Více než 1300 videorozhovorů a podcastů o byznysu

Inzerce

Inzerce

Tamara Kotvalová: První dáma Pařížské ulice a její životní příběh

Markéta Jeníková
Před 11 roky

Tamara Kotvalová je jednou z nejpozoruhodnějších českých podnikatelek. Její pestrý život ji zavedl na různá místa Evropy a posléze přivedl zpět do Čech, kde se stala majitelkou společnosti Carollinum a skutečnou královnou Pařížské ulice. Jaký je její životní příběh a co stojí za jejím úspěchem?

Dcera diplomata strávila dětství v zahraničí

Tamara Kotvalová se narodila jako Tamara Nálepková do rodiny diplomata a vysokoškolské učitelky. Otcovo povolání donutilo rodinu se často stěhovat, dětství tak Tamara strávila třeba v Bělehradě nebo Moskvě. Po ukončení otcovy diplomatické kariéry se rodina usadila v Praze. Tamara však v průběhu vysokoškolských studií z Prahy odchází do Horního Smokovce, kde působí jako učitelka v dětském léčebném ústavu tuberkulózních a respiračních chorob. V roce 1991 se Tamara vrací do Čech.

Na začátku úspěchu Carollina stála tvrdá práce

V roce 1996 založila spolu se svým tehdejším manželem Petrem Kotvalem společnost Carollinum s.r.o., která v té době byla výhradním distributorem produktů značky Montblanc v České republice.  Společnost Carollinum také otevřela obchod Alfred Dunhill v Pařížské ulici – první butik této londýnské značky v celé střední Evropě.

Začátky nebyly snadné. Pro Tamaru nebylo nic neobvyklého nasedat v pět ráno do auta a vydat se směr Vídeň, kde u tamních zástupců pro východní Evropu vyjednávala zastoupení jedné značky za druhou. Také přístup českých maloobchodníků k luxusnímu zboží byl zcela odlišný, než v západní Evropě. Úspěšní čeští podnikatelé si kupovali luxusní pera a hodinky jen proto, aby jimi dali na odiv svůj status. To se naštěstí mění – dnes si lidé podobné zboží kupují čistě pro své potěšení.

Inzerce

Pro Petra Kotvala bylo ovšem Carollinum okrajovou záležitostí. Nejvíce se věnoval své firmě Servind, která se orientovala na dovoz autolaků Standox.

Smrt manžela odstartovala velké dobrodružství

V roce 2001 Petr Kotval zemřel a Tamara se musela rozhodnout, zda vstoupí do zaběhlého a stabilního Servindu, nebo se pustí do dobrodružství s neznámou a nevýznamnou společností Carollinum. Vybrala si výzvu – odkoupila zbývající podíly a stala se majitelkou společnosti Carollinum.

Díky milionové investici mohla společnost nakoupit dvanáct nových značek hodinek. Carollinum pod vedením Tamary Kotvalové zaznamenává svůj největší rozkvět, který trvá dodnes. Začátky ale nebyly snadné. Tamara zůstala sama se třemi dětmi a musela rozhodovat o osudu dvou firem – vlastního Carollina a Servindu, v němž její rodina stále vlastní 50% podíl.

Již v roce 2002 otevírá Tamara Kotvalová v Pařížské ulici butik Carollinum, který se zaměřuje na distribuci luxusních hodinek a šperků takových značek, jako je Breitling, Chanel, Patek Philippe, Vacheron Constantin nebo Cartier.

Tamara Kotvalová v roce 2009 navíc ještě otevírá multibrandový butik Simple Concept Store, který v České republice zastupuje takové značky, jako je Alexander McQueen, Dior Homme, Victoria Beckham, Balenciaga nebo Lanvin. Butik získává ocenění Czech Grand Design a v roce 2012 je oceněn cenou šéfredaktorů za „Nejlepší prezentaci módního butiku“ v rámci Designbloku.

Na Youtube můžete najít zajímavé video o Simple Concept Store i s komentářem Tamary. Autorem je fashiontvCS.

Minulý rok Tamara Kotvalová pod hlavičkou Carollina ještě navíc otevřela butik specializovaný na luxusní produkty značky Rollex. Carollinum s.r.o. tak zastupuje již 24 módních značek.

