Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Teambuilding: Poznejte sami sebe, svoje kolegy a užijte si spoustu zábavy!

Bc. Martin Otáhal
Před 12 roky

Teambuilding je celosvětovým fenoménem, který dokáže stmelit partu neznámých i již spolupracujících lidí. Otázkou ovšem zůstává, jestli je to ve všech případech přínosné pro podnik.

Co je to teambuilding a k čemu slouží

Teambuilding je založený na rozvoji, tvorbě a následném stmelování týmů (nejlépe menších skupin). Je to užitečný nástroj pro zvýšení výkonu podřízených či spolupracovníků díky budování týmové spolupráce a schopnosti vžít se do situace druhých.

Účastníci teambuildingových aktivit si sami vyzkouší v rámci různých her či překonávání překážek a plnění úkolů, jak co nejlépe dosáhnout cíle za použití dovedností všech členů týmu. Jedná se tedy o zážitkové vzdělávání. Dále snáz poznají nejen své (nové) kolegy, ale i sami sebe. Objeví své slabiny a naopak i své silné stránky, které dále dopomohou k tvorbě funkčnosti týmu, neboť si uvědomí důležitost své role. Nemalou výhodou teambuildingu je i zlepšení komunikace celého týmu a budování vyšší důvěry.

Důležitým faktorem úspěchu teambuildingu je zpětná vazba po ukončení aktivit. Účastníci si společně se zkušeným lektorem projdou proběhnuvší aktivity a blíže rozeberou úskalí aktivit a jejich účel. Tím se dá účastníkům podnět ke zjištění funkčnosti, silných stránek i rezerv týmu.

Inzerce

Teambuilding lze pojmout z mnoha pohledů a záleží, v jaké situaci se tým nachází. Zdali je tým teprve na počátku svého fungování, anebo je zkušenostmi nabytý a hledá nové impulsy ke spolupráci. V rámci toho je potřeba vybrat správné teambuildingové aktivity, kterými jsou například:

  • Icebreaking – úvodní seznámení a sblížení kolektivu
  • Strategické hry – hry z reálné pracovní a životní situace
  • Výzvové aktivity – aktivita formou výzvy
  • Tvořivé projekty – rozvoj tvořivosti, plánování a prezentování
  • Energizery – doplnění energie formou krátké aktivity

Úskalí teambuildingu

Pořízení kvalitního lektora se zkušenostmi a s vynikajícím programem není levná záležitost, a proto si ji nemůže dovolit každý podnikatel. Nicméně lze říci, že je to investice, kterou vám vaši spolupracovníci vrátí v podobě příjemnějšího prostředí a kvalitnější práce.

Nesmíme ovšem zapomenout, že ne vždy se tyto zkušenosti mohou setkat s úspěchem. Účastníci mohou cítit antipatii mezi sebou (střetávají se jejich osobnosti), kterou nedokážou překonat. Navíc, pokud účast na podobné akci je povinně stanovená zaměstnavatelem, může vyvolat neochotu zaměstnanců a zbytečně vynaložené náklady s ještě negativnějším výsledkem.

Teambuildingem ke spokojenosti

I přes některá úskalí teambuildingu je v posledních letech velice oblíben (např. lanová centra). Zkušení manažeři a zaměstnavatelé by měli znát své spolupracovníky a společně se zkušeným lektorem dokážou připravit přínosný program pro všechny zúčastněné.

Jde především o zábavu, na kterou budou všichni rádi vzpomínat. Není nic zajímavějšího, než poznat sám sebe, ale i nové lidi, užít si společný čas a naučit se lepší spolupráce v týmu!

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Bc. Martin Otáhal

Správce financí neziskové organizace United Games of Nations – Czech Republic. Jinak student ekonomicko-správní fakulty Masarykovy univerzity s básnickým střevem.

Komentáře

Ichiro

Před 12 roky

This weblog is suroiper it has acquired the entire factors i sought right after to talk about, it has fulfilled my wisdom, i just appreciated this weblog and that i wish to subscribe so can you please inform whilst your blog will get up to date and what?s the process to subscribe in details.

Odpovědět »

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

Premium
karel-borovicka-web

Jak podnikat na volné noze bez zbytečného stresu a ambiciózních cílů? | Karel Borovička

petr-macek-web

Jaká čísla sledovat ve firmě? Důležitá KPIs napříč oblastmi | Petr Macek (Caflou)

Premium
david-makovsky-web

Prodal e-shop s vlastními produkty. U toho studuje vysokou školu | David Makovský

Premium
pavel-ungr-web

Návštěvnost z vyhledávačů se může snížit. Uživatelům odpoví rovnou AI. Co to znamená pro SEO? | Pavel Ungr

david-krobot-web

Vybudovali vlastní značku kosmetiky. Po 3 letech dělají 125 milionů ročně | David Krobot (Lobey)

jiri-jemelka-web

Řídit e-shop jako firmu. Jak se to dělá? | Jiří Jemelka (JPF)

Premium
tomas-havryluk-web

Tomáš Havryluk: Jak dostat firmu na vyšší úroveň? Zkušenosti z Alzy a startupu Medevio

Premium
jiri-rostecky-eshopy-web

Nejčastější chyby začínajících e-shopů | Jiří Rostecký