Když hledáte účetního, automaticky předpokládáte, že rozumí své práci a zná zákony. Jen to už nemusí stačit. Pokud účetního vybíráte, zajímejte se o to, jestli je schopný plně pracovat na dálku.
Pandemie rozdělila podnikatele, mezi které patří i účetní, do několika skupin. Někteří se přizpůsobili a dokázali plně přejít do on-linu. Jiní se tomu brání s tím, že se všechno brzy vrátí zpět do normálu.
Jak se bude situace kolem koronaviru dál vyvíjet, zatím nikdo přesně neví. Každopádně je užitečné být připravený. Navíc má on-line prostředí mnoho výhod. Podnikatelé si v průběhu pandemie vyzkoušeli, že se nepotřebují scházet kvůli každé drobnosti a řadu věcí vyřeší efektivně přes telefon nebo videokonferenci. Platí to i pro spolupráci s účetním – díky moderním technologiím můžete plnohodnotně spolupracovat na dálku.
S účetním nejčastěji komunikujete ohledně předání podkladů. Pokud používáte fakturační službu, jako třeba iDoklad, je velkou výhodou, když s ní váš účetní umí pracovat. Výrazně vám to totiž předávání dokladů zjednoduší.
Už si nemusíte faktury stahovat do počítače a pak mu je e-mailem posílat. Přidělíte mu omezený přístup do vašeho účtu a on si sám stáhne podklady, takže to nemusíte dělat vy.
Nebo si svůj účetní program přímo propojí s vaší fakturační službou a doklady si importuje. Díky tomu je nemusí ručně přepisovat a ušetří několik hodin času. Proto je takový účetní cenově výhodnější. „Klienti, kteří iDoklad používají, mají mé služby levnější. Musí si sice koupit předplatné iDokladu, ale stále je to vyjde levněji, než kdyby mi museli platit za hodiny přepisování dokladů,” vysvětluje účetní Kateřina Knotková.
Moderní technologie usnadňují i předávání přijatých dokladů. Pokud jste dostali fakturu s QR kódem, naskenujete ho přes aplikaci v mobilu a údaje se vám přenesou do iDokladu. Díky tomu vám odpadne přepisování údajů.
Jestliže dostáváte doklady nebo třeba i obyčejné účtenky bez QR kódu, naskenujte je a vložte do sdílené cloudové složky. Váš účetní si je odtamtud stáhne a nemusí doklady složitě dohledávat v e-mailu.
Účetní na svých webech obvykle neuvádí, jak jsou zdatní v on-line prostředí. Proto se jich musíte před zahájením spolupráce zeptat. Nebo si rovnou vyberte z jediného českého seznamu účetních a daňových poradců, kteří jsou připravení pracovat na dálku.
Databázi sestavila fakturační služba iDoklad a všichni zapsaní odborníci prošli certifikací. Tito účetní a daňoví poradci mají navíc pro své klienty 50% slevu na první tarif u iDokladu. Takže pokud se rozhodnete využít jejich služby, výrazně ušetříte.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Omlouváme se, ale z technických důvodů nejde na celém webu momentálně přidávat nové komentáře. Na chybě pracujeme a brzy ji opravíme. Děkujeme za trpělivost.
Před 6 dny
Před 6 dny
Před 1 týdnem
Před 1 týdnem
Před 2 týdny
Před 2 týdny