Inspirace pro vaše podnikání a marketing

VIDEO: Světlana Tioková (Y Soft): Firemní hodnoty a práce se zaměstnanci

Mají na webu 6 firemních hodnot. Jak je vštěpují svým 280 zaměstnancům a jak své lidi motivují k tomu, aby bojovali za firemní cíl?

Firma Y Soft si na svoje stránky napsala 6 základních hodnot, kterými se řídí. A mě zajímalo, zda má něco takového smysl a jak vůbec probíhá vštěpování firemních hodnot do zaměstnanecké kultury.

Naše studio navštívila HR manažerka Y Softu Světlana Tioková. Ptal jsem se jí, proč zvolili zrovna tyto hodnoty, jak s nimi pracují a co dělají pro to, aby zaměstnanci bojovali za společný cíl a snažili se ho dosáhnout.

Nakonec se mi povedlo odhalit celý proces náboru nových zaměstnanců Y Softu (dnes jich mají kolem 280) a jejich hodnotící systém. Zjistil jsem například, že zaměstnanci Y Softu jsou rozděleni do 6 kalibračních skupin, v rámci nichž nadřízení hodnotí, jak jednotliví zaměstnanci odpovídají firemním hodnotám, a ty nejlepší dávají za vzor ostatním.

Jenomže něco takového může přinést i spoustu negativních důsledků. Napadlo mě třeba soutěžní prostředí, donášení mezi zaměstnanci na sebe navzájem a mnoho dalšího. A tak jsme to se Světlanou rozebrali detailněji.

Co se například dozvíte:

  • Na co byste se při pohovoru s novým zaměstnancem měli zaměřit?
  • Lze zjistit, jak se ve skutečnosti zaměstnanec choval v předchozím zaměstnání?
  • Jak ověřit, zda se zaměstnanec řídí firemními hodnotami?
  • Jak své zaměstnance hodnotit?
  • Jak místo soutěžního prostředí budovat to přátelské?
  • Jak zaměstnance motivovat k tomu, aby bojovali za firemní cíl?
  • Kolik % zaměstnanců jde skutečně za firemním cílem a kolik za penězi?
  • Jak neztratit nadšení nových zaměstnanců a nechat ho naopak růst?
  • Co se zaměstnanci, kteří už se nedokážou dál rozvíjet?
  • Co nejvíce motivuje zaměstnance k růstu?
  • A jak to všechno zvládnout, když se z malé firmy rychle stává velká?
Světlana Tioková

Světlana Tioková v iParťákově.

Použitá melodie: Steve Combs – Zero (CC BY 4.0)
Okomentovat článek

Sdílejte článek přátelům:

Autor: Jiří Rostecký

Jirkovi je 24 let. Hned po střední založil svoji první firmu. Tu v roce 2016 prodal. Od té doby se naplno věnuje Mladému podnikateli. Baví ho poslouchat lidské příběhy, inspirovat ostatní svými videorozhovory a pomáhat lidem v jejich osobním i podnikatelském rozvoji. Píše blog o podnikání na internetu.

Komentáře čtenářů: 0

    Přidejte vlastní komentář

    Skrýt reklamu