Jaký byl loňský rok 2020 pro B2B e-commerce trh v České republice? Rozsáhlá studie od společnosti NetDirect odhalila, že trend e-commerce v B2B segmentu stále sílí.
Z výzkumu vyplynulo, že v roce 2020 měla svou e-commerce platformu více než jedna třetina B2B podniků. A toto číslo se prokazatelně každým rokem zvyšuje.
K rostoucímu tempu přechodu B2B firem do online prostředí loni přispěla i koronavirová pandemie, jelikož přesun do onlinu podržel mnohým firmám klesající prodeje nad vodou.
Úspora práce, automatizace procesů a pohodlná nákupní zkušenost
Studie přinesla zajímavé výsledky i ohledně faktorů, které rozhodují o zavedení e-commerce platformy. Motivy jsou jasné: úspora práce, automatizace procesů a samozřejmě poskytnutí pohodlné a rychlé nákupní zkušenosti pro své klienty.
Přínos B2B e-shopů je očima firem hodnocen velmi kladně – a to zejména u firem, které klienty motivují k využívání e-shopu. Ty následně dosahují zisků z e-shopu až ve výši zhruba 36 % z celkového objemu tržeb.
Obecně B2B e-shopy přináší velkou úlevu v administrativě, a to díky automatizaci objednávkových procesů. Šetří tak čas mnoho zaměstnancům, kteří se díky tomu mohou soustředit na jiné úkoly.
Celá studie je k dispozici i s bohatým komentářem v nejnovějším čísle NetDirect magazínu – periodiku věnujícímu se e-commerce prostředí.
Zjistíte například:
Toto speciální vydání NetDirect magazínu je zaměřeno čistě na e-commerce v B2B segmentu a obsahuje další zajímavé články o projektovém řízením při vývoji e-shopů, implementaci robustních B2B portálových řešení a v neposlední řadě moderních technologiích.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.