Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Teambuilding: Poznejte sami sebe, svoje kolegy a užijte si spoustu zábavy!

Bc. Martin Otáhal
Před 12 roky

Teambuilding je celosvětovým fenoménem, který dokáže stmelit partu neznámých i již spolupracujících lidí. Otázkou ovšem zůstává, jestli je to ve všech případech přínosné pro podnik.

Co je to teambuilding a k čemu slouží

Teambuilding je založený na rozvoji, tvorbě a následném stmelování týmů (nejlépe menších skupin). Je to užitečný nástroj pro zvýšení výkonu podřízených či spolupracovníků díky budování týmové spolupráce a schopnosti vžít se do situace druhých.

Účastníci teambuildingových aktivit si sami vyzkouší v rámci různých her či překonávání překážek a plnění úkolů, jak co nejlépe dosáhnout cíle za použití dovedností všech členů týmu. Jedná se tedy o zážitkové vzdělávání. Dále snáz poznají nejen své (nové) kolegy, ale i sami sebe. Objeví své slabiny a naopak i své silné stránky, které dále dopomohou k tvorbě funkčnosti týmu, neboť si uvědomí důležitost své role. Nemalou výhodou teambuildingu je i zlepšení komunikace celého týmu a budování vyšší důvěry.

Důležitým faktorem úspěchu teambuildingu je zpětná vazba po ukončení aktivit. Účastníci si společně se zkušeným lektorem projdou proběhnuvší aktivity a blíže rozeberou úskalí aktivit a jejich účel. Tím se dá účastníkům podnět ke zjištění funkčnosti, silných stránek i rezerv týmu.

Inzerce

Teambuilding lze pojmout z mnoha pohledů a záleží, v jaké situaci se tým nachází. Zdali je tým teprve na počátku svého fungování, anebo je zkušenostmi nabytý a hledá nové impulsy ke spolupráci. V rámci toho je potřeba vybrat správné teambuildingové aktivity, kterými jsou například:

  • Icebreaking – úvodní seznámení a sblížení kolektivu
  • Strategické hry – hry z reálné pracovní a životní situace
  • Výzvové aktivity – aktivita formou výzvy
  • Tvořivé projekty – rozvoj tvořivosti, plánování a prezentování
  • Energizery – doplnění energie formou krátké aktivity

Úskalí teambuildingu

Pořízení kvalitního lektora se zkušenostmi a s vynikajícím programem není levná záležitost, a proto si ji nemůže dovolit každý podnikatel. Nicméně lze říci, že je to investice, kterou vám vaši spolupracovníci vrátí v podobě příjemnějšího prostředí a kvalitnější práce.

Nesmíme ovšem zapomenout, že ne vždy se tyto zkušenosti mohou setkat s úspěchem. Účastníci mohou cítit antipatii mezi sebou (střetávají se jejich osobnosti), kterou nedokážou překonat. Navíc, pokud účast na podobné akci je povinně stanovená zaměstnavatelem, může vyvolat neochotu zaměstnanců a zbytečně vynaložené náklady s ještě negativnějším výsledkem.

Teambuildingem ke spokojenosti

I přes některá úskalí teambuildingu je v posledních letech velice oblíben (např. lanová centra). Zkušení manažeři a zaměstnavatelé by měli znát své spolupracovníky a společně se zkušeným lektorem dokážou připravit přínosný program pro všechny zúčastněné.

Jde především o zábavu, na kterou budou všichni rádi vzpomínat. Není nic zajímavějšího, než poznat sám sebe, ale i nové lidi, užít si společný čas a naučit se lepší spolupráce v týmu!

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Autor: Bc. Martin Otáhal

Správce financí neziskové organizace United Games of Nations – Czech Republic. Jinak student ekonomicko-správní fakulty Masarykovy univerzity s básnickým střevem.

Komentáře

Ichiro

Před 12 roky

This weblog is suroiper it has acquired the entire factors i sought right after to talk about, it has fulfilled my wisdom, i just appreciated this weblog and that i wish to subscribe so can you please inform whilst your blog will get up to date and what?s the process to subscribe in details.

Odpovědět »

Omlouváme se, ale z technických důvodů nejde na celém webu momentálně přidávat nové komentáře. Na chybě pracujeme a brzy ji opravíme. Děkujeme za trpělivost.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

petr-macek-web

Okurková sezóna: Jak si zauditovat vlastní firmu? | Petr Macek (Caflou)

Premium
petr-bilek-web

Z malého stánku na 150 milionů ročně. Takhle vyrostlo BiOOO | Petr Bílek

Premium Nyní zdarma
jiri-rostecky-posunout

Jiřího klienti #5: Jak se v podnikání posunout dál?

marek-odehnal-web

První pololetí 2024 pohledem investora: Co se dělo na burzách? | Marek Odehnal

Premium
tomas-mahring-web

Na jejich blog chodí stovky tisíc lidí a prodali desítky tisíc kuchařek | Tomáš Mähring

Premium Nyní zdarma
jiriho-klienti-prodej

Jiřího klienti #4: Každý prodává jinak

kovar-bazala-web

Umělá inteligence: Jak mění logistiku? | Max Kovář a Jaroslav Bazala

Premium
ondrej-kratky-web

Vyměnil Liftago za novou firmu. Co ho naučilo 11 let podnikání? | Ondřej Krátký