamcak-endler-web

Jak předat firmu novému CEO? Příklad 2 firem | Pavol Adamčák a Vít Endler

Nejoblíbenější

Premium
rozhon-bernatek-web

Oba prodali firmu. Oba úplně jinak. Příběhy Vivantisu a Ovečkárny | Martin Rozhoň a Martin Bernátek

Premium
jan-hanus-web

Řídil firmy jako Mall či Kostelecké uzeniny. Co se naučil o zvládání krizí a transformací? | Jan Hanuš

Premium
bednar-dlouhy-web

2 miliardáři, 2 přístupy k řízení firmy. V čem se liší Shipmonk a Kiwi.com? | Jan Bednář a Oliver Dlouhý

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

TOP header

Premium
jitka-dvorakova-web

Jitka Dvořáková: Co brzdí růst firem v e-commerce?

Premium
vladimir-slavik-web

Strategie pro e-shop, který chce růst | Vladimír Slavík

Premium
ondrej-fryc-web

Ondřej Fryc: Budování managementu firmy (Mall, Reflex Capital)

Premium
john-vanhara-web

John Vanhara: Růst firmy, zaměření na zisk, výběr a řízení lidí

Inzerce