Prestižní značky čekají několik let, než se dostanou do Tamařina portfolia

V současné době je Carollinum vnímáno především jako hodinářská společnost. Největší podíl na obratu mají značky jako Rollex nebo Patek Phillipe. Carollinum se pod vedením Tamary Kotvalové stalo synonymem luxusu a úspěchu a prestižní hodinářské značky čekají i několik let, než se dostanou do portfolia Carollina. Tento čas je ovšem někdy nutný – podle Tamary Kotvalové je třeba, aby česká zámožnější veřejnost k některým značkám dospěla, vychovala se. Hodinky za pár set tisíc nebo za milion je třeba nabídnout české klientele ve správný čas, kdy už se mezi ní nachází třeba sběratelé takových kousků. Nutno říct, že Tamara má pro takové načasování vynikající talent. Neponechává také nic náhodě a svou klientelu si prakticky vychovává sama – prostřednictvím médií a nejrůznějších společenských akcí, kterých pořádá asi dvacet do roka.

Obchodní zkušenosti a cit pro lidi – to je základ úspěchu

Zkušenosti, které nabrala ve svém zaměstnání u německé společnosti na počátku devadesátých let, kde pracovala nejprve jako asistentka a posléze jako manažerka a zástupkyně pro zahraniční trh, využívá nyní Tamara Kotvalová zejména při komunikaci se zákazníky a při výběru prodavačů do svých butiků.

Dokáže perfektně odhadnout, zda zákazník potřebuje aktivní interakci s prodavačem či zda si chce zboží nejprve nerušeně prohlédnout. U prodavačů jí bohatě stačí tři měsíce zkušební doby na to, aby v nich rozeznala obchodní talent. A co musí mít prodavač v jejím butiku kromě právě zmíněného talentu? Budete se divit, ale velmi žádanou devízou je ovládání čínštiny. Butiky Tamary Kotvalové velmi často navštěvují právě čínsky hovořící zákazníci.

Plány do budoucna? Ještě dva butiky a pak možná zahraničí

Jaké má Tamara Kotvalová plány do budoucna? Plánuje ještě otevřít dva monobrandové podniky v Pařížské ulici zaměřené opět na luxusní hodinářské zboží. Tím by měla být její investice do Carollina završena; nicméně její plán završením investice nekončí. Tamara má z prvního manželství tři děti a ty by měly společnost převzít – Carollinum s.r.o. by tedy mělo zůstat rodinným podnikem. Tamara Kotvalová se také chystá využít své dřívější zkušenosti a nezavrhuje možnost expanze do zahraničí.

Tamara Kotvalová nejraději pracuje po ránu. Vstává kolem sedmé hodiny ranní. Na jejím pracovním stole nikdy nechybí denní tisk. Nejspokojenější je ve společnosti svých tří dětí, přítele a psa. Peníze a bohatství pro ni představují svobodu, možnost cestovat a poznávat zajímavé lidi. Více než bohatství materiální si však cení to duševní.

Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.

Komentáře

Přidej vlastní komentář

Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí s tím související ochrana soukromí a smluvní podmínky společnosti Google.

Vybraná témata

Nenechte si ujít

Premium
martin-komarek-web

Sklad pro rychle rostoucí e-shop. Jak ho buduje Grizly.cz? | Martin Komárek

marek-odehnal-web

Jak investuje největší hedge fond světa? | Marek Odehnal

katka-luskova-web

Z korporátu na volnou nohu. Jak rozjet úspěšný byznys? | Jiří Rostecký & Katka Lusková

Premium
gabriela-teissing-web

Expanze do zahraničí za 100 milionů. Jak Creative Dock dobývá svět? | Gabriela Teissing

jiri-jemelka-web

Do čeho ve firmě investovat peníze? | Jiří Jemelka (JPF)

jiri-rostecky-web

Jiří Rostecký: Jak růst na volné noze? | Marián Kamenišťák

Premium
marcel-klaus-web

1,5 miliardy ročně. Jak Marcel Klaus vybudoval největšího výrobce dřevěných palet v Česku?

kovar-gabco-web

Fulfillment: Je pro každého? A co firmy se specifickými produkty? | Max Kovář a Roman Gabčo (Skladon